Welke autobladen lezen jullie?

Dit is ons algemene autoforum.
emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 27 feb 2007, 20:30

het blad van de ANWB (naam vergeten)
autokampioen is dat volgens mij
ik was zelf een jaar geabonneerd op carros

Gijzer

Bericht door Gijzer » 27 feb 2007, 20:32

Luca schreef:Krijg elke week:

autoweek
autovisie

heb de volgende opgezegd:

GTO
het blad van de ANWB (naam vergeten)
Elke week de autovisie?? :wink:

Daniel

Bericht door Daniel » 28 feb 2007, 08:48

Ik heb een tijdje een abo gehad op de Autoweek, en af en toe koop ik hem nog los als er een interessante auto in staat. Het irritante aan dat blad is dat een aantal merken daar echt geen kwaad kan doen (Alfa, Seat met name), wat imho de objectiviteit niet ten goede komt. Plus de beoordelingen zijn soms echt bullshit. Daar staat tegenover dat er lekker veel in wordt besproken, het blad kost geen drol en er staan wel interessante reportages in.

Vroeger ook nog de Carros gehad maar dat werd meer een advertorial-blad dan daadwerkelijk autotests. Duur blad ook.

Als ik de kans krijg pik ik in het buitenland de Road&Track op, da's wel een lekker blad :) Of de Engelse Top Gear, zit tenminste humor in.

leonard

Bericht door leonard » 28 feb 2007, 12:39

abbonement:

Autoweek,
Autovisie,
Carros,

losse koop

Autokampioen,
Auto motor und sport,
Sportauto
Autozeitung,
Autobild sportcars
Gute fahrt
Auto & Tuning,
Autotrader,

Ben een tydschriftenfreak,koop ze allemaal en elke uitgave.Heb al die bladen ook bewaard!!! o.a autivisie heb ik compleet vanaf 1978.(toen was ik 6 en kreeg ik een abbonement met sinterklaasfeest)

Femme

Bericht door Femme » 28 feb 2007, 21:31

Autovisie, Auto Motor und Sport en Auto Review koop ik regelmatig en soms Autoweek en GTO. Autoweek vind ik niet erg boeiend. De Jip en Janneke schrijfstijl staat me niet aan ('t ipv het, 'n ipv een) en er worden teveel praktische auto's getest. Autovisie is wat mij betreft het beste Nederlandse magazine, gevolgd door de vertaling van Auto Zeitung (Auto Review). Die laatste vooral vanwege het volume van de tests. Autovisie haakt goed in op de beleving van het autorijden in plaats van de eindeloze vergelijkingen op praktische bruikbaarheid. Dat laatste interesseert me niet zo veel (ik heb vier deuren in mijn 330i maar ik kan me niet herinneren wanneer ik de achterste twee voor het laatst geopend heb).

De Auto Kampioen lees ik zo nu en dan bij de ouders van mijn vriendin. Dit vind ik typisch een blad voor caravantrekkers en bestuurders van busjes. Sportieve auto's worden er beschreven vanuit het perspectief van iemand die een 0-100 acceleratie van 17,8 seconden gewend is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 feb 2007, 21:41

Remy schreef:Geen enkele. Alle informatie in die bladen staat ook op internet. En het levert veel troep op als je zo'n blaadje uit hebt, je gooit hem immers niet gelijk weg.
Zo is het maar net, alles maar dan ook echt alles is op internet te achterhalen, niet alleen de bladen maar ook de fora natuurlijk. Das leesvoer genoeg, althans voor mij dus.......................

Tom

Bericht door Tom » 28 feb 2007, 21:48

Ja maar ff een tijdschrift in bed doorbladeren is lekkerder dan achter je scherm zitten. dat doe ik al genoeg :lol:

Will F.

Bericht door Will F. » 28 feb 2007, 23:02

Ben geabonneerd op Autovisie en EVO

Autovisie raak ik steeds meer op uitgekeken, lees het steeds sneller door, tsja zal ook wel te maken hebben met de alle info die je via de diverse fora al tot je neemt.
EVO is van een heel andere orde, is eigenlijk hoofdzakelijk op sportauto's (of iig de sport versie van een gangbaar model) gericht. Het is in die zin behoorlijk hardcore en ook wel veel op het High-end speelgoed gefocust. Een aantal van de redacteuren is tevens eigenaar van een volbloed zoals 'n Murciélago, Pagani Zonda of carrera GT. Het duurtest park is dus behoorlijk exotisch. Abonnement is 'n stuk goedkoper dan los in de winkel.

Tom

Bericht door Tom » 01 mar 2007, 10:28

Beetje offtopic

http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=643&cache=no :lol: @ eerste reactie :lol:

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2007, 11:27

Remy schreef:Geen enkele. Alle informatie in die bladen staat ook op internet. En het levert veel troep op als je zo'n blaadje uit hebt, je gooit hem immers niet gelijk weg.

Je slaat de spijker op zijn kop, helaas stink er er nog vaak genoeg in, maar zoals eerder alles automatisch kopen doe ik niet meer.

Autovisie in ieder geval, autoweek niet meer, soms ene GTO, heel zelden nog een top gear, is me teveel life style, daar zijn andere bladen veel beter in. En natuurlijk Sportauto. EVO alleen als er iets instaat wat me boeit. Een ECOTY ofzo. Anders laat ik die ook liggen.

Roger

Bericht door Roger » 01 mar 2007, 19:44

Practical Performance Car valt hier elke maand in de bus.

http://www.ppcmag.co.uk/

Erg leuk engels blad voor en door autoliefhebbers die graag zelf sleutelen, bedenken en modificeren.

Op mijn werk zijn ze geabonneerd op Autovisie dus die lees ik ook.

Daarnaast koop ik wel eens een los klassiekerblaadje als er iets in staat wat me interesseert.

Elmar

Bericht door Elmar » 01 mar 2007, 20:14

Ik heb vorig jaar, na 14 jaar abonnement, de autovisie opgezegd. De mening (er bestaan geen objectieve mensen) van de autojournalist kon me niet genoeg meer interesseren. Daarbij zei mijn broer steevast: "snap niet dat je mensen ala Roks nog sponsort om in dikke bakken te kunnen rijden..." .

Mijn kijk op auto's is de afgelopen jaren ook heel anders geworden en zie meer in tools voor trackdays.

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2007, 20:16

Elmar ken je dit blad ?

http://www.vipermagazine.com/

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 01 mar 2007, 20:18

Ik heb een abonnement op Autovisie en Carros, maar eigenlijk lees ik die nauwelijks; laatste paar nummers liggen nog in de plastic.
Ben alleen te lui om het op te zeggen of als ik eens op wil zeggen blijkt dat ik net weer voor een jaar betaald heb.

EVO koop ik trouw iedere maand, vanaf nummer 3 of zo.
Verder eigenlijk niks, heel af en toe een motorblad of een Octane of Classic & Sportscar als er wat boeiends in staat.

Heeft iemand eigenlijk ervaring met dit blad?
http://www.circuitdriver.com/
Niet los in de winkel te koop, dus je moet meteen een abonnement, maar ik zit er wel aan te denken eigenlijk.
Lijkt me een van de weinige bladen die echt de moeite waard zijn.

Elmar

Bericht door Elmar » 01 mar 2007, 20:22

Rico, ik heb daar enkele uitgaven hier liggen, van eind jaren 90. Word ik eigenlijk ook niks wijzer van. Een (Viper)forum geeft mij veel meer informatie.

MarcF

Bericht door MarcF » 01 mar 2007, 20:30

Hier een abonnement op de autoweek. Al ga ik er de laatste tijd steeds sneller doorheen. Het beperkt zicht vooral tot het even snel doorbladeren naar de interessante test en er vervolgens niet meer naar kijken.

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2007, 20:35

Elmar schreef:Rico, ik heb daar enkele uitgaven hier liggen, van eind jaren 90. Word ik eigenlijk ook niks wijzer van. Een (Viper)forum geeft mij veel meer informatie.
Klopt, eigenlijk zijn alle forums een doodsteek voor de bladen.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 02 mar 2007, 15:26

GTO (jammer genoeg maar 6x per jaar) en Autovisie.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mar 2007, 15:47

Peter Tunissen schreef:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met dit blad?
http://www.circuitdriver.com/
Niet los in de winkel te koop, dus je moet meteen een abonnement, maar ik zit er wel aan te denken eigenlijk.
Lijkt me een van de weinige bladen die echt de moeite waard zijn.
Paar keer gelezen, best een gaaf magazine, maar ik lees het wel af en toe online. Als ik in de UK zou wonen zou ik dit blad zeker niet willen missen. Diverse back issues zijn wel de moeite waard. Aantal met de Ring erin bijvoorbeeld, of Spa.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 02 mar 2007, 16:21

Roger schreef:Practical Performance Car valt hier elke maand in de bus.

http://www.ppcmag.co.uk/

Erg leuk engels blad voor en door autoliefhebbers die graag zelf sleutelen, bedenken en modificeren.

Op mijn werk zijn ze geabonneerd op Autovisie dus die lees ik ook.

Daarnaast koop ik wel eens een los klassiekerblaadje als er iets in staat wat me interesseert.
Op PH staat een draadje over de Rover SD die ze hebben voorzien van een iets grotere motor ;)
Heel gaaf. Het blad ken ik verder niet.
Overigens komen naar mijn mening de beste klassiekerbladen uit Engeland.
Een paar Duitse bladen zijn echter ook de moeite waard, zoals Motor Klassik (lang een abo op gehad), Oldtimer Praxis en Oldtimer Markt.
Die laatste twee koop ik heeeeeeel af en toe, als er iets leuks in staat.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 mar 2007, 16:52

Autovisie al behoorlijk lang.

GTO al vanaf het begin.

In het verleden ook EVO en soms autoweek en soms auto-motor und sport, maar sinds Internet alleen nog de eerste 2 en heel af en toe wat anders als er voldoende echt interessante onderwerpen instaan voor de verzameling van info op papier zeg maar.
GTRene

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 03 mar 2007, 18:13

Auto visie lezers VRAAG!

Mijn auto visie blad van deze week(nr5) zit helemaal niet goed inelkaar.

Veel stukken zitten er 2 keer in en ik mis dus een aantal pagina's.

Eerste pagina is nr 19, de 207cc staat daar op.

Na de SLR begint het weer met pagina 11.

waar ik vervolgens weer de 207cc en de slr krijg.

dan loopt het op tot pagina 90. met daarop pagina 75. Krijg ik de nissans weer en dan houd het boekje op.

1 tot en met 10 heb ik dus niet. en vanag pagina 90 niks meer. ik weet niet hoe dik deze uitgave is?

Maar wel een beetje raar allemaal.

Ik zal even een mail naar autovisie doen.

Maar ben ik de enige met dit probleem???

Ik hoor het graag!

gr. rudolf

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 mar 2007, 18:14

Lid van Autovisie en EVO.

Rudolf, wat jij beschrijft is heel raar zeg, ik heb gewoon een fatsoenlijk exemplaar.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 03 mar 2007, 19:18

Nieuwste GTO is zeker weer de moeite waard.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 mar 2007, 20:54

die van mij is ook OK ontvangen...strange indeed, dat wordt een verzamel exemplaar en gezocht over 50 jaar dus nog ff wachten :lol:
GTRene

Plaats reactie