toch maar even laten weten wie ik ben
- alt
toch maar even laten weten wie ik ben
Onder nickname Alt gaat de voornaam Lucas schuil.
Hoop dit jaar 65 te worden, misschien vinden jullie dat oud, vandaar alt, maar het enthousiasme voor snelle auto's is nog steeds gebleven.
Heb in mijn jeugd nog zijdelinks te maken gehad met 50cc racen.
Ben ook nog steeds 2 takt fan.
Er gaat qua vermogen per liter pk niets boven een atmoferische 2 takt, vooral het koppel van een een 2 takt is hoger dan een 4 takt.
Kan maar eens naar deze video.
http://www.youtube.com/watch?v=_-7I00cZUE0" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu even de auto maar ik mee trackdays rijd sinds 2006, de Westfield XTR8, zie de avatar.
Heb nog een GTD40 met een 400pk 5 ltr 302 motor met, waar ik heel blij me ben, een EEGK-9999, dat houd in dat de GT40 rokend op de weg mag rijden.
Geen emissie eisen.
Het mooiste geluid.
http://www.youtube.com/watch?v=bO0RSGUk ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
De wankelmotor is eigelijk een 2 takt motor zonder op en neer gaande delen.
Als je eens wist hoe het aandrijven kleppentrein kost.
B.v. er is 30 pk nodig om de kleppentrein van een Nascarmotor aan tedrijven.
Hoop dit jaar 65 te worden, misschien vinden jullie dat oud, vandaar alt, maar het enthousiasme voor snelle auto's is nog steeds gebleven.
Heb in mijn jeugd nog zijdelinks te maken gehad met 50cc racen.
Ben ook nog steeds 2 takt fan.
Er gaat qua vermogen per liter pk niets boven een atmoferische 2 takt, vooral het koppel van een een 2 takt is hoger dan een 4 takt.
Kan maar eens naar deze video.
http://www.youtube.com/watch?v=_-7I00cZUE0" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu even de auto maar ik mee trackdays rijd sinds 2006, de Westfield XTR8, zie de avatar.
Heb nog een GTD40 met een 400pk 5 ltr 302 motor met, waar ik heel blij me ben, een EEGK-9999, dat houd in dat de GT40 rokend op de weg mag rijden.
Geen emissie eisen.
Het mooiste geluid.
http://www.youtube.com/watch?v=bO0RSGUk ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
De wankelmotor is eigelijk een 2 takt motor zonder op en neer gaande delen.
Als je eens wist hoe het aandrijven kleppentrein kost.
B.v. er is 30 pk nodig om de kleppentrein van een Nascarmotor aan tedrijven.
- RJay
Re: toch maar even laten weten wie ik ben
Heyyy man, ben je al vaker tegen gekomen, maar eh.... "Welkom" 

-
Welkom! 2takt is ook gewoon erg gaaf 

-
Welkom, zijn er foto's van de GT40? 

- RVV
- GTRene
ook in jou draadje welkom Lucas, je XTR V8 maakt een super geluidje en neem aan je GT40 ook waar ik een groot fan van ben en elke dag wel even te vinden ben op http://www.gt40s.com/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
ook als GTRene, en denk dat er bij mij ook eens een GT40 komt, wel een LHD en graag 500+pk
magoed, heb de tijd (nouja...)
ook als GTRene, en denk dat er bij mij ook eens een GT40 komt, wel een LHD en graag 500+pk
magoed, heb de tijd (nouja...)

- @iko
Hoi Lucas,
we zijn elkaar al vaker tegengekomen (meestal vrijrijden).
Nu wacht ik op je optreden bij DF
grt
Aiko
we zijn elkaar al vaker tegengekomen (meestal vrijrijden).
Nu wacht ik op je optreden bij DF

grt
Aiko
- alt
Allemaaal bedank voor het welkom.
Plaatjes zal ik als ik tijd heb eens op het net zetten.
Wie heeft een idee op welke site, graag een makkelijke.
Rene, ik zou gaan voor rhd GT40, heeft mij al ettelijke bekeuring gescheeld.
Vooral op de b-wegen kan je niet inhalen, dus blijk ik altijd achter mijn voorganger rijden.
Morgen op naar Zandvoort, maar rij enkel als de baan droog is.
Wie meewil rijden, iedereen is welkom.
Wel een intergraal helm meenemen.
Plaatjes zal ik als ik tijd heb eens op het net zetten.
Wie heeft een idee op welke site, graag een makkelijke.
Rene, ik zou gaan voor rhd GT40, heeft mij al ettelijke bekeuring gescheeld.
Vooral op de b-wegen kan je niet inhalen, dus blijk ik altijd achter mijn voorganger rijden.
Morgen op naar Zandvoort, maar rij enkel als de baan droog is.
Wie meewil rijden, iedereen is welkom.
Wel een intergraal helm meenemen.
- GTRene
RHD is wel makkelijker te verkrijgen en beter betaalbaar...
maar zo'n ding is zo laag dat ik toch graag LHD heb, en ach ik haal toch niet veel in omdat ik niet veel rijd
veel plezier morgen als het droog is
ik kan de eerste maanden niet rijden nu ik nog niet met men knorretje bezig kan, zal dus nog ff duren.
magoed komt wel weer...als het dan ook financieel wat mee zit
maar zo'n ding is zo laag dat ik toch graag LHD heb, en ach ik haal toch niet veel in omdat ik niet veel rijd

veel plezier morgen als het droog is

ik kan de eerste maanden niet rijden nu ik nog niet met men knorretje bezig kan, zal dus nog ff duren.
magoed komt wel weer...als het dan ook financieel wat mee zit
- Niels
- Auto: Prius+
Welkom Lucas!
Je hebt smaak
Je hebt smaak

-
Hoi Lucas, welkom uiteraard!
Dat leuke snelle ding heb ik vorige vrij rijden nog zien rijden, gaat behoorlijk hard!
Vraagje over onderstaande quote, van wat voor bouwjaar is de auto? Zelf heb ik namelijk een Evo met die code onder bijzonderheden, die zeer binnenkort voor apk moet en geen kat. heeft. Weet ff niet goed wat ik er mee moet eigenlijk
Dat leuke snelle ding heb ik vorige vrij rijden nog zien rijden, gaat behoorlijk hard!
Vraagje over onderstaande quote, van wat voor bouwjaar is de auto? Zelf heb ik namelijk een Evo met die code onder bijzonderheden, die zeer binnenkort voor apk moet en geen kat. heeft. Weet ff niet goed wat ik er mee moet eigenlijk

Geen emissie eisen.
- alt
Hendri,
In Engeland werd tot voor kort de Europesche regelgeving zo uitgelegd, dat als je een kitcar bouwde, dat de motor aan de emissie eisen van het bouwjaar van de motor moest voldoen.
Je moet een factuur van je motor hebben en een verklaring van de fabrikant.
Dit was om hun eigen kitcar industrie te helpen.
Mijn GTD40 is van 2000, maar de motor is van 1984, dan zijn de emissie eisen van 1984.
Men wilde bij de RDW in A'dam daar niet aan, maar gelukkig heeft Herman Eshuis het voor mij opgelost.
Want een auto die in NL invoerd wordt , mag de RDW niet afkeuren als deze auto in een ander EEG-land is toegelaten geweest.
In Engeland werd tot voor kort de Europesche regelgeving zo uitgelegd, dat als je een kitcar bouwde, dat de motor aan de emissie eisen van het bouwjaar van de motor moest voldoen.
Je moet een factuur van je motor hebben en een verklaring van de fabrikant.
Dit was om hun eigen kitcar industrie te helpen.
Mijn GTD40 is van 2000, maar de motor is van 1984, dan zijn de emissie eisen van 1984.
Men wilde bij de RDW in A'dam daar niet aan, maar gelukkig heeft Herman Eshuis het voor mij opgelost.
Want een auto die in NL invoerd wordt , mag de RDW niet afkeuren als deze auto in een ander EEG-land is toegelaten geweest.
-
Oké, vrij uitzonderlijk dus. Die van mij is compleet van 2001, dus dat gaat voor mij niet op
Een paar plaatjes van die GT40 zouden vast niet misstaan, zijn echt bijzonder gave wagens

Een paar plaatjes van die GT40 zouden vast niet misstaan, zijn echt bijzonder gave wagens

-
Welkom op DF.
- RVV
Mooi om je auto zien rond te gaan op Zandvoort vandaag