rechtsrijden verbod?
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
rechtsrijden verbod?
Vraagje voor de mensen op DF die hun rijbewijs nog maar kort hebben: afgelopen zaterdagmiddag reed ik op de A20 ter hoogte van de Spaanse polder vanuit Schiedam naar Rotterdam. Komt er een witte Fiat 500 lesauto vanaf de A4 de A20 op. Hij gaat gelijk een baan naar links en blijft op de middelste baan rijden. Voor alle duidelijkheid, rechts reed niets. Aangezien mijn snelheid iets hoger lag had im even twijfel of ik er rechts voorbij zou gaan, maar besloot toch om de alle rijbanen over te steken en netjes links in te halen. Daarna gelijk weer helemaal terug naar rechts. De lesauto bleef vervolgens gewoon in het midden rijden om, en nu komt het, na een paar kilometer naar de rechterbaan te gaan en de afslag DenHaag te nemen.....
De vraag is nu: zijn de regels aangepast aangaande het rechts rijden? Kan er niets over vinden op het net.
De vraag is nu: zijn de regels aangepast aangaande het rechts rijden? Kan er niets over vinden op het net.
-
Re: rechtsrijden verbod?
Werd er wel in gelest? Soms rijd een instructeur ook zelf he 

-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Twee personen en gezien de houding van de bestuurder heb ik het idee dat die nog niet zo lang aan de linkerkant plaats mocht nemen.
- Robertdj
Welke rijschool? 
Tijdens mijn rijlessen nooit iets over onnodig linksrijden gehoord. Reed in een Polo 1.2 diesel, de rechter baan was ruim voldoende!

Tijdens mijn rijlessen nooit iets over onnodig linksrijden gehoord. Reed in een Polo 1.2 diesel, de rechter baan was ruim voldoende!
- Knot
Apart... misschien had de instructeur er nog niet echt vertrouwen in en dacht neem beetje marge links en rechts 

- RutgerK
Het niveau van sommige instructeurs is soms dieptriest.
Ik vind dat het 24/7 een rijinstructeur bent. Als je buiten de lessen zonder gordel rijdt en de regels deels aan je laars lapt dat je geen instructeur hoort te zijn.
Ik vind dat het 24/7 een rijinstructeur bent. Als je buiten de lessen zonder gordel rijdt en de regels deels aan je laars lapt dat je geen instructeur hoort te zijn.
- wjn
Dat is de "houdt links één baan vrij" verordening.
Nooit van gehoord?
Er zijn er nog een aantal, zoals:
"Objecten in de (zij)spiegel zijn verder weg dan je denkt"
"Begin minstens 500m van tevoren met je inhaalmanouvre"
"Rechtdoorgaand verkeer heeft altijd voorrang op kruisingen (ook al komt het overige verkeer van rechts)"
"Maximum snelheid is 10% onder de maximum snelheid"
...
Nooit van gehoord?
Er zijn er nog een aantal, zoals:
"Objecten in de (zij)spiegel zijn verder weg dan je denkt"
"Begin minstens 500m van tevoren met je inhaalmanouvre"
"Rechtdoorgaand verkeer heeft altijd voorrang op kruisingen (ook al komt het overige verkeer van rechts)"
"Maximum snelheid is 10% onder de maximum snelheid"
...
- Tim N
Je vergeet
"Altijd invoegen aan het begin van de invoegstrook met max 100kmh"
"Altijd invoegen aan het begin van de invoegstrook met max 100kmh"
- Michel P
"waarom zitten spiegels en de richtingaanwijzer niet in een optie pakket" gebruik ze toch nooit 

- KW
Wtf? Da's echt slecht. Naam/telnr van de rijschool opgeschreven? Toch es ff heen bellen....Dickh. schreef:Twee personen en gezien de houding van de bestuurder heb ik het idee dat die nog niet zo lang aan de linkerkant plaats mocht nemen.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- RutgerK
En 'gebruik pas je richtingaanwijzer als je al van baan aan het wisselen bent en gebruik de richtingaanwijzer zo kort mogelijk'
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Gat in de markt voor DF.
De DF Driving School, te beginnen met een trackday op Zandvoort/Zolder/Assen
De DF Driving School, te beginnen met een trackday op Zandvoort/Zolder/Assen

- KW
Ik weet het al, die instructeur was een DF'er.
-
ik les momenteel en het is nogsteeds rechts rijden. verder vind ik het een vreemd verhaal van een fiat 500 les auto. want per WET moet een les auto 4 deurs zijn en een 500 is alleen als 2 deurs tekrijgen... maargoed altijd wet overtreders hea 

-
Wederom heb je geen idee.onzin as usual schreef:ik les momenteel en het is nogsteeds rechts rijden. verder vind ik het een vreemd verhaal van een fiat 500 les auto. want per WET moet een les auto 4 deurs zijn en een 500 is alleen als 2 deurs tekrijgen... maargoed altijd wet overtreders hea
Een examen-auto moet 4-deurs zijn.
Moeilijk he, kijken of iets klopt voordat je het post als waarheid? Begin je zin anders met "volgens mij", dan ben je vast ingedekt voor je onzin.
-
OnlineMartijn_bmw
OMGsteve smith schreef:Wederom heb je geen idee.onzin as usual schreef:ik les momenteel en het is nogsteeds rechts rijden. verder vind ik het een vreemd verhaal van een fiat 500 les auto. want per WET moet een les auto 4 deurs zijn en een 500 is alleen als 2 deurs tekrijgen... maargoed altijd wet overtreders hea
Moeilijk he, kijken of iets klopt voordat je het post als waarheid? Begin je zin anders met "volgens mij", dan ben je vast ingedekt voor je onzin.

-
Altijd subtiel die Steve
Ik dacht overigens hetzelfde. Is ook wel logisch aangezien je vaak af rijdt in de auto waarin je lest, maar dat hoeft niet altijd natuurlijk.

Ik dacht overigens hetzelfde. Is ook wel logisch aangezien je vaak af rijdt in de auto waarin je lest, maar dat hoeft niet altijd natuurlijk.
-
Ter info: zowel hier als op N'ring.nl schrijft poster in kwestie regelmatig posts zonder feiten te kennen/zoeken. Subtiele hints helpen niet, dus dan maar ff ouderwets.
-
Vandaar dat je post begon met "wederom" 

- Maus335i
+veel @ "volgens mij" ipv "dit en dit is feit" en fout hebben.steve smith schreef:Wederom heb je geen idee.onzin as usual schreef:ik les momenteel en het is nogsteeds rechts rijden. verder vind ik het een vreemd verhaal van een fiat 500 les auto. want per WET moet een les auto 4 deurs zijn en een 500 is alleen als 2 deurs tekrijgen... maargoed altijd wet overtreders hea
- Maus335i
Dat verbod geldt overigens ook in Duitsland voor NL kentekens blijkbaar. Heb me gister weer even flink zitten ergeren aan "ons hollanders". Bij Mulhouse de grens over, zo'n 580km voor de boeg door Duitsland om bij Arnhem weer de grens over naar NL te gaan.
De eerste 500km zonder noemenswaardige incidenten. Begrenzer keer aangetikt, 200+ achter een duitse meute aangereden, keer mogen lachen voor de camera (+/- 15 te hard, valt mee denk ik). Vervolgens splitst bij Oberhausen de A3 in de A2 naar Hannover en de A3 vervolgd naar Arnhem, en daar begint het feest. Een flink hogere NL kenteken dichtheid tref je aan over de laatste 50km in Duitsland (onbeperkte vmax).
Situatie 1: Nederlander rijdt zo'n 180km per uur, ik kom er aan met zo'n 220km/u. Meneer A gaat naar rechts om me te laten passeren, so far so good. Terwijl ik hem echter voorbij rij, heeft hij een voorligger die aanzienlijk langzamer rijdt. Ik verwachtte dan ook dat meneer A gewoon zou remmen, maar ik zag geen remlichten branden. Tot op het moment dat ik exact naast hem zit, hij VOL in de ankers moet om zijn voorligger niet te raken. Zo hard zelfs, dat zijn auto begint te slingeren. Ik heb me 5 minuten af zitten vragen waarom meneer A niet eerder is begonnen met remmen (aangezien hij daar werkelijk álle tijd voor had), maar wachtte tot het laatste moment daarmee. Ik bedoel ja.... waarom zou je ook in hemelsnaam op tijd remmen?!?
Situatie 2: vlak na 5 minuten nadenken over situatie 1, een Volvo station voor me op de linkerbaan. De auto rechts is hij al zo'n 500 meter gepasseerd, de volgende auto rechts was zo'n 7/800 meter verderop. Het zicht was vrij goed (reed net een heuveltje af), dus het ziet er vrij bizar uit dat je een bijna 1,5km leeg traject rechts ziet en 1 auto moederziel alleen links ziet rijden. Ik knipper 2 of 3x, niet opzij gaan. Het type: "je dondert maar op, ik blijf lekker links!" Net op het moment dat ik mn gedachten had gezet op rechts inhalen, komt meneer toch maar naar rechts. Ik had gelukkig nog voldoende ruimte om mijn rechts inhalen actie te staken, maar waar was dit voor nodig?! Waar zou zo'n rechterbaan voor zijn eigenlijk?
Situatie 3: nog geen 10km verder rij ik achter een NL X5 aan met zo'n 200/220 op de klok. Ik probeerde een veilige tussenafstand te houden van zo'n 400 meter denk ik. Iets meer dan ik normaal zou doen, maar het begon al een beetje te schemeren. Vrachtwagen rechts, auto er achter, X5 passeert net die auto waarvoor meneer C even op de rem moest. Ik kom er met diezelfde snelheid achteraan, maar dat weerhoudt meneer C er niet van om met zo'n 80km/u een ruk aan het stuur naar links te geven om de vrachtwagen in te halen. Ik kon het verschil hier maar amper wegremmen, en met lichtsignalen probeerde ik te waarschuwen dat het wel eens fout kon aflopen. Ik snap dat meneer C dan denkt "WAT EEN &*#^@!#*@&# ASOCIAAL", aangezien in Nederland seinen gelijk staat aan asocialiteit ofzo, maar normaliter is het puur om te waarschuwen. Ik rij hem voorbij, wijs een paar keer naar mn binnenspiegel (die daar niet hangt om te kijken of je haar wel goed zit), maar meneer C was te druk om te vloeken en tieren. Rood hoofd, grote ogen, open mond van het schelden. Ik denk laat maar....
Ja klopt, als je gewoon 130 zou rijden zou dit allemaal niet gebeuren, maar dat is maar onzin. De enige wetmatigheid die hier geld is dat als je een geel kenteken van achter ziet (en je rijdt niet in Frankrijk of Engeland), je dondersgoed moet uitkijken voor gemiddeld de slechtste chauffeurs van Europa.
Dat lucht op
De eerste 500km zonder noemenswaardige incidenten. Begrenzer keer aangetikt, 200+ achter een duitse meute aangereden, keer mogen lachen voor de camera (+/- 15 te hard, valt mee denk ik). Vervolgens splitst bij Oberhausen de A3 in de A2 naar Hannover en de A3 vervolgd naar Arnhem, en daar begint het feest. Een flink hogere NL kenteken dichtheid tref je aan over de laatste 50km in Duitsland (onbeperkte vmax).
Situatie 1: Nederlander rijdt zo'n 180km per uur, ik kom er aan met zo'n 220km/u. Meneer A gaat naar rechts om me te laten passeren, so far so good. Terwijl ik hem echter voorbij rij, heeft hij een voorligger die aanzienlijk langzamer rijdt. Ik verwachtte dan ook dat meneer A gewoon zou remmen, maar ik zag geen remlichten branden. Tot op het moment dat ik exact naast hem zit, hij VOL in de ankers moet om zijn voorligger niet te raken. Zo hard zelfs, dat zijn auto begint te slingeren. Ik heb me 5 minuten af zitten vragen waarom meneer A niet eerder is begonnen met remmen (aangezien hij daar werkelijk álle tijd voor had), maar wachtte tot het laatste moment daarmee. Ik bedoel ja.... waarom zou je ook in hemelsnaam op tijd remmen?!?
Situatie 2: vlak na 5 minuten nadenken over situatie 1, een Volvo station voor me op de linkerbaan. De auto rechts is hij al zo'n 500 meter gepasseerd, de volgende auto rechts was zo'n 7/800 meter verderop. Het zicht was vrij goed (reed net een heuveltje af), dus het ziet er vrij bizar uit dat je een bijna 1,5km leeg traject rechts ziet en 1 auto moederziel alleen links ziet rijden. Ik knipper 2 of 3x, niet opzij gaan. Het type: "je dondert maar op, ik blijf lekker links!" Net op het moment dat ik mn gedachten had gezet op rechts inhalen, komt meneer toch maar naar rechts. Ik had gelukkig nog voldoende ruimte om mijn rechts inhalen actie te staken, maar waar was dit voor nodig?! Waar zou zo'n rechterbaan voor zijn eigenlijk?

Situatie 3: nog geen 10km verder rij ik achter een NL X5 aan met zo'n 200/220 op de klok. Ik probeerde een veilige tussenafstand te houden van zo'n 400 meter denk ik. Iets meer dan ik normaal zou doen, maar het begon al een beetje te schemeren. Vrachtwagen rechts, auto er achter, X5 passeert net die auto waarvoor meneer C even op de rem moest. Ik kom er met diezelfde snelheid achteraan, maar dat weerhoudt meneer C er niet van om met zo'n 80km/u een ruk aan het stuur naar links te geven om de vrachtwagen in te halen. Ik kon het verschil hier maar amper wegremmen, en met lichtsignalen probeerde ik te waarschuwen dat het wel eens fout kon aflopen. Ik snap dat meneer C dan denkt "WAT EEN &*#^@!#*@&# ASOCIAAL", aangezien in Nederland seinen gelijk staat aan asocialiteit ofzo, maar normaliter is het puur om te waarschuwen. Ik rij hem voorbij, wijs een paar keer naar mn binnenspiegel (die daar niet hangt om te kijken of je haar wel goed zit), maar meneer C was te druk om te vloeken en tieren. Rood hoofd, grote ogen, open mond van het schelden. Ik denk laat maar....
Ja klopt, als je gewoon 130 zou rijden zou dit allemaal niet gebeuren, maar dat is maar onzin. De enige wetmatigheid die hier geld is dat als je een geel kenteken van achter ziet (en je rijdt niet in Frankrijk of Engeland), je dondersgoed moet uitkijken voor gemiddeld de slechtste chauffeurs van Europa.
Dat lucht op

-
Tja. Je kunt ook besluiten dat je misschien vandaag niet volle pijp Oberhausen Straight overbrugt.
-Je weet dat er verschrikkelijk veel NL-ers terug komen vandaag
-Je weet dat je er heel samen komen op dat stuk
-Je weet dat er heel veel vermoeid zijn omdat hun vakantierit de langste van het jaar is
-Je weet dat het weggedrag en vooral spiegel-gedrag op zo'n dag bagger is. Dat is het tussen MG en Venlo ook op zo'n soort zondag. Zeker als de mamma's het stuur overgenomen hebben omdat pappa vermoeid is.
So WTF verwacht je nu echt? Ik snap dat je gewoon ff vol wil door wilt, maar hoe reëel vind je die verwachting zelf op een "zwarte zaterdag/zondag"?
-Je weet dat er verschrikkelijk veel NL-ers terug komen vandaag
-Je weet dat je er heel samen komen op dat stuk
-Je weet dat er heel veel vermoeid zijn omdat hun vakantierit de langste van het jaar is
-Je weet dat het weggedrag en vooral spiegel-gedrag op zo'n dag bagger is. Dat is het tussen MG en Venlo ook op zo'n soort zondag. Zeker als de mamma's het stuur overgenomen hebben omdat pappa vermoeid is.
So WTF verwacht je nu echt? Ik snap dat je gewoon ff vol wil door wilt, maar hoe reëel vind je die verwachting zelf op een "zwarte zaterdag/zondag"?
- Maus335i
Vermoeidheid in het verkeer is een slap excuus, net zoals rijdende mamma's en het niet kunnen spiegelen. Alcohol mag ook niet, doet ook niemand (hoewel...). Begrip? Dat heb ik wel. Het blijft alleen typerend rijgedrag van een NL bestuurder.
Ben ik het niet die 200+ rijdt, dan is het wel die X5 voor me of een andere Duitser die lekker doorplankt.
Ben ik het niet die 200+ rijdt, dan is het wel die X5 voor me of een andere Duitser die lekker doorplankt.
-
Inhoudelijk volledig met je eens. En toch ga ik van het gas af voor die idioten. Heb geen zin me te barsten te rijden op zo'n kneus. Ik kan die keuze bewust maken, zij niet. Wat die Duitser in z'n X5 doet moet 'ie zelf weten.Maus335i schreef:Vermoeidheid in het verkeer is een slap excuus, net zoals rijdende mamma's en het niet kunnen spiegelen. Alcohol mag ook niet, doet ook niemand (hoewel...). Begrip? Dat heb ik wel. Het blijft alleen typerend rijgedrag van een NL bestuurder.