Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 02 aug 2011, 20:23

InjectTheVenom schreef:Je slaat de spijker op z'n kop Rene.... het punt is dat we op een gegeven moment te bang geworden zijn om een onschuldig iemand de gevangenis in te sturen en daar veel te ver in doorgeslagen zijn, criminelen zijn hier vervolgens misbruik van gaan maken met de hedendaagse situatie als gevolg.
Doe daar een paar échte gevallen van buitensporig c.q. verkeerd ingrijpen bij en de almachtige publieke opinie wil dat er maatregelen tegen genomen worden die steeds regelmatiger het volledige tegenovergestelde als resultaat zijn gaan hebben.
Het wordt eens hoog tijd dat er een paar goede simpele ouderwetse regels terug ingevoerd worden waarbij criminelen in dit soort gevallen al hun rechten gewoon PUNT UIT verliezen.
Nou ga jij dan even bepalen wanneer je welke rechten zou moeten verliezen?????????
Dan moet je in een bananenrepubliek gaan wonen, dan heb je dat te bepalen.
Ow ja, tot er iemand met een groter geweer komt.

Rupie

Bericht door Rupie » 02 aug 2011, 22:36

Vanavond was Pechtold bij Nieuwsuur. Een goed verstaander, lees iemand die begrijpt dat op een bepaalde manier communiceren bepaalde effecten heeft, zal begrijpen dat "de kogel" niet van "links" zal komen. Als ik er aan denk zal ik morgen ff linkje plaatsen naar het interview.

Marius

Bericht door Marius » 03 aug 2011, 09:31

Luco schreef:
InjectTheVenom schreef:Je slaat de spijker op z'n kop Rene.... het punt is dat we op een gegeven moment te bang geworden zijn om een onschuldig iemand de gevangenis in te sturen en daar veel te ver in doorgeslagen zijn, criminelen zijn hier vervolgens misbruik van gaan maken met de hedendaagse situatie als gevolg.
Doe daar een paar échte gevallen van buitensporig c.q. verkeerd ingrijpen bij en de almachtige publieke opinie wil dat er maatregelen tegen genomen worden die steeds regelmatiger het volledige tegenovergestelde als resultaat zijn gaan hebben.
Het wordt eens hoog tijd dat er een paar goede simpele ouderwetse regels terug ingevoerd worden waarbij criminelen in dit soort gevallen al hun rechten gewoon PUNT UIT verliezen.
Nou ga jij dan even bepalen wanneer je welke rechten zou moeten verliezen?????????
Dan moet je in een bananenrepubliek gaan wonen, dan heb je dat te bepalen.
Ow ja, tot er iemand met een groter geweer komt.
We wonen dus al in een bananenrepubliek; als je nu iets doet om je eigendom te beschermen (bv een video online plaatsen van dieven om nog meer diefstal af te schrikken cq je eigendom terug proberen te krijgen) staat de roverheid, met nieuwe wetgeving tegen jou en met een geweer voor jouw deur, ipv voor de deur van de crimineel.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 03 aug 2011, 09:48

Echt slechte maatregel van een instantie die enerzijds met het paspoort NIKS heeft betekend voor de burger inzake privacybescherming, en anderzijds een crimineel die dus bij een criminele daad gefilmd wordt, wel beschermt. En hoe.

Maar goed, filmpje online is misschien genant in onze ogen, voor zo'n boefje kan t ook juist stoer zijn.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 aug 2011, 09:54

Ruben schreef:Vanavond was Pechtold bij Nieuwsuur. Een goed verstaander, lees iemand die begrijpt dat op een bepaalde manier communiceren bepaalde effecten heeft, zal begrijpen dat "de kogel" niet van "links" zal komen. Als ik er aan denk zal ik morgen ff linkje plaatsen naar het interview.
Maar Pechtold woont in de ideale wereld....... ver van de teringbende, en dan heb je makkelijk praten.......... laat dit soort gasten een met het hele gezin in zo'n prachtwijk vol cultuurverrijkers gaan leven, en dus niet een vaag werkbezoekje, nee gewoon 12 maanden leven, kijken of die dan nog zo hoog van de toren blaast, als die is lastig gevallen, en zijn dochters (heeft hij die) en zijn vrouw dagelijks voor hoer worden uitgemaakt.... of erger....... veel oorspronkelijke bewoners van de oude volkswijken kunnen zich de witte vlucht niet veroorloven..... hoe denk je dat deze mensen zich voelen..........

Maar op de PVV stemmen is een schande..........dan ben je een racist......... maar veel stemmers op de die partij zien dat de traditionele partijen e.e.a. totaal niet serieus nemen. Wakker worden Pechtold, die mooie praatjes kloppen slecht voor de gelukkigen die amper tot geen last hebben van de terreur in de achterstandwijken.

Wilders is de oplossing niet, maar er is ruimte voor zijn eenzijdige visie omdat de reguliere partijen simpelweg de andere kant op kijken, wetende dat hun persoonlijke situatie riant genoeg is om de ellende te ontlopen.

Kijk eens hoe de reguliere partijen hebben gevochten voor vrijheid en gelijkheid van mannen en vrouwen homo's en hetero's........ De christenfreaks zijn hard aangepakt om ze tolleranter te krijgen richting anders denkenden, grotendeels gelukt op wat achterlijke biblebelters na. Deze verworvenheden waar we in NL met recht trots op zijn worden echter door de linkse kerk in rap tempo afgebroken....... gesubsidieerd en al, zonder een kritisch geluid, gewoon slaafs uitgevoerd..... nee de islamitische mede burger moet je vooral geen strobreedte in de weg leggen, daar meten we als overheid en politiek graag met 2 maten mee....... Waarom, nog steeds een collectief WOII syndroom, zeg het maar...........

Het is toch niet zo moeilijk om op basis van scheiding van kerk en staat de boel eens flink te moderniseren en allereerst het bijzonder onderwijs af te schaffen. Geloof waarin dan ook terug te dringen naar de prive sfeer, dus achter de voordeur. De overheid heeft geen faciliteerde funktie hierin.

Onderwijs graag openbaar, en willen geloofgekkies graag een christelijke, joodse, islamitische school, dan zelf financieren, en graag uiteraard wel onder toezicht blijven van de onderwijsinspectie, zodat de kwaliteit van onderwijs aan de kids die aan de indoctrinatiewens van de ouders dienen te voldoen wel fatsoenlijk onderwijs krijgen.

Elise

Bericht door Elise » 03 aug 2011, 10:02

Ruben schreef:Vanavond was Pechtold bij Nieuwsuur. Een goed verstaander, lees iemand die begrijpt dat op een bepaalde manier communiceren bepaalde effecten heeft, zal begrijpen dat "de kogel" niet van "links" zal komen. Als ik er aan denk zal ik morgen ff linkje plaatsen naar het interview.
Samenvatting : Pechtold kreeg even een podium om Wilders te bashen :bag:

Marius

Bericht door Marius » 03 aug 2011, 10:09

Mooi stuk Michel, grotendeels mee eens. Je vraagt echter om oplossingen bij groeperingen (politici) die al honderden zij het niet duizenden jaren achtereen bewezen hebben geen oplossingen te kunnen bieden maar juist situaties kunnen verslechteren. Alle hoge opleidingen en intelligentie op de bestuurlijke positie's ten spijt vieren de hedentendage de genoemde problemen (financiele crisis die er in een vrije ongereguleerde geldmarkt niet zou zijn, burgers die zich achtergesteld voelen aan criminelen, slecht onderwijs, oorlogen etc etc) hoogtij.

Elise

Bericht door Elise » 03 aug 2011, 10:15

Luco schreef:Dat is nu precies wat de man van persoonsbescherming ook zei, maar omdat er incompetente mensen rondlopen geeft je niet het recht om eigen rechter te spelen, wordt een aardige zooi als iemand zijn werk niet goed doet je het zelf maar mag gaan doen :stom:
Alleen al het feit dat jij het "eigen rechter spelen" noemt klopt mijns inziens al niet.
Eigen rechter spelen is als je de "verdachte" zelf zou straffen, maar daar is absoluut geen sprake van.
Het gaat hier om het creatief opsporen van de "verdachte" door een een verdacht herkenbaar in beeld te brengen !!!!!

Voorbeeldje:
Ik zie dat er wordt ingebroken in jouw auto en maak daar een filmpje van waarop de dader goed te zien is.
Als jij dan vervolgens aan mij zou vragen of ik wat gezien heb mag ik je dat filmpje niet tonen....want daarmee schend ik de privacy van de "verdachte".
Beste was natuurlijk geweest dat ik geen filmpje had gemaakt, maar die inbreker een stuk hout in z'n nek had gelegd...... :whistle:

Luco

Bericht door Luco » 03 aug 2011, 11:32

Elise schreef:
Luco schreef:Dat is nu precies wat de man van persoonsbescherming ook zei, maar omdat er incompetente mensen rondlopen geeft je niet het recht om eigen rechter te spelen, wordt een aardige zooi als iemand zijn werk niet goed doet je het zelf maar mag gaan doen :stom:
Alleen al het feit dat jij het "eigen rechter spelen" noemt klopt mijns inziens al niet.
Eigen rechter spelen is als je de "verdachte" zelf zou straffen, maar daar is absoluut geen sprake van.
Het gaat hier om het creatief opsporen van de "verdachte" door een een verdacht herkenbaar in beeld te brengen !!!!!

Voorbeeldje:
Ik zie dat er wordt ingebroken in jouw auto en maak daar een filmpje van waarop de dader goed te zien is.
Als jij dan vervolgens aan mij zou vragen of ik wat gezien heb mag ik je dat filmpje niet tonen....want daarmee schend ik de privacy van de "verdachte".
Beste was natuurlijk geweest dat ik geen filmpje had gemaakt, maar die inbreker een stuk hout in z'n nek had gelegd...... :whistle:
Er is helemaal geen meningsverschil over hoe ik erover denk hoor, ben het helemaal met je eens, alleen zit zo de wet hier niet in elkar en zien ze zulke filmpjes als "eigen rechter" spelen omdat je in nederland nog altijd onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is.
Met de filmpjes is bij voorbaat iemand al aan de schandpaal genageld en dus "schuldig".
Neemt niet weg dat ik mijn beelden ook op internet zou zetten als de politie niks deed :hungry:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 aug 2011, 11:47

maar met dat filmpje is toch ook meteen bewezen dat diegene schuldig is ;)

en dus het tegendeel bewezen...

Luco

Bericht door Luco » 03 aug 2011, 11:49

Martijn_bmw schreef:maar met dat filmpje is toch ook meteen bewezen dat diegene schuldig is ;)

Ow dus jij bent rechter?? :please:

Even een voorbeeld.

Jij filmt snachts met je amateurcameratje dat ze je auto vernielen, jij bent opgefokt en overtuigd dat je de dader herkent.
Zet het filmpje op internet, schreeuwt van de daken dat je dat doet omdat de politie niks doet, tevens schreeuw je nog even erbij wie je denkt dat het is (want je bent ervan overtuigd) bij voorbaat is diegene die jij herkent dus schuldig.

Goh knul wordt opgepakt, bleek die week op vakantie te zijn in egypte en het was iemand die op hem leek.

Leuk he :thumbup:
Laatst gewijzigd door Luco op 03 aug 2011, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 aug 2011, 11:51

Martijn_bmw schreef:maar met dat filmpje is toch ook meteen bewezen dat diegene schuldig is ;)

Nee, als je met de inhoud van een juwelierstoko zonder te betalen naar buiten loopt is het nog maar de vraag of het middels een overval verkregen is.......... wellicht was het een kadootje.......

Kijk die D66 droeftoeter geloofd nog in sprookjes.......... Dat kan als je hoog en droog in je ivoren toren zit en ver van de dagelijkse werkelijkheid woont en leeft.

Kijk D66 rechters blinken ook niet voor niets uit in hun empathie richting de dader......... :kikker:

Elise

Bericht door Elise » 03 aug 2011, 12:52

Luco schreef:Er is helemaal geen meningsverschil over hoe ik erover denk hoor, ben het helemaal met je eens, alleen zit zo de wet hier niet in elkar en zien ze zulke filmpjes als "eigen rechter" spelen omdat je in nederland nog altijd onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is.
Met de filmpjes is bij voorbaat iemand al aan de schandpaal genageld en dus "schuldig".
Neemt niet weg dat ik mijn beelden ook op internet zou zetten als de politie niks deed :hungry:
Die filmpjes mogen niet omdat ze inbreuk maken op de privacy, niet omdat ze iets met "eigen rechter spelen" te maken hebben.

Dat filmpjes reacties uitlokken kan natuurlijk wel vervelend uitpakken, dat er een onschuldige genoemd wordt.
Maar dat zou je kunnen ondervangen door reacties op een bericht of filmpje uit te schakelen.

Zie hier een voorbeeld van fvlpolitieflevoland (lees even het bijgaande schrijven op Youtube)

Misschien moet juist het ministerie van justitie de nieuwe media met beide handen aangrijpen en een platform bieden waar filmpjes centraal gehost worden....en uiteraard aan de achterkant een goede geoliede machine waar men tips direct natrekt!
Laatst gewijzigd door Elise op 03 aug 2011, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 03 aug 2011, 12:55

Elise schreef:
Luco schreef:Er is helemaal geen meningsverschil over hoe ik erover denk hoor, ben het helemaal met je eens, alleen zit zo de wet hier niet in elkar en zien ze zulke filmpjes als "eigen rechter" spelen omdat je in nederland nog altijd onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is.
Die filmpjes mogen niet omdat ze inbreuk maken op de privacy, niet omdat ze iets met "eigen rechter spelen" te maken hebben.
Je hebt gelijk hoor, jij zal het vast beter weten dan de meneer van de privacy bescherming :thumbup:

Elise

Bericht door Elise » 03 aug 2011, 12:56

Luco schreef:Je hebt gelijk hoor, jij zal het vast beter weten dan de meneer van de privacy bescherming :thumbup:
Oh wat een dooddoener :bag:

Luco

Bericht door Luco » 03 aug 2011, 12:59

Elise schreef:
Luco schreef:Je hebt gelijk hoor, jij zal het vast beter weten dan de meneer van de privacy bescherming :thumbup:
Nee hoor want dat was precies wat die meneer zei, en volgens jouw is dat niet zo :thumbup:

Elise

Bericht door Elise » 03 aug 2011, 13:00

Luco schreef:
Elise schreef:
Nee hoor want dat was precies wat die meneer zei, en volgens jouw is dat niet zo :thumbup:
Graag even een link naar een artikel waar die meneer dat zegt.

Marius

Bericht door Marius » 03 aug 2011, 13:05

Luco schreef:
Elise schreef:
Je hebt gelijk hoor, jij zal het vast beter weten dan de meneer van de privacy bescherming :thumbup:
Helaas zijn we dus in NL al op het punt dat we 'meneren van privacy bescherming' nodig hebben. Als we nu eens o.a. een goed functionerend politie en justitieel apparaat hadden, waren dit soort discussie's helemaal niet nodig en een meneer van de privacy bescherming ook niet. Dat is gewoon weer een clown die er tussengezet is om iets wat niet goed functineerd te camoufleren cq de boel af te leiden.
Nog meer extra kosten voor 'ons' dus en dus nog minder geld over om een goede nightvision camera te kopen om voor mijn huis te hangen ;-)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 aug 2011, 13:05

Marius schreef:Mooi stuk Michel, grotendeels mee eens. Je vraagt echter om oplossingen bij groeperingen (politici) die al honderden zij het niet duizenden jaren achtereen bewezen hebben geen oplossingen te kunnen bieden maar juist situaties kunnen verslechteren. Alle hoge opleidingen en intelligentie op de bestuurlijke positie's ten spijt vieren de hedentendage de genoemde problemen (financiele crisis die er in een vrije ongereguleerde geldmarkt niet zou zijn, burgers die zich achtergesteld voelen aan criminelen, slecht onderwijs, oorlogen etc etc) hoogtij.
Ondanks dat Michel zn verhaal erg sterk is, heb jij ook gelijk. "Pay peanuts, get monkeys". Dat geld niet alleen in het bedrijfsleven, maar ook in de politiek....

Luco

Bericht door Luco » 03 aug 2011, 13:08

Was het op het nieuws, en daarom stond eigen rechter ook tussen haakjes, maar als je alleen de stukjes leest en qoute die je wilt horen of lezen, en niet de context die erbij hoort, ja dan is elke discussie bij voorbaat zinloos.

We leven hier nu eenmaal niet in een land waar diegene met het grootste geweer alle bepaalt, gelukkig maar.
Nadelen ook genoeg, onder andere dat criminelen vaak teveel beschermd worden.
Maar liever dat dan dat op deze manier iedereen zon beetje vogelvrij verklaard wordt, want dan kan je zelf ook zomaar een slachtoffer worden van deze filmpjespraktijken.

Ik kan hier bv zomaar 50 filmpjes van df plukken die dan een bv een art 5 krijgen en ineens 2 jaar hun rijbewijs in moeten leveren, wil je die kant op?

Ik in ieder geval niet, de politie moet gewoon beter hun werk gaan doen.

Luco

Bericht door Luco » 03 aug 2011, 13:11

Marius schreef:Helaas zijn we dus in NL al op het punt dat we 'meneren van privacy bescherming' nodig hebben. Als we nu eens o.a. een goed functionerend politie en justitieel apparaat hadden, waren dit soort discussie's helemaal niet nodig en een meneer van de privacy bescherming ook niet. Dat is gewoon weer een clown die er tussengezet is om iets wat niet goed functineerd te camoufleren cq de boel af te leiden.
Nog meer extra kosten voor 'ons' dus en dus nog minder geld over om een goede nightvision camera te kopen om voor mijn huis te hangen ;-)
Marius, dat is dus precies wat die in het intervieuw vertelde, de politie moet gewoon meer doen met de opnames die beschikbaar zijn, dat is hun taak en ze moeten daarop aangesproken worden als ze dat niet doen.
Dat was naar mijn mening de kern van zijn betoog, als elke burger zomaar filmpjes gaat plaatsen wordt het helemaal een puinhoop.
Het kan ook averechts werken he, stel dat de criminelen het filmpje zien en besluiten even wraak te gaan nemen, want internet is echt niet anoniem.

Marius

Bericht door Marius » 03 aug 2011, 13:13

Yep. Alhoewel ik ook vind dat we geen peanuts betalen. We betalen een steeds hogere prijs. Het geld dat van de private naar de publieke sector gaat wordt alleen maar meer. Maw, er blijft procentueel steeds minder van het verdiende over in de private sector.
Dat betekent dat er steeds minder mensen daadwerkelijk productief zijn en er steeds meer leven op kosten van de inspanningen van anderen, wat op lange termijn niet vol te houden is in een economie. Dat zien we dus nu ook al terug aan de europese landen, waarvan bijna elk land diep in de schulden zit (= nog eens een verkapte, niet opvallende belastingheffing)
Daarnaast betalen we geen peanuts als je kijkt naar de lichamelijke offers die gegeven worden aan de figuren in den haag, en daar bedoel ik mee de slachtoffers in oorlogen waar wij niets te zoeken hebben (libie, afghanistan, irak, etc). Dat is al helemaal niet in geld uit te drukken.

Elise

Bericht door Elise » 03 aug 2011, 13:18

Luco schreef:Was het op het nieuws, en daarom stond eigen rechter ook tussen haakjes, maar als je alleen de stukjes leest en qoute die je wilt horen of lezen, en niet de context die erbij hoort, ja dan is elke discussie bij voorbaat zinloos.
Het hele artikel gaat over het schenden van de privacy en het hele woord "eigen rechter spelen" ben ik nog nergens tegen gekomen.

Hier het originele artikel in het AD die dus een interview met Cbp-voorzitter Jacob Kohnstamm hebben gehad.
Straf op komst voor schenden privacy verdachten

Wie foto's en filmpjes van dieven op internet plaatst, riskeert straks een boete van 25.000 euro. Het opsporen van criminelen is alleen voorbehouden aan politie en justitie, zegt het College bescherming persoonsgegevens (Cbp). En dus niet aan winkeliers, pompstationhouders en andere particulieren die verdachten aan de schandpaal nagelen, meldt het AD vandaag.
De precieze bedragen worden vastgelegd in een wet waaraan het ministerie van Justitie nu werkt. Waakhond Cbp is als adviseur nauw betrokken bij de inhoud van de wet die komend najaar klaar moet zijn. Volgens Cbp-voorzitter Jacob Kohnstamm zal degene die andermans privacy schendt, ook die van verdachten, zonder voorbehoud 'afschrikwekkende' boetes krijgen. De hoogte daarvan wordt afhankelijk van de ernst van het vergrijp en grootte van de organisatie.

'Driehoog achter'
Zelfs 'iemand op driehoog achter' die op een website andere mensen aan de schandpaal nagelt, kan al snel een boete van 25.000 euro krijgen, zegt Kohnstamm vandaag in het AD. 'Dat kan voor een eenmansbedrijf een behoorlijke aderlating zijn.'

Grote internetbedrijven, zoals Google, Facebook en Microsoft, kunnen wat de waakhond betreft zelfs rekenen op boetes die in de miljoenen euro's lopen als ze de privacy van anderen in gevaar brengen. 'Ik heb het dan over Neelie Kroes-achtige proporties', aldus Kohnstamm. Tot nu toe kan toezichthouder Cbp alleen dreigen met dwangsommen, een soort voorwaardelijke boetes. (Redactie)
01/08/11 05u03
De hele context van het bericht gaat over privacy.
Als je er dan andere dingen bij gaat verzinnen ga je langs elkaar heen praten.....

Marius

Bericht door Marius » 03 aug 2011, 13:21

Luco schreef:We leven hier nu eenmaal niet in een land waar diegene met het grootste geweer alle bepaalt, gelukkig maar.
Dat idee heb ik juist wel, en vooral dat dat steeds erger wordt. Ik denk ook dat dat gevoel speelt bij anderen die het nu verboden wordt zelf efficiente maatregelen (=video's op youtube) te nemen tegen criminelen. Het geeft nl precies het disfunctioneren van het huidige systeem aan, op een heel pijnlijke wijze, nl dat criminelen vrij spel hebben in NL. Mijn vermoeden is dat men het niet wil omdat het het disfunctioneren van de staat (die met het grootste geweer naar de gewone/brave burger toe) blootlegt, niet om jou of mij te beschermen.
Luco schreef: Maar liever dat dan dat op deze manier iedereen zon beetje vogelvrij verklaard wordt, want dan kan je zelf ook zomaar een slachtoffer worden van deze filmpjespraktijken.
Je bent al vogelvrij als brave burger; je mag je immers niet verdedigen (met een youtube filmpje). Daarnaast, er zal nog altijd een juist proces verbaal opgemaakt moeten worden etc. 99% van de mensen laten het wel uit hun hoofd om fout te publiceren, anders is dat gelijkwaardig aan het doen van een valse aangifte jegens een persoon.
Luco schreef: Ik kan hier bv zomaar 50 filmpjes van df plukken die dan een bv een art 5 krijgen en ineens 2 jaar hun rijbewijs in moeten leveren, wil je die kant op?
Ik in ieder geval niet, de politie moet gewoon beter hun werk gaan doen.
Hmmmm, goed punt, das idd minder :-) ;-)

Luco

Bericht door Luco » 03 aug 2011, 13:23

Wie foto's en filmpjes van dieven op internet plaatst, riskeert straks een boete van 25.000 euro. Het opsporen van criminelen is alleen voorbehouden aan politie en justitie, zegt het College bescherming persoonsgegevens (Cbp). En dus niet aan winkeliers, pompstationhouders en andere particulieren die verdachten aan de schandpaal nagelen, meldt het AD vandaag.
In het gesprek wat uitgezonden werd zei die er bij dat dit een vorm van eigen rechter spelen is, vandaar dat het tussen haakjes stond.
Verder zei die ook dat de politie beter met de gegevens aan de slag moet, vind ik ook niet terug in het ad stukje.

Plaats reactie