Goede beveiliging laptopjes voor kids?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Goede beveiliging laptopjes voor kids?

Bericht door RVV » 22 jul 2011, 11:12

Sinds kort zitten die meiden van mij (5 en 7) achter zo'n mini laptop en uiteraard op internet. Voornamelijk op van die kinderspelletjes sites. Alleen wil ik de rotzooi een beetje dichttimmeren zodat ze niet binnen 2 muisklikken op XXX sites en andere smeerpijperij sites zitten.

Nu had ik al wat ingesteld met zo'n filter (internetopties), alleen is die zo 'streng' dat ook die kinderspelletjes sites onder restrictie vallen. Hoe kan ik die laptopjes het beste beveiligen tegen rotzooi maar dat ook de bruikbaarheid voor die kinderen van toepassing blijft?

Bepaalde software? Advies?

Snipe

Re: Goede beveiliging laptopjes voor kids?

Bericht door Snipe » 22 jul 2011, 11:26

RVV schreef:Alleen wil ik de rotzooi een beetje dichttimmeren zodat ze niet binnen 2 muisklikken op XXX sites en andere smeerpijperij sites zitten.
Wachtwoord op je bookmarks en de map 'mijn documenten' :mrgreen:

Rupie

Bericht door Rupie » 22 jul 2011, 11:40

Zo val je ff door de mand hè Rico :tong:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 jul 2011, 11:48

Voortaan privénavigatie gebruiken Rico! :kikker:

Anyway, volgens mij kun je in de beveiligingsinstellingen van (bijv.) Firefox aangeven hoe erg je het filter wil laten toepassen. Correct me if I'm wrong.

RVV

Bericht door RVV » 22 jul 2011, 11:53

ff serieus, kids zitten dus op een eigen laptopje. Die dingen gaf ik vorig jaar met een actie weg. (bij aankoop van een matras).. ik heb er een paar overgehouden en ze stonden maar te verstoffen in de doos. Mooi moment om aan de kids te geven. Op mijn laptop zitten ze sowieso nooit. Kids harstikke blij. Maar ondertussen is dat internet voor zulke meiden ook een doos van pandora. Boeide me nooit zo. Maar nu ligt het wel wat anders. Eigenlijk gewoon letterlijk kut dat internet met voor die onbedorven zieltjes.. dat wil ik voorlopig ook zo houden :verveeld: :lol:
Anyway Internet is Duivels :bro: :devil: :dood: :piraatje: hoe laat ik mijn engeltjes daar veilig :angel: op los :wink:

Tom

Bericht door Tom » 22 jul 2011, 11:54

De filters in browsers zijn meer voor privacy-instellingen (welke plugins worden toegestaan, mogen cookies weggeschreven worden, bewaren van historie etc.). Dat kun je het beste op de standaard instellingen laten staan.

Wat jij zoekt is een internetfilter op basis van content (en evt. blacklists van sites die slecht zijn). Is wel losse software voor maar ben ik niet bekend mee...
Misschien even zoeken op het forum van tweakers.net ('internetfilter kinderen' oid).

Tom

Bericht door Tom » 22 jul 2011, 11:58

http://www.netnanny.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Elise

Bericht door Elise » 22 jul 2011, 12:27

http://www.filternet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Is van / door / heeft iets te maken met ...... de EO, dus weet niet wat ze allemaal filteren.....

Royke

Bericht door Royke » 22 jul 2011, 12:36

Ik heb laatst ook zo'n oplossing voor een klant geinstalleerd, werkte erg goed zelf getest :shakeit:

Ga vanavond even de naam van het programma opzoeken voor je.

HarryC

Bericht door HarryC » 22 jul 2011, 12:46

Mijn zonen zijn 13 en 15 dus als jou dochters het filter er weer af willen hebben moeten ze maar even bellen die hebben dat zo gefixed :D

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 22 jul 2011, 12:47

http://www.mybee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; wellicht handig, werkt hier (nog) afdoende.

ErikS

Bericht door ErikS » 22 jul 2011, 12:47

Elise schreef:http://www.filternet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Is van / door / heeft iets te maken met ...... de EO, dus weet niet wat ze allemaal filteren.....
Veel, half DF is niet te lezen! :kikker:

FrankS

Bericht door FrankS » 22 jul 2011, 12:49

ErikS schreef:
Elise schreef:http://www.filternet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Word BMW 1M ook geblokt dan? :kikker:

dvh

Bericht door dvh » 22 jul 2011, 13:03

Wellicht kan je Jelmer vragen de laptop een onderdeel van een netwerk te maken wat enkel toegang geeft tot bepaalde website, welke jij zelf kan toevoegen vanaf jou laptop.
Zo zijn enkel de website toegankelijk waar jij toestemming voor geeft.
Soort intranet dus.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 jul 2011, 13:04

FrankS schreef:
ErikS schreef:

Word BMW 1M ook geblokt dan? :kikker:
Ik wilde eerst BMW zeggen, maar dan zou de hele site niet te vinden zijn :lol:

Trouwens, waarom installeer je dat voor jezelf ErikS? :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 22 jul 2011, 13:10

Neen. Bij de schoonouders tuis. :strong:

ErikS

Bericht door ErikS » 22 jul 2011, 13:11

dvh schreef:Wellicht kan je Jelmer vragen de laptop een onderdeel van een netwerk te maken wat enkel toegang geeft tot bepaalde website, welke jij zelf kan toevoegen vanaf jou laptop.
Soort intranet dus.
Dat moet ie kunnen.
Wij hebben een infoPC @ winkelvloer staan, met wijnsites ed. erop!

Daar kan je absoluut geen andere site's op bezoeken!

FrankS

Bericht door FrankS » 22 jul 2011, 13:15

dvh schreef:Wellicht kan je Jelmer vragen de laptop een onderdeel van een netwerk te maken wat enkel toegang geeft tot bepaalde website, welke jij zelf kan toevoegen vanaf jou laptop.
Soort intranet dus.
Een (evt transparante) proxy dus.

Nadeel is dat je over het algemeen een extra pc daarvoor neerzet... Onderhoud en installatie/cofiguratie is effe wat anders als een pakketje te installeren dat bijna hetzelfde kan. Daarnaast zijn de kinderen nog jong ;)

RVV

Bericht door RVV » 22 jul 2011, 13:36

zegmaarboris schreef:http://www.mybee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; wellicht handig, werkt hier (nog) afdoende.

Net even nagelezen, maar dat lijkt me nog niet zo'n gekke oplossing. Ga ik vanavond even proberen.

Plaats reactie