Welke remblokken?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Joostt

Welke remblokken?

Bericht door Joostt » 29 jul 2011, 09:48

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met een E30 te bouwen, maar nu was ik me eens gaan verdiepen wat goede remblokken waren, maar kreeg hier nog niet zoveel van gevonden...

De meeste tijd rijd ik er "sportief" mee op straat, maar zal zo af en toe misschien een keer naar de ring gaan.
Ik heb geen zin om elke keer m'n velgen helemaal gaan te poetsen, dus blokken die veel remstof geven vallen ook een beetje af....
En ze moeten nog een beetje betaalbaar blijven.....

Dit is wat ik tegen kwam:
-EBC Red of Yellow, scheen dat die Yellow wat "opwarmtijd" nodig heeft, en daarom op straat minder geschikt is.
-Ferodo DC2500 of DS3000, die DS3000 is overigens niet "straatlegaal" en ze geven schijnbaar heel veel remstof.
-en zijn er nog meer merken zoals Hawk of CL die waren weer vrij prijzig vond ik.

GTRene

Re: Welke remblokken?

Bericht door GTRene » 29 jul 2011, 09:55

ik rijd de DS3000, niet straatlegaal maar remt beter dan origineel en blijft beter remmen...
dus dat niet straatlegaal kun je met een korrel zout nemen, je hebt ook geen opwarmtijd nodig, koud net zo goed als standarad en warm beter.

doch ik wil als de mijne versleten zijn ook andere, want dat soort remblokjes is toch wat agressiever dan standaard spul.

beste lijkt mij PFC performance friction, die gebruiken andere materialen en schijnen weinig stof te geven e.d.?

http://www.performancefrictionbrakes.co ... ?pageId=55" onclick="window.open(this.href);return false;

Knot

Bericht door Knot » 29 jul 2011, 10:01

Kwaliteit kost geld, dat is bekend toch? :)

Hawk is wat extremer in remstof inderdaad, HT10 is erg, en HP+ valt mee maar je moet ook wel poetsen anders worden je wielen dof.

EBC yellow heb ik op de M5 en maak die wielen gewoon eens per maand netjes schoon, gaat er goed (genoeg) af vond ik. Opwarmen is een fabeltje, die blokken remmen koud net zo goed als standaard blokken en als ze warm zijn 2x zo goed dus snap dat verhaal nooit zo.

Joostt

Bericht door Joostt » 29 jul 2011, 10:09

Knot schreef:Kwaliteit kost geld, dat is bekend toch? :)
Haha ja okee, maar er zijn meestal ook wel tussenwegen, spul wat ook zeker goed is, en nog een beetje betaalbaar.
Ik hoef niet het beste van het beste, als het maar een stuk beter is als bijv standaard Bosch blokken :mrgreen:

Tim N

Bericht door Tim N » 29 jul 2011, 10:25

E30 M3? Of gewone E30? Voor een gewone heb ik op de oude Touring Yellowstuf ebn redstuff gereden.
Dagelijks gebruik en ook vriendin reed ermee woon werk verkeer.

Remt koud zoals std blokken en warm beter (geen DS3000) Een keer flink remmen en er zit al verbetering in.
Heb ook met Red stuff gereden en die bevielen me ook erg goed al was de Yellowstuf op temp beter doseerbaar. (reed veel B wegen en dan lekker doorknallen dus dan is het spul goed warm.

Yellowstuf heb ik nog liggen hebben er heel kort onder gezeten en mag weg voor weinig, kun je altijd proberen of het je bevalt op straat, zo niet gebruik je ze voor je circuit dagen.

Reind

Bericht door Reind » 29 jul 2011, 10:50

Zoek je goeie prijs/kwaliteit moet je voor EBC gaan. Stond lange tijd bekend als B-merk (mede door prijs setting) maar zijn gewoon hele goeie blokken. Hawk is echter een klap beter maar stoffen en piepen weer heel erg. Voor heftige trackdays (vooral Zolder) moet je echt Hawk hebben en voor sportief straat gebruik zou ik EBC pakken.

Dan heb je natuurlijk ook nog Corbone lorraine, Pagid, ferodo etc. Dat is allemaal Hawk niveau.

Joy

Bericht door Joy » 29 jul 2011, 10:52

Reind schreef:Zoek je goeie prijs/kwaliteit moet je voor EBC gaan. Stond lange tijd bekend als B-merk (mede door prijs setting) maar zijn gewoon hele goeie blokken. Hawk is echter een klap beter maar stoffen en piepen weer heel erg. Voor heftige trackdays (vooral Zolder) moet je echt Hawk hebben en voor sportief straat gebruik zou ik EBC pakken.

Dan heb je natuurlijk ook nog Corbone lorraine, Pagid, ferodo etc. Dat is allemaal Hawk niveau.
+1

Knot

Bericht door Knot » 29 jul 2011, 11:18

Idd, zoals ik het doe, EBC Yellow op de M5 op straat, rondje Nordschleife, nette wielen.... Hawk HP+ en/of HT10 op de E36 met trackdays en wielen die me niet boeien, zolang ze maar rond zijn :D

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 jul 2011, 13:26

Gebruik op straat zelf Performance Friction Z-Rated blokken. Dat is de PFC sport variant. Maar als je het echt serieus bont maakt dan krijg je die ook wel stuk.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jul 2011, 13:42

Bert, die PFC-06 blokjes lijken mij leuk (meer voor circuit)
doch die zijn een stuk duurder dan de sport straat blokjes helaas :D
maar wat ik zo lees her en der wel weer iets vriendelijker en iets minder stof dan met de 01 van PF dacht ik...

als dat soort blokjes nu in een groep-buy goedkoop worden doe ik mee :wave:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 04 aug 2011, 01:05

Gebruik altijd Ferodo DS2500, eens een keer Tarox genomen -> nooit meer!
Heb al eens angst momenten gehad dat auto gewoon niet remde (met name na wassen).

Plaats reactie