BMW 1 Serie M Coupé
- Knot
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Staat er mooi bij hoor, gefeliciteerd, en netjes inrijden he! 
-
Tom
Is zo'n alcantara M stuur optioneel?
- Fabian
Is uit de Performance lijn van BMW. Je kan hem met en zonder de displays Krijgen.Tom schreef:Is zo'n alcantara M stuur optioneel?
Kost 800 dacht ik, zonder de displays.
-
Tom
Dat stuurtje is wel super zeg (zonder dat sjonnie display uiteraard). Zag die laatst in een 1M zitten.Fabian schreef:Kost 800 dacht ik, zonder de displays.
- dvh
Gaaf ! Gefeliciteerd !
- Petrolhead Tom
Gefeliciteerd Romo! Veel df! Ik spot je waarschijnlijk binnenkort wel weer in de buurt. 
- Fabian
I know, maar vond het een beetje overkill in m'n 116iTom schreef:Dat stuurtje is wel super zeg (zonder dat sjonnie display uiteraard). Zag die laatst in een 1M zitten.Fabian schreef:Kost 800 dacht ik, zonder de displays.
- RVV
Romo gefeliciteerd er mee.
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Proficiat Romo, veel
ermee.
- Joop
Proficiat Romo...
...weer wat nieuws om mee te spelen.
Kijken of het bevalt of dat je uiteindelijk toch weer terug richting de nieuwe M3 gaat (F32).
...weer wat nieuws om mee te spelen.
-
Andre
mooi Romo. Eindelijk rijden. Geniet ervan.
-
OnlineDownforce Hans
Gefeliciteerd Romo..............veel plezier er mee
Zo, en dan kan nu dit draadje dicht
Zo, en dan kan nu dit draadje dicht
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Niks niet dicht, nu tijd voor tieten. 
Have fun romo!
Have fun romo!
- Peric
Gefelicteerd met de aankoop Romo. Veel fijne kilometers ermee gewenst.
Die Performance-stoelen...
Misschien dat een optie voor je Romo?
Die Performance-stoelen...
- Sperdy
Helaas geven de 135i stoelen in de 1M te weinig zijdelingse steun. Voor dagelijks prima, voor sportief gebruik onvoldoende. Maar veel vervelender is dat de auto. verstelbare variant, veel te hoog zit. Die is niet goed op hoogte te krijgen. Zoals je in een sportieve Ford zit bijv. De PP stoelen zitten notabene hoger dan de auto. stoelen van de 135i. De beste 1M stoelen 'af fabriek' zijn de handmatig verstelbare 135i stoelen.Peric schreef:Gefelicteerd met de aankoop Romo. Veel fijne kilometers ermee gewenst.
Die Performance-stoelen...![]()
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Met dank voor alle, van mijn kant zeer gewaardeerde, felicitaties............
Net nog weer een stukkie wezen sturen en voor het eerst getankt..............indrukken tot dusverre;
1 Fenomenale stuurmachine, beste ooit voor een BMW, je kan hem zeer precies zetten waar je hem wilt hebben, volgt de lijnen exact.
2 Head turner, veel meer dan de M3
3 Verschil "normaal" en "sport" setting vind ik niet wereldschokkend, de 3 throttle mappings in de M3, de verschillen dus, zijn veel scherper.
4 Je krijgt echt een serieuze schop in de kont bij flink gas geven, dat duurt even ( zal toch een beetje het turbo gat zijn) maar dan komt ie, en hoe........( ik vind het niet vervelend, dit waarschijnlijk itt tot de atmo purist) zoals op Bimmerpost een commentaar luidde; "de M3 is saai in zijn motorische lineairiteit" wat ik wel kan volgen als je nu met een 1M rijdt
5 De tussensprintjes zijn out of this world...........80-120 of 100-180, noem maar eens wat......OMG, je weet niet wat er gebeurt.........hier is de M3 nagenoeg kansloos, dat gaat oerend hard en met een enorme snelheidsbeleving gepaard
6 Lijkt zwaarder te sturen dan de M3, meer passend bij het sportieve karakter
7 Tanken........goh, zit ie nu al vol............das goedkoper dan ik gewend was........
Net nog weer een stukkie wezen sturen en voor het eerst getankt..............indrukken tot dusverre;
1 Fenomenale stuurmachine, beste ooit voor een BMW, je kan hem zeer precies zetten waar je hem wilt hebben, volgt de lijnen exact.
2 Head turner, veel meer dan de M3
3 Verschil "normaal" en "sport" setting vind ik niet wereldschokkend, de 3 throttle mappings in de M3, de verschillen dus, zijn veel scherper.
4 Je krijgt echt een serieuze schop in de kont bij flink gas geven, dat duurt even ( zal toch een beetje het turbo gat zijn) maar dan komt ie, en hoe........( ik vind het niet vervelend, dit waarschijnlijk itt tot de atmo purist) zoals op Bimmerpost een commentaar luidde; "de M3 is saai in zijn motorische lineairiteit" wat ik wel kan volgen als je nu met een 1M rijdt
5 De tussensprintjes zijn out of this world...........80-120 of 100-180, noem maar eens wat......OMG, je weet niet wat er gebeurt.........hier is de M3 nagenoeg kansloos, dat gaat oerend hard en met een enorme snelheidsbeleving gepaard
6 Lijkt zwaarder te sturen dan de M3, meer passend bij het sportieve karakter
7 Tanken........goh, zit ie nu al vol............das goedkoper dan ik gewend was........
- Knot
Staan dus al dik 600km op de klok?
Volgas mag volgens mij wel, juist goed als je tussensprints volle belasting doorhaalt, alleen niet tot hoge snelheden.. al snap ik dat je in no-time richting die 180 gaat.
Volgas mag volgens mij wel, juist goed als je tussensprints volle belasting doorhaalt, alleen niet tot hoge snelheden.. al snap ik dat je in no-time richting die 180 gaat.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Knot schreef:Staan dus al dik 600km op de klok?
Krap 400km nu, volgas mag niet (staat duidelijk in the manual );
0-2000 km niet meer dan 5,5 K RPM, geen volgas, niet harder dan 170km/h
2000-5000 km kortdurend harder dan 220kmh alleen bij inhalen
Gelijk het protocol van de M3, er moet alleen andere olie op, dus absoluut geen 10W60 !!
Ik rijd hem wel stevig in, veel wisslende toerentallen en versnellingen, geen kinderachtig gedoe, hence straks een oliezuiper...........nu weet ik even niet of een N54 bekend staat als een olie boot.............de ///M atmo`s staan er wel om bekend, al deed mijn M3 het met 1L op 15K km lang niet verkeerd.......
- romo
@Andre,
Ik vind hem voor wat hoog op de poten staan, is een Eibach schroefveer op zijn plaats, of maar laten zoals ie is?
Ik vind hem voor wat hoog op de poten staan, is een Eibach schroefveer op zijn plaats, of maar laten zoals ie is?
- GTRene
je bedoelt denk alleen een eibach verlagins veren setje?
immers de originele dempers lijken me wel ok zo wat je leest, met iets verlagingveren die dan ook vaak iets stugger zijn pak je het goed(koop) aan lijkt me?
immers de originele dempers lijken me wel ok zo wat je leest, met iets verlagingveren die dan ook vaak iets stugger zijn pak je het goed(koop) aan lijkt me?
- GTRene
zoiets lijkt me perfect...voor 30mm en achter 15mm, dit dan van H&R
http://www.h-r.com/de/n_produkt.php?id=1973" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.h-r.com/de/n_produkt.php?id=1973" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Neu für das BMW 1er M-Coupé, Typ M-V
Sportfedern
28910-1, Tieferlegung VA: ca. 30mm, HA: ca. 15mm
- GTRene
even voor je opgezocht, zag al wel een prijs van bijna 500$ in de US maar hier ook op Ebay in DLD voor een stuk minder 234,80 euro
http://cgi.ebay.de/H-R-Tieferlegungsfed ... 20ba74a1fb" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
onderdeel nr: 28910-1 van H&R voor 1M
http://cgi.ebay.de/H-R-Tieferlegungsfed ... 20ba74a1fb" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
onderdeel nr: 28910-1 van H&R voor 1M
Laatst gewijzigd door GTRene op 07 aug 2011, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
idd alleen verlagings veren..................H&R is ook prima overigens..........maar achter is ie standaard al goed.......
Wil even een oordeel van Andre hierover..........
Wil even een oordeel van Andre hierover..........
- GTRene
denk dat je de hele set moet doen, anders te groot verschil in rijden...en 15mm valt mee achter doch 30mm voor maakt het dat ie wat mooier erbij staat lijkt me
wellicht moet je dan meteen ook uitlijnen to be sure...
denk wel bij een bedrijf die er verstand van heeft, stel je wilt hem ook iets scherper oid, maar als het verder perfect is gewoon de standaard waardes wellicht?
afijn daar kan Dre je advies geven
wellicht moet je dan meteen ook uitlijnen to be sure...
denk wel bij een bedrijf die er verstand van heeft, stel je wilt hem ook iets scherper oid, maar als het verder perfect is gewoon de standaard waardes wellicht?
afijn daar kan Dre je advies geven
- romo
Klein min puntje................heb net ontdekt dat ondanks het feit dat er een ///M schakelpook op zit, deze niet verlicht is..............detail, maar dat kan dus beter..............