Afstudeer project

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jeroen K.

Afstudeer project

Bericht door Jeroen K. » 18 jul 2011, 19:00

Het moment is gekomen, ik ga komend schooljaar het laatste schooljaar in. Hiervoor moeten we als afstudeer project een klein bedrijfje opzetten. Mijn plan is om een auto import bedrijf te beginnen. Zouden jullie deze enquete voor mij in willen vullen?

http://www.surveymonkey.com/s/YP7WPMP

Rico (RVV) heeft hiervoor toestemming gegeven

EDIT 19-7 OM 18:31: dit gaat om import autos van uit het Midden Oosten Azië en America! NIET Duitsland
Laatst gewijzigd door Jeroen K. op 19 jul 2011, 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Re: Afstudeer project

Bericht door Niels » 18 jul 2011, 20:00

Ingevuld maar....

1) Ook al ben je wel geïnteresseerd, de laatste vraag moet je toch invullen....
2) Ik mis de optie: een auto met minder kilometers en meer opties voor hetzelfde bedrag als in NL bij de vraag waarom je zou willen importeren.

Al met al wel een errug summier lijstje als ik zo vrij mag zijn :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 18 jul 2011, 20:04

Ingevuld maar inderdaad wel erg summier. Verder: haal even de spelvauten eruit en waarom een Maserati sportiever is dan een Porsche ontgaat me enigszins. :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 jul 2011, 20:16

Niels schreef:Ingevuld maar....

2) Ik mis de optie: een auto met minder kilometers en meer opties voor hetzelfde bedrag als in NL bij de vraag waarom je zou willen importeren.

+1 ingevuld en dezelfde opmerken van toepassing ;)

RVV

Bericht door RVV » 18 jul 2011, 20:21

Even tussendoor opmerking; topicstarter heeft toestemming gevraagd voor dit topic.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 18 jul 2011, 20:23

Niels schreef:Ingevuld maar....

wat missen jullie dan dat jullie het lijstje summier vinden?

en dat van die laatste vraag zal ik nu even editen was ik eigenlijk vergeten

waarom een maserati sportiever is dan een porsche, tja in mijn ogen is alleen de turbo/GT3(rs)/GT2(rs) een supercar en de rest een normale sport auto, mischien moet ik dat boxter er maar even uithalen
Laatst gewijzigd door Jeroen K. op 18 jul 2011, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 jul 2011, 20:30

summier in de zin van maar 5 vragen...

is toch veel meer te verzinnen; bijv. interessant als je er een bedrijf in wil beginnen wat heeft iemand er voor over om de import te laten regen ipv zelf te doen ;)

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 18 jul 2011, 20:34

mmhmm dat is inderdaad wel een goede extra vraag martijn zal hem er meteen tussen zetten!

heb ondertussen zelf ook nog 1 bedacht dus ga er weer meteen aan werken.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 jul 2011, 22:56

Wat Martijn zegt :wink:

Daarnaast stuur je het al twee kanten op: of het moet goedkoop of het moet een super sportwagen zijn....

Maar er zijn tal van andere redenen te bedenken natuurlijk:

Ander publiek; een V70 vreet hier kilometers, in Duitsland kom je ze tegen met weinig kilometers.
Ander publiek; hier zijn het eerst schrale leasewagens en in D. tref je een mooie volle particulier..
Ander klimaat; In Zuid Frankrijk is nog wel een mooie Eend te vinden..
Andere type goedkeuring; In Italie vind je andere motoren/edities dan hier denk aan een 320iS, Ferrari 208GTB

Etc.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 18 jul 2011, 23:12

Het moet niet goedkoop zijn, maar het kan altijd goedkoper zijn dan een vergelijkbare in nederland... dat bedoelde ik eigenlijk met kosten besparen

Tja het probleem verder met dat survey monkey is dat als probeersel je niet meer dan 10 vragen kan stellen. dus kan er nog 2 bij zetten. verder zet ik er niet voor niets bij WERELD WIJD auto's zoeken ;), daarbij doel ik ook op Amerika/Midden Oosten/Azië etc. Dat kan zijn voor type goed keuringen maar ook voor klimaat redenen (roest op antieke/klassieke auto's). Maar ook omdat ze in bepaalde landen geen lease auto's kennen.

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 jul 2011, 23:29

Ingevuld. Good luck Jeroen. :thumbup:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 18 jul 2011, 23:54

Ook ingevuld. Succes er mee!

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 19 jul 2011, 00:03

thanks iedereen! keep em coming!

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 19 jul 2011, 18:37

Ingevuld!

Jan-Sietze

Bericht door Jan-Sietze » 19 jul 2011, 23:39

Als importeur moet je heel veel kennis van auto's hebben (naar mijn mening)

Neem nou een Ford Mustang '64 tot '68, iedereen wil een "California import"
Wat doen ze daar: er worden rotte Mustangs naar California gebracht om vanuit daar te exporteren.
Alleen de kenner weet aan de hand van code's in het chassisnummer in welke district Ford de auto geleverd heeft...

JP

Bericht door JP » 19 jul 2011, 23:58

Ook ingefult...., suckses

FrankS

Bericht door FrankS » 20 jul 2011, 08:20

Wat me opvalt:

Je beperkt jezelf nogal door aan te geven dat je geen auto wil importeren uit Duitsland. Azie kan ik me nog enigzins voorstellen, maar ik ken niemand met een import uit het Midden Oosten...? En ik zou dus ook geen interesse hebben in een import uit het Midden Oosten. Dat is dus al een nee, terwijl de rest van de poll nog wel interessant zou kunnen zijn voor mij ;-)

Vraag 4: Super is met 1 p ;)

Vraag 5: Is die ook weer niet te beperkend? Er zijn zo ontzettend veel verschillende carrosserievormen... Daarbij mis ik de Sedan. (Geen voorkeur is niet echt specifiek en, denk ik, niet relevant voor jou)

Vraag 6: Ik heb eerder al aangegeven dat ik geen gebruik wil maken van een bedrijf voor het importeren. Nu moet ik alsnog gaan aangeven waarom ik een bedrijf wil inhuren daarvoor?

Nuja, ik heb hem ingevuld.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 20 jul 2011, 08:42

FrankS schreef:Wat me opvalt:

Je beperkt jezelf nogal door aan te geven dat je geen auto wil importeren uit Duitsland. Azie kan ik me nog enigzins voorstellen, maar ik ken niemand met een import uit het Midden Oosten...? En ik zou dus ook geen interesse hebben in een import uit het Midden Oosten. Dat is dus al een nee, terwijl de rest van de poll nog wel interessant zou kunnen zijn voor mij ;-)

Vraag 5: Is die ook weer niet te beperkend? Er zijn zo ontzettend veel verschillende carrosserievormen... Daarbij mis ik de Sedan. (Geen voorkeur is niet echt specifiek en, denk ik, niet relevant voor jou)

Vraag 6: Ik heb eerder al aangegeven dat ik geen gebruik wil maken van een bedrijf voor het importeren. Nu moet ik alsnog gaan aangeven waarom ik een bedrijf wil inhuren daarvoor?

waarom ik aangeef geen duitsland? omdat mensen die zelf importeren en daar geen markt voor is om als bedrijf te importeren. middenoosten imports zie regelmatig rond rijden hoor. me oom heeft laatst nog een hummer H2 uit dubai gehaald en zo ken ik wel meerdere mensen, maar vertel waarom geen import vanuit midden oosten dan? gaat het erom dat NLers denken dat het zandhappers zijn ofzo? (alles behalve waar maargoed)

tja ik kan helaas geen vragen linken aan antwoorden anders had je de rest niet hoeven in te vullen.

bij de carosserie vormen staat idd alleen coupe/cabrio/targa. de vraag ervoor geeft al aan normale autos waarmee ik refereer naar sedans

FrankS

Bericht door FrankS » 20 jul 2011, 09:00

Jeroen K. schreef:
FrankS schreef:Wat me opvalt:

waarom ik aangeef geen duitsland? omdat mensen die zelf importeren en daar geen markt voor is om als bedrijf te importeren. middenoosten imports zie regelmatig rond rijden hoor. me oom heeft laatst nog een hummer H2 uit dubai gehaald en zo ken ik wel meerdere mensen, maar vertel waarom geen import vanuit midden oosten dan? gaat het erom dat NLers denken dat het zandhappers zijn ofzo? (alles behalve waar maargoed)

tja ik kan helaas geen vragen linken aan antwoorden anders had je de rest niet hoeven in te vullen.

bij de carosserie vormen staat idd alleen coupe/cabrio/targa. de vraag ervoor geeft al aan normale autos waarmee ik refereer naar sedans
De M3 is er bvb in Sedanvorm.

Mijn redenen indien ik geinteresseerd zou zijn in een import:
- Zand zoals je zegt
- Afstand
En nog meer redenen die m.i niet interessant zijn om hier te noemen.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 20 jul 2011, 09:47

FrankS schreef:De M3 is er bvb in Sedanvorm.

Mijn redenen indien ik geinteresseerd zou zijn in een import:
- Zand zoals je zegt
- Afstand
En nog meer redenen die m.i niet interessant zijn om hier te noemen.
dat van de M3 klopt. was ik even vergeten.

dat van het zand is sorry dat ik het moet zeggen. verzonnen. me oom heeft nog laten nakijken van de motor toen die hier was met een vergelijkbare (en mijn ouders ook met hun MO import) in nederland en de motoren van daar kwamen er schoner door dan de nederlandse omdat er vaker onderhoud aan de autos gedaan word. echt weer een wat ik een typisch geval van: "niet verder kijken dan je neus lang is" maar dat is dan mijn mening. Als ik zelf kijk hoe sommige nederlanders met hun autos omgaan kwa onderhoud word je daar ook niet bepaald blij van

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 27 jul 2011, 22:36

@Jeroen: Welke opleiding doe je?

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 30 jul 2011, 22:28

Peter van den Berg schreef:@Jeroen: Welke opleiding doe je?
verkoopmanagement mobiliteitsbrance te nieuwegein op ROC middennederland/ automotive College

Plaats reactie