Ondanks dat ik zelf erg blij ben met mijn sub 1000kg lightweight is die vraag een nobrainer Hans ... De Porsche Boxster SpyderHans R schreef:Alleen dan Porsche Boxster Spyder vs Lotus Exige S
Lotus Exige S Of Porsche Cayman S
- SteV6
Re: Lotus Exige S Of Porsche Cayman S
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
I know, ik zal zelfs de Spyder nemen....... Denk ik..
-
Rupie
Ik heb nog niet met de auto gereden, maar ik denk dat de Spyder een no brainer zou zijn. Met de nadruk op denk. Ik verwacht van de auto dat ie een beetje het hardcore gevoel geeft wat de Exige/Elise geeft. Als ie dat doet, is het voor mij duidelijk.
Ps: wel graag in de kleuren van Ron :banging:
Btw, heb niet hetzelfde gevoel met de Cayman R.
Ps: wel graag in de kleuren van Ron :banging:
Btw, heb niet hetzelfde gevoel met de Cayman R.
- Michel P
Spyder of Cayman S graag, zou zelfs de door de diepe zit wel eens de voorkeur voor de eerste kunnen hebben.
Michel
Michel
- SteV6
Is er voor jou dan al een hardtop op de markt voor op je Spyder? Of heeft de trip naar Wiesmann je overgehaald naar de daklozen???
- GTRene
Rico kan de foto's wel ff weer zichtbaar maken, ff een paar dingen uit de link tussen [ ] en dan doen ze weer.
spyder of de exige S?
best moeilijk, ik ben geen dakloze maar denk wel dat je net iets meer kicks/signalen hebt met de spyder, mede door de boxer 6 cill, dat sturen e.d. zal bijde op gelijke niveau's liggen doch wel anders aanvoelen natuurlijk.
in dit geval dan toch de spyder en zorgen dat ik een handige dakmaker vind die er een hardtopje voor kan maken
eigenlijk geen vergelijk...een 6cill cabrio en een 4cill met "vast" dak...
spyder of de exige S?
best moeilijk, ik ben geen dakloze maar denk wel dat je net iets meer kicks/signalen hebt met de spyder, mede door de boxer 6 cill, dat sturen e.d. zal bijde op gelijke niveau's liggen doch wel anders aanvoelen natuurlijk.
in dit geval dan toch de spyder en zorgen dat ik een handige dakmaker vind die er een hardtopje voor kan maken
eigenlijk geen vergelijk...een 6cill cabrio en een 4cill met "vast" dak...
-
Tom
Dan de Spyder!Hans R schreef: Alleen dan Porsche Boxster Spyder vs Lotus Exige S
-
allen
Ik zal een van de weinigen zijn, maar ik hoef geen seconde te denken om de Exige te kiezen. Ik vind de Spyder een prachtige wagen om te zien, maar ik word er verder niet hebberig van.
- Michel P
Nee, vond de open rit naar Wiesmann echt gruwelijk, zand in de ogen, gesuis aan de kop.............. Maar de ervaring met en Boxter S van Markk toont aan dat dit veel minder is t.o.v. een Speedster.SteV6 schreef:Is er voor jou dan al een hardtop op de markt voor op je Spyder? Of heeft de trip naar Wiesmann je overgehaald naar de daklozen???
Zou beiden uiteraard uitvoerig testen, echter blijft het een centenkwestie (c) Robin
Michel
- Hans R
Het is zeker een centenkwestie anders zit iedereen aan de Spyder wel met handbak graag.
Hoe leuk de Exige ook is, de Spyder toch even beter in elkaar gezet en net wat meer auto.
Stond de Spyder tegen over de Lotus 340R tja dan ga ik toch voor de 340, veeeeeel meer fun!!
Heb het hier wel over een tweede auto en ook al speelt geld geen rol.
Compleet andere klasse, kwa bruikbaarheid en fun hetzelfde geldt voor een BMW 1M// vs Audi RS3
in zekere zin niet met elkaar te vergelijken maar toch weer wel, snap je hem nog?
Hoe leuk de Exige ook is, de Spyder toch even beter in elkaar gezet en net wat meer auto.
Stond de Spyder tegen over de Lotus 340R tja dan ga ik toch voor de 340, veeeeeel meer fun!!
Heb het hier wel over een tweede auto en ook al speelt geld geen rol.
Compleet andere klasse, kwa bruikbaarheid en fun hetzelfde geldt voor een BMW 1M// vs Audi RS3
in zekere zin niet met elkaar te vergelijken maar toch weer wel, snap je hem nog?
-
Jeroen K.
ik zou voor de spyder gaan. maar als het mag nog liever de cayman R, ben niet zo van cabrio's 
-
allen
Imho is het geen centenkwestie. Ik zie Porsche en Lotus vooralsnog als compleet verschillende auto's. Niet te vergelijken zoals bijv. de keuze tussen een BMW en een Audi.
Wat mij aanspreekt aan een Lotus is onder andere het formaat. Een Porsche blijft in vergelijking daarmee immens groot. SUV's mogen imho immens groot zijn. Een tweezitter heb ik het liefst lekker klein, licht en vooral basic.
Wat mij aanspreekt aan een Lotus is onder andere het formaat. Een Porsche blijft in vergelijking daarmee immens groot. SUV's mogen imho immens groot zijn. Een tweezitter heb ik het liefst lekker klein, licht en vooral basic.
- GTRene
wat lengte betrefd zijn die Porsche's veel langer dan de meesten denken, ik schrik er ook wel eens van, voorbeeld.allen schreef:Imho is het geen centenkwestie. Ik zie Porsche en Lotus vooralsnog als compleet verschillende auto's. Niet te vergelijken zoals bijv. de keuze tussen een BMW en een Audi.
Porsche Boxter S = 4.342mm
Wiesmann MF3 = 3.860mm
Lotus Elise = 3.785mm
de kleine lotus elise is slechts 75mm korter dan de wiesmann mf3 die eigenlijk langer lijkt dan dat
doch de kleinë
uit die 3 auto's kiezen dan zou ik zeker weten de Wiesmann MF3 nemen, heb daar laatst als bijrijder in gezeten, heeft me positief verrast
- Hans R
Wiesmann hmm.. wel gaaf maar wat lelijk.. het concept is super, maar dan liever de Morgan Aero met de BMW V8
heeft bergen met stijl en is nog snel ook.

-
Rupie
Ah, dan valt de Spyder af, past niet in de garage. Althans, met mijn parkeer kwaliteiten :strong:
Oh, wacht even, dat is ook een centenkwestie

Oh, wacht even, dat is ook een centenkwestie
-
Rupie
Die is supergaaf. Dan neem ik het dak wel voor lief. Maar wat weegt zoiets, minimaal 1350 kg. Voor mij zou dat eigenlijk meer een pronkstuk zijn, denk dat de Wiesmann meer rijdersauto is.Hans R schreef:Wiesmann hmm.. wel gaaf maar wat lelijk.. het concept is super, maar dan liever de Morgan Aero met de BMW V8heeft bergen met stijl en is nog snel ook.
-
Jeroen K.
als we de wiesmann erbij gaan betrekken neem ik ook die! heerlijke auto! ben er ooit nog eens bij de introductie van het merk wiesmann geweest! echt uber! en al helemaal de GT
-
allen
Wiesman vind ik spuuglelijk. En als iedereen dan toch van alles erbij betrekt dan kies ik wel een werkende Caterham. 
-
Rupie
Werkende Caterham? Waar?
Ben bang dat ik weer toe ben aan wat luxe mocht de Elise ooit de deur uit gaan. Denk dat de Spyder dat precies invult voor mij.
Ben bang dat ik weer toe ben aan wat luxe mocht de Elise ooit de deur uit gaan. Denk dat de Spyder dat precies invult voor mij.
- GTRene
Is een nog hogere prijsklasseHans R schreef:Wiesmann hmm.. wel gaaf maar wat lelijk.. het concept is super, maar dan liever de Morgan Aero met de BMW V8heeft bergen met stijl en is nog snel ook.
gewicht is ook mooi van zo'n ding, geloof slechts 1.145kg
doch schijnt hij niet zo mooi? te rijden als je zou verwachten begreep ik destijds van bepaalde testrijders (ben vergeten about what), maar wel lekker bruut natuurlijk en een super geluidje
-
allen
Luxe Ruben? Je denkt momenteel misschien dat je er behoefte aan hebt. Dan koop je een zwaardere auto en binnen een half jaar mis je de leegte weer. Ik kan het weten. Zit al een jaar zonder lightweight. Het virus besluipt je als een :ninja:
- GTRene
hoe zit dat momenteel dan Allen, al enig uitzicht wanneer de Catering
weer on the road kan?
-
allen
Zal zo nog wel even het draadje updaten om dit schoon te houden.
- GTRene
- Michel P
Schiet eens op!allen schreef:Zal zo nog wel even het draadje updaten om dit schoon te houden.
Michel