Advies gevraagd: A5 inruilen op een RS3?
-
Advies gevraagd: A5 inruilen op een RS3?
Long time no see..... maar ben hier nog regelmatig als bezoeker.
Ben wel benieuwd naar jullie advies:
Momenteel rij ik 40k km / jr in een A5 coupe 2.0 211pk quattro nieuw gekocht in 2010
Phantom zwart, S line exterieurpakket, S line exterieurpakket, Leder, 19 inch origineel audi wielen, 18 inch winterwielen, MMI, Xenon etc.
Auto is mooi en bevalt uitstekend. Maar heb jarenlang in een A3 quattro sportback gereden en die beviel ook.
Nu denk ik erover om de A5 in te ruilen op een RS3. Maar er komen er dit jaar maar 10 naar NL en die zijn allemaal al weg. De dealer heeft informatie van PON dat als ik nu bestel de RS3 op z'n vroegst over 12 maanden geleverd wordt. Dat is te gek en ga ik echt niet doen. Via een bekende weet ik dat er bij een Duitse audi dealer er in oktober een zwarte wordt geleverd en 1 januari 2012 ook nog een RS3 wordt geleverd (kleur nog te bepalen). Beide zijn nog niet verkocht en dus beschikbaar.
Als ik een RS3 ga kopen zou het dus een Duitse worden. Maar dan heb ik wel een probleem met de verkoop van mijn eigen A5.
Wat zouden jullie doen?
+ geweldig vermogen
+ 2.5 5 cilinder met prachtig geluid
+ redelijk bescheiden voorkomen
+ een nieuwe RS en toch 'redelijk' betaalbaar
- A3 wordt komend jaar vervangen door een nieuw model
- lastig met verkoop A5 (lees: goedkoop particulier verkopen dus veel afschrijven en veel bijbetalen op de RS3)
- A3 rijdt minder goed dan een A5 coupe quattro
En er zijn 4 kleuren leverbaar, wit, grijs, zwart en rood. Wat zouden jullie doen? Ik wil de auto als dagelijks vervoersmiddel gaan gebruiken dus rood valt zeker af. Mugello blauw zou wel mooi zijn, wellicht als exclusive kleur.
En welke wielen? De duitse RS3 heeft ook als voordeel dat er ook volledig blanke wielen leverbaar zijn, itt de zwarte wielen zoals hier in NL leverbaar zijn.
Alvast dank voor de reactie,
Ben wel benieuwd naar jullie advies:
Momenteel rij ik 40k km / jr in een A5 coupe 2.0 211pk quattro nieuw gekocht in 2010
Phantom zwart, S line exterieurpakket, S line exterieurpakket, Leder, 19 inch origineel audi wielen, 18 inch winterwielen, MMI, Xenon etc.
Auto is mooi en bevalt uitstekend. Maar heb jarenlang in een A3 quattro sportback gereden en die beviel ook.
Nu denk ik erover om de A5 in te ruilen op een RS3. Maar er komen er dit jaar maar 10 naar NL en die zijn allemaal al weg. De dealer heeft informatie van PON dat als ik nu bestel de RS3 op z'n vroegst over 12 maanden geleverd wordt. Dat is te gek en ga ik echt niet doen. Via een bekende weet ik dat er bij een Duitse audi dealer er in oktober een zwarte wordt geleverd en 1 januari 2012 ook nog een RS3 wordt geleverd (kleur nog te bepalen). Beide zijn nog niet verkocht en dus beschikbaar.
Als ik een RS3 ga kopen zou het dus een Duitse worden. Maar dan heb ik wel een probleem met de verkoop van mijn eigen A5.
Wat zouden jullie doen?
+ geweldig vermogen
+ 2.5 5 cilinder met prachtig geluid
+ redelijk bescheiden voorkomen
+ een nieuwe RS en toch 'redelijk' betaalbaar
- A3 wordt komend jaar vervangen door een nieuw model
- lastig met verkoop A5 (lees: goedkoop particulier verkopen dus veel afschrijven en veel bijbetalen op de RS3)
- A3 rijdt minder goed dan een A5 coupe quattro
En er zijn 4 kleuren leverbaar, wit, grijs, zwart en rood. Wat zouden jullie doen? Ik wil de auto als dagelijks vervoersmiddel gaan gebruiken dus rood valt zeker af. Mugello blauw zou wel mooi zijn, wellicht als exclusive kleur.
En welke wielen? De duitse RS3 heeft ook als voordeel dat er ook volledig blanke wielen leverbaar zijn, itt de zwarte wielen zoals hier in NL leverbaar zijn.
Alvast dank voor de reactie,
- stefan740
Re: Advies gevraagd: A5 inruilen op een RS3?
Inruilen bij de duitse dealer en de BPM terugvragen is toch ook een mogelijkheid tegenwoordig?
-
Misschien toch inruilen bij Duitse dealer en bpm terugvragen?
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Ex ... xport.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Grijs zou mijn voorkeur hebben. Kan ook prima met de wielen die in Nederland geleverd worden. Ik vind het bescheiden uiterlijk een groot pluspunt tov de A5.
Edit: Stefan was me al voor.
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Ex ... xport.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Grijs zou mijn voorkeur hebben. Kan ook prima met de wielen die in Nederland geleverd worden. Ik vind het bescheiden uiterlijk een groot pluspunt tov de A5.
Edit: Stefan was me al voor.
- RVV
Welkom terug Bart 

- RutgerK
Ik zou de A5 er niet voor inruilen. Alleen het geluid van de RS3 is een groot pluspunt ten opzichte van de A5. Als je veel geld wel besteden zou ik zo'n € 4.000,- stukslaan op de 2.0T motor. Zit je ook ruim boven de 300pk in een auto die beter stuurt dan de RS3.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik zou het ook niet doen. Alleen qua vermogen en geluid ga je er op vooruit, voor de rest is het stapje terug én er moet ook nog een schep geld bij.
Is het geen optie om de A5 in te ruilen op een dikkere A5 of S5?
Is het geen optie om de A5 in te ruilen op een dikkere A5 of S5?
-
OnlineMartijn_bmw
idd niet doen, A5 binnen rijden bij JD voor een powerpack: http://jdengine.home.xs4all.nl/html/pow ... PP_AU.html" onclick="window.open(this.href);return false;
stage 3 bijv. voor € 5k naar 310pk
stage 3 bijv. voor € 5k naar 310pk

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Is dit de bekende BartK van vroeger met z'n horloge nickname?
Anyway welkom terug.
Ik vind de A5 beeldschoon en de RS3 eigenlijk wel geinig.
Heb je nog niks aan:)
Anyway welkom terug.
Ik vind de A5 beeldschoon en de RS3 eigenlijk wel geinig.
Heb je nog niks aan:)
- Tristan
Vind de A5 een veel mooiere auto dan de RS3. Dat maakt het vermogen van de RS3 niet goed voor mij. En idd, ga naar JD en die haalt er ook wel 300+pk uit.
- Robin Hartog
A5 houden, no doubt.
Zoals gezegd ga je er toch alleen maar in geluid en vermogen vooruit, geluid is simpel op te lossen door een andere uitlaat en voor het vermogen rijd je even naar JD. Heb je een mooiere, beter rijdende en beter klinkende auto dan de RS3. 
Of je ruilt hem in voor een BMW. *grinnik*

Of je ruilt hem in voor een BMW. *grinnik*
-
ik zou de A5 houden. tis een veel maar dan ook VEEEEEL mooiere auto dan de RS3. en gewoon laten tunen voor dei 5K en dan ben je er ook alweer 

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Tja ik zal hem inruilen voor een RS3 veel gaver dan een A5 en voor de A5 staat ook een facelift klaar dus ja..
A5 inruilen in Duitsland en idd BPM terug vragen en dan die RS3 nog even wegbrengen naar JD, Beek auto racing of wie dan ook en je heb 400pk, met die 7bak 'S-tronic kan je nog best zuinig rijden.
En dan donkergrijs met die sportstoelen graag
A5 inruilen in Duitsland en idd BPM terug vragen en dan die RS3 nog even wegbrengen naar JD, Beek auto racing of wie dan ook en je heb 400pk, met die 7bak 'S-tronic kan je nog best zuinig rijden.
En dan donkergrijs met die sportstoelen graag
- JP
Die motor komt toch ook in de Q3 te liggen?
- Hans R
Die 5 cilinder?
- JP
Yep...journalisten hebben er al mee gereden (wel teruggetuned naar 300pk) kan de link (al rijdend) ff niet vinden.
-
OnlineMartijn_bmw
zit je nou te df-en in de vrachtwaggel?JP schreef:Yep...journalisten hebben er al mee gereden (wel teruggetuned naar 300pk) kan de link (al rijdend) ff niet vinden.

- JP
O.nee, op de brommer....
http://www.youtube.com/watch?v=Mt_dWJAp ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=Mt_dWJAp ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Kun je alleen maar zelf beslissen lijkt me. Wil je er eentje, simpel. Inruilen. Je leeft maar een keer!
- Apolo2
Van de A5 naar de RS3...nee...de enige overweging voor de A3 is de 5 pitter. Misschien is de nieuwe S5 met V6 (facelift ) een optie omdat die waarschijnlijk flink goekoper wordt dan de oude V8 ivm CO2 uitstoot.
- Hans R
Is een BMW 1M// geen optie? 

-
-
Waarom geen S5 V8? Dat zou (buiten het hogere verbruikt) alleen maar voordelen geven. Een nog mooier uiterlijk, nog meer pk, een nog betere wegligging en het heerlijke geluid van die hoogtoerige V8. Ik zou er geen moment over hoeven nadenken als ik het geld ervoor had.
- Niels
- Auto: Prius+
Tja alles hangt af van wat je zelf wilt en mooi vindt natuurlijk. Als ik het geld er voor over had dan zou ik het doen. De RS3 is echt een supergave hothatch. Smoelt heerlijk en die 5-pitter zal ook geweldig zijn. De A5 maakte op mij geen indruk om eerlijk te zijn. Stoterig onderstel maar aan de andere kant weer niet sportief genoeg. Daarnaast is de 2.0TFSI een leuke motor maar imho niet voldoende voor een A5 Quattro. Chippen is een optie maar dat is imho een beetje omgekeerd downsizen: dikke auto, kleine motor met voldoende vermogen maar geen dikke sound 

- Sjoerd
Alpina Bart!
-
Dank voor alle reacties zover.
Sjoerd, ik dacht nog wel dat je trots zou zijn op de xenon
En Alpina's; die zijn toch te herkennen aan het feit dat de buitenste uitlaten altijd brandschoon zijn?
Nee, na een E30 24v die al stuk ging als je er naar keek en een 5 serie die niet beviel geen BMW meer, ook geen 1M.
Ook een Q5 RS gaat het niet worden, vind een Q5 sowieso niet lekker rijden, continue corrigeren.
Zeker waar: de A5 met torsen kan veel meer vermogen aan dan deze 211pk. Maar de keuze in 2010 was of de 2.0 211pk, de 3.2 265pk of de S5. De 3.2 zou het zeker niet worden en de S5 heeft wel een V8 (gaaf) maar gevoelsmatig was het een trage auto die ontzettend veel verbruikte, zelfs bij 130kmu op de snelweg.
Dus toen werd het de 2.0 quattro.
2 weken terug wel met de TT-RS kunnen proefrijden. Het is met die flippers net een computerspel: prachtig!
Een ander voordeel van de RS3 is dat er achterportieren zijn, in de A5 is het geen feest om achterin te kruipen en er weer uit te komen. En het is een 'betaalbare' RS. Het geld voor een RS5 heb ik er niet voor over, een TT-RS is claustrofobisch en een RS4 is er nog niet en als die komt zal die ook wel >100k EUR worden.
Ook een voordeel van de RS3 is dat het voorkomen redelijk bescheiden is. Een leek ziet enkel een A3 sportback.
Vanmiddag hoor ik de inkoopprijs van de dealer voor mijn auto.
Dank voor de tip van het terugvragen van de BPM, ik zal eens met de duitse dealer contact opnemen. Misschien is dat nog niet zo gek.
Maar goed, stel dat het doorgaat, welke kleur en wielen zouden jullie dan nemen? En wel de schaalstoelen of toch niet?
@Robin, klopt!
@Rico: dank!
Grt. Bart
Sjoerd, ik dacht nog wel dat je trots zou zijn op de xenon

En Alpina's; die zijn toch te herkennen aan het feit dat de buitenste uitlaten altijd brandschoon zijn?

Nee, na een E30 24v die al stuk ging als je er naar keek en een 5 serie die niet beviel geen BMW meer, ook geen 1M.
Ook een Q5 RS gaat het niet worden, vind een Q5 sowieso niet lekker rijden, continue corrigeren.
Zeker waar: de A5 met torsen kan veel meer vermogen aan dan deze 211pk. Maar de keuze in 2010 was of de 2.0 211pk, de 3.2 265pk of de S5. De 3.2 zou het zeker niet worden en de S5 heeft wel een V8 (gaaf) maar gevoelsmatig was het een trage auto die ontzettend veel verbruikte, zelfs bij 130kmu op de snelweg.
Dus toen werd het de 2.0 quattro.
2 weken terug wel met de TT-RS kunnen proefrijden. Het is met die flippers net een computerspel: prachtig!
Een ander voordeel van de RS3 is dat er achterportieren zijn, in de A5 is het geen feest om achterin te kruipen en er weer uit te komen. En het is een 'betaalbare' RS. Het geld voor een RS5 heb ik er niet voor over, een TT-RS is claustrofobisch en een RS4 is er nog niet en als die komt zal die ook wel >100k EUR worden.
Ook een voordeel van de RS3 is dat het voorkomen redelijk bescheiden is. Een leek ziet enkel een A3 sportback.
Vanmiddag hoor ik de inkoopprijs van de dealer voor mijn auto.
Dank voor de tip van het terugvragen van de BPM, ik zal eens met de duitse dealer contact opnemen. Misschien is dat nog niet zo gek.
Maar goed, stel dat het doorgaat, welke kleur en wielen zouden jullie dan nemen? En wel de schaalstoelen of toch niet?
@Robin, klopt!
@Rico: dank!
Grt. Bart