BMW 1 Serie M Coupé
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Vouw in motorkap, hangende koplampen, F20 ??
- Sander
- Berichten: 1005
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54
Re: BMW 1 Serie M Coupé
En als je weet wat de levertijd op de onderdelen van de 1M zijn, dan blijft hij ook nog wel even in deze staat.. 
- JP
- Berichten: 35096
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Fraaie foto, toont aan dat wit de kleur is.
Michel
Michel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dat is inderdaad een witte op de foto heel goed gezien Michel !
(Je bedoelt het anders dan je het schrijft
)
(Je bedoelt het anders dan je het schrijft
- Fabian
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW 1 Serie M Coupé
haha, die verrekte advocaten toch he 
-
Tom
- Berichten: 22480
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 1 Serie M Coupé
witte da zeker?
/Brabants
/Brabants
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik heb een witte IRL gezien bij Ekris in Veenendaal. Not impressed. VO is de kleur !
Mark.
Mark.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Wit nie , witte geit ?Tom schreef:witte da zeker?
/Brabants
- JP
- Berichten: 35096
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Schijnbaar niet voor niets. Zo'n 1M in handen van een jochie, kan niet goed gaan.....Luzernerzeitung.ch...Joost schreef:(...)
Bijkomende wetenswaardigheid, de gemiddelde leeftijd van de Nederlandse 1M bezitter: 45,8 jaar jong/oud.
Ik ben dus nog lang niet oud genoeg voor zo'n kar!!!
- JP
- Berichten: 35096
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Schnitzer is ook al aan het kleien;





- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: BMW 1 Serie M Coupé
De 1M zoals ik hem het liefste zie (wit, zwarte/anthraciete velgen):

- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Met M streep:

-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Was gisteren op de ring. Alle kleuren waren daar en kon je eens een goed vergelijk maken.
Met stip op nr 1 is absoluut wit. Dat is gewoon de racekleur van bmw en staat mega bruut op de einser M. 2e plek is definitief zwart. Voor dagelijks is dat voor dit land ook de kleur. Tevens stoer maar minder opvallend voor de gemiddelde nederlander. De kleur die ik dus nooit zou nemen is VO. Het was gisteren dus niet zonnig op de ring en dan zie je dat VO beetje roestig bruin is en het helle wat die heeft in de zon wordt dan dof.
Maar gisteren dus met de 1M op de ring. Wat een feest. Je ziet nu al dat dit een gewilde ring racer word. Er waren gisteren wel een stuk of 7 van die 1M.
Ik was gisteren ook positief verbaasd hoe dat ding over de ring ging. Geen hitte problemen met motor of turbo. Ik had zelfs nog orginele remolie en blokken en zelfs dat hield het uit. De stoelen geven echter op circuit te weinig zijsteun dat moet ik nog eens veranderen een paar racestoelen zou dat oplossen.
De grip die voorkant heeft zo out of the box is ongelooflijk. Het onderstuur is heeeeel ver weg. Ik kon zelfs een CSL volgen die omgebouwd was tot ring racer. Kooi dikke remmen racestoelen race titan uitlaat. Als je denkt dat deze man niet kon rijden heeft het mis. Hij had al duizenden ring ronden achter de knopen en reed een hoog tempo. Ik moest zelf ook alles geven om erbij te blijven. We hebben gelukkig films ervan.
Op de Autobahn naar 270 trekken is kinderspel en doet ie lachend. De rit naar de ring toe van 380km is geen straf. Geluid is sportief en het is bijna net zo n groot feest als het rijden op de autobahn als op de ring zelf. Hij vreet de km op. Dit vindt ik dus zo mooi aan de 1M. Tuurlijk zijn er sportievere auto s en die zullen nog sneller over de ring gaan. Maar meestel is dat dan opgave om naar de ring toe rijden. Dit compromis is perfect. Je zou andere stoelen in overweging kunnen nemen. Met de hoge grip grens in de 1M val je daar bijna uit in de bochten.
Gisteren ook nog meegeweest in een witte 1M met bilstein pss10 onderstel (die witte met E30 DTM strepen. Je ziet die knappe kop van mij zelfs op die foto hierboven lol). Mooi dat ik dat even gedaan heb. Ik wist na 3 bochten al dat ik dat niet prefereer. Je haalt het complete karakter uit de auto. Die ophanging maakt de auto knetterhard en het rijden wordt er niet leuker op. Nee de orginele dempers namen bumps van de ring veel beter. Tuurlijk is het onderstel geen race onderstel dus je hebt iets meer overhang in de bochten. Maar dat zou ik liever met stabi s oplossen.
Om nogmaals de vraag te beantwoorden is dit een echte M. Qua auto de beste M van het moment. En daar bedoel ik mee het sturen onderstel remmen. Je mist een klein beetje de emotie van de racemotor als bijv e46 m3. Maar de stuurprecisie van deze auto geeft je dat in het kwadraat terug. En daarom zul je straks ook dedicated 1M ring racers zien weet ik zeker.
Voor een kort circuit zul je wel blokken en remolie moeten vervangen maar dan is het zeker klaar. Andere remklauwen en schijven zijn absoluut niet nodig. Ding heeft standaard 360x30mm schijven voor.
Met stip op nr 1 is absoluut wit. Dat is gewoon de racekleur van bmw en staat mega bruut op de einser M. 2e plek is definitief zwart. Voor dagelijks is dat voor dit land ook de kleur. Tevens stoer maar minder opvallend voor de gemiddelde nederlander. De kleur die ik dus nooit zou nemen is VO. Het was gisteren dus niet zonnig op de ring en dan zie je dat VO beetje roestig bruin is en het helle wat die heeft in de zon wordt dan dof.
Maar gisteren dus met de 1M op de ring. Wat een feest. Je ziet nu al dat dit een gewilde ring racer word. Er waren gisteren wel een stuk of 7 van die 1M.
Ik was gisteren ook positief verbaasd hoe dat ding over de ring ging. Geen hitte problemen met motor of turbo. Ik had zelfs nog orginele remolie en blokken en zelfs dat hield het uit. De stoelen geven echter op circuit te weinig zijsteun dat moet ik nog eens veranderen een paar racestoelen zou dat oplossen.
De grip die voorkant heeft zo out of the box is ongelooflijk. Het onderstuur is heeeeel ver weg. Ik kon zelfs een CSL volgen die omgebouwd was tot ring racer. Kooi dikke remmen racestoelen race titan uitlaat. Als je denkt dat deze man niet kon rijden heeft het mis. Hij had al duizenden ring ronden achter de knopen en reed een hoog tempo. Ik moest zelf ook alles geven om erbij te blijven. We hebben gelukkig films ervan.
Op de Autobahn naar 270 trekken is kinderspel en doet ie lachend. De rit naar de ring toe van 380km is geen straf. Geluid is sportief en het is bijna net zo n groot feest als het rijden op de autobahn als op de ring zelf. Hij vreet de km op. Dit vindt ik dus zo mooi aan de 1M. Tuurlijk zijn er sportievere auto s en die zullen nog sneller over de ring gaan. Maar meestel is dat dan opgave om naar de ring toe rijden. Dit compromis is perfect. Je zou andere stoelen in overweging kunnen nemen. Met de hoge grip grens in de 1M val je daar bijna uit in de bochten.
Gisteren ook nog meegeweest in een witte 1M met bilstein pss10 onderstel (die witte met E30 DTM strepen. Je ziet die knappe kop van mij zelfs op die foto hierboven lol). Mooi dat ik dat even gedaan heb. Ik wist na 3 bochten al dat ik dat niet prefereer. Je haalt het complete karakter uit de auto. Die ophanging maakt de auto knetterhard en het rijden wordt er niet leuker op. Nee de orginele dempers namen bumps van de ring veel beter. Tuurlijk is het onderstel geen race onderstel dus je hebt iets meer overhang in de bochten. Maar dat zou ik liever met stabi s oplossen.
Om nogmaals de vraag te beantwoorden is dit een echte M. Qua auto de beste M van het moment. En daar bedoel ik mee het sturen onderstel remmen. Je mist een klein beetje de emotie van de racemotor als bijv e46 m3. Maar de stuurprecisie van deze auto geeft je dat in het kwadraat terug. En daarom zul je straks ook dedicated 1M ring racers zien weet ik zeker.
Voor een kort circuit zul je wel blokken en remolie moeten vervangen maar dan is het zeker klaar. Andere remklauwen en schijven zijn absoluut niet nodig. Ding heeft standaard 360x30mm schijven voor.
Laatst gewijzigd door Andre op 01 aug 2011, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Duidelijke uitleg Andre en natuurlijk ideaal dat je even met die bilstein 1M mee bent gereden. Nordschleife is nogal bumpy hier en daar dus op Assen zou het denkik wel werken. Maar zoals je zelf al aangeeft, dit is de ideale combinatie ook om ergens uitgerust te komen.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Als daily prima kar! Als trackday mobiel, zal ik wat anders kiezen.. maar pak je af en toe trackday mee dan is dit wel "The One" om voor te gaan, wel graag met Recaro stoelen.. Ben je nog een RS3 tegengekomen op de Ring? 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
duidelijk verhaal, een auto met een mooie balans, zo out the box.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Geen RS3 gezien daar. Maar die hoef je ook niet.
Ik heb laatst met een 700 pk rs6 gereden. Esp wou niet eens uit in de bochten. De saaiste auto die ik de laatste jaren gereden heb. Ja het gaat snel rechtuit maar dat is het dan ook.
Een lotus zal de betere trackday auto zijn. Maar de 380km heen reis was heerlijk met airco en navi en iphone met mp3 muziek erin. Bluetooth aan en bellen met illja over de speakers met 200 plus.
Rondje ca. 8 nog wat BTG in verkeer en weer naar huis met 270km per uur (DE) en vandaag naar de AH om de boodschappen weer op te halen. Prettige dag nog.
Racen doe ik wel in een raceauto. 1M is voor mij met vlag en wimpel geslaagd gisteren!!!!
Ik heb laatst met een 700 pk rs6 gereden. Esp wou niet eens uit in de bochten. De saaiste auto die ik de laatste jaren gereden heb. Ja het gaat snel rechtuit maar dat is het dan ook.
Een lotus zal de betere trackday auto zijn. Maar de 380km heen reis was heerlijk met airco en navi en iphone met mp3 muziek erin. Bluetooth aan en bellen met illja over de speakers met 200 plus.
Racen doe ik wel in een raceauto. 1M is voor mij met vlag en wimpel geslaagd gisteren!!!!
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ha
Ik heb ook een airco, navi, en een iphone mp3 er zit zelfs een carkit in! Boodschappen passen ook, incl de luiers van mijn dochter.
Alleen 380km rijden, je bent idd gesloopt..
Alleen 380km rijden, je bent idd gesloopt..
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Macboy schreef: (Je bedoelt het anders dan je het schrijft)
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hier het filmpje met de 1M coupe vs de CSL!!!
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Niet normaal.............op 1addicts.com zijn ze ook helemaal buiten zinnen..................dit ding gaat een collecters item worden............als ie het al niet is............... 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Mooi filmpje 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot] en 8 gasten
