en idd affabriek alleen geknepen op het management, zie ook de pk lijn van origineel vs gechipt:
Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28595
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
collega van me rijdt ook met een 120pk gechipt naar 211pk 1.8tfsi, doet het prima!
en idd affabriek alleen geknepen op het management, zie ook de pk lijn van origineel vs gechipt:

en idd affabriek alleen geknepen op het management, zie ook de pk lijn van origineel vs gechipt:
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
En wat dacht je aan bijtelling....Ideaal, toch..
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28595
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
klopt al is die bijtelling ontduiking illegaal 
als ze er achter komen dat de uitstoot hoger is dan origineel dan komt er een BPM en bijtelling naheffing....

als ze er achter komen dat de uitstoot hoger is dan origineel dan komt er een BPM en bijtelling naheffing....
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
De 3.0TFSI van Audi is ook een leuke voor tuners:
Link
300pk/440nm naar 420pk/540nm.
Onder volledige garantie dus 40% vermogen erbij.
Link
300pk/440nm naar 420pk/540nm.
Onder volledige garantie dus 40% vermogen erbij.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
En hoe willen ze dat controleren? Tevens wil chiptuning de uitstoot helemaal niet verhogen en is vaak onder deellast zelfs zuiniger.Martijn_bmw schreef:klopt al is die bijtelling ontduiking illegaal
als ze er achter komen dat de uitstoot hoger is dan origineel dan komt er een BPM en bijtelling naheffing....
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
Heb je een linkje naar die BMW chipper voor 325d Tristan?
Michel
Michel
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
http://www.power-plus.be" onclick="window.open(this.href);return false;Michel P schreef:Heb je een linkje naar die BMW chipper voor 325d Tristan?
Michel
Mijn 123d is daar ook gechipped.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28595
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
daarom zeg ik ook ALS
ik weet ook niet hoe en wat de pakkans is...
http://www.automotive-online.nl/home/65 ... g_aan.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
maar is wel DE reden dat veel leasemaatschappijen chippen niet meer faciliteren ook al blijft de garantie behouden dan nog blijft er een BPM risico wat de LM niet wil lopen....

http://www.automotive-online.nl/home/65 ... g_aan.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
maar is wel DE reden dat veel leasemaatschappijen chippen niet meer faciliteren ook al blijft de garantie behouden dan nog blijft er een BPM risico wat de LM niet wil lopen....
- Knot
- Berichten: 40215
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
Dat is juist het mooie, ze testen die 20% regeling bij deellast dus volgens mij kom je er nogsteeds niet overheen, zeker gezien hogere turbodruk etc.Martijn_bmw schreef:klopt al is die bijtelling ontduiking illegaal
als ze er achter komen dat de uitstoot hoger is dan origineel dan komt er een BPM en bijtelling naheffing....
"Door middel van chiptunen wordt vervolgens het motorvermogen opgevoerd waardoor hij veel minder zuinig wordt. Als dit binnen drie jaar na registratie gebeurt, zal de overheid bpm naheffen en een boete opleggen. De Belastingdienst gaat dit monitoren."
Wat denk je dat er gebeurt als ik met die 120pk 1.8TSI flink ga trappen, dan zit ie ook niet meer op zn grammetjes uitstoot hoor!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
Idd, voor € 995,-- 285pk en 610nm dan ben je dom als je een 330d koopt.Tristan schreef:http://www.power-plus.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Michel P schreef:Heb je een linkje naar die BMW chipper voor 325d Tristan?
Michel
Mijn 123d is daar ook gechipped.
Machtig als je kilometers maakt en diesel moet rijden.
Michel
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28595
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben he 
ik geef alleen aan hoe de overheid er over denkt en wat de leasemaatschappijen er mee doen...
de grootste brandstofwijking tov norm zien we bij een prius
dus ja die uitstoot is een theoretisch fabeltje...

ik geef alleen aan hoe de overheid er over denkt en wat de leasemaatschappijen er mee doen...
de grootste brandstofwijking tov norm zien we bij een prius

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
Ik kom met mijn prius redelijk in de buurt van de waardes die men opgeeft, wijkt niet meer af dan andere auto's t.o.v. de fabrieksopgaaf. gemiddeld zit ik op 1:19.Martijn_bmw schreef:ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben he
ik geef alleen aan hoe de overheid er over denkt en wat de leasemaatschappijen er mee doen...
de grootste brandstofwijking tov norm zien we bij een priusdus ja die uitstoot is een theoretisch fabeltje...
Michel
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
ABT geeft overigens een 'garantie' af dat de uitstoot gelijk blijft.
"Abgasprüfung: Das Fahrzeug bleibt in der bisherigen Schadstoffklasse"
"Abgasprüfung: Das Fahrzeug bleibt in der bisherigen Schadstoffklasse"
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
Dat betekent gewoon dat die bv Euro 5 blijft en geen Euro 4 wordt, zeg niets over de werkelijke uitstootRutgerK schreef:ABT geeft overigens een 'garantie' af dat de uitstoot gelijk blijft.
"Abgasprüfung: Das Fahrzeug bleibt in der bisherigen Schadstoffklasse"
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
Niall, het hebt gelijk.
Op het datablad geven ook dezelfde uitstoot aan na chipppen.
http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx ... A_HS_D.pdf
Op het datablad geven ook dezelfde uitstoot aan na chipppen.
http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx ... A_HS_D.pdf
- sitechris
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
Standaard Abt chipje voor de GTI VI viel me ook niet tegen.
Van 210 pk naar 268 (+58 pk) en van 280 naar 403 nm (+123nm).
Van 210 pk naar 268 (+58 pk) en van 280 naar 403 nm (+123nm).
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
Nu we het toch over chiptuning hebben, kan iemand het volgende uitleggen;
Stel je hebt een auto zoals mijn M3 die minimaal RON95 lust maar het liefst op RON98 loopt. Een chiptuner stelt de auto af op RON98. Hoe komt het eigenlijk dat je vervolgens vast zit aan die RON98 ? In originele staat kan de ECU overweg met een lager octaangetal. Je zou zeggen, ook met aangepaste chip heeft de auto nog steeds een pingelsensor welke de ontsteking bijregelt om pre-detonatie te voorkomen.
Of elimineert de chiptuner de pingelsensor door vaste waarden in te voeren ? Stel je tankt RON102, ziet de op RON98 afgestelde chip dit dan ?
Dus kortweg gezegd, waarom kan een chip niet op zowel 95 als 98 afgesteld worden waarbij de pingelsensor de ontsteking regelt ?
Stel je hebt een auto zoals mijn M3 die minimaal RON95 lust maar het liefst op RON98 loopt. Een chiptuner stelt de auto af op RON98. Hoe komt het eigenlijk dat je vervolgens vast zit aan die RON98 ? In originele staat kan de ECU overweg met een lager octaangetal. Je zou zeggen, ook met aangepaste chip heeft de auto nog steeds een pingelsensor welke de ontsteking bijregelt om pre-detonatie te voorkomen.
Of elimineert de chiptuner de pingelsensor door vaste waarden in te voeren ? Stel je tankt RON102, ziet de op RON98 afgestelde chip dit dan ?
Dus kortweg gezegd, waarom kan een chip niet op zowel 95 als 98 afgesteld worden waarbij de pingelsensor de ontsteking regelt ?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28595
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
gechipt kan wel op 95 rijden maar daardat de standaard afregeling op 98 staat zal je met 95 minder vermogen hebben omdat de ontsteking wordt terug geschroeft door de pingel sensor 

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
Ik vraag me af wat die oude focus tdci zou doen bij chippen.
Nu is ie 115pk en 250nm..
Iemand een idee of een plek waar te kijken ?
Nu is ie 115pk en 250nm..
Iemand een idee of een plek waar te kijken ?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28595
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
140pk 300nm
http://www.atm-chiptuning.com/chiptunin ... dci-115pk/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Ford ... tml#header" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.atm-chiptuning.com/chiptunin ... dci-115pk/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Ford ... tml#header" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
ah , thnx.
Maar dat is de moeite niet
Maar dat is de moeite niet

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28595
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
nee viel me ook tegen! blijkbaar zitten er niet zoveel reserves in het blokje 

- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
Dus de standaard ontsteking van een M3 zou dan op RON95 afgesteld staan ? Oftewel de standaard klopsensor grijpt pas in bij een benzine van slechtere kwaliteit dan RON95. Als dit een vast gegeven is wat voegt het rijden op RON98 dan nog toe ? Meer marge ten opzichte van de pingelgrens die bij RON95 redelijk dicht benaderd wordt ? De ontsteking krijgt op RON98 dan nog steeds de vaste waarden die in de chip zijn opgeslagen, theoretisch zou je er dan geen vermogen mee kunnen winnen. Zelfde verhaal op RON102. Of zie ik iets over het hoofd ?Martijn_bmw schreef:gechipt kan wel op 95 rijden maar daardat de standaard afregeling op 98 staat zal je met 95 minder vermogen hebben omdat de ontsteking wordt terug geschroeft door de pingel sensor
Indien zo, dan snap ik het. Dan zullen de ontstekingswaarden bij het chippen een stuk dichter bij de pingelgrens worden gelegd waardoor alles opschuift. Je kan dan op RON95 proberen te rijden maar wel met ingrijpen van de klopsensor waarbij je mogelijke schade aan de motor oploopt.
Ik kon het even niet plaatsen omdat ik dacht dat de M3 af-fabriek op 98 was afgesteld.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28595
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Hoogste vermogens/koppelwinst bij betrouwbare chiptuning
volgens mij is een M3 ook standaard afgesteld op 98...
maar idd door een andere brandstof veranderd niet ineens je ontstekingsgrafiek in de ECU wel is het zo dat de pingelsensor minder snel hoeft in te grijpen bij een hoger octaan en ook de verbranding mooier kan verlopen op een hoger octaan wat dat kleine beetje meer oplevert...
maar idd door een andere brandstof veranderd niet ineens je ontstekingsgrafiek in de ECU wel is het zo dat de pingelsensor minder snel hoeft in te grijpen bij een hoger octaan en ook de verbranding mooier kan verlopen op een hoger octaan wat dat kleine beetje meer oplevert...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] en 7 gasten