Liefde roest niet: Alfa Romeo Giulia TI Super replica

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Tim R

Re: Liefde roest niet: Alfa Romeo Giulia TI Super replica

Bericht door Tim R » 17 jul 2011, 15:14

Ik ben benieuwd Sieger, heb je een planning?

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 18 jul 2011, 11:37

nope, geen planning, het komt zoals het gaat! :)

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 18 jul 2011, 13:04

Vanmiddag achteras ophalen + schokdempers + veren + andere stabilisatorstang :blink:

Joop

Bericht door Joop » 18 jul 2011, 13:10

Mooi project Sieger...

...eentje om even bij te houden.

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 18 jul 2011, 23:55

Ik had niet verwacht een update als deze te mogen schrijven, in mijn slechtste dromen nog niet!

Maarrrrr!

Ik heb toch wel echt de uber der onderstellen voor de alfa in bezit sinds vandaag. Ik dacht aan een paar Spax schokdempers maar uiteindelijk werd het dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met deze combinatie is de hoogte op alle 4 de wielen af te stellen en dus uit te wegen. Ook zijn de schokdempers 30 voudig verstelbaar en heb ik in lengte verstelbare unibolts voor de voor-stabi

De draagarmen die op de foto staan zijn anders dan die ik eerder postte, die gaan weer weg want zitten powerflexen in. Deze heeft 'Squadra' rubbers. Das nog minder rubber en met vetnippels (wat echt ideaal is om te smeren!). Nu is het zo dat ik op 185/65/15 banden ga rijden op straat dus redelijk veel wang. Ik hoop hiermee nog een BEETJE comfort te kweken icm de zo goed als massieve bussen in de achterkant. Op circuit worden het 195/55/15 semi's. Daar is de verencombinatie ook op afgestemd.

En ter afsluiting:

Afbeelding

:D

Verder heb ik nog een standaard 1600 as gekocht. Deze ga ik netjes maken en monteren. Gaatie kapot so be it. Ik het eerst proberen (ook kwa overbrenging) want sper kost me gewoon teveel en vind ik minder belangrijk. eerst de auto af of een leuke deal tegenkomen!

Komende 3 weken heb ik vakantie dus hoop ik de onderkant te schuren en te spuiten (wit!!) en het onderstel eronder te fabrieken. Helaas met oude stuur en fuseekogels want ik wil de geometrie set hebben nog van Alfaholics om het plaatje compleet te maken. Maar eerst even sparen, dit was weer een huge ass uitgave die ongeplanned was....... :lol:

Groetjes!

GTRene

Bericht door GTRene » 19 jul 2011, 07:08

lijkt me gaaf spul, ziet er goed uit, bijna zonde om uit het zicht onder de auto te schroeven :D

ErikS

Bericht door ErikS » 19 jul 2011, 08:23

Laatste foto.... :wave: :hungry:

lykel

Bericht door lykel » 19 jul 2011, 12:27

Zo lekker bezig zeg. Mooie spullen komen erop.

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 05 aug 2011, 01:14

Ik kan bijna het stof van dit projecttopic afblazen zeg.... :oops:

Helaas gaat het allemaal niet in flitsend tempo. Vooral een centenkwestie. Mooie spulletjes zijn nou eenmaal kostbaar... Ondanks dat probeer ik zoveel mogelijk spullen die ik ga gebruiken te reviseren en ben wat mij betreft best lekker bezig. Ik zal morgen wat foto's maken :) .

Vandaag met de intentie om ook de cilinderkop weer in elkaar te schroeven 8 klepseals gekocht. Weegschaal gekocht (10tje bij de blokker :P ) om de klepveren te meten en paartjes te maken. Voor de grap eens zitten kijken op http://www.spruellmotorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Had ik beter niet kunnen doen.
Pa kwam erbij zitten en toen kwamen we weer mooie spullen tegen. Grotere kleppen die 20 gram lichter zijn, klepgeleiders die korter en aerodynamisch beter zijn dus meer flow door de kanalen, bijpassende klepveren icm de 12mm lift nokkenassen en bijpassend toerenbereik enzo. Ik ga me er eens ernstig in verdiepen of het zoveel zin heeft als ik hoop!

Anyway eerst een pas op de plaats en verder met onderdelen reviseren. Gelukkig heb ik nog veel revisiekitjes/keerringetjes en dergelijke in de voorraad kast liggen dus kan wel even vooruit zonder weer (dikke) uitgaven te moeten doen. :)

Morgen foto's!

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 05 aug 2011, 14:48

niet bijzondere foto's maar beter iets dan niets:

Spul dat gepoedercoat gaat worden: Afbeelding

Alles ligt in de onderkant van een benzine tank. Die was verrot en heb ik door midden geslepen. Moet er nog ff een net randje aan lassen. Er komt waarschijnlijk een Mini Van tank in, boven de achteras. Deze doe ik er dan onder zodat ik losse spullen mee kan nemen en zodat de wind aan de onderkant niet tegen de carrosserie 'botst'.

Stuurhuis / Hulp stuurhuis / Oliepomp / benzinedruk regelaar/filter. Alles schoongeschrobt maar zonder heftige borstels te gebruiken. Ik wil vooral de old skool look behouden van het gegoten materiaal, Patina, belangrijk! :) Verder een ringetje in de oliepomp gedaan zodat de max druk iets hoger is en een vetnippel in het hulpstuurhuis gemaakt. As van het stuurhuis gepolijst, stuurhuis uitgeshimt en afgesteld. Als het goed is nu spelingvrij. Lets hope so!

Afbeelding

Hulpstuurhuis voor en na:

Afbeelding

Klepveren meten (Andretti Moletti stijl :) )

Afbeelding

Onder de boorkolom en op een weegschaal, erg effectief!

En het kontje, nog zonder chroomlijsten maar met US spec achterlichten (zie ze maar aan te komen :blink: )

Afbeelding

Was het weer tot zover :wink:

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 05 aug 2011, 23:20

Vanmiddag toch maar aan het inlaatspruitstuk begonnen. Aangezien er C&B nokkenassen in komen en carburateurs op vervalt de ecu + alle bedrading en das mooi. dus ook de nokkenasversteller. Ding ziet er natuurlijk niet uit als je het laat zitten of suf een afdekplaatje op doet. Dus weg ermee! Ben er even mee bezig geweest maar het resultaat mag er wel zijn denk ik. Tim (die gast uit deventer die van die sexy spruitstukken maakt) gaat de overbodige gaten binnekort dichtlassen. Dan alles gladvijlen/schuren en laten parelstralen zodat alles weer hetzelfde oppervlak heeft.

Zoals het was:

Afbeelding

Nu:

Afbeelding

:)
Laatst gewijzigd door siegerdehaan89 op 05 aug 2011, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Joy

Bericht door Joy » 05 aug 2011, 23:32

Goede vorderingen Sieger :D . Een van de leukste Alfa's vind ik. Dit jaar nog rijden denk je ?

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 05 aug 2011, 23:35

Thanks Joy!

Nou, in dit tempo volgend jaar zomer, hahaha!

Das mij ook vroeg genoeg. Ik wil haar klaar hebben vóór Het Spettacolo Sportivo aangezien ik de 1e prijs wil winnen met 'Concorso di Tuning' . Het concour voor 'getunede/gepimpte' alfa's met een alfa motor.

Mijn Bertone Turbo heeft destijds ook de 1e prijs gewonnen dus deze moet het ook kunnen als ze klaar is! :P

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 03 sep 2011, 14:14

En we gaan weer verder! :D

Inmiddels heb ik een beginnetje gemaakt aan een dashboard, daarover later meer.

Want ik kreeg EINDELIJK mijn gepoedercoate spulletjes terug, I like!!

Ben gelijk begonnen met de asbuizen schoon te krabben aan de diff en as zijde zodat het niet gaat lekken in de toekomst. Ook heb ik de draadeinden verwijderd en ga ik er, net zoals in de rest van de spullen, inbussen met veerringen in draaien, veel mooier :blink:

Nog wat fotootjes:

Afbeelding
Gaspedaal + mechaniek. Voorzien van gaatjes

Afbeelding
Nog meer gaatjes

Afbeelding
En nog meer gaatjes!

Afbeelding
Zeldzame motorkap veer + nog zeldzamer lampje om de motorkap open te houden en te verlichten

Afbeelding
Catchtank

Afbeelding

Afbeelding
Net alles terug van de poedercoater

Afbeelding
Asbuis mag er weer op!

Lunch is op dus ik ga weer verder!

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 03 sep 2011, 15:44

Beetje vloeibare pakking:

Afbeelding

En de as klaar. Mooi met inbussen + veerringetjes gemonteerd ipv draadeinden + moeren en borgplaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De klok is niet perfect zilver, dan had ik hem moeten laten parelen. Zat ik ook gelijk weer vast aan het uitshimmen van het diff en daar zat ik niet op te wachten. Ik vind het mooi genoeg zo :)

Helaas heb ik nog geen keerringen dus de assen kunnen er nog niet in.

franc1967
Auto: Alfa Guilia+bertone

Bericht door franc1967 » 04 feb 2018, 11:05

... en toen stopte de updates....
Min of meer toevallig lees ik deze draad. Jammergenoeg zijn de fotos niet (meer) aanwezig.
Ik vroeg me af wat er van dt project is terecht gekomen en vooral hoe de Giulia geworden is.
Weet iemand dat?

Philipoo

Bericht door Philipoo » 04 feb 2018, 14:08

franc1967 schreef: 04 feb 2018, 11:05 ... en toen stopte de updates....
Min of meer toevallig lees ik deze draad. Jammergenoeg zijn de fotos niet (meer) aanwezig.
Ik vroeg me af wat er van dt project is terecht gekomen en vooral hoe de Giulia geworden is.
Weet iemand dat?
Toevallig weet ik dat, die staat op een van de schappen te wachten tot alle andere projecten klaar zijn! Staat overigens nog een koets naast en er liggen heel veel leuke spulletjes..

franc1967
Auto: Alfa Guilia+bertone

Bericht door franc1967 » 04 feb 2018, 14:29

Ok, dus nog niet af.
Foto toevallig...?

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 04 feb 2018, 18:37

Wauw toevallig kijk ik op Driving Fun en zie ik zelfs mijn eigen topic!

Een bump van bijna 7 jaar. Cool.

Inmiddels aardig wat projecten gedaan. Maar de 105jes staan zielig op zolder. Al 7 jaar dus. Er staat inderdaad nog een mooie body naast. En 2 Berlina 2000's. Een sloper en een Project. En heel veel mooie spulletjes inderdaad.

Helaas nu en de komende tijd (jaren?) Ook geen tijd voor deze snoepjes. Alles verkopen schiet helaas steeds vaker door mijn hoofd....

Ik zou ook eens weer wat meer moeten forummen en posten...

Riceaux

Bericht door Riceaux » 04 feb 2018, 19:05

Hoe staat het met de M3 Defender? :)

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 06 feb 2018, 21:55

die staat er ook nog ;)

Plaats reactie