Welke banden?
- Reind
Re: Welke banden?
Ik zoek nieuwe bandjes voor mijn 330d.
Ik zoek een goeie band voor een redelijke prijs. Ik weet namelijk niet hoelang ik nog met het gebakkie rondrij.
Maten: Voor 225.40.18 | Achter 255.30.18
Ik zat zelf aan een band als Falken FK452 of Ziex, Hankook Ventus V12, Toyo Proxes T1 sport te denken. Ervaringen, suggesties zijn meer dan welkom.
Die vredestein Ultrac is ook aardig geprijst. Is dat ook een beetje een band.
Of moet ik toch gewoon voor de Bridgestone RE050 of S001 gaan.
Ik zoek een goeie band voor een redelijke prijs. Ik weet namelijk niet hoelang ik nog met het gebakkie rondrij.
Ik zat zelf aan een band als Falken FK452 of Ziex, Hankook Ventus V12, Toyo Proxes T1 sport te denken. Ervaringen, suggesties zijn meer dan welkom.
- Cpee
[quote="Reind"]Ik zoek nieuwe bandjes voor mijn 330d.
Hey Reind,
Ik heb zelf ervaring met de Falken's FK452.
Voordelen:
Veeel grip in droge omstandigheden. Ze geven ook heel goed de grenzen aan.
Stille banden, vooral als je Conti's gewend bent.
Prijs/kwaliteit is er naar mijn weten eigenlijk geen betere.
(Ik had ze destijds besteld op http://www.autobandenshop.com/falken/FK452.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
Nadelen:
Bij sportief rijden slijten ze wel net even wat harder dan een Bridgestone RE050..
Maar dan moet ik ook zeggen, mocht geld geen rol spelen zou ik persoonlijk dan ook absoluut voor de Bridgestone's RE050 kiezen.
Hoop dat ik het je wat makkelijker heb gemaakt, haha
Hey Reind,
Ik heb zelf ervaring met de Falken's FK452.
Voordelen:
Veeel grip in droge omstandigheden. Ze geven ook heel goed de grenzen aan.
Stille banden, vooral als je Conti's gewend bent.
Prijs/kwaliteit is er naar mijn weten eigenlijk geen betere.
(Ik had ze destijds besteld op http://www.autobandenshop.com/falken/FK452.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
Nadelen:
Bij sportief rijden slijten ze wel net even wat harder dan een Bridgestone RE050..
Maar dan moet ik ook zeggen, mocht geld geen rol spelen zou ik persoonlijk dan ook absoluut voor de Bridgestone's RE050 kiezen.
Hoop dat ik het je wat makkelijker heb gemaakt, haha

- L@urens
Ben erg tevreden met PIRELLI Cinturato P7 onder mijn 535d
-
Maat achter is incorrect. Dat zou 255/35 moeten zijn.Reind schreef:Ik zoek nieuwe bandjes voor mijn 330d.
Maten: Voor 225.40.18 | Achter 255.30.18.
- Reind
Ik lees het nu ook ja. Moet natuurlijk 255.35.18 zijn
-
Voor mijn 106 ben ik eigenlijk op zoek naar een set leuke banden in de maat 195/45/15.
Nu zit er 1 of ander meuk merk om, dat zat er al op toen ik hem kocht. Oftewel er moet gewoon iets anders onder wat wel grip heeft.
Tot nu toe ben ik een paar tegengekomen waarvan ik dacht dat het misschien wel wat is.
Eerst natuurlijk de proxess t1R omdat ik die al ken, en opzich is dat voor de prijs volgens mij wel een leuke band.(zelf gehad in verleden)
En verder nog de Continental SportContact 2 en de Uniroyal RainSport 2 of misschien de Falken ZIEX ZE-912
Maar welke van die banden zou ik het beste voor kunnen gaan? of heeft iemand anders nog een idee voor een goede band.
Nu zit er 1 of ander meuk merk om, dat zat er al op toen ik hem kocht. Oftewel er moet gewoon iets anders onder wat wel grip heeft.
Tot nu toe ben ik een paar tegengekomen waarvan ik dacht dat het misschien wel wat is.
Eerst natuurlijk de proxess t1R omdat ik die al ken, en opzich is dat voor de prijs volgens mij wel een leuke band.(zelf gehad in verleden)
En verder nog de Continental SportContact 2 en de Uniroyal RainSport 2 of misschien de Falken ZIEX ZE-912
Maar welke van die banden zou ik het beste voor kunnen gaan? of heeft iemand anders nog een idee voor een goede band.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Ik zou de Conti's kiezen boven de Falken banden... Met Uniroyal heb ik nog geen ervaring.
Verder heb ik 3 jaar goede ervaring gehad met Dunlop Sportmaxx (al vraag ik me af of deze nog gemaakt worden)!
Verder heb ik 3 jaar goede ervaring gehad met Dunlop Sportmaxx (al vraag ik me af of deze nog gemaakt worden)!
-
OnlineMartijn_bmw
ik heb uniroyal rain onder me e46, vind het een erg goed bandje met de beste presatatie in de regen 
alleen slijten ze wat snel....

alleen slijten ze wat snel....
- Reind
Ik ben eruit. Het worden de Hankook Ventus V12 voor en achter. Heb meteen een setje verlagingsveren besteld. De auto is standaard verlaagd doot de het m pakket alleen vind ik hem aan de voorkant iets te hoog staan.Reind schreef:Ik zoek nieuwe bandjes voor mijn 330d.
Met een eibach pro kit setje hou is (als het goed is) het comfort en is hij aan de voorkant iets lager (zeker niet sjonnie).
-
Ha, die Reind;
Ga je geen spijt van krijgen. Ik heb Hankook Ventus Evo V12 K110 (hoezo hele mond vol?) in 225/50-16 onder mijn 323ti laten leggen. Hele fijne banden voor een zeer scherpe prijs. Was nog niet zo gek lang geleden testwinnaar bij Auto Motor und Sport vóór Conti, Michelin en Bridgestone in een maat voor o.a. Benz S, BMW 7 of Audi A8. Na nog wat speurwerk plus persoonlijke ervaring van mensen op forums ook tot aanschaf overgegaan. Zo tevreden dat ze binnenkort ook onder de 750iL komen. En da's mooi, want er is daarvoor in de originele 18" maten niet zo gek veel keuze meer, zeker als je ook nog XL-banden wilt en voor en achter hetzelfde profiel.
Ga je geen spijt van krijgen. Ik heb Hankook Ventus Evo V12 K110 (hoezo hele mond vol?) in 225/50-16 onder mijn 323ti laten leggen. Hele fijne banden voor een zeer scherpe prijs. Was nog niet zo gek lang geleden testwinnaar bij Auto Motor und Sport vóór Conti, Michelin en Bridgestone in een maat voor o.a. Benz S, BMW 7 of Audi A8. Na nog wat speurwerk plus persoonlijke ervaring van mensen op forums ook tot aanschaf overgegaan. Zo tevreden dat ze binnenkort ook onder de 750iL komen. En da's mooi, want er is daarvoor in de originele 18" maten niet zo gek veel keuze meer, zeker als je ook nog XL-banden wilt en voor en achter hetzelfde profiel.
- Reind
Hans,
Ik heb eigenlijk nooit lang getwijfeld over bandekeuze. Reed altijd bridgestone re50. Maar nu ik op 18 inch rij en niet weet hoelang ik nog met deze auto ga rijden je toch wat meer gaan rondneuzen. En ik wil een keer wat anders proberen.
We gaan het meemaken
Ik heb eigenlijk nooit lang getwijfeld over bandekeuze. Reed altijd bridgestone re50. Maar nu ik op 18 inch rij en niet weet hoelang ik nog met deze auto ga rijden je toch wat meer gaan rondneuzen. En ik wil een keer wat anders proberen.
We gaan het meemaken
- Knot
Ben benieuwd wat je ervan vind.. moeten wel precies die banden zijn, geen K105 of K115 prima enzo, die doen het een stuk minder.
Op de M5 ben ik er uiterst tevreden over, al gaan de prijzen wel omhoog zeg. Betaalde vorig jaar 180 per band in 275/35/18 en nu betaalde ik ook al 180 voor de voorbanden in 245/40/18. Ook voor de E36 is het 120 euro voor een 225/45/17 dus zelfde prijzen als een S001 potenza. Weet nou niet of het algemeen duurder is geworden of doet Hankook een Federal trucje?
Op de M5 ben ik er uiterst tevreden over, al gaan de prijzen wel omhoog zeg. Betaalde vorig jaar 180 per band in 275/35/18 en nu betaalde ik ook al 180 voor de voorbanden in 245/40/18. Ook voor de E36 is het 120 euro voor een 225/45/17 dus zelfde prijzen als een S001 potenza. Weet nou niet of het algemeen duurder is geworden of doet Hankook een Federal trucje?
- Reind
Copy van bestelling:
Hankook Ventus V12 evo K110 225/40R18 92Y XL Personenauto Zomerband €121
Hankook Ventus V12 evo K110 255/35R18 94Y XL Personenauto Zomerband €176
Het zijn dus wel de goeie.
Ik had begrepen dat de grondstofprijzen iets zijn gestegen waardoor alle banden wat duurder zijn geworden. Daarnaast heeft de Hankook wat prijzen gewonnen wat de prijs misschien ook wel wat heeft doen stijgen.
Hankook Ventus V12 evo K110 225/40R18 92Y XL Personenauto Zomerband €121
Hankook Ventus V12 evo K110 255/35R18 94Y XL Personenauto Zomerband €176
Het zijn dus wel de goeie.
Ik had begrepen dat de grondstofprijzen iets zijn gestegen waardoor alle banden wat duurder zijn geworden. Daarnaast heeft de Hankook wat prijzen gewonnen wat de prijs misschien ook wel wat heeft doen stijgen.
-
Ha, die Drivers;
Het was even zoeken, maar ik heb een setje voor mijn Zeuven (235/50-18 voor, 255/45-18 achter) online gekocht voor €609,- exclusief montage, uitlijnen en balanceren. Maar dan nog kon ik nergens anders een betere deal scoren. Stijgende prijzen zullen inderdaad te maken hebben met de grondstoffenmarkt, maar ik denk dat Hankook zo zachtjes aan tot de gevestigde orde gaat worden gerekend.
Het was even zoeken, maar ik heb een setje voor mijn Zeuven (235/50-18 voor, 255/45-18 achter) online gekocht voor €609,- exclusief montage, uitlijnen en balanceren. Maar dan nog kon ik nergens anders een betere deal scoren. Stijgende prijzen zullen inderdaad te maken hebben met de grondstoffenmarkt, maar ik denk dat Hankook zo zachtjes aan tot de gevestigde orde gaat worden gerekend.
- Niels
- Auto: Prius+
Dan moet ik misschien maar een paar op voorraad nemen 

- Knot
Ik wilde ze ook op de E36 op de vooras, was toen nog 103 euro per band maar nu ook al 120 bij autobandenmarkt... 
En ondertussen maar liters brandstof erdoor jassen met die avondjes driften

En ondertussen maar liters brandstof erdoor jassen met die avondjes driften

-
Ha, die Knot;
Effe verder zoeken en je vindt ze voor onder de €100,-....
http://bandenanders.nl/hankook-ventus-v ... 7-94y.html
Effe verder zoeken en je vindt ze voor onder de €100,-....
http://bandenanders.nl/hankook-ventus-v ... 7-94y.html
Laatst gewijzigd door Hansv (Hans van Velzen) op 29 jul 2011, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
OKé..... en ik maar denken dat autobandenmarkt goedkoop was!
Geniale site overigens.. ze hebben Westlake SA-05 en nieuw type Wanli, de S1097!
Geniale site overigens.. ze hebben Westlake SA-05 en nieuw type Wanli, de S1097!
- Niels
- Auto: Prius+
In mijn geval is autobandenmarkt nog net ff goedkoper maar bandenanders zit op nog geen 10 minuten rijden van mij. Nooit geweten dat er zo'n bandenstunter in de buurt zat 

-
nou lees ik hier allemaal mensen over die ventus v12 evo, maar wat voor band is dat? en dan bedoel ik meer in wat voor klasse. Ik heb namelijk de maat van mijn peugeot eens nagerekend, en 195/50/15 is nog geen cm groter in totale doorsnee dan origineel(en 195/45/15 is bijna 1cm kleiner)
Oftewel ik ga gewoon voor 195/50/15, en dan heb ik dus opeens heel veel keus. En die ventus v12 evo(k110) kosten dan nog geen 50 euro per band, dus dat is in mijn ogen dan vrij goedkoop. En als dat dan ook nog eens goede grip heeft dan kan ik die ook wel eens proberen.
Oftewel ik ga gewoon voor 195/50/15, en dan heb ik dus opeens heel veel keus. En die ventus v12 evo(k110) kosten dan nog geen 50 euro per band, dus dat is in mijn ogen dan vrij goedkoop. En als dat dan ook nog eens goede grip heeft dan kan ik die ook wel eens proberen.
-
Ha, die Gabbermaikel;
Ik ben afgegaan op zeer goede testresultaten in de maten voor zwaardere achterwielaandrijvers en ervaringen van mensen op fora en uit de eerste hand. Als je even googlet vind je die tests wel. Ook via de website van Hankook zelf is er wel 1 & ander te vinden. Of de K110 de ideale band voor een Peugeot is weet ik niet, maar onder de 106 1.4 van mijn vrouw zit een ander type van Hankook op de vooras (175/60-14) en ook dat is een erg fijne band. Ze hebben vast wel iets knaps in jouw maat ook.
Ik ben afgegaan op zeer goede testresultaten in de maten voor zwaardere achterwielaandrijvers en ervaringen van mensen op fora en uit de eerste hand. Als je even googlet vind je die tests wel. Ook via de website van Hankook zelf is er wel 1 & ander te vinden. Of de K110 de ideale band voor een Peugeot is weet ik niet, maar onder de 106 1.4 van mijn vrouw zit een ander type van Hankook op de vooras (175/60-14) en ook dat is een erg fijne band. Ze hebben vast wel iets knaps in jouw maat ook.
- Knot
Voor kleine autotjes zou ik eerder voor een Toyo T1R gaan oid, meer grip en slijtage valt mee omdat je geen 1800kg mee hoeft te zeulen.
- Tim N
Idd als het licht is dan voor goedkoop T1-R
-
ok dan ga ik daar weer voor. Die had ik eerder ook al eens besteld voor die peugeot, maar die bandenboer zou bellen als ze binnen zijn alleen hij belt niet meer ofzo. Dus nu bestel ik ze dan zelf wel bij autobandenmarkt ofzo.
-
Wat ik wel weet is dat de V10 ventus evo van hankook een gewaardeerde band is.
Die ene maat hoger. 195-50-15 gaat wel aanlopen op een 106, ik weet niet wat voor wagen jij reed?
Die ene maat hoger. 195-50-15 gaat wel aanlopen op een 106, ik weet niet wat voor wagen jij reed?