Heeft iemand van het forum ervaringen met semi-slicks?
En dan bedoel ik voornamelijk de Michelin pilot sport cup en de Toyo R1R.
Heb eigenlijk altijd Michelin Ps2 gehad en die bevielen erg goed, zijn alleen nauwelijks nog leverbaar in de maten die ik zoek. (non-RFT)
Kom vrijwel nooit op het circuit gebruik ze hoofdzakelijk voor "spirited" gebruik op de openbare weg
Hoor graag jullie ervaringen.,
Gr FAF
Ervaringen met semi-slicks?
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Re: Ervaringen met semi-slicks?
De R1R zijn geen semi slicks wel bijna even zacht als de 888, maar de band is prima, alleen als ze halvewege zijn gaan ze snel achteruit.. ik zal dan eerder de Yokohama AD08 nemen (is volgens mij nog niet in NL te verkrijgen wel in de UK) Bevallen mij beter dan de R1R.
-
Die nieuwe Bridgestone S-001 niks?!
Lijkt me op een relatief zware BMW de beste band voor straat gebruik!
Lijkt me op een relatief zware BMW de beste band voor straat gebruik!
- Bert ///M3
Wat ik bij die R1R vooral merkte is dat ze sneller worden op droog als je halverwege bent, maar echt veel slechter op nat. Als ze nieuw zijn doen ze het heel erg goed in de regen.Hans R schreef:De R1R zijn geen semi slicks wel bijna even zacht als de 888, maar de band is prima, alleen als ze halvewege zijn gaan ze snel achteruit.. ik zal dan eerder de Yokohama AD08 nemen (is volgens mij nog niet in NL te verkrijgen wel in de UK) Bevallen mij beter dan de R1R.
'Echte' semi slicks zoals PSC zou ik nooit op een straatauto zetten, die paar kilometer op straat vs de klote performance in de regen op straat zou het mij niet waard zijn. Plus je rijd er in een no time een set hele dure banden doorheen. De dagen dat je er echt van kan profiteren zijn toch schaars. Bijvoorbeeld is het koud en regent het dan zijn de wegen lekker leeg maar doen je semi slicks het niet, is het andersom dan kom je elke 100 meter een fietser tegen en ander vakantievolk dus schiet je alsnog niet op

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Hmm.. grappig, ik was echt langzamer met de R1R, maar misschien waren ze dan al verder heen dan halvewege.. In het nat was toch geen optie met de 340R, dus dat heb ik nooit gemerkt