Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HansD

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door HansD » 25 jul 2011, 08:52

Dat was me ook al opgevallen http://www.telegraaf.nl/binnenland/1024 ... html?p=7,1

Gekken zul je altijd houden maar als ze dermate intelligent, berekenend en meedogenloos als deze kerel zijn is het praktisch onmogelijk om te voorkomen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 jul 2011, 09:11

Het ergste is dat ze het consequentieloos kunnen doen, de media.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jul 2011, 09:30

smiley schreef:Meneer zijn Fitna. (12 min ipv 1500 pagina's)
http://www.liveleak.com/view?i=093_1311453213" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
fraaie video, mooie foto's en geschiedenis verhaal...
mooie muziek trouwens.

wel grappig het paard van Troje, dat zie je wel meer en gebeurt ook voor allerlij doeleinden.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 jul 2011, 10:22

Ravin ///M schreef:Het ergste is dat ze het consequentieloos kunnen doen, de media.
Tja, heel apart inderdaad. Dit soort media mijden, of rapporteerden ze allemaal op dezelfde manier. Van de journalistiek verwacht je uiteraard iets anders. Maar ik vind het allemaal een pot nat, of het nu van extreem rechts komt of uit het oosten, we zijn als maatschappij niet in staat om het tij te keren.

HansD

Bericht door HansD » 25 jul 2011, 12:45

Ik onderschrijf zijn menig sowieso niet vaak maar dit is wel een van zijn dieptepunten. Wat een verschrikkelijk slechte column http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... hopaat.htm

Gaat eerst joop.nl deze terreurdaad even gebruiken voor hun eigen politieke agenda komt hij een paar dagen erna er nog een schepje bovenop doen :hammer: . Treurige en kortzichtige reacties van beiden.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 jul 2011, 13:01

Jehzus die kansloze bountykameel gaat gewoon door! :bag:

Heb die rommel van Breipik nu tot de helft gelezen. Wat een zieke geest, hij zou als propagandapummel van Adolf niet hebben misstaan. Hoef t verder ook niet te weten, maar het is ook vooral knip en plakwerk. En aan de verschillende manieren van schrijven te beoordelen vraag ik me af of hij alles zelf heeft geschreven.

Marius

Bericht door Marius » 26 jul 2011, 12:11

Triest gebeuren daar in Noorwegen. Het is jammer dat mensen nog denken dat ze met behulp van geweld hun gelijk moeten halen. (even afgezien van dat het land Noorwegen daar zelf ook niet vies van is wat bijvoorbeeld blijkt uit deelname in diverse (recente) oorlogen). Bah bah bah.

GTRene

Betogers Tahrirplein eisen invoering sharia

Bericht door GTRene » 31 jul 2011, 10:41

3de wereldoorlog verder in gang gezet?
dit moet je toch echt niet willen...
fanatieke ouderwetse Islam idioterie

Betogers Tahrirplein eisen invoering sharia

Toegevoegd: vrijdag 29 jul 2011, 17:26

In Egypte hebben tienduizenden mensen gedemonstreerd op het Tahrirplein. Voor het eerst sinds de val van president Mubarak hadden islamitische organisaties, waaronder de Moslimbroederschap, hun aanhang opgeroepen te demonstreren. Aan die oproep gaven veel mensen gehoor.

Tijdens het vrijdaggebed werd er massaal gebeden door de duizenden mensen op het plein. Daarna riep een deel van de demonstranten op tot de invoering van een islamitische staat en de sharia, het islamitisch recht.

De demonstratie was eigenlijk georganiseerd om de eenheid en vastbeslotenheid van de betogers te tonen. Verschillende groepen op het plein riepen op tot eenheid, maar werden overschaduwd door islamisten.

De oproep van de islamitische organisaties zorgt niet alleen voor een hoge opkomst, maar maakt ook de groeiende strijd tussen de religieuze en seculiere groepen in Egypte zichtbaar. Seculiere groepen willen een grondwet waarin de vrijheid van religie en mensenrechten worden gewaarborgd. De islamisten willen dat de islam een rol gaat spelen in de nieuwe Egyptische staat.
http://nos.nl/artikel/260277-betogers-t ... Buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;)

Ze moeten de Sharia echt verbieden in Europa evenals het vrijdag gebed ala Mohammed gedoe, die idioot krijgt veels te veel aandacht/aanhangers/gehypnotiseerden/gehersenspoelde mensen.

Afbeelding

HansD

Bericht door HansD » 31 jul 2011, 13:42

Dat is toch die veelgeprezen democratie die ingesteld wordt in Egypte na het afzetten van Mubarak? Het volk bepaald en als dat een beslissing wordt die je niet aanstaat heb je pech. Ik zit er ook niet op te wachten dat Egypte een conservatief islamitisch land wordt maar als een meerderheid daarvoor kiest en de verkiezingen zijn eerlijk verlopen heb je het maar te accepteren als democraat.
Er wordt trouwens wekelijks nog gedemonstreerd op het Tahrirplein omdat een gedeelte van de mensen de hervormingen niet snel genoeg vind gaan. Daar hoor je verder weinig over. Dit is gewoon een van de groepen die het machtsvacuüm aangrijpt om hun standpunten te pushen. Ze kunnen roepen wat ze willen maar dat wil nog niet zeggen dat het ook gaat gebeuren.

PS Egypte ligt in Afrika en niet in Europa.

dvh

Bericht door dvh » 31 jul 2011, 13:53

Afbeelding
http://www.nu.nl/tech/2577986/apple-hee ... g-vs-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

APPLE FOR PRESIDENT !

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jul 2011, 15:06

HansD schreef:Dat is toch die veelgeprezen democratie die ingesteld wordt in Egypte na het afzetten van Mubarak? Het volk bepaald en als dat een beslissing wordt die je niet aanstaat heb je pech. Ik zit er ook niet op te wachten dat Egypte een conservatief islamitisch land wordt maar als een meerderheid daarvoor kiest en de verkiezingen zijn eerlijk verlopen heb je het maar te accepteren als democraat.
Er wordt trouwens wekelijks nog gedemonstreerd op het Tahrirplein omdat een gedeelte van de mensen de hervormingen niet snel genoeg vind gaan. Daar hoor je verder weinig over. Dit is gewoon een van de groepen die het machtsvacuüm aangrijpt om hun standpunten te pushen. Ze kunnen roepen wat ze willen maar dat wil nog niet zeggen dat het ook gaat gebeuren.

PS Egypte ligt in Afrika en niet in Europa.
Denk dat er binnen in de fanatieke Islam aldaar weinig democratie is :wink:
en dat Egypte in Afrika ligt weet ik, ik doelde erop dat het in Europa nog open staat en sommige zelfs de Sharia in NL of andere landen in de EU willen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 31 jul 2011, 22:16

Ahmed schreef:
Ravin ///M schreef:Zorgwekkend is dat in de voorgaande situatie in de noord Afrikaanse landen er geen onvoorspelbare (jurken) aan de macht waren, en nu de kans er juist komt voor deze vrinden van de geit om een dikkere vinger in de pap te krijgen. Wat hebben we daar aan?
Die kans acht ik zeer klein, wat betreft Egypte dan. Het volk daar zit zeker niet op zulke mannetjes te wachten.

Anders is Yemen, dat is echt een broeinest voor terroristen.
:wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 aug 2011, 13:09

wat een zooitje daar, en bijna allemaal van die "cappuchion" jongeren...misbruik makende van de situati.
Belga) In verschillende wijken in Londen hebben zich in de nacht van zondag op maandag opnieuw incidenten en plunderingen voorgedaan. Dat hebben de politie en journalisten van het Franse persagentschap AFP gemeld. Zo plunderden honderden mensen in Brixton, in het zuiden van de Britse hoofdstad, een grote elektronicawinkel en gooiden jongeren voorwerpen naar de ordediensten.

Volgens Scotland Yard deden er zich in verschillende wijken dergelijke plunderingen voor, "geïnspireerd" op de rellen die zich in de nacht van zaterdag op zondag in het multiculturele Londense stadsdeel Tottenham voordeden. Daar werden auto's en gebouwen in brand gestoken, winkels geplunderd, en raakten 29 mensen gewond tijdens de ergste rellen die de Britse hoofdstad in jaren heeft gekend. Een groep van een vijftigtal jongeren veroorzaakte ook schade in Oxford Circus, in het toeristische hart van Londen, aldus de politie. Naar aanleiding van de nieuwe incidenten werden verschillende mensen opgepakt, en er werd extra politie ingezet. Drie agenten moesten naar het ziekenhuis nadat ze door een auto waren aangereden. Aanleiding voor het uitbreken van de rellen zaterdagnacht vormde de dood van een 29-jarige man uit Tottenham vorige donderdag. Hij werd door een politieagent doodgeschoten. (LEE)

GTRene

13-jarig meisje blijkt huurmoordenaar

Bericht door GTRene » 08 aug 2011, 13:13

13-jarig meisje blijkt huurmoordenaar
De Mexicaanse politie heeft een opvallende huurmoordenaar opgepakt. Een 13-jarig meisje blijkt een ijskoude killer te zijn. Ze werd gearresteerd na een vuurgevecht met de politie.

De tiener raakte met haar kompanen verwikkeld in een vuurgevecht met militairen en agenten in de westelijke stad Guadalajara. Na haar arrestatie bekende ze een huurmoordenaar voor de beruchte drugsbende Los Zetas te zijn.

Naast het gevaarlijke meisje werden er nog twee mannen van 35 en 43 jaar opgepakt. Ook zij gaven toe als huurmoordenaar voor de bende te werken.

Los Zetas is een van de machtigste bendes van Mexico. Het kartel probeert, net als zijn rivalen, met geweld de beste smokkelroutes richting de Verenigde Staten in handen te krijgen en te houden.

13...onschuldig...euh.

Afbeelding

http://www.spitsnieuws.nl/archives/crim ... moordenaar" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 08 aug 2011, 23:24

wat een zooi dar in Londen...lijkt wel oorlog, al die idioten die de boel vernielen en in brand steken en stelen en ongelofelijk de boel vernielen, de meesten van die capuchon figuren.

en nu niet alleen in Londen, ook Birmingham en nog wat...

je zou ze wat... :devil:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 09 aug 2011, 16:19

:nana:
Iran

Iran heeft de Britse politie opgeroepen ''terughoudend'' om te gaan met de relschoppers.

De islamitische republiek hoopt dat Londen ''het gebruik van geweld kan voorkomen, de dialoog met de demonstranten kan aangaan en hun eisen kan onderzoeken om de rust te herstellen'', liet een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Teheran weten aan de staatstelevisie.
bron: http://www.nu.nl/buitenland/2585542/lib ... onden.html

Rupie

Bericht door Rupie » 09 aug 2011, 16:59

Oh ja.. :) :zwijntje:

SteV6

Bericht door SteV6 » 09 aug 2011, 17:06

HAHAHA, Teheran vraagt dus eigenlijk of wij Job Cohen even naar London willen sturen om een kopje thee te drinken met die lui ... A cup of tea? How English :roflol:

HansD

Bericht door HansD » 09 aug 2011, 19:03

M@rcel schreef::nana:
Iran

Iran heeft de Britse politie opgeroepen ''terughoudend'' om te gaan met de relschoppers.

De islamitische republiek hoopt dat Londen ''het gebruik van geweld kan voorkomen, de dialoog met de demonstranten kan aangaan en hun eisen kan onderzoeken om de rust te herstellen'', liet een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Teheran weten aan de staatstelevisie.
bron: http://www.nu.nl/buitenland/2585542/lib ... onden.html
:roflol: :roflol: heerlijk ironisch. Ik had het bewind van Iran niet zo humoristisch ingeschat. Sec hebben ze natuurlijk wel een punt. Of mag alleen de 1e wereld bepalen hoe andere landen reageren op zaken?

Aardig begin van de britse/europese lente op deze manier. Wie zal de opstandelingen/rebellen gaan steunen tegen het onderdrukkende regime :D .

Elise

Bericht door Elise » 09 aug 2011, 21:44

HansD schreef: :roflol: :roflol: heerlijk ironisch. Ik had het bewind van Iran niet zo humoristisch ingeschat. Sec hebben ze natuurlijk wel een punt. Of mag alleen de 1e wereld bepalen hoe andere landen reageren op zaken?
Ik kan het bewind van Iran en Syrië niet erg humoristisch vinden......maar ieder z'n ding :bag:

HansD

Bericht door HansD » 10 aug 2011, 12:14

Ik had het over Iran en niet over Syrië maar ok. Beide bewinden schat ik overigens niet humoristisch in vandaar dat de opmerking me verbaasde. Als je de ironie van die Iraanse opmerking niet inziet zal je inderdaad niet snappen wat ik met humoristisch bedoel.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 10 aug 2011, 12:22

Je zou bijna denken dat het zelfspot is...

PD power

Bericht door PD power » 10 aug 2011, 18:20

Vind het ronduit misselijkmakend wat er in GB gebeurd, tis weer werkschuw tuig die het werkend deel benadeeld......

Rupie

Bericht door Rupie » 10 aug 2011, 22:07

Werkschuwtuig... Geweldig.

Elise

Bericht door Elise » 12 aug 2011, 09:18

HansD schreef:Ik had het over Iran en niet over Syrië maar ok. Beide bewinden schat ik overigens niet humoristisch in vandaar dat de opmerking me verbaasde. Als je de ironie van die Iraanse opmerking niet inziet zal je inderdaad niet snappen wat ik met humoristisch bedoel.
De uitspraak van Iran heeft alles te maken met de onlusten in Syrië waar het westen kritiek op heeft.

Plaats reactie