Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 19 jul 2011, 12:36

had het wel eens gelezen dat ze dan eerst bedwelmd werden...

ah zie, gebeurd dus echt
Bij mij hebben ze ook al 3x keer er in willen komen terwijl ik lag te slapen 2x met gas bedwelmd. En vele collega's van mij hebben het ook ondervonden zowel de Scania als Daf chauffeurs bij ons ik slaap dus al sinds een jaar of 3 met ijzeren sloten aan de binnenkant en het resulteerde dus in 3 pogingen zoals vermeld.
Groeten Johan

GTRene

massale diefstal van putdeksels Arnhem

Bericht door GTRene » 23 jul 2011, 10:56

van het wielen stelen in Amsterdam naar de koperdieven van NS reizen we af naar Arnhem alwaar een massale diefstal is van putdeksels
ARNHEM - In de Arnhemse wijk Malburgen zijn de afgelopen tijd zo'n zestig putdeksels gestolen.

De gemeente heeft onvoldoende deksels op voorraad. Er zijn inmiddels meer besteld, maar het zal volgens de gemeente nog enkele dagen duren voordat er wordt geleverd. Tot die tijd zijn de gaten afgezet.

De gemeente waarschuwt in een brief inwoners van Malburgen voorzichtig te zijn als ze de straat op gaan en om nieuwe gaten te melden. Ook vraagt ze burgers en ijzerhandelaren alert te zijn en verdachte zaken te melden bij de politie.
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... e-wijk.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

zou je lacherig om kunnen doen, maar je zou er maar snachts met je fiets of slecht ziende oude mensen of kids in donderen...of met je auto een wiel in ploffen...

mensen uit Arnhem zitten hier geloof ik ook.....iets van gezien gemerkt?

daNpy

Bericht door daNpy » 23 jul 2011, 11:12

GTRene schreef:had het wel eens gelezen dat ze dan eerst bedwelmd werden...
Mijn schoonpa laat altijd het dakraam open zodat evt gassen weer afgevoerd worden. Hopelijk helpt het ook...

EG

Bericht door EG » 23 jul 2011, 20:00

Er is volgens mij zo een systeem dat alarm slaat als ie gassen detecteert, zag ik een keer op TV? Voor vrachtwagens trouwens.

JP

Bericht door JP » 23 jul 2011, 20:40

Dat systeem wordt ook mogelijk aangeschaft. Dit icm speciale sloten, en een spanband tussen de deuren.

Verder, als het aan mij lag, monteerde ik nog stroomplaatjes in de deurklinken. --> http://www.mardersicher.de/produkt1.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Dit systeem heb ik nog steeds liggen voor inbouw in de GTi. Al zal de baas het er niet mee eens zijn....

michaelvg

Bericht door michaelvg » 29 jul 2011, 16:24

Maar je zou zelf er wel een stuk veiliger door slapen!!
Toen ik vroeger met me vader mee naar Spanje ging (reed ook internationaal) moesten s'nachts ook altijd de zeilen open gezet worden en dan had je de volgende ochtend nog de kans dat je weer uit nood kon afplakken omdat ''ze'' er in wilden kijken.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 30 jul 2011, 10:58

Das een stap in de goede richting:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1027 ... fit__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had ze knalroze laten maken :tooth:

Elise

Bericht door Elise » 01 aug 2011, 18:06

Digitale schandpaal strafbaar
AMSTERDAM - Het College bescherming persoonsgegevens (Cbp) kan in het najaar waarschijnlijk forse boetes uitdelen aan overtreders van de privacyregels. Het ministerie van Justitie is bezig met een wet waarin de bedragen worden vastgelegd.

Dat zegt Cbp-voorzitter Jacob Kohnstamm maandag in een interview met het AD.

Het gaat bijvoorbeeld om particulieren, bedrijven en organisaties die foto's en filmpjes van 'verdachten' op internet zetten. De boete zou al snel 25.000 euro kunnen zijn, aldus Kohnstamm. Grote internetbedrijven, zoals Google, Microsoft en Facebook, moeten rekenen op boetes die in de miljoenen lopen als ze misbruik maken van privégegevens of de privacy in gevaar brengen.

„Voortdurend gaan mensen met jouw gegevens aan de haal, zonder dat je daar ook maar iets van weet”, benadrukt Kohnstamm. Ontwikkelingen op het gebied van internet en technologie volgen elkaar in razend tempo op. Veel mensen staan daar niet bij stil en denken dat hun privacy niet in het geding is.

„Als ik aan mensen vraag of ik hun creditcardnummer mag hebben, hun naam en de beveiligingscode achter op de creditcard, zeggen ze nee en kijken ze me raar aan. Terwijl dat soort gegevens op steeds meer plaatsen worden opgeslagen. En lang niet altijd zorgvuldig. En daar letten wij op. Met dit soort bedragen dwing je af dat privacy wordt gerespecteerd”, zegt de Cbp-voorzitter.

Het Cbp gaat ook achter de regionale elektronische patiëntendossiers aan. De landelijke variant is (voorlopig) afgeblazen, maar regionale dossiers zijn al of worden ingevoerd. Een wettelijke basis ontbreekt echter voor de opslag van persoonlijke, medische informatie. De mensen om wie het gaat weten vaak niet dat hun gegevens in een elektronisch dossier zijn ingevoerd.

Jarenlang kon het Cbp, de waakhond van de privacy, nauwelijks meer dan op de vingers tikken, al kon hij wel dwangsommen opleggen. Met forse boetes hebben Kohnstamm en zijn medewerkers meer kracht.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 aug 2011, 18:56

ja...belachelijk, of de politie moet ze meteen oppakken dan wellicht ok...maja dat gebeurt of kan vaak niet.

doch las net dat de CDA er anders over denkt en die boete dus niet wil en dus niks tegen die schandpaal heeft.

Ik vind de schandpaal een goed idee als men weet dat die persoon in kwestie het gedaan heeft, moet ie dat maar niet doen.
mensen zijn het zat van bepaalde lieden, zo kunnen ze zelf wat doen wat ook iets genoegdoening geeft immers de wet bied ze dat vaak niet of kan ze het vaak niet geven.

Tom

Bericht door Tom » 01 aug 2011, 19:03

De politie maakt het er zelf naar door zaken lang te laten liggen of helemaal niets mee te doen.
Als overduidelijk is wie de daders zijn (bijv. op video vastgelegd) vind ik het al minder erg. Maar eigenlijk moet je het niet willen.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 aug 2011, 19:29

ik denk ook dat de mensen die het doen (het plaatsen van) al heel vaak zijn bestolen of wat anders aangedaan zijn en dat ze vinden dat er via de normale weg niet genoeg voldoening komt of goede oplossingen geboden worden?

het is jammer dat het "nodig" is, maar kan me de onmacht/ergenis van bv winkeliers goed begrijpen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 aug 2011, 19:49

Elise schreef:Digitale schandpaal strafbaar
AMSTERDAM - Het College bescherming persoonsgegevens (Cbp) kan in het najaar waarschijnlijk forse boetes uitdelen aan overtreders van de privacyregels. Het ministerie van Justitie is bezig met een wet waarin de bedragen worden vastgelegd.

Dat zegt Cbp-voorzitter Jacob Kohnstamm maandag in een interview met het AD.

Het gaat bijvoorbeeld om particulieren, bedrijven en organisaties die foto's en filmpjes van 'verdachten' op internet zetten. De boete zou al snel 25.000 euro kunnen zijn, aldus Kohnstamm. Grote internetbedrijven, zoals Google, Microsoft en Facebook, moeten rekenen op boetes die in de miljoenen lopen als ze misbruik maken van privégegevens of de privacy in gevaar brengen.

„Voortdurend gaan mensen met jouw gegevens aan de haal, zonder dat je daar ook maar iets van weet”, benadrukt Kohnstamm. Ontwikkelingen op het gebied van internet en technologie volgen elkaar in razend tempo op. Veel mensen staan daar niet bij stil en denken dat hun privacy niet in het geding is.

„Als ik aan mensen vraag of ik hun creditcardnummer mag hebben, hun naam en de beveiligingscode achter op de creditcard, zeggen ze nee en kijken ze me raar aan. Terwijl dat soort gegevens op steeds meer plaatsen worden opgeslagen. En lang niet altijd zorgvuldig. En daar letten wij op. Met dit soort bedragen dwing je af dat privacy wordt gerespecteerd”, zegt de Cbp-voorzitter.

Het Cbp gaat ook achter de regionale elektronische patiëntendossiers aan. De landelijke variant is (voorlopig) afgeblazen, maar regionale dossiers zijn al of worden ingevoerd. Een wettelijke basis ontbreekt echter voor de opslag van persoonlijke, medische informatie. De mensen om wie het gaat weten vaak niet dat hun gegevens in een elektronisch dossier zijn ingevoerd.

Jarenlang kon het Cbp, de waakhond van de privacy, nauwelijks meer dan op de vingers tikken, al kon hij wel dwangsommen opleggen. Met forse boetes hebben Kohnstamm en zijn medewerkers meer kracht.

Het is duidelijk dat Kohnstamm het niet helemaal in het juiste perspectief ziet.............

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 01 aug 2011, 22:50

GTRene schreef:ik denk ook dat de mensen die het doen (het plaatsen van) al heel vaak zijn bestolen of wat anders aangedaan zijn en dat ze vinden dat er via de normale weg niet genoeg voldoening komt of goede oplossingen geboden worden?

het is jammer dat het "nodig" is, maar kan me de onmacht/ergenis van bv winkeliers goed begrijpen.
Zij zullen ook steeds weer geconfronteerd worden met nog strengere eisen van hun verzekering en oplopende premies. Dat hakt er ook in. Je moet steeds meer, je mag steeds minder.

Luco

Bericht door Luco » 01 aug 2011, 23:02

Natuurlijk allemaal waar, maar waar ga je de grens leggen?
Ook gaan mensen er misbruik van maken door bewerkte filmpjes neer te zetten.

Is dus een moeilijke zaak, uiteindelijk moet de politie eens hun werk gaan doen, dat is wel een gerechtvaardige conclusie denk ik.

Elise

Bericht door Elise » 02 aug 2011, 06:45

Luco schreef:Natuurlijk allemaal waar, maar waar ga je de grens leggen?
Grens leggen? De enige grens die ik zou willen leggen is of de filmpjes geschikt zijn voor alle leeftijden maar verder gewoon alle filmpjes van een overval, inbraak, mishandeling etc. gewoon lekker op het internet zetten.

Buiten dat ik zelf nog nooit een bewerkt filmpje heb gezien denk ik dat juist dit eenvoudig is te ondervangen door juist op smaad (want daar valt dit mijns inziens onder) hele hoge boetes te zetten.

Elise

Bericht door Elise » 02 aug 2011, 06:54

Privacy van inbrekers en overvallers mag niet geschonden worden, maar hoe zit dat dan met programma's als Wegmisbruikers en Blik op de weg?
Want die maken toch ook opnames die de privacy schenden.....en dat mag schijnbaar wel?

Wat zou daar eigenlijk tegen te doen zijn, mocht het je overkomen?
(want ik zit er niet op te wachten om op TV te komen!)

dvh

Bericht door dvh » 02 aug 2011, 09:09

Laatst ook wat over gepost.
http://www.nu.nl/binnenland/2579854/cre ... binet.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Blijken er meer dezelfde plannen te hebben.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 aug 2011, 13:52

Is dus een moeilijke zaak, uiteindelijk moet de politie eens hun werk gaan doen, dat is wel een gerechtvaardige conclusie denk ik.
Waarom denk je dat pomphouders, winkeliers tot dit soort stappen overgaan om het te publiceren......... de politie is zo incompetent als de pest. Betrokkenheid 0,0. Benzine dief staat met zijn kop in beeld, auto met kenteken en al in beeld.......... politie heeft pas over 2 weken tijd voor de aangifte......... inmiddels heeft de benzine dief natuurlijk vrij spel en kan de truc bij andere tankstations uithalen.........

Winkeldieven precies het zelfde....... pakkans 0,001%....... zelfs als de beelden glashelder zijn..............

Kijk geenstijl opsporing slaagt er wel in de klootzakjes te pakken........

Dan heb ik het nog niet over mishandeling..........

Laten we nu eens vast stellen dat daders een groot deel van hun rechten verspeeld hebben.......

Laten we nu eens delicten optellen en na het derde delict iemand een straf met factor 5 verhogen.........

Hoeveel mensen leveren niet glashard bewijs dat de misdaad is gepleegd met alle gegeven van de dader waarop de politie nog geen flikker uitvoerd........ zie Peter R de Vies uitzendingen in het verleden......

Dan kan men wel roepen eigen richting mag niet, maar gaan voorbij aan de incompetentie bij de gasten welke wel bevoegd zijn handelend op te treden....

Luco

Bericht door Luco » 02 aug 2011, 14:03

Michel P schreef:

Waarom denk je dat pomphouders, winkeliers tot dit soort stappen overgaan om het te publiceren......... de politie is zo incompetent als de pest. Betrokkenheid 0,0. Benzine dief staat met zijn kop in beeld, auto met kenteken en al in beeld.......... politie heeft pas over 2 weken tijd voor de aangifte......... inmiddels heeft de benzine dief natuurlijk vrij spel en kan de truc bij andere tankstations uithalen.........

Winkeldieven precies het zelfde....... pakkans 0,001%....... zelfs als de beelden glashelder zijn..............

Kijk geenstijl opsporing slaagt er wel in de klootzakjes te pakken........

Dan heb ik het nog niet over mishandeling..........

Laten we nu eens vast stellen dat daders een groot deel van hun rechten verspeeld hebben.......

Laten we nu eens delicten optellen en na het derde delict iemand een straf met factor 5 verhogen.........

Hoeveel mensen leveren niet glashard bewijs dat de misdaad is gepleegd met alle gegeven van de dader waarop de politie nog geen flikker uitvoerd........ zie Peter R de Vies uitzendingen in het verleden......

Dan kan men wel roepen eigen richting mag niet, maar gaan voorbij aan de incompetentie bij de gasten welke wel bevoegd zijn handelend op te treden....
Dat is nu precies wat de man van persoonsbescherming ook zei, maar omdat er incompetente mensen rondlopen geeft je niet het recht om eigen rechter te spelen, wordt een aardige zooi als iemand zijn werk niet goed doet je het zelf maar mag gaan doen :stom:

Michel P

Bericht door Michel P » 02 aug 2011, 14:48

Maar die lamlul van persoonsbescherming moet eens echt personen beschermen tegen gajes, en de politie aanspreken op hun incompetentie. Laat ze bij de club dan een website openen waarop de burger/winkelier zijn vuil kan spuien over je aangifte die met handenvol bewijs simpelweg in de kaartenbak gedaan word en er nooit meer uit komt......... dan zou die club hout snijden. Nu worden de crimineeltjes nog minder in de weg gelegd, en blijft de politie incompetent. Want liever een uurtje cowboytjes spelen met en lasergun. Dan criminele klootzakjes oppakken, want dat is eng........

Is het teveel gevraagd van oom agent om het bewijs te chekken en tot aktie over te gaan, blijkbaar wel.......

En dan vind men het gek dat er 0,0 respect is voor de hedendaagse politie...........

Michel

SteV6

Bericht door SteV6 » 02 aug 2011, 18:49

Van de agenten die ik ken zouden de meesten de boel graag heel anders aanpakken dan dat ze nu kunnen. Grootste probleem waar ze tegenaan lopen is dat de korpsleiding de mannen en vrouwen in het blauw op straat totaal niet steunen. Voorbeeldje?

Agent betrapt inbreker op hete daad. Er ontstaat een worsteling waarbij de inbreker de agent in de hand bijt. Agent sommeert los te laten. Inbreker bijt door, agent haalt uit en mept de inbreker goed raak. Inbreker in de boeien en naar het bureau. Mag je raden wie als eerste weer de straat op kon ... Juist.
Inbreker doet beklag over buitensporig geweld, staat zo buiten. Agent op non actief en weken gezeur en gezeik ivm intern onderzoek terwijl de gebitsafdruk in zijn hand staat.

Op een gegeven moment denk je dan ook wel, laat maar. En je gaat op zoek naar werk waar je inzet wel beloond en gewaardeerd wordt.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 aug 2011, 19:17

yep, zo kan het ook gaan, sommige korpschefs zitten er zo lijkt voor status en die moet hoog blijven dus vechten doen we niet, bescherm de lastige "crimineel" want ze krijgen rechten toegeworpen terwijl de gedupeerden voor hun rechten moeten vechten...
dat moet echt anders...maja torn maar eens aan de rechten van de 'mens' te ver doorgeschoten?
die rechten van de mens moeten op de schop voor dat soort lieden als criminelen en andere daders fout gedrag...doe je iets waar je anderen mee schaad qua dat soort dingen, dan verspeel je een paar rechten (ligt er aan wat er gebeurt is, maar vaste dingen voor bepaalde vergrijpen bv)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 aug 2011, 19:19

^^ inderdaad bizar dit soort dingen!

ze zouden juist nog veel sneller moeten slaan met die knuppel komt het respect weer een beetje terug maar nee hoor we gaan hier de crimineel beschermen :devil:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 02 aug 2011, 20:00

Je slaat de spijker op z'n kop Rene.... het punt is dat we op een gegeven moment te bang geworden zijn om een onschuldig iemand de gevangenis in te sturen en daar veel te ver in doorgeslagen zijn, criminelen zijn hier vervolgens misbruik van gaan maken met de hedendaagse situatie als gevolg.
Doe daar een paar échte gevallen van buitensporig c.q. verkeerd ingrijpen bij en de almachtige publieke opinie wil dat er maatregelen tegen genomen worden die steeds regelmatiger het volledige tegenovergestelde als resultaat zijn gaan hebben.
Het wordt eens hoog tijd dat er een paar goede simpele ouderwetse regels terug ingevoerd worden waarbij criminelen in dit soort gevallen al hun rechten gewoon PUNT UIT verliezen.

alt

Bericht door alt » 02 aug 2011, 20:10

Niet helemaal met onderwerp te maken, maar zo treed de burgermeester van Vilnis op.
http://www.dumpert.nl/mediabase/1634091 ... rders.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vast geen linksmens, maar wel inwoner in de ex-CCCP.

Politici zijn bijna mensen, politici denken dat zij ......... zijn.

Plaats reactie