Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- GTRene
- Michel P
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
DF adviseert toch KLAPBAND........stefan740 schreef:Voor het volgende filmpje een TOYO (oid) sticker in de auto plakken en 10k vangen
- Knot
Volgens mij kun je er nog veel meer mee Andre, ik vond m namelijk niet in 1x in youtube.Andre schreef:Moet je de titel van het filmpje eens door google halen.
Zou wel Nordschleife, drift, burnout, 1M M1 M3 M5 ring etc dat soort termen bij de Labels zetten.
Nordschleife ipv Nurburgring (of beiden) in de titel hebben mensen m ook (nog) sneller te pakken.
- Hielke
Schitterende reacties op het 1M versus CSL filmpje van Andre op vooral de verschillende BMW fora. Je hebt daar de CSL kampen en de 1M kampen. Ze laten zich door enig gebrek van kennis van zaken niet belemmeren de meest kortzichtige uitspraken te doen. Kortom, heerlijk discussievoer.
Over die Horst von Saurma CSL 7.50 tijd. Het is een verhipt snelle tijd en ik ben ook niet makkelijk van de correctheid van die ronde te overtuigen, maar anderzijds zou ik ook niet weten waarom er door Sport Auto met die tijd gesjoemeld zou zijn. De auto is een aardig stuk lichter dan een standaard M3 en dat in combinatie met de semi's is op De Ring een formule om echt snel te gaan.
Een volledig standaard en frisse CSL om te proberen die 7.50 nogmaals te rijden vind je niet meer. Voorbeeldfilmpjes van (omgerekend naar BtG) een CSL die 7.25 doet vind je op het internet ook niet. Van andere BMW's vind je trouwens ook geen Ringfilmpjes van het tempo dat Horst von Saurma kan rijden. Ook het 1M filmpje van Andre komt nog niet bij die virtuele 7.50 BtG in de buurt. Ik denk dat ie het over een lege ronde wel kan, maar hij moet het eerst nog laten zien.
En toch is er een manier om die M3 CSL tijd te verifiëren. Simpelweg door op een gepost Ringrondje van Gerwin in zijn GTS te wachten. Er bestaat van de hand van Gerwin een BtG 7.55 rondje. Zou die Saurma tijd niet kloppen dan hoort Gerwin met de GTS onder die 7.55 te gaan. Gerwin, als je meeleest, heb je misschien al eens een GTS rondje geklokt?
En was die CSL nog origineel toen die 7.55 BtG geklokt werd?
Het gaat om de volgende leuke ronde:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5332fGvt ... E23CD0CB59[/youtube]
Over die Horst von Saurma CSL 7.50 tijd. Het is een verhipt snelle tijd en ik ben ook niet makkelijk van de correctheid van die ronde te overtuigen, maar anderzijds zou ik ook niet weten waarom er door Sport Auto met die tijd gesjoemeld zou zijn. De auto is een aardig stuk lichter dan een standaard M3 en dat in combinatie met de semi's is op De Ring een formule om echt snel te gaan.
Een volledig standaard en frisse CSL om te proberen die 7.50 nogmaals te rijden vind je niet meer. Voorbeeldfilmpjes van (omgerekend naar BtG) een CSL die 7.25 doet vind je op het internet ook niet. Van andere BMW's vind je trouwens ook geen Ringfilmpjes van het tempo dat Horst von Saurma kan rijden. Ook het 1M filmpje van Andre komt nog niet bij die virtuele 7.50 BtG in de buurt. Ik denk dat ie het over een lege ronde wel kan, maar hij moet het eerst nog laten zien.
En toch is er een manier om die M3 CSL tijd te verifiëren. Simpelweg door op een gepost Ringrondje van Gerwin in zijn GTS te wachten. Er bestaat van de hand van Gerwin een BtG 7.55 rondje. Zou die Saurma tijd niet kloppen dan hoort Gerwin met de GTS onder die 7.55 te gaan. Gerwin, als je meeleest, heb je misschien al eens een GTS rondje geklokt?
En was die CSL nog origineel toen die 7.55 BtG geklokt werd?
Het gaat om de volgende leuke ronde:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5332fGvt ... E23CD0CB59[/youtube]
- Petrolhead Tom
Gaaf rondje! Maar wat ik me afvraag, had je in die bocht op 2:00 minuut niet een tandje terug gemoeten? Het lijkt of de auto zo laag in de toeren zit. Of wordt hij anders heel onstabiel, of zit je in een lagere versnelling te hoog in de toeren?
- Knot
Mooi om te zien... herken de lijnen van Gerwin wel meer in mn eigen lijnen alleen dit gaat stukje rapper!
-
steve smith
Tja.
-A: een volledig frisse CSL is er wel. <30k km iig en alles wat beweegt is fris. En de koets is ook weer stijf.
-B: Ik weet zeker dat Gerwin met de CSL nog sneller kan dan die 7:55 BTG.
Standaard? Een paar powerflex rubbers, remmen, alternatieve uitlijning en 100kg ballast in de vorm van Kooi, Airco, etc. In principe dus geen zgn. go-faster gedoe, enkel duurzaamheid-mods. Oh en G is een stuk lichter geworden!!!
Die tijd is niet end-of-the-road.
-A: een volledig frisse CSL is er wel. <30k km iig en alles wat beweegt is fris. En de koets is ook weer stijf.
Standaard? Een paar powerflex rubbers, remmen, alternatieve uitlijning en 100kg ballast in de vorm van Kooi, Airco, etc. In principe dus geen zgn. go-faster gedoe, enkel duurzaamheid-mods. Oh en G is een stuk lichter geworden!!!
- Snipe
Ik heb vernomen dat we zelfs een 7:55 BTG op de fiets niet uit kunnen sluiten..!steve smith schreef:Oh en G is een stuk lichter geworden!!!
- Hielke
Kooi, airco en nog wat zaken wegen 100 kg? Die kilo's vind je niet in een standaard CSL?Dan kun je sowieso al een seconde of 10 van die 7.55 aftrekken.steve smith schreef:Tja.
Standaard? Een paar powerflex rubbers, remmen, alternatieve uitlijning en 100kg ballast in de vorm van Kooi, Airco, etc. In principe dus geen zgn. go-faster gedoe, enkel duurzaamheid-mods. Oh en G is een stuk lichter geworden!!!Die tijd is niet end-of-the-road.
Maar vertel eens Steve of Gerwin. Er is toch al met die GTS gereden, zijn er video opnames van, is Gerwin met die auto sneller dan met de CSL?
- KW
Mooie lap, mooi filmpje... maar die 7:55 moet zeker beter kunnen als er geen verkeer is. Paar keer duidelijk opgehouden, al met al bij elkaar schat ik dat dat wel ergens tussen 5 en 10 sec gekost heeft.
- JP
Het weekend dat de GTS voor het eerst had gereden, was toch in de regen? Als ik de fotos nog kan herinneren.
- KW
- GTRene
veel sneller moet je kar ook niet zijn
ding trekt soms 1.5G in het begin 1.3 zonder piep later banden goed warm op einde begint ie wel wat te piepen bij dezelfde g krachten.
super tijd.
ding trekt soms 1.5G in het begin 1.3 zonder piep later banden goed warm op einde begint ie wel wat te piepen bij dezelfde g krachten.
super tijd.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Vorige week zondag ben ik met 2 vrienden bij de Ring geweest en heb lekker wat foto's kunnen schieten en van het heerlijke weer kunnen genieten. Voor mij was het één van de mooiere dagen met Touristenfahrten...
Uurtje of 13:00 kwamen we aan en zijn even gaan kijken bij Parkplatz, omdat we iemand meegenomen hadden die nog nooit bij Touristenfahrten was geweest en je daar lekker dichtbij al dat mooie spul kunt komen.
Daarna richting Pflanzgarten gegaan en daar even gekeken om vervolgens richting Brünnchen te gaan. Hier heb ik ongeveer 2 uurtjes gezeten en wat foto's gemaakt; lekker veel Nederlanders kwamen voorbij stampen!
Hierna zijn we naar Wehrseifen gegaan en hebben we daar ongeveer een uurtje gestaan voordat er baansluiting was. Hier hebben we nog even lekker gezeten en besloten om nog even bij Hatzenbach te kijken. Ook hier hebben we nog lekker lang gezeten tot een uurtje of 19:30...
Hier nog wat foto's die wel de moeite zijn denk ik;

Uurtje of 13:00 kwamen we aan en zijn even gaan kijken bij Parkplatz, omdat we iemand meegenomen hadden die nog nooit bij Touristenfahrten was geweest en je daar lekker dichtbij al dat mooie spul kunt komen.
Daarna richting Pflanzgarten gegaan en daar even gekeken om vervolgens richting Brünnchen te gaan. Hier heb ik ongeveer 2 uurtjes gezeten en wat foto's gemaakt; lekker veel Nederlanders kwamen voorbij stampen!
Hierna zijn we naar Wehrseifen gegaan en hebben we daar ongeveer een uurtje gestaan voordat er baansluiting was. Hier hebben we nog even lekker gezeten en besloten om nog even bij Hatzenbach te kijken. Ook hier hebben we nog lekker lang gezeten tot een uurtje of 19:30...
Hier nog wat foto's die wel de moeite zijn denk ik;

- Tristan

Die gele is van een maat van mij, net opgebouwd. Heel netjes gedaan en daaronder zie ik volgens mij Leen.
- Wesley
Thanks voor de foto!!
Was mijn ringdoop, erg erg goed bevallen

Was mijn ringdoop, erg erg goed bevallen

- Mnrk
Ik heb nog meer foto's van die gele, mocht er interesse in zijn...Tristan schreef: Die gele is van een maat van mij, net opgebouwd. Heel netjes gedaan en daaronder zie ik volgens mij Leen.
Volgens mij reed hij op met de E90 die een foto later erop staat. Daar heb ik ook nog wel wat meer van.
Van de Alfa heb ik helaas geen foto's meer...Wesley schreef:Thanks voor de foto!!
Was mijn ringdoop, erg erg goed bevallen![]()
- Wesley
Jammer maar geen probleem!
Had ik het van tevoren maar even moeten melden dat ik ging
Thanks anyway voor deze foto.
Groeten Wesley
Had ik het van tevoren maar even moeten melden dat ik ging
Thanks anyway voor deze foto.
Groeten Wesley
- Peter-Paul
Leuke foto!! Heb je er toevallig nog meer?-Menrik- schreef:
- Mnrk
Zal zo eens kijken, ik geloof van wel...Peter-Paul Haars schreef: Leuke foto!! Heb je er toevallig nog meer?
- Gerwin Ring
Nee niet echt, het enige rondje dat ik op een zeer wiebelig videobeeld heb staan (camera met een verlengstuk aan de zijruit bevestigd met zo'n zuignap, dat werkt dus niet) was een 8.08 btg. Maar ik moet zeggen: dit waren mijn eerste track kilometers met de gts, beetje wennen, aardig wat verkeer, afstelling "uit de showroom". Later op de dag regende het en ik was oprecht verbaasd hoe fijn/voorspelbaar de auto/pirellis dan zijn. Bij droog wel wat turn-in onderstuur, dan voel je dat die v8 nogal zwaar op de vooras ligt. Maar daar kan net als bij de csl wat camber misschien al wonderen doen. Overall voelde de auto heerlijk en de extra 90 paardjes voel je!Hielke schreef:Gerwin, als je meeleest, heb je misschien al eens een GTS rondje geklokt?
as Maandag weer een trackday, dan kan ik weer eens verder wennen...ik verwacht geen enorme snelle tijden, beetje rustig opbouwen, vertrouwen krijgen in de auto enzo.
- GTRene
ik las ergens dat er vandaag tot/met 14 augustus de oldtimer grand prix is?
is zoiets echt alleen van die hele oude oldtimers of ook klassiekers ala GT40 e.d.
is zoiets echt alleen van die hele oude oldtimers of ook klassiekers ala GT40 e.d.
- Snipe
Daar is een topic over, daar staat ook het programma: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=23421" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto's tot begin jaren '80 ongeveer, dus ze gaan echt niet alleen met paard en wagen over de Ring!
Auto's tot begin jaren '80 ongeveer, dus ze gaan echt niet alleen met paard en wagen over de Ring!
- GTRene
thanks
, ik kwam het topic toevallig net tegen (stond redelijk bovenaan) nadat ik dit gepost had 
tis dus op het F1 circuit en kost entree e.d. een hele georganiseerde dag dus.
tis dus op het F1 circuit en kost entree e.d. een hele georganiseerde dag dus.
-
Jeroen E21
Mwoah best een groot evenement met fraaie klasses en de grootste verzameling aan clubmeetings die ik ooit gezien heb, dus velden gevuld met honderden Ferrari's naast velden gevuld met honderden Porsche's etc. Meeste merken doen er ook wel wat. Doet een Nationaal Oldtimer Festival oid compleet verbleken in mijn ogen.