[25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Knot

Re: [25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Bericht door Knot » 25 jul 2011, 19:57

Wie reed er met de zilvergrijze Golf5? Heb ik rond 16:00 nog wel een paar rondjes leuk achter gehangen (voor zover ik het bij kon houden op de Wanli's).

Luco

Bericht door Luco » 25 jul 2011, 20:21

Ik ben vandaag alleen gaan kijken, vanaf een uur of 10 tot een uur of 2.
Ik ga niet teveel zeggen, maar ik kan me nog een discussie voor de geest halen dat er gezeurd werd over nette racewagens die toegelaten werden op DF dagen, daar was nogal wat weerstand tegen.

Nou ik heb vandaag (met alle respect hoor) auto's rond zien rijden die op een modern demontagebedrijf nog geweerd zouden worden.

martijn kool

Bericht door martijn kool » 25 jul 2011, 20:27

edit
Laatst gewijzigd door martijn kool op 25 jul 2011, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 25 jul 2011, 20:28

Ook een paar mooie auto's gezien, vond smiddags vooral de clio's mooi en ondanks dat het een bmw is, blijft die van lydia ook een mooie auto.
Laatst gewijzigd door Luco op 25 jul 2011, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

martijn kool

Bericht door martijn kool » 25 jul 2011, 20:30

Ben benieuwd naar de foto's, ik zag dat Leon Weggelaar aanwezig was op zijn site, nog meer foto sites die aanwezig waren?
Laatst gewijzigd door martijn kool op 25 jul 2011, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Vdub

Bericht door Vdub » 25 jul 2011, 20:43

Knot schreef:Wie reed er met de zilvergrijze Golf5? Heb ik rond 16:00 nog wel een paar rondjes leuk achter gehangen (voor zover ik het bij kon houden op de Wanli's).
Rond 16:00 waren dat denk ik Jos(driver) en ikzeidegek(klein beetje strafgewicht)

Ik zag ook een videocamera staan? DF.tv?
Laatst gewijzigd door Vdub op 25 jul 2011, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 jul 2011, 20:44

Knot schreef:Wie reed er met de zilvergrijze Golf5? Heb ik rond 16:00 nog wel een paar rondjes leuk achter gehangen (voor zover ik het bij kon houden op de Wanli's).
Dat was denk ik de TDI van Jos.

Knot

Bericht door Knot » 25 jul 2011, 20:51

Vdub, ik reed er met de zwarte E36 sedan achter 2 rondjes redelijk gelijk op, zag er geinig uit op de beelden, zal er morgen even wat van maken. Camera moet nog wel iets lager op de achterruit want je ziet nog een hoop binnenspiegel maar wel geinig effect als je heel de auto ziet.

Ding loopt rechtuit ook hard zeg. Ik heb dan wel vol interieur, subwoofer, reservewiel etc maar met n 193pk kon ik het niet bijtrekken.

Enrico

Bericht door Enrico » 25 jul 2011, 20:53

Was een leuke ochtend, zeer rustig rondjes kunnen rijden. De rode 944's kunnen best hard door de bocht !! Zag wel een Megane die met volle tank wat benzine kwijt raakde.. maar na een paar donjes niet meer... zal wel een extra volle tank geweest zijn. Ook achter de STI van Alex gereden.... die ging HARD op de rechte stuk!! Maar de sub heeft de shakedown niet overleeft... er zijn wat problemen hier en daar die nog opgelost moeten worden.

vond het een zeer goed georganizerde trackday, ik zal er zekker in de toekomst weer zijn.

Was wel even gek om na 25 rondjes CPZ om 13.00 op kantoor te zijn en een gewoone kantoor dag mee te maken.... met alle adreneliene in mijn lijf... haha

Knot

Bericht door Knot » 25 jul 2011, 20:55

Doe ik normaal ook wel eens hoor, lekker naar kantoor daarna. Dat is puur omdat de koffie gratis is en mn PC daar beter geschikt is voor videobewerking :cool:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 jul 2011, 21:03

Knot schreef: Perongeluk nog wat driftjes doorgezet toen er niemand in de buurt was om me heen (behalve 1x de clio maar volgens mij haakte die (Joost) expres aan of ff te kijken of beelden te schieten) maar werd toch niet gewaardeerd. Zwarte vlag en daarna even overleg gehad en rustiger aan doorgegaan. Potenza's en Sunny's kaal gereden en daarna op Conti's en Wanli's door.
:wink:

Afbeelding

foto werkt bij mij niet om de een of andere reden

https://imageproxy.driving-fun.com/index.php/b950e3ec781ea930f65a876f3a664fdfd0adef93/687474703a2f2f7777772e666c69636b722e636f6d2f70686f746f732f3232353239373338404e30372f353937343634303630312f" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door RutgerK op 25 jul 2011, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 25 jul 2011, 21:11

JasperM schreef:Helaas, 6:00 opgestaan maar met mijn duffe kop van de trap gevallen; gebroken arm. :blackeye:
ongelooflijk wat een pech...

Oei man, das niet best. We vroegen ons al af waar je was... Sterkte ermee!!
GTRene schreef:het lijkt wel super rustig via de cam...
zijn der al foto's van de Porsche 904? :kikker:

trouwens het ziet er droog uit daaro...kun je heerlijk scheuren, damn had ik maar een dik banksaldo :df:

Ik heb wel ff extra afgeremd toen ik de auto inhaalde... geweldige machine om te zien!!

944 guy schreef:
Knot schreef: Als iemand een keer beelden van zichzelf wil zien moet die het ook ff melden, moet niet veel sneller gaan dan 2m15 overigens anders zie je zo weinig (zeker op meukbanden).
Als je wat hebt van een bijzonder lawaaiige witte bmw e30 dan houd ik me aanbevolen.
Bij zandvoort was de uitlaat van de volvo (sleepauto) na de kat eraf gedonderd, op de terugweg een voorwaardelijke boete gekregen van 250 eu :x Wordt kwijtgescholden mits de auto voor volgende week vrijdag geAPKd is (moet toch binnen 2 maanden gebeuren) alleen heb ik zelf geen tijd dus kijken of ik m naar de garage: krijg vd week, lekker aftikken :(
Banaal dat je tegenwoordig niet eens (als het duidelijk overmacht is) gewoon naar huis mag rijden met een technisch goed functionerende auto, maargoed, ik moet niet teveel zeiken want dat ding naar de garage brengen is nog altijd goedkoper dan de boete EN een nieuwe uitlaat
...

Hahaha, ik hoorde het toen jullie wegreden.
Beelden van een donkergroene E30 325i met zwarte wielen?

Overigens helemaal in het begin nog even achter de witte e30 gehangen... maar ging net iets sneller en ik begon net na zeker meer dan een jaar niet op zandvoort te hebben gereden.
Pennucciracing Luco schreef:Ik ben vandaag alleen gaan kijken, vanaf een uur of 10 tot een uur of 2.
Ik ga niet teveel zeggen, maar ik kan me nog een discussie voor de geest halen dat er gezeurd werd over nette racewagens die toegelaten werden op DF dagen, daar was nogal wat weerstand tegen.

Nou ik heb vandaag (met alle respect hoor) auto's rond zien rijden die op een modern demontagebedrijf nog geweerd zouden worden.

de meeste auto's, maar sowieso die oude e30 van mij, is technisch is perfecte staat, met bijna nieuwe banden, nieuwe remmen, remvloeistog van 2 maanden oud en een auto die verder pas is nagekeken...

Ik heb overigens tegen het eind van de ochtend (11 uur ofzo) nog een aantal rondjes hoog in de 2:12 gereden... dacht me te herinneren dat ik vroeger niet ver onder de 2:15 kwam.. :)

wel een wiellager (?) kapotgereden... begon bij elke bocht naar links aan de rechterkant steeds meer herrie te maken, uiteindelijk zelfs bij rechtdoor rijden..

Megane reed trouwens ook lekker door... wat zijn de specs van die auto? aanpassingen? motor??

ik heb het naar mijn zin gehad! kijk uit naar de foto's en filmpjes

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 jul 2011, 21:16

Knot schreef:Was weer een mooi (mid)dagje zeg, alle troep op gereden. Liggen nu kale RE050a en kale Sunny's op de achterbank, zo snel eruit halen. Stond versteld hoe hard je op droog nog met die meukbanden achter kunt gaan als je ze op de juiste spanning houdt.

Perongeluk nog wat driftjes doorgezet toen er niemand in de buurt was om me heen (behalve 1x de clio maar volgens mij haakte die (Joost) expres aan of ff te kijken of beelden te schieten) maar werd toch niet gewaardeerd. Zwarte vlag en daarna even overleg gehad en rustiger aan doorgegaan. Potenza's en Sunny's kaal gereden en daarna op Conti's en Wanli's door.

Moet zeggen dat het met de Wanli's achter harder ging dan de Sunny's. Hoe erg die banden ook zijn in de regen ik vond dat je er (naar alle redelijkheid) nog best mee kon knallen op droog!

Vandaag 196km gehaald op 1 tank (incl inhouden laatste paar rondjes), ging 54 liter in aan de pomp. Als je banden (waren toch al zo goed als op) en remblokken niet meerekent dan was het lekker sturen vanmiddag voor 350 euro!
Genoten van de 'ongelukjes' in Audi-S! :wave: Een maatje heeft er 1 gefilmd, zal het filmpje binnenkort ff op youtube zetten.

Knot

Bericht door Knot » 25 jul 2011, 21:16

Morgen zal ik eens naar die beelden gaan kijken maar denk dat het alleen de Golf5 (Jos), de E30 met driftclub banners en de blauwe GTT zijn die er echt wat langer goed op staan. Je moet dat eigenlijk afspreken en achter elkaar aan de pit uit rijden.

Normaal op rondom RE050a rij is 2m13/2m14 maar nu met Wanli's achter ook gewoon 2m16/2m17 zoiets en was nog marge bij aanremmen tarzan en scheivlak.. dus scheelt maar 2 a 3 sec dus. Begon met het idee dat ik 10sec langzamer zou zijn op die meukbanden achter maar viel me reuze mee, als je ze maar warm stookt en de spanning laag houdt.

Leuk fototje ;)

martijn kool

Bericht door martijn kool » 25 jul 2011, 21:29

Paul Broere schreef:
Megane reed trouwens ook lekker door... wat zijn de specs van die auto? aanpassingen? motor??
Alles Megane Cup, behalve motor en bak, die zijn nog volledig standaard met 150pk. Overigens wel Intrax rondom ipv Megane cup.

Welke auto reed jij? Die 325 met al die circuitstickers achterop toevallig?

Overigens staat er een ander blok klaar, uit een Megane cup, echter met iets te scherpe nokken :):)

lida dijkstra

Bericht door lida dijkstra » 25 jul 2011, 21:37

Pennucciracing Luco schreef:Ook een paar mooie auto's gezien, vond smiddags vooral de clio's mooi en ondanks dat het een bmw is, blijft die van lydia ook een mooie auto.

Haha, goeie smaak Luco!
Jammer dat jij niet mee kon doen vandaag! Hopelijk binnenkort weer? :df:

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 25 jul 2011, 21:39

yep, e30 met alle circuits waar ik geweest ben op de achterkant (waarvan 1 nog niet gereden, maar die sticker bestelde ik maar vast gelijk :p)

@Knot: reed jij met die blauwe e36 328i?? Ik kon wel merken dat ik door de bochten wat sneller was, maar dan weet ik nu waarom.. :p wanli
overigens: slechts 2-3s verschi met die banden verbaast mij ook!

Jolanda87

Bericht door Jolanda87 » 25 jul 2011, 21:40

martijn kool schreef:Ben benieuwd naar de foto's, ik zag dat Leon Weggelaar aanwezig was op zijn site, nog meer foto sites die aanwezig waren?
Ja, ik was aanwezig om enkele foto's te schieten..
Ga er morgen eens aan beginnen en probeer ik een eerste deel online te zetten.. Heb namelijk meer dan 1000 foto's genomen

http://jolandaphotography.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; mogen jullie alvast in de gaten houden!

Luco

Bericht door Luco » 25 jul 2011, 21:42

lida dijkstra schreef:
Pennucciracing Luco schreef:Ook een paar mooie auto's gezien, vond smiddags vooral de clio's mooi en ondanks dat het een bmw is, blijft die van lydia ook een mooie auto.

Haha, goeie smaak Luco!
Jammer dat jij niet mee kon doen vandaag! Hopelijk binnenkort weer? :df:
Hoop eigenlijk op Spa weer te kunnen racen, maar er zijn belangrijkere dingen.
Alles goed gegaan vandaag?

@iko

Bericht door @iko » 25 jul 2011, 21:46

Vandaag weer heerlijk gereden. Top organisatie weer.
Begin van de middag lekker druk op de baan. Maar desondanks mijn snelste ronde op CPZ weer even kunnen verbeteren :)
Helaas mijn laatste setje pirelli slicks naar de andere wereld gereden (als iemand toevallig nog weet waar ik een paar pirelli's 235-625-18 kan vinden, hou ik me aanbevolen)
Helaas was ik de batterijen van de videocam vergeten :( geen beelden dus.
Ik hoop dat ik nog wat van mijn blauwe ding zie op filmpjes van anderen

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 25 jul 2011, 21:50

Ook weer thuis, en wat heb ik genoten. Kleine opsomming van vandaag:

Vanmorgen met Paul naar CPZ gereden. Daar aangekomen gelijk de baan op gegaan. Na enkele ronden was het mijn beurt om te rijden. Wat een geweldige ervaring! Bij dezen super bedankt, Paul! Dit was voor mij de eerste keer zelf rijden op CPZ, dus ook wel een beetje spannend. (Heb wel 's TF gedaan op de Ring, maar dat is eigenlijk heel anders).

Gelukkig was het 's morgens heerlijk rustig. Op sommige momenten dacht ik "is de baan gesloten ofzo? Rijd ik alleen?" Zodoende kon ik me concentreren op lijnen rijden, en ik moet eerlijk zeggen dat het moeilijk was dan ik verwacht had. En ja, in welke versnelling moet je 'm dan zetten, enz, enz... Veel werk dus nog aan de winkel om netjes te rijden! Maar o, wat was het gaaf!!!!

Vooraf al gewaarschuwd voor lage auto's, maar verrek, toen ik de Mastersbocht instuurde richting de apex, zat er toch 1 in m'n rechterspiegel. Excuses, hopelijk schrok ik er zelf meer van dan de bestuurder van die wagen.

Enkele keren nog gewisseld met Paul, maar wat gaat de tijd snel als je zelf kan rijden. Elke ronde later remmen, harder remmen, betere lijn zoeken maar ook zoeken naar de juiste schakelmomenten en een cleane rijstijl opbouwen. Het was verre van perfect, maar heb zeker fun gehad en kijk al uit naar een volgende keer :df:

Mocht dat nog een keer komen, dan sta ik heel erg open voor goede tips. Zal binnenkort een onboard video posten, misschien dat daar al wat feedback op gegeven kan worden. Als het goed is, is er ook nog data uit de Performance Box, heb daar onder het rijden niet echt op gelet namelijk.

's Middags veel plaatjes gemaakt, en uiteraard komen die ook zsm. Fun gehad met de Raptor. Wat dat was zien jullie binnenkort wel op de FP. Perry's momentjes in de grindbak, haha onbeschrijflijk.

's Avonds nog heerlijk nagepraat en -gegeten met de crew. Tnx allemaal voor de leuke dag! :thumbup: :thumbup:

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 25 jul 2011, 21:51

Heb me ook weer prima vermaakt vanmorgen, bijna 2 tanken benzine er doorheen gejaagd en het nieuwe setje Toyo R888 ingereden..... :hmmm: de subaru heeft geen klap verkeerd gegeven en ben zeer tevreden over de nieuwe remmen , de 2 deellige DBA schijven met carbone lorraine blokken en de rembeugel op het schutbord. :D
Ook nog met Enrico meegereden in zijn STI , nu weet ik waar ik nog meer kan winnen...wat heeft hij een berg grip meer in de bochten ! :thumbup:

Later de middag de camera-ploeg nog racecontrol de doktoren , baanposten en resceu-auto laten zien van CPZ , ben benieuwd naar de beelden daarvan en de rest van de foto's want ik heb toch wel een aantal fotograven langs de baan zien staan.

Alex,

Joost

Bericht door Joost » 25 jul 2011, 21:54

Was weer een topdag.

DF, bedankt :thumbup: ,

levi
Auto: Clio RS 197

Bericht door levi » 25 jul 2011, 22:16

Wat een top dag, en vandaag gewoon 512 km op het circuit weggereden!!!
Grote complimenten aan alle rijders !!!!! Er werd super netjes gereden.
Nog even met Joost staan praten, en wat is die clio toch een waanzinnig gaaf bommetje :thumbup:
Organisatie, marshalls, en alle andere vrij willigers, bedankt voor de goed georganiseerde dag!!!!!
M3 heeft het prima gehouden, de 18" en slicks zijn echt een prima investering, wat leveren die een bak met grip!!!!!!!
De jongens van JR hadden zaterdag de wagen nog even uitgewogen, uitgelijnd en de camber gesteld, daardoor ging de auto ook als een snaar, ik schrok alleen van het gewicht van de auto, 1 persoon en een volle tank benzine 1410 kg, vandaag continu een bij rijder gehad, en toch nog als snelste tijd een 2.05.8 gereden, en mijn broer zelfs nog 0.3 sec. Sneller
Dus er is nog wel wat werk aan de winkel om de auto lichter te maken!!!!!
Kortom wij hebben een superdag gehad, thanks :thumbup:

Erwin

PD power

Bericht door PD power » 25 jul 2011, 22:18

Zo ook weer thuis.

Heb me prima vermaakt, het was prachtig weer, ben er achter als toyo's wat uitgedroogd zijn, is de grip niet beter is :mrgreen: , smorgens dacht ik dit wordt niet wat, maar in de loop van de dag kreeg steeds iets meer grip, maar "scheivlak" moest ik echt hard voor remmen, maar desondanks veel lol gehad, ook nog even meegereden met Jeroen in de Golf VI, wat kan die sturen, geweldig, ook weer wat van geleerd.

Organisatie super bedankt, was allemaal prettig geregeld en iedereen reed ook relaxed. :thumbup:

Plaats reactie