Voorstellen Evert Thomas

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
GTRene

Re: Voorstellen Evert Thomas

Bericht door GTRene » 02 aug 2011, 22:33

fijn te horen dat je het naar je zin hebt gehad :D

benieuwd wat voor CRX dat dan was...moet wel een razend rappe combo zijn van auto/bestuurder.

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 02 aug 2011, 23:01

GTRene schreef:fijn te horen dat je het naar je zin hebt gehad :D

benieuwd wat voor CRX dat dan was...moet wel een razend rappe combo zijn van auto/bestuurder.
CRX uitgerust met een compressor en turbo welke 420pk levert bij een gewicht van 900kg.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 aug 2011, 23:36

zo dan, en zo te zien niet zo'n grote baan waar je lange rechte stukken hebt...
dikke CRX had die nog wel FWD?

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 03 aug 2011, 21:53

Bij deze de uitslag van de club class

Nummer 1 Romain Levesque met de CRX 1.39.654.

Afbeelding

De auto is uitgerust met een compressort en turbo en levert 420pk bij 900kg

Nummer 2 Jon Mathers Subaru Impreza STI 1.39.862

Afbeelding

Helaas parkeerde hij in de finale de auto in de vangrail. Schade zal overigens wel weer hersteld worden.

Nummer 3 Gerry Atkinson Seat Leon Super Cope 1.41.993

Afbeelding

Mooi Leon Super Copa, hij heeft hem zo kant en klaar gekocht.

Nummer 4 Eric Holmes Mitsubishi EVO 6 1.42.393

Afbeelding

Nummer 5 Dave Thorpe Honda Civic EP3 1.42.884

Afbeelding

Snelle tijd voor vermoedelijke niet de meeste vermogende auto van het veld

Nummer 6 Bo Nielsen Vauxhall Astra VXR1.42.911

Afbeelding

Je zou het wellicht niet zeggen maar een straatlegale auto waarmee met enige regelmaat de Nordschleiffe wordt bezocht. Levert ongeveer 300pk met een orginele turbo

Nummer 7 David Coe Subaru Impreza STI 8 1.43.021

Afbeelding

Nummer 8 Andrew Barbour Mitsubishi EVO 5 RS 1.43.244

Afbeelding

Nummer 9 Ronnie Amis Ford Sierra RS Cosworth 1.45.144

Afbeelding

Nummer 10 ben ik zelf met een tijd van 1.46.319

Nummer 11 Mike Ward Toyota Supra 1.47.682

Afbeelding

Mike was eveneens een 'One hit wonder'

Nummer 10 Umar Masood Mazda RX7 FD3S 1.47.730

De volgende deelnemers hebben de finale niet gehaald vanwege technische problemen

Marc Kemp Misubishi EVO 8 1.43.290

Afbeelding

Gary Searl Mitsubishi EVO 8 1.43.699

Afbeelding

Simon Nutter Misubishi EVO 6 1.42.341

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 03 aug 2011, 22:17

bijna allemaal Japans :shock:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 03 aug 2011, 22:25

wel toevallig dat alle uitvallers evo's zijn!

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 03 aug 2011, 22:28

GTRene schreef:bijna allemaal Japans :shock:
Klopt die maken toch de dienst uit in Time Attack land, in de Pro klasse was het niet anders. Met een Audi sta je dan wel gelijk in de kijker, dat vind ik dan wel weer leuk.

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 05 aug 2011, 18:42

Een video van een willekeurig rondje gereden in de finale

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 06 aug 2011, 00:22

Wat een circuit...wat een auto... :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 aug 2011, 09:32

lijkt niet echt breed...
en als je er af gaat op vele plekken je een heel eind kan glijden over het gras :D
denk ook dat je een klein beetje baankennis moet hebben wil je wat meer vliegen daar :D

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 08 aug 2011, 20:22

Over vliegen gesproken http://www.timeattack.co.uk/2011/page.p ... =240&p=142" onclick="window.open(this.href);return false;

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 08 aug 2011, 20:32

Dit is makkelijker
Bijlagen
Audi S2.jpg
Audi S2.jpg (99.65 KiB) 1695 keer bekeken

GTRene

Bericht door GTRene » 08 aug 2011, 22:22

mooie foto van de "Vliegende Holander" :mrgreen:

trouwens dit is ook een leuk bommetje

Afbeelding

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 08 aug 2011, 23:52

Mooie actiefoto Evert! :shock:

hendri

Bericht door hendri » 09 aug 2011, 23:08

Stoere foto! Lekker pittig circuit ook wel. Kun je je lol aardig op denk ik :thumbup:

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 15 aug 2011, 22:46

Bij deze nog de onboard video van de trackday

Het verslag is in de maak en volgt nog.

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 17 aug 2011, 22:16

Volgende week zondag (28 augustus) is het weer zo ver, dan gaan we het circuit van Zandvoort bezoeken om deel te nemen aan Superlap in de Sport klasse. Jullie zijn uiteraard allen van harte welkom om ons een bezoekje te brengen op de paddock.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 17 aug 2011, 22:21

Ik rijd mee in de startersklasse als ik de Evo optijd klaar heb :df:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 18 aug 2011, 08:33

ik rij ook in de startersdivisie, ik kom zeker even kijken bij je audi ;) ben wel benieuwd

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 22 aug 2011, 22:11

Iets verlaat maar bij deze dan toch een verslagje

Donderdag
De dag begon al vroeg met een bezoek aan de uitlijner (Lammert van der Meulen te Dokkum). Dit moest zowiezo gebeuren omdat de veerpoten er onder weg geweest waren, daarnaast de afstelling een beetje aangepast om iets meer overstuur te krijgen. Ook mocht ik de helm van Lammert lenen, daar mijn helm niet voorzien is van een FIA keur; Lammert bedankt! Na het uitlijnen zijn we (ik samen met Frank) richting Hoek van Holland vertrokken, met een tussentstop bij de pomp om onze jerrycans met Bio-Ethanol te vullen. We kwamen mooi op tijd bij de boot aan, het inschepen ging vlotjes en ook de overtocht was zeer relaxed met een mooi zomer zonnetje. We kwamen om ongeveer half negen in Harrich aan en toen als de bliksem naar ons Hotel te Louth, we kwamen 5 minuten voor sluitingstijd aan, dus maar net op tijd. We hebben de dag afgesloten met een borrel in de plaatselijke bar.

Vrijdag
Op deze dag hadden we geen activiteiten gepland dus hebben we het circuit maar even opgezocht, alwaar een circuit dag was georganiseerd voor motorfietsen van voor 2000 (de nodige klassiekers dus). Ook hebben we maar even een wandelingetje gemaakt rond het circuit, hierbij viel gelijk op dat het circuit niet bijster breed, erg glooiend is en de nodige steile stukken kent. Het was dan ook een stevige wandeling. Na het bezoek aan het circuit nog even wat aan sight seing gedaan.

Zaterdag
Zaterdag was de dag waarop het EVO-Register een trackday had georganiseerd en niet alleen ik, maar ook andere Time Attackers waaronder Bo Nielsen (Vauxhall Astra), David Coe (Subaru Impreza) en Garry Atkinson (Seat Leon Supercopa) waren present. Ik kon dus gelijk even kennismaken met de heren. De dag begon al vroeg (half acht ongeveer) met het inschrijving, de briefing en vervolgens de noise test (bij 4500tpm wordt statisch gemeten wat het geluid is en mag niet hoger zijn dan 105db). Na de briefing had Frank de auto zover dat ik kon aansluiten bij een warm-up sessie. Voor deze trackday gold dat alle deelnemers eerst een aantal ronden achter een pacecar moesten rijden, alvorens de echte trackday kon beginnen. Mij kwam dit wel goed uit, zo kon ik mooi even de baan verkennen zonder in de spiegel te hoeven kijken. Na de warm-up was het tijd om de eerste echte sessie te gaan rijden, wat anders ging dan gepland. Op driekwart van mijn inlap kwam er rook onder de motorkap vandaan en het interieur begon zich ook langzaam te vullen met rook. De auto snel in het gras geparkeerd, waarna snel bleek dat er geen sprake was van brand en ik kon dus afgesleept worden naar de paddock. Hier aangekomen bleek dat het allemaal meeviel, de bevestiging van de olieleiding op de turbo lekte en Frank heeft vervolgens ter plekke de leiding weten te repareren. Zo zie je maar weer dat je zonder goede monteur nergens bent. In het verloop van de dag nog een stuk of 5 sessies gedaan en de ronde tijd op de Toyo’s weten terug te brengen van 1:46 naar 1:44, wat ons een goed uitgangspunt voor de volgende dag leek te zijn. Inmiddels ook kennis gemaakt met de organisator/eigenaar van het Engelse Time Attack en de overige crew leden. Het was fijn dat we zaterdagavond al de keuring konden doen, behoudens wat goede tips werd de auto gelijk goedgekeurd, dus dit was ook weer klaar. Na de keuring de Toyo’s laten wisselen voor de Pirelli’s en de auto voorzien van de nodige stickers. Aan het eind van de dag arriveerden er nog meer Time Attackers, dus wederom de nodige handen geschud en zat de dag ervoor ons er weer op.

Zondag
De dag begon met de briefing van de Club klasse. De persoon die de briefing deed begon met de aankondiging. Gentleman we have a Competitor from the Netherlands today. Evert please stand up! Waarna een luid applaus volgde. Hiermee was de sfeer voor de rest van de dag gelijk gezet. Een aantal deelnemers had gezien dat ik de dag ervoor had gereden op de Toyo’s en ik ben slechts 10 keer door verschillende mensen gewaarschuwd dat de Pirelli's redelijk grip hebben, maar absoluut niet mee geremd kan worden. Gewaarschuwd verliet ik de paddock richting de pitlane (er moet hiervoor een stukje over het circuit gereden worden) en in het tweede knikje gaf ik even een beetje gas en stond bijna gelijk achterstevoren, nu was ik echt gewaarschuwd. Vervolgens vanuit de pitlane de eerste ronde begonnen en maar flink voorzichtig aan gedaan. Maar ondanks dat ik voorzichtig deed was ik de auto bijna kwijt bij het aanremmen voor een scherpe bocht, bij remmen begon de kont gelijk uit te breken. Ik was na mijn eerste ronde dan ook niet erg amused, als dit het was zou er een wonder nodig zijn om onder de 1:50 te komen. Toch ging het in de ronden erna langzaam aan wat beter. Bij aankomst bleek ik een ronde van 1.49 gerealiseerd te hebben, Wat gezien de omstandigheden zeker niet gek was.

Vervolgens volgde de training, wat ook weer een flinke stap beter ging, echter in mijn snelle ronde kwam ik achter de Supra te zitten, die ik op het rechte eind niet voorbij kon en me in de bochten ophield. En de ronde erna was ik er voorbij, maar toen begon hij bij vollast een beetje in te houden, of te wel te weinig brandstof in de tank en dus de pits maar opgezocht. Hier kreeg ik een waarschuwing voor het in de weg rijden van andere deelnemers. Ik zag dus te weinig in mijn spiegels wat vroeg om een andere tactiek. Bij aankomst bleek het weer een 1.49 te zijn en daarmee de langzaamste van het veld. Ik had er nu toch een beetje de pest in en erg getergd.

In de kwalificatie moest het dan toch echt gaan gebeuren. Ook in de kwalificatie ging het een stuk beter en was ik in staat om op dezelfde manier te rijden als met de Toyo’s. Ik kon hem overal weer in dezelfde versnelling zetten en dezelfde rempunten hanteren. Opvallen was dat ze me hadden gewaarschuwd dat bij remmen de wielen gelijk blokkeren, hier heb ik echter niks van gemerkt. Inmiddels gilden de banden ook in alle bochten, dus ik wist dat ik inmiddels toch wel op de limiet aan het rijden was. Na afloop van de kwalificatie bleek ik een tijd gerealiseerd te hebben van 1:46.8, waarmee ik er twee in het klassement voorbij was gestreefd en een goede seconde achterstand op de nummer 9. Voor mij een grote opluchting, omdat ik wist dat ik met deze tijd gedaan had wat mogelijk is met deze auto en ik nu fatsoenlijk meedeed in de competitie. Ik verwachte ook niet dat van deze tijd nog veel vanaf zou kunnen.

Voor de start van de finale moesten we geduld hebben, deze was ongeveer 1,5 uur verlaat in verband met een ingelaste Mighty Miny Race, wat nog eens extra lang duurde in verband met de nodige gele vlaggen. Daar waar Nederlanders luid en duidelijk beginnen te klagen in dit soort situaties, laten de Engelsen hun ongenoegen blijken middels de nodige cynische humor, veel leuker eigenlijk. Maar om half zes mochten we dan toch de baan op. In de finale na de inlap twee rondjes kunnen doen, waarna een rode vlag volgde er was een EVO geploft en had wat olie op de baan verloren. Toen we weer de baan op mochten gelijk flink gas gegeven en ongeveer weer twee ronden kunnen rijden, waarna we afgevlagd werden ook in verband met een crash van de nummer 2 John Mathers. Al met al was het dus een erg bijzondere finale, des al niet te min toch weer een halve seconde van de tijd afgereden welke dus uitkwam op 1:46.3, wat een mooie afsluiter was van de dag was en we in ieder geval weer met opgeheven hoofd naar huis konden. Al met al was het evenement Super geslaagd, prachtig evenement, veel gelachen met de Engelsen en leuke contacten opgedaan. Goed was ook om te vernemen dat een aantal Engelse deelnemers geïnteresseerd is om naar Nederland te komen in de toekomst, waaronder Paul Doyle. Zelf zal ik volgend jaar waarschijnlijk ook weer terugkeren naar Engeland en dan is het de bedoeling om ze wat meer partij te geven.
Laatst gewijzigd door Evert Thomas op 22 aug 2011, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Evert Thomas

dubbele post.
Laatst gewijzigd door Evert Thomas op 22 aug 2011, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Evert Thomas

We zijn waarschijnlijk aanwezig met een grijze tend, dus kom gerust een kijkje nemen.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 23 aug 2011, 20:48

leuk verslag! Engelsen hebben inderdaad een geweldig gevoel voor humor!

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 28 aug 2011, 16:51

Fantastisch verhaal en een heerlijk avontuur.

Mooi dat je dit soort dingen gewoon doet!

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 31 aug 2011, 23:09

Afgelopen weken zijn we achter de schermen druk bezig geweest om de lijnen voor 2012 uit te zetten. Ik ben dan ook trots dat ik bij deze de geboorte van het Audi S2 Time Attack Team kan aankondigen. In de onderstaande flyer kun je hier meer over lezen.
Bijlagen
Flyer-1.jpg
Flyer-1.jpg (236.87 KiB) 2075 keer bekeken
Flyer-2.jpg
Flyer-2.jpg (273.79 KiB) 2075 keer bekeken

Plaats reactie