In beslag nemen van auto's door politie

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jeroen K.

In beslag nemen van auto's door politie

Bericht door Jeroen K. » 19 jul 2011, 22:42

Momenteel is het weer raak in London, met alle Arabische exoten. je ziet ook geregeld filmpjes verschijnen van zulke auto's die dan in beslag genomen worden. en dat wekte bij mij de vraag op:

Mag je weigeren dat de juten ook maar 0.000001mm in je auto rijden? Kan je niet afdwingen dat ze hem laten staan of dat je zelf of door een bekende de auto naar de inpound rijdt en daar de auto achterlaat zolang dat nodig is?

Ik zou in ieder geval nooit een agent in mijn auto willen hebben rijden!

Wat denken de DF'ers hiero, heeft iemand hier al ervaring mee toevallig?

markk

Re: In beslag nemen van auto's door politie

Bericht door markk » 19 jul 2011, 22:47

Ik denk er net zo over.

Maar goed als je de sleutels niet afgeeft trekken ze 'em op een oplegger en klaar. Of je daar nu zo blij mee moet zijn. Zullen de kosten ook wel voor doorberekend worden.

Ben benieuwd naar de reacties / antwoorden.

Mark.

JP

Bericht door JP » 19 jul 2011, 22:47

Moet je je maar gedragen, zullen ze Jou ook met rust laten.

Voor de rest.......STEVE !

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 19 jul 2011, 22:49

markk schreef:Ik denk er net zo over.

Maar goed als je de sleutels niet afgeeft trekken ze 'em op een oplegger en klaar. Of je daar nu zo blij mee moet zijn. Zullen de kosten ook wel voor doorberekend worden.

Mark.
tja ik zou zelf persoonlijk die kosten voor lief nemen, liever dat dan een juut in mijn auto. ookal zou ik hem wel ZELF de oplegger op willen rijden en afrijden.

steve smith

Bericht door steve smith » 19 jul 2011, 22:50

JP schreef:Voor de rest.......STEVE !
All yours, have fun.

dvh

Bericht door dvh » 19 jul 2011, 22:57

ookal zou ik hem wel ZELF de oplegger op willen rijden en afrijden.
Orly ?
Volgens mij, zomaar een gokje, wanneer een 'juut' je auto in beslag neemt er ook een gevalletje rijontzegging aan je broek hangt.
Iets zegt me dat het zelf rijden er niet helemaal in zit op dat moment.... :ninja:

Rupie

Bericht door Rupie » 19 jul 2011, 23:00

Bedacht me net hetzelfde met het zien van een filmpje op autoblog. Als je ziet hoe klungelig ze ermee omgaan zou ik bij wijze van spreken liever met mijn dronken hasses de auto erop rijden.

Maar er zullen vast mensen zijn die zeggen, you do the crime, you do the time...
Laatst gewijzigd door Rupie op 19 jul 2011, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 jul 2011, 23:00

http://lmgtfy.com/?q=mogen+politieagent ... beslagname" onclick="window.open(this.href);return false;

steve smith

Bericht door steve smith » 19 jul 2011, 23:02

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 19 jul 2011, 23:05

Ruben schreef:Bedacht me net hetzelfde met het zien van een filmpje op autoblog. Als je ziet hoe klungelig ze ermee omgaan zou ik bij wijze van spreken liever met mijn dronken hasses de auto erop rijden.

Maar er zullen vast mensen zijn die zeggen, you do the crime, you do the time...
dat filmpje van de ferrari spider ckr? daarom was ik dit ook begonnen was toch wle benieuwd

JP

Bericht door JP » 19 jul 2011, 23:06

Jeroen K. schreef:Momenteel is het weer raak in London, met alle Arabische exoten. je ziet ook geregeld filmpjes verschijnen van zulke auto's die dan in beslag genomen worden. (...)
Dan ken je ook wel de filmpjes van midden in de stad vol optrekken met die sportwagens, het asoparkeren van die theedoeken, en de ongevallen die ze veroorzaken.

Mag je weigeren dat de juten ook maar 0.000001mm in je auto rijden? Kan je niet afdwingen dat ze hem laten staan of dat je zelf of door een bekende de auto naar de inpound rijdt en daar de auto achterlaat zolang dat nodig is?
Als die mannen zi bang waren voor ongevallen en zo zuinig op hun auto, zouden ze zich wel gedragen. Vol optrekken met een koude 599 GTO....nee, das lekker
Ik zou in ieder geval nooit een agent in mijn auto willen hebben rijden!

Wat denken de DF'ers hiero, heeft iemand hier al ervaring mee toevallig?
Eerst een rijbewijs, dan een auto, dan leren echt rijden, dan de Ring ontdekken. Alles op zijn gemak, zonder alcohol, en je zult geen agent met je auto zien wegrijden....

JP

Bericht door JP » 19 jul 2011, 23:10

Ruben schreef:Bedacht me net hetzelfde met het zien van een filmpje op autoblog. Als je ziet hoe klungelig ze ermee omgaan zou ik bij wijze van spreken liever met mijn dronken hasses de auto erop rijden.

Ken jij alle auto's op de wereld en weet je hoe je ze draaiende krijgt?

stefan740

Bericht door stefan740 » 19 jul 2011, 23:12

Sorry hoor maar dit vind ik echt zo'n aanstelleritis. Het zijn net mensen hoor die agenten en ze zullen echt niet moedwillig jou eigendom gaat vernielen.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 19 jul 2011, 23:29

JP:

1: ja die ken ik, en daar kwijl ik altijd van. blijf dat lekker vinden dat die gasten gewoon doen waar ze zin in hebben en schijt hebben aan de rest. alleen de ongevallen zijn wat minder natuurlijk

2: dat vind ik toch anders. met een koude motor volop weg doe je zelf... als die agent iets verkeerd doet doe je niet zelf. vind ik toch heeeeel anders

3: rijbewijs komt als goed is 12 augustus, auto heb ik al, leren rijden tja kan het wel alleen niet naar CBR normen ;) ring is mij te ver weg, woon 15Min van CPZ af en alcohol komt bij mij niet binnen. ik ben zelf fel anti alcohol

4: als er groot voor je neus op het stuur: START staat lijkt me dat voor de hand liggend waar dat voor dient...

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 jul 2011, 23:30

Jeroen K. schreef:JP:

1: ja die ken ik, en daar kwijl ik altijd van. blijf dat lekker vinden dat die gasten gewoon doen waar ze zin in hebben en schijt hebben aan de rest. alleen de ongevallen zijn wat minder natuurlijk

2: dat vind ik toch anders. met een koude motor volop weg doe je zelf... als die agent iets verkeerd doet doe je niet zelf. vind ik toch heeeeel anders

3: rijbewijs komt als goed is 12 augustus, auto heb ik al, leren rijden tja kan het wel alleen niet naar CBR normen ;) ring is mij te ver weg, woon 15Min van CPZ af en alcohol komt bij mij niet binnen. ik ben zelf fel anti alcohol
Dan kan je het dus niet.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 19 jul 2011, 23:34

Rij jij naar cbr normen dan? Zoals binnen buiten doodehoek, knipperlicht aan weer buiten doode hoek en dan pas afslaan etc? Slaat allemaal nergens op overdreven gedoe (om maar wat te zeggen zijn echt wel meerdere dingen)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 jul 2011, 23:38

Jeroen K. schreef:Rij jij naar cbr normen dan? Zoals binnen buiten doodehoek, knipperlicht aan weer buiten doode hoek en dan pas afslaan etc? Slaat allemaal nergens op overdreven gedoe (om maar wat te zeggen zijn echt wel meerdere dingen)
Nou, eigenlijk wel ja. In het begin deed ik het ook niet zo serieus als jij, maar sinds die kleine zilveren Mazda MX-5 in mijn dode (!) hoek zat en ik die niet zag, wil ik het wel graag weten.

Ik mag hopen dat jij dat ook gaat leren, anders hoop ik dat ik je niet tegen kom. Maar, no offence, dit is niet alleen van toepassing op jou..

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 19 jul 2011, 23:40

Robin Hartog schreef:Ik mag hopen dat jij dat ook gaat leren, anders hoop ik dat ik je niet tegen kom. Maar, no offence, dit is niet alleen van toepassing op jou..
dat snap ik. ik ken verder niemand die dat doet. nix in de buitenspiegel dan gaan is het motto van zo goed als iedereen die ik ken.

maar daar gaat het draadje niet over :P dan moeten we maar een draadje openen genaamt: rijden naar cbr normen wie doet het? :P

JP

Bericht door JP » 19 jul 2011, 23:43

Dat die zich komen misdragen in Engeland met hun veel te dure autos, toevallig omdat ze verwekt zijn in een tuin waar olie onder zit, dan mag het?

Jeroen K. schreef:Rij jij naar cbr normen dan? Zoals binnen buiten doodehoek, knipperlicht aan weer buiten doode hoek en dan pas afslaan etc? Slaat allemaal nergens op overdreven gedoe (om maar wat te zeggen zijn echt wel meerdere dingen)
Tuurlijk, alles is overdreven. Dat je dat nu al weet, voordat je al je rijbewijs hebt..... :cool:

Jij komt er wel...... :duck:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 19 jul 2011, 23:44

Jeroen K. schreef:
Robin Hartog schreef:Ik mag hopen dat jij dat ook gaat leren, anders hoop ik dat ik je niet tegen kom. Maar, no offence, dit is niet alleen van toepassing op jou..
dat snap ik. ik ken verder niemand die dat doet. nix in de buitenspiegel dan gaan is het motto van zo goed als iedereen die ik ken.

maar daar gaat het draadje niet over :P dan moeten we maar een draadje openen genaamt: rijden naar cbr normen wie doet het? :P
En hoe lang rij je al?

steve smith

Bericht door steve smith » 19 jul 2011, 23:46

CBR normen is nog maar het begin. CBR normen zijn er zodat een beginnende imbeciel met zo min mogelijk letsel voor anderen over straat kan, de rest leer je in de jaren erna pas. Als je CBR normen al niet haalt (of teveel vindt) snap ik niet wat je hier doet. Ik spiegel meer dan de CBR normen voorschrijven, dat binnen-buiten-naast-je wat ze roepen is minimaal. Het gaat ze niet om het kijken op dat moment, het gaat ze om het erin rammen van een gewoonte zodat je niet de volgende idiote hollander bent die zonder kijken naar links komt. Als je het grotere plaatje niet snapt moet je m.i. gewoon lekker op je scooter blijven zitten.

Hoe vaak was je er ook al weer af geketst tijdens je licentiecursus?

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 19 jul 2011, 23:47

Robertdj schreef:En hoe lang rij je al?
half legaal (lessend) sinds 14 juni dit jaar. daarvoor al sinds ik 12 ben :angel:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 19 jul 2011, 23:49

steve smith schreef:Als je het grotere plaatje niet snapt moet je m.i. gewoon lekker op je scooter blijven zitten.

Hoe vaak was je er ook al weer af geketst tijdens je licentiecursus?
bah scooters, zonde van je geld! over het andere zullen we maar niet beginnen :kikker: kan zo de excusen weer tevoorschijn halen maja die zijn voor jullie natuurlijk niet goed genoeg als beoefende rijders :blabla:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 jul 2011, 23:51

:popcorn:

JP

Bericht door JP » 19 jul 2011, 23:51

Ik heb geen binnenspiegel......dus voor de rotonde kijken, en dan blind de rotonde (bijvoorbeeld) 3kwart nemen met 16m50cm. Ik voel wel af en toe een fietser onder de oplegger verdwijnen, maar ja.....wat doet die daar dan ook? 15sec. eerder bij het opdraaien van de rotonde was hij er nog niet, dus eigen schuld voor de fietser....toch? Al die regeltjes..... :'(

Plaats reactie