Voorstellen Evert Thomas
- Vdub
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 23:15
- Locatie: Vorden
Re: Voorstellen Evert Thomas
Super auto.. alleen... heb je je remklauwen verkeerd om zitten? Ik d8 op het autoweekfilmpje te zien dat je ontluchtingsnippel aan de onderkant zat/zit.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Ze zitten echt niet verkeerd om, deze klauwen hebben zowel aan de boven als onderkant nippels.Vdub schreef:Super auto.. alleen... heb je je remklauwen verkeerd om zitten? Ik d8 op het autoweekfilmpje te zien dat je ontluchtingsnippel aan de onderkant zat/zit.
- jos_br
- Berichten: 2514
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Voorstellen Evert Thomas
Onwijs project dit! Ben benieuwd naar time atack.
Jos.
Jos.
- Vdub
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 23:15
- Locatie: Vorden
Re: Voorstellen Evert Thomas
OK, dat kon ik dan weer niet zien..Evert Thomas schreef:Ze zitten echt niet verkeerd om, deze klauwen hebben zowel aan de boven als onderkant nippels.Vdub schreef:Super auto.. alleen... heb je je remklauwen verkeerd om zitten? Ik d8 op het autoweekfilmpje te zien dat je ontluchtingsnippel aan de onderkant zat/zit.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Beste allemaal!
Hoog tijd voor een verslagje van de Time Attack dag op DAF. Zoals bekend was het weer een heftige week om de auto gereed te krijgen voor Time Attack. De wens om flink wat extra vermogen erbij te krijgen was nog niet helemaal gelukt, maar met de nieuwe Quaiffe sper uiteraard vol goede moed zondag avond afgereisd naar het mooie Assen. De auto aldaar in de pitbox achtergelaten en zelf een nachtje in een hotel geslapen.
De maandag begon met lichte regen, maar was niet heel ernstig en gelukkig werd het weer steeds beter. Inmiddels was Robin ook gearriveerd, dus eerst maar even de tijd genomen om even bij te praten. Thuis gaat alles heel redelijk, het verwerkingsproces gaat wat minder snel maar komt ook vast goed. Zoals we hebben kunnen zien stond de EVO er weer mooi bij en ook Robin was vol goede moed.
We moesten even gedult hebben bij de inschrijving, maar ja met een stel Time Attackers bij elkaar is er genoeg te bepraten, dus de tijd was snewl voorbij. Ook op veiligheidsgebied hebben we wat aanpassingen gedaan, en zowaar was Gerard ook tevreden, dus de keuring was een fluitje van een cent deze keer.
Voor je het weet is het twee uur en mag je de baan op. De eerste twee ronden rustig aan gedaan om ook uit te vinden hoe het werkt met de sper. Ik kwam er al snel achter dat op het moment dat de auto tracie heeft (op het gas), hij duidelijk meer grip heeft als voorheen, ik ben echter naar mijn idee nog niet in staat om 100% effectief te benutten. Des al niet te min verscheen op het pitbord een tijd van 2:01, dit was dus prima! Bij aankomst in de pitlane werd mij als snel verteld dat goed was voor de snelste tijd in de Super Pro Klasse.
Tijdens de kwalificatie heb ik uiteraard getracht om hier nog wat vanaf te halen, maar ik wist ook dat ik al aardig gas gegeven had, dus eenvoudig zou het niet worden. En dat bleek ook, ik bleef steken op een tijd van 2:01.355, wat toch 1,5 seconden sneller is dan mijn snelste tijd van 2:02.900. En tot mijn grote verassing was dit wederom genoeg om de snelste tijd in de Super Pro klasse te laten noteren en naar bleek ook de snelste tijd van de dag in de Super Pro.
De finale heb ik getracht om ontspannen en vloeiend te rijden, zonder fouten te maken. Dit lukte ook perfect en dacht ook een snelle ronde gereden te hebben. Maar wellicht dat het iets te ontspannend was, wand ik kwam niet verder dan 2:01.956, wat twee tiende te langzaam was voor de winst in de finale.
Vooraf had ik gehoopd iets sneller nog te kunnen zijn, maar gezien de tijden van de rest van het veld en een reductie van 1,5 seconden mag ik natuurlijk niet anders dan tevreden zijn! En dat ben ik dan ook! Vorig jaar was mijn snelste tijd 2:08 op Assen, ik had gehoopt dit seizoen me fatsoenlijk te kunnen handhaven in de Super Pro, als je dan met de handen in de lucht met een beker in de handen op het podium staat is dan fantastisch.
Bij deze wil ik ook mijn dank uit spreken richting EsRij Tuning (met name Leo en Frank) die zich elke keer weer voor 100% inzetten om mijn last minute wensen te realiseren!
Resumerend:
- Snelste tijd in de Super Pro van de dag;
- Snelste auto van de dag op semi slicks (tenminste als ik me niet vergis);
- 7e tijd overall;
- 135 punten voor het kampioenschap erbij.
Wat zijn de volgende stappen:
- We gaan op korte termijn weer aan de slag met het Waste gate probleem en de oplossing ligt binnen handbereik. Dan kunnen we nog behoorlijk wat vermogen en met name ook koppel winnen;
- Ik rij met een KW set varriant II, wat een prima straatset is, maar niet echt door kan gaan voor race vering. Binnenkort ga ik een adresje in Zeeland bezoeken om te kijken of deze nog een beetje geupgrade kunnen gaan worden. Afhankelijk van de bevindingen zit ik te denken aan een set van Intrax of iets dergelijks op termijn.
Ik denk dat voor dit seizoen ik het hierbij laat in de winter periode kunnen we dan weer wat rigoruezere dingen gaan doen.
De onboard beelden komen zo spoedig mogelijk!
Hoog tijd voor een verslagje van de Time Attack dag op DAF. Zoals bekend was het weer een heftige week om de auto gereed te krijgen voor Time Attack. De wens om flink wat extra vermogen erbij te krijgen was nog niet helemaal gelukt, maar met de nieuwe Quaiffe sper uiteraard vol goede moed zondag avond afgereisd naar het mooie Assen. De auto aldaar in de pitbox achtergelaten en zelf een nachtje in een hotel geslapen.
De maandag begon met lichte regen, maar was niet heel ernstig en gelukkig werd het weer steeds beter. Inmiddels was Robin ook gearriveerd, dus eerst maar even de tijd genomen om even bij te praten. Thuis gaat alles heel redelijk, het verwerkingsproces gaat wat minder snel maar komt ook vast goed. Zoals we hebben kunnen zien stond de EVO er weer mooi bij en ook Robin was vol goede moed.
We moesten even gedult hebben bij de inschrijving, maar ja met een stel Time Attackers bij elkaar is er genoeg te bepraten, dus de tijd was snewl voorbij. Ook op veiligheidsgebied hebben we wat aanpassingen gedaan, en zowaar was Gerard ook tevreden, dus de keuring was een fluitje van een cent deze keer.
Voor je het weet is het twee uur en mag je de baan op. De eerste twee ronden rustig aan gedaan om ook uit te vinden hoe het werkt met de sper. Ik kwam er al snel achter dat op het moment dat de auto tracie heeft (op het gas), hij duidelijk meer grip heeft als voorheen, ik ben echter naar mijn idee nog niet in staat om 100% effectief te benutten. Des al niet te min verscheen op het pitbord een tijd van 2:01, dit was dus prima! Bij aankomst in de pitlane werd mij als snel verteld dat goed was voor de snelste tijd in de Super Pro Klasse.
Tijdens de kwalificatie heb ik uiteraard getracht om hier nog wat vanaf te halen, maar ik wist ook dat ik al aardig gas gegeven had, dus eenvoudig zou het niet worden. En dat bleek ook, ik bleef steken op een tijd van 2:01.355, wat toch 1,5 seconden sneller is dan mijn snelste tijd van 2:02.900. En tot mijn grote verassing was dit wederom genoeg om de snelste tijd in de Super Pro klasse te laten noteren en naar bleek ook de snelste tijd van de dag in de Super Pro.
De finale heb ik getracht om ontspannen en vloeiend te rijden, zonder fouten te maken. Dit lukte ook perfect en dacht ook een snelle ronde gereden te hebben. Maar wellicht dat het iets te ontspannend was, wand ik kwam niet verder dan 2:01.956, wat twee tiende te langzaam was voor de winst in de finale.
Vooraf had ik gehoopd iets sneller nog te kunnen zijn, maar gezien de tijden van de rest van het veld en een reductie van 1,5 seconden mag ik natuurlijk niet anders dan tevreden zijn! En dat ben ik dan ook! Vorig jaar was mijn snelste tijd 2:08 op Assen, ik had gehoopt dit seizoen me fatsoenlijk te kunnen handhaven in de Super Pro, als je dan met de handen in de lucht met een beker in de handen op het podium staat is dan fantastisch.
Bij deze wil ik ook mijn dank uit spreken richting EsRij Tuning (met name Leo en Frank) die zich elke keer weer voor 100% inzetten om mijn last minute wensen te realiseren!
Resumerend:
- Snelste tijd in de Super Pro van de dag;
- Snelste auto van de dag op semi slicks (tenminste als ik me niet vergis);
- 7e tijd overall;
- 135 punten voor het kampioenschap erbij.
Wat zijn de volgende stappen:
- We gaan op korte termijn weer aan de slag met het Waste gate probleem en de oplossing ligt binnen handbereik. Dan kunnen we nog behoorlijk wat vermogen en met name ook koppel winnen;
- Ik rij met een KW set varriant II, wat een prima straatset is, maar niet echt door kan gaan voor race vering. Binnenkort ga ik een adresje in Zeeland bezoeken om te kijken of deze nog een beetje geupgrade kunnen gaan worden. Afhankelijk van de bevindingen zit ik te denken aan een set van Intrax of iets dergelijks op termijn.
Ik denk dat voor dit seizoen ik het hierbij laat in de winter periode kunnen we dan weer wat rigoruezere dingen gaan doen.
De onboard beelden komen zo spoedig mogelijk!
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: Voorstellen Evert Thomas
Heel netjes gefeliciteerd.
Ben benieuwd naar de beelden

Ben benieuwd naar de beelden

- TurboClouseau
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Voorstellen Evert Thomas
Gefeliciteerd! Kwam op Volksforum al een mooie foto tegen:



- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
En daar is hij dan de onboard video van de snelste ronde uit de Super Pro Street op DAF
Oh ja tijdens de brieving was er iets met Moto GP en kunstgras, maar dat weet ik niet meer precies.....

Oh ja tijdens de brieving was er iets met Moto GP en kunstgras, maar dat weet ik niet meer precies.....
- Vdub
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 23:15
- Locatie: Vorden
Re: Voorstellen Evert Thomas
Die Porsche komt anders ook goed van zn plek.
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: Voorstellen Evert Thomas
Mooie ronde 

- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Klopt inderdaad op het rechte eind kon ik hem eigenlijk net niet bijhouden, in de bochten gek genoeg wat beter (daar waar hij op full slicks reed), hij had uiteindelijk 0,5 seconden sneller gereden geloof ik. Ik kom nog circa 150nm aan koppel tekort, wat dit filmpje ook duidelijk aantoond.Vdub schreef:Die Porsche komt anders ook goed van zn plek.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Dank voor de leuke reacties!
Een enthousiaste Time Attack volger (Wouter van Paganiproductions) heeft een mooie film gemaakt van de S2 op het circuit, en die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.
Een enthousiaste Time Attack volger (Wouter van Paganiproductions) heeft een mooie film gemaakt van de S2 op het circuit, en die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Beste Time Attackers.
Eindelijk is het zover dat ik jullie het heuglijke nieuws kan melden dat ik met mijn Audi S2 het kanaal ga oversteken, om deel te nemen in het Engelse Time Attack. Ik ga deelnemen aan de wedstrijd op Cadwell Park op 31 July in de Club Class AWD. Als ik mijn huiswerk goed gedaan heb, ben ik daarmee dan de eerste Nederlander die gaat meedoen in het Engelse Kampioenschap!
Het viel niet mee om de zaak daadwerkelijk rond te krijgen en er zitten dan ook al maanden voorbereiding in, maar gelukkig niet zonder resultaat!
Cadwell Park wordt ook wel de Nordschleiffe van Engeland genoemd, wat mij als Nordschleiffe rijder natuurlijk zeer aanspreekt. Het is een redelijk smal cirquit met veel hoogte verschil, een paar mooi 'rechte' stukken en allerlei soorten bochten. Ik heb voor dit cirquit gekozen enerzijds omdat het wat betreft afstand goed te doen is en PK's mogelijk iets minder de doorslag geven.
Uiteraard hou ik jullie de hoogte van het rijden en zeilen!
Inderdaad Super Leuk,
Bij deze nog even een foto van het circuit:

En dit zijn de deelnemers waar ik het tegen mag opnemen
http://www.timeattack.co.uk/2011/page.p ... =147&p=147
Eindelijk is het zover dat ik jullie het heuglijke nieuws kan melden dat ik met mijn Audi S2 het kanaal ga oversteken, om deel te nemen in het Engelse Time Attack. Ik ga deelnemen aan de wedstrijd op Cadwell Park op 31 July in de Club Class AWD. Als ik mijn huiswerk goed gedaan heb, ben ik daarmee dan de eerste Nederlander die gaat meedoen in het Engelse Kampioenschap!
Het viel niet mee om de zaak daadwerkelijk rond te krijgen en er zitten dan ook al maanden voorbereiding in, maar gelukkig niet zonder resultaat!
Cadwell Park wordt ook wel de Nordschleiffe van Engeland genoemd, wat mij als Nordschleiffe rijder natuurlijk zeer aanspreekt. Het is een redelijk smal cirquit met veel hoogte verschil, een paar mooi 'rechte' stukken en allerlei soorten bochten. Ik heb voor dit cirquit gekozen enerzijds omdat het wat betreft afstand goed te doen is en PK's mogelijk iets minder de doorslag geven.
Uiteraard hou ik jullie de hoogte van het rijden en zeilen!
Inderdaad Super Leuk,
Bij deze nog even een foto van het circuit:
En dit zijn de deelnemers waar ik het tegen mag opnemen
http://www.timeattack.co.uk/2011/page.p ... =147&p=147
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Voorstellen Evert Thomas
gefeliciteerd en ben benieuwd, is dat niet dat circuit waar laatst die euh presentator van zo'n Engels auto programma, ah Tiff Needel, rondreed? leek heel smal en met een jump geloof ik...anyway, in the wet best scary denk ik 

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Voorstellen Evert Thomas
Aahh Cadwel Park
:

Spectaculaire baan! Kijk maar uit

Spectaculaire baan! Kijk maar uit

- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Klopt het is niet een heel makkelijk cirquit verwacht ik, maar wel heel leuk. En ik hoop hier iets meer kans te hebben tegen de PK monsters.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Om er een beetje proffesioneel op te staan ook maar gezorgd voor wat team wear.


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Voorstellen Evert Thomas
ready to attack 

- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Thanks!
Alles is ingepakt de auto staat op de kar, morgen eerst na de uitlijner en dan de boot op.
Ik heb er zin in en we zullen onze huid zo duur mogelijk verkopen zondag!
Alles is ingepakt de auto staat op de kar, morgen eerst na de uitlijner en dan de boot op.
Ik heb er zin in en we zullen onze huid zo duur mogelijk verkopen zondag!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Voorstellen Evert Thomas
Succes 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Voorstellen Evert Thomas
heel veel succes, make us pride 
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Voorstellen Evert Thomas
Go get em 

-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 apr 2010, 00:35
Re: Voorstellen Evert Thomas
Goed man! Dan wachten we de uitslag in spanning af 

- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Beste allemaal,
Zojuist weer teruggekeerd uit de UK. Een uitgebreid verslag volgt nog uiteraard, maar ik kan wel zeggen dat ik het vreselijk naar mijn zin heb gehad en een super ervaring is geweest, die we volgens jaar geen proberen te herhalen.
Uiteindelijk heb ik in de Club klasse 2 achter me kunnen laten en goed aansluiting kunnen houden met de rest van het veld. De winnende tijd in mijn klasse was 1.39,7 (Romain Levesque met de Honda CRX) en ik ben zelf gekomen tot 1.46.3.
Later meer!
Zojuist weer teruggekeerd uit de UK. Een uitgebreid verslag volgt nog uiteraard, maar ik kan wel zeggen dat ik het vreselijk naar mijn zin heb gehad en een super ervaring is geweest, die we volgens jaar geen proberen te herhalen.
Uiteindelijk heb ik in de Club klasse 2 achter me kunnen laten en goed aansluiting kunnen houden met de rest van het veld. De winnende tijd in mijn klasse was 1.39,7 (Romain Levesque met de Honda CRX) en ik ben zelf gekomen tot 1.46.3.
Later meer!
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Voorstellen Evert Thomas
We zijn benieuwd naar het verslag 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast