Zoek advies Engelse e36 M3 (swap M50/S50B32)
- Reind
Zoek advies Engelse e36 M3 (swap M50/S50B32)
Van de winter moet het toch maar gebeuren. De Ringtool krijgt een S52 in het vooronder. Nu heb ik de ruimte en ben niet vies van een beetje sleutelen. Daarom wil ik een Engelse M3 naar Nederland halen en de hele handel overzetten. Lijkt me een leuke klus welke prijstechnisch nog best aantrekkelijk is.
Nu zit ik al een poosje op Pistonheads te zoeken naar geschikte m3tjes. Aanbod zat maar ben eigenlijk opzoek naar eentje welke technisch in goede staat is en optisch minder. Echter worden deze weer niet veel aangeboden.
Nu is de vraag. Weet of kent iemand van hier adressen waar schade m3tjes worden aangeboden?
Alvast bedankt.
Nu zit ik al een poosje op Pistonheads te zoeken naar geschikte m3tjes. Aanbod zat maar ben eigenlijk opzoek naar eentje welke technisch in goede staat is en optisch minder. Echter worden deze weer niet veel aangeboden.
Nu is de vraag. Weet of kent iemand van hier adressen waar schade m3tjes worden aangeboden?
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Reind op 29 jul 2011, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
Re: Zoek advies Engelse e36 M3 (swap M50/S52)
Deze ook al gezien?
http://pistonheads.com/sales/2879128.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pistonheads.com/sales/2879128.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
Ook Holtrop in de gaten houden. Koopt ook vaak schade M3's in.
- FreudeamFahren
Het maakt in je zoektocht geen drol uit, maar een RoW e36 M3 heeft een S50, geen S52. Een S52 is een Amerikaans M3 blok.
Probeer ook ebay.co.uk eens...
Probeer ook ebay.co.uk eens...
- Reind
Ik bedoel natuurlijk een S50B32 als in de 3.2L
-
Waar ik van de week mijn stuurtje + windscherm heb gehaald heeft een engelse 3 liter M3 cabrio staan die hij in onderdelen verkoopt...Reind schreef:Van de winter moet het toch maar gebeuren. De Ringtool krijgt een S52 in het vooronder. Nu heb ik de ruimte en ben niet vies van een beetje sleutelen. Daarom wil ik een Engelse M3 naar Nederland halen en de hele handel overzetten. Lijkt me een leuke klus welke prijstechnisch nog best aantrekkelijk is.
Alvast bedankt.
Blokje staat voor 4K @ marktplaats, kan nog wel wat vanaf....

(Per PB eventueel.

- Reind
Michel P schreef:Deze ook al gezien?
http://pistonheads.com/sales/2879128.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me niet dat ik die voor £3000 kan ophalen.
- Reind
Voor 3K kan ik via netwerk ook wel een S50B30 scoren. Dat is een beetje de prijs voor zo'n blok in Nedeland. Dan heb ik echter geen bak, aandrijflijn, remmen, diff etc. Zo'n Engels ding koop je voor 4000-5000. Daar zit dan ongeveer voor 2K aan onderdelen aan die je kan verkopen. Kijk, dan word het interessant.ErikS schreef:Waar ik van de week mijn stuurtje + windscherm heb gehaald heeft een engelse 3 liter M3 cabrio staan die hij in onderdelen verkoopt...Reind schreef:Van de winter moet het toch maar gebeuren. De Ringtool krijgt een S52 in het vooronder. Nu heb ik de ruimte en ben niet vies van een beetje sleutelen. Daarom wil ik een Engelse M3 naar Nederland halen en de hele handel overzetten. Lijkt me een leuke klus welke prijstechnisch nog best aantrekkelijk is.
Alvast bedankt.
Blokje staat voor 4K @ marktplaats, kan nog wel wat vanaf....
(Per PB eventueel.)
-
Re: Zoek advies Engelse e36 M3 (swap M50/S50B32)
Hij wil, zonder diff uit mijn hoofd, wel met bak etc ook net 3K hebben!
Ding is mee te rijden. Dus ik zou zeggen, gaat eens kijken.
Ding is mee te rijden. Dus ik zou zeggen, gaat eens kijken.

- Reind
Ik heb al contact met hem gehad. Ik ga toch voor een 3.2
Op ebay.co.uk staan er echt veel voor weinug. Deze bijvoorbeeld http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-M3-EVO-VE ... 256632ce27. DAT KAN TOCH NIET.
Maargoed staan zat andere op die me wel passen. Nu nog even een paar maandjes wachten. Voor 3500 pond moet je toch wel kunnen slagen.
Op ebay.co.uk staan er echt veel voor weinug. Deze bijvoorbeeld http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-M3-EVO-VE ... 256632ce27. DAT KAN TOCH NIET.
Maargoed staan zat andere op die me wel passen. Nu nog even een paar maandjes wachten. Voor 3500 pond moet je toch wel kunnen slagen.
- Bert ///M3
Denk het ook wel, alhoewel ik er de laatste tijd weinig langs zie komen. Jaartje geleden stonden de forums ook vol met auto's die rond de 4K weg gingen, maar de laatste tijd maar weinig.
Verder denk ik dat de UK auto een goed uitgangspunt is. Koop je een kale motor dan komt alleen daar al van alles bij aan radiateurs etc. En je hebt de aandrijflijn ook nodig. Ook benzinepomp over zetten die is anders bij een M3 3,2.
Je hebt nog wel een paar deeltjes nodig omdat het chassis RHD is natuurlijk, zo zit koelwater aan de andere kant bij een UK auto enz.
Verder heb je de keuze of EWS houden en de sleutelring etc over zetten maar EWS is ook wel weg te programmeren.
Alleen is het wel een hoop sleutelwerk. Bij een M3 3,2 zijn ook zaken als ABS anders etc. Dus ik zou van te voren even rekenen wat het precies scheelt.
Stel je verkoopt je ringtool voor 5000.
Koop een NL M3 voor 10.000, interieur in de verkoop is het verschil misschien maar 4000-4500. Komen alleen kooi, stoelen gordels en onderstel bij. Dan zit je aan iets van 3000-4000 extra. Mooiste is als je er 1 pakt die al wat zaken heeft zoals een schroefset enz.
Andere kant is dat als je de techniek overzet het ook meteen een mooie reden is om een hoop zaken aan te pakken natuurlijk. Spul ligt dan toch los. Zaken als nieuwe/hardere bussen, voorsubframe verstevigen en dat soort dingen allemaal. Ga je het eenmaal lostrekken dan kom je toch vaak een hoop tegen en met alleen het geld voor die UK auto ben je er waarschijnlijk ook niet.
Verder denk ik dat de UK auto een goed uitgangspunt is. Koop je een kale motor dan komt alleen daar al van alles bij aan radiateurs etc. En je hebt de aandrijflijn ook nodig. Ook benzinepomp over zetten die is anders bij een M3 3,2.
Je hebt nog wel een paar deeltjes nodig omdat het chassis RHD is natuurlijk, zo zit koelwater aan de andere kant bij een UK auto enz.
Verder heb je de keuze of EWS houden en de sleutelring etc over zetten maar EWS is ook wel weg te programmeren.
Alleen is het wel een hoop sleutelwerk. Bij een M3 3,2 zijn ook zaken als ABS anders etc. Dus ik zou van te voren even rekenen wat het precies scheelt.
Stel je verkoopt je ringtool voor 5000.
Koop een NL M3 voor 10.000, interieur in de verkoop is het verschil misschien maar 4000-4500. Komen alleen kooi, stoelen gordels en onderstel bij. Dan zit je aan iets van 3000-4000 extra. Mooiste is als je er 1 pakt die al wat zaken heeft zoals een schroefset enz.
Andere kant is dat als je de techniek overzet het ook meteen een mooie reden is om een hoop zaken aan te pakken natuurlijk. Spul ligt dan toch los. Zaken als nieuwe/hardere bussen, voorsubframe verstevigen en dat soort dingen allemaal. Ga je het eenmaal lostrekken dan kom je toch vaak een hoop tegen en met alleen het geld voor die UK auto ben je er waarschijnlijk ook niet.
- Reind
Ik ben helemaal gek op mijn ringtool en wil daar echt niet vanaf. Zitten ook veel uurtjes in heeft net een nieuwe schroefset, kooi, m50 motor (vers ding), 45% sper met korte overbrenging etc. Juiste kleur en juiste velgen. Telkens als ik een foto post krijg ik een PBje of hij niet tekoop is
Ik ga van de winter toch de achteras doen, wat roestplekjes aanpakken, motorruim spuiten etc. Motortje met toebehoren en remmen wisselen is dan iets dat ik dan meteen kan meepakken. Wil het ding gewoon weer als nieuw maken. En met 300+ pk.
Heb even een korte rekensom gemaakt. Als je voor 4K pond een m3 ophaalt met mooie velgen, interieur etc.
Kun je daar aan onderdelen denk ik wel 2,5K voor krijgen. Heb je de motor, remmen etc dus voor ongeveer €2250. Vervolgens gaat er denk ik nog voor 2K aan nieuwe onderdelen in. Ben je toch mooi klaar voor €4250.

Ik ga van de winter toch de achteras doen, wat roestplekjes aanpakken, motorruim spuiten etc. Motortje met toebehoren en remmen wisselen is dan iets dat ik dan meteen kan meepakken. Wil het ding gewoon weer als nieuw maken. En met 300+ pk.
Heb even een korte rekensom gemaakt. Als je voor 4K pond een m3 ophaalt met mooie velgen, interieur etc.
Kun je daar aan onderdelen denk ik wel 2,5K voor krijgen. Heb je de motor, remmen etc dus voor ongeveer €2250. Vervolgens gaat er denk ik nog voor 2K aan nieuwe onderdelen in. Ben je toch mooi klaar voor €4250.
- GTRene
deze kun je ook voor dat geld ophalen...althans 4K gbp is ook iets van 4.6K euro...
beetje pingelen en je hebt een LHD
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

oh, schijnt een omgebouwde 328i te zijn...vandara wat minder waard wellicht.
beetje pingelen en je hebt een LHD
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
oh, schijnt een omgebouwde 328i te zijn...vandara wat minder waard wellicht.
- GTRene
ah, net nieuw, wellicht dit wat voor je en in NL
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
is een NL BMW omgebouwd naar 1997 M3 3.2 en wellicht kun jij jou motor weer in die zetten, dus ff omwisselen en weer verkopen
wie weet gaat dat leuk.

4.490,-euro vrpr...leuk voor onderdelen en nog wat van de prijs afhalen ivm cash...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
is een NL BMW omgebouwd naar 1997 M3 3.2 en wellicht kun jij jou motor weer in die zetten, dus ff omwisselen en weer verkopen

APK TOT 21-01-2012. Deze auto is omgebouwd naar M3 van bouwjaar 1997 op papier is die BMW 320 i van 1993. , , MEERPRIJS VELGEN 100, -
4.490,-euro vrpr...leuk voor onderdelen en nog wat van de prijs afhalen ivm cash...
- Martijn_bmw
nou staat jetcars wel bekend om ze uitermate slechte auto's meestal opgelapt uit 3 schade auto's of meer dus je moet je afvragen of het blok dan nog wel lekker fris is....
- GTRene

nu is het ook wel moeilijk om zo'n auto te verkopen normaal, immers 320i op kenteken...
wie weet heb je mazzel en is de techniek goed en auto verder ook.
- dvh
Jetcars.............................. 

-
Kijk even op autotrader inde uk, postcode van een mcdonalds googlen in Kent.
Daar staat veel meer prul op
Daar staat veel meer prul op

- Niall
Bijvoorbeeld TN24 0SP
Probleem is dat veel goedkope engelse autos samen met hun nieuwe poolse eigenaren terug naar polen gaan om gestript of opgeknapt te worden.
Probleem is dat veel goedkope engelse autos samen met hun nieuwe poolse eigenaren terug naar polen gaan om gestript of opgeknapt te worden.
- Reind
Dat zijn de tips!!
Thx
Thx