BMW 1 Serie M Coupé
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hadden ze geen passende helm voor die dikzak?!?
Wel zoals ik de 1M graag zie. Wit, anthraciete velgen (wel liever de originele BMW velgen), iets lager, andere stoelen, klaar, niets meer aan doen.
Wel zoals ik de 1M graag zie. Wit, anthraciete velgen (wel liever de originele BMW velgen), iets lager, andere stoelen, klaar, niets meer aan doen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
zo heb je behoorlijk wat extra hang gewicht boven de assen in bochten...
anyway 430pk lijkt me wel een knaller.
anyway 430pk lijkt me wel een knaller.
-
Robin
- Berichten: 56227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Wow, die is geinig! Mooie wielen.Joop schreef:Even de striping wegdenkend, ziet dit er wel nog steeds subtiel uit...
...even van de FB-pagina van Manhart getrokken:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik heb nog zo'n set te koop straks in 8.5 en 9.5J 19inch.Robin schreef:Wow, die is geinig! Mooie wielen.
Laatst gewijzigd door GTRene op 16 jul 2011, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
- Berichten: 35097
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW 1 Serie M Coupé
BBS CH-R zijn mooie velgen idd..... 
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW 1 Serie M Coupé
LOL @ Michel & Robin.
-
Robin
- Berichten: 56227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Vanavond in de regen even gereden met André's 1M.
Verslag volgt morgen.
Verslag volgt morgen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
tjeemig................nog een verslag

- JP
- Berichten: 35097
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
-
Robin
- Berichten: 56227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Tja. Escort MkII revisited qua scheefheid. Alle filmpjes van Andre bijmekaar opgeteld kom je er nog niet, zeg ik uit ervaring wat er gisteren in het 10 minuten van het rijden gebeurde met 18"Toyos in de regen.
150kmh en nog scheef overstuur fishtailend. Neen meer pk's heeft ie totnutoe niet nodig. En het droge commentaar van Andre nadien: Ik doe nog wat rustig aan heb 'm nog niet doorgetrokken want inloopolie zit er nog in.
maar goed die capriolen ken ik wel van hem uit z'n GTT/EVO tijd.
En toen mocht ik plaatsnemen....
En dat vertel ik jullie vanavond, want we moeten nu weg. Kerk zit al vol.
:banging:
150kmh en nog scheef overstuur fishtailend. Neen meer pk's heeft ie totnutoe niet nodig. En het droge commentaar van Andre nadien: Ik doe nog wat rustig aan heb 'm nog niet doorgetrokken want inloopolie zit er nog in.
maar goed die capriolen ken ik wel van hem uit z'n GTT/EVO tijd.
En toen mocht ik plaatsnemen....
En dat vertel ik jullie vanavond, want we moeten nu weg. Kerk zit al vol.
:banging:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
heeft ie nog die tankslapper banden eronder zitten
denk dat je de auto meer moet testen/voelen met z'n origineel brede banden en 19inch, anders zou je een verkeerd beeld kunnen krijgen lijkt me?
denk dat je de auto meer moet testen/voelen met z'n origineel brede banden en 19inch, anders zou je een verkeerd beeld kunnen krijgen lijkt me?
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Die domme 19" is ook het eerste wat ik eronderuit zou gooien, gelijk 18" eronder maar dan wel gewoon breedset.GTRene schreef:heeft ie nog die tankslapper banden eronder zitten![]()
denk dat je de auto meer moet testen/voelen met z'n origineel brede banden en 19inch, anders zou je een verkeerd beeld kunnen krijgen lijkt me?
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik heb 235/40/18 eronder. Beslist geen smallies. Maar de auto is nu heerlijk in balans van onder naar overstuur.
En kan je zo heerlijk op het gaspedaal sturen. Voor een droge baan zou je gewoon 10j x 18 rondom moeten hebben met 265 voor en achter.
En kan je zo heerlijk op het gaspedaal sturen. Voor een droge baan zou je gewoon 10j x 18 rondom moeten hebben met 265 voor en achter.
-
Robin
- Berichten: 56227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
...dus ik instappen. Stoel goeddoen. Was meteen ok in mijn ogen. Wegrijden eenvoudig , schakelen lekker stevig en koppelingspedaal veel relaxeder dan de E90 M3 die ik had, sturen idem. De E90 M3 voelde echt lomper, meer gebruikt(had al 8000 km gereden toen ik 'm kreeg) of was 't misbruikt?:)
Ik had ook eerst proefgereden met de M3 toen er 18"onder zaten, later kwamen de 19"Michelin Pilots er onder. Maar wat Andre ook al schrijft, hierboven.
En toch dacht ik: Het zal straks toch niet waar zijn dat 't ding me tegenvalt? Dus toen Andre al z'n capriolen aan't uithalen was merkte ik dat dat ding stevig accellereerde, en nu ben ik wel wat gewend.
Dus die motor(buiten de sound, want die is heerlijk) is gewoon 'n rammer van jewelste en dat met maar '340'pk , het voelt allemaal zo easy en relaxed om in lagere en middentoeren door te trekken.
OK even 160 in 5 en dan gas resulteert in 'n nanoseconde hesitation maar dat was dan ook dat, 120 in z'n 6 en gasgeven trekt ie er veel meer aan dan 'n E9x M3. Het gaat allemaal zoveel easier, alsof 't 'n 5 liter is ipv 4 liter, maar dat ligt natuurlijk aan die extra boost naar 500Nm op momenten. Zo 200 ervoor in de stromende regen.
Her in der wat overstuurtjes opvangend, tja, even wennen weer, maar zo heerlijk composed die kar, het strakke sturen(veel strakker dan 'n stock e9x M3) , de wegligging ook op nat(echt boven de M3) etc etc. Ik kan niet anders zeggen ook al zou ik wel willen om de M3 over all te rechtvaardigen. Het lukt me niet....hoe graag jullie dat ook van me wilden horen. DIt is 'n auto die mijn beleving overtreft.
Het is 'n achterwielaangedreven EVO of STi.
Ik zei nog tegen Andre toen we weer van plaats wisselden, als iemand 'n 130i boven deze plaatst zal ie wel gek zijn. en dat meen ik. Iedereen die zich aangesproken voelt. Excuses. Maar ik moet m'n verstand en m'n hart volgen.
Deze auto is nu al mooi rond composed, ik denk wel dat zelfs de 19"Pilots afbreuk doen aan het rijglijen/glijrijden zowel droog als nat. Had ik met de M3 ook, geen fijne speelband de Pilot vond ik.
Dit was insturen en licht gas en daar kwam ie in licht overstuur, het leek wel racesim Live for Speed, zo mooi.
Ik zei ook na 't uitstappen: Dit ding heeft echt geen meer vermogen ofzo nodig. Dat mag wel in de krant dan, want jullie weten wel dat ik daar altijd over zeur. Dit ding is plenty. In mijn eenvoudige beleving een baby GT2, met de nadruk op baby en ik snap dat de layout anders is tuurlijk. Geen discussie.
Kortom;
+ superdegelijk in mekaar gezet
+Spielerei/weggedrag/besturing
+juweel van 'n motor
- hij staat nog niet bij mij in de garage
DISCLAIMER: Dit is allemaal geschreven vanuit MIJN beleving en hart, iedereen die er anders over denkt, en dat zijn er velen, feliciteer ik van harte met het feit dat zij er anders over denken
PS de listigheid waar Andre als bijna geen ander mee om kan gaat en er juist GEbruik van maakt, laat mij denken dat een Andre ofzo op de NS zeker wel wat secondes van Horst's tijd af kan shaven. Het is gewoon 'n kar met ballen op/over de grens....
Ik had ook eerst proefgereden met de M3 toen er 18"onder zaten, later kwamen de 19"Michelin Pilots er onder. Maar wat Andre ook al schrijft, hierboven.
En toch dacht ik: Het zal straks toch niet waar zijn dat 't ding me tegenvalt? Dus toen Andre al z'n capriolen aan't uithalen was merkte ik dat dat ding stevig accellereerde, en nu ben ik wel wat gewend.
Dus die motor(buiten de sound, want die is heerlijk) is gewoon 'n rammer van jewelste en dat met maar '340'pk , het voelt allemaal zo easy en relaxed om in lagere en middentoeren door te trekken.
OK even 160 in 5 en dan gas resulteert in 'n nanoseconde hesitation maar dat was dan ook dat, 120 in z'n 6 en gasgeven trekt ie er veel meer aan dan 'n E9x M3. Het gaat allemaal zoveel easier, alsof 't 'n 5 liter is ipv 4 liter, maar dat ligt natuurlijk aan die extra boost naar 500Nm op momenten. Zo 200 ervoor in de stromende regen.
Her in der wat overstuurtjes opvangend, tja, even wennen weer, maar zo heerlijk composed die kar, het strakke sturen(veel strakker dan 'n stock e9x M3) , de wegligging ook op nat(echt boven de M3) etc etc. Ik kan niet anders zeggen ook al zou ik wel willen om de M3 over all te rechtvaardigen. Het lukt me niet....hoe graag jullie dat ook van me wilden horen. DIt is 'n auto die mijn beleving overtreft.
Het is 'n achterwielaangedreven EVO of STi.
Ik zei nog tegen Andre toen we weer van plaats wisselden, als iemand 'n 130i boven deze plaatst zal ie wel gek zijn. en dat meen ik. Iedereen die zich aangesproken voelt. Excuses. Maar ik moet m'n verstand en m'n hart volgen.
Deze auto is nu al mooi rond composed, ik denk wel dat zelfs de 19"Pilots afbreuk doen aan het rijglijen/glijrijden zowel droog als nat. Had ik met de M3 ook, geen fijne speelband de Pilot vond ik.
Dit was insturen en licht gas en daar kwam ie in licht overstuur, het leek wel racesim Live for Speed, zo mooi.
Ik zei ook na 't uitstappen: Dit ding heeft echt geen meer vermogen ofzo nodig. Dat mag wel in de krant dan, want jullie weten wel dat ik daar altijd over zeur. Dit ding is plenty. In mijn eenvoudige beleving een baby GT2, met de nadruk op baby en ik snap dat de layout anders is tuurlijk. Geen discussie.
Kortom;
+ superdegelijk in mekaar gezet
+Spielerei/weggedrag/besturing
+juweel van 'n motor
- hij staat nog niet bij mij in de garage
DISCLAIMER: Dit is allemaal geschreven vanuit MIJN beleving en hart, iedereen die er anders over denkt, en dat zijn er velen, feliciteer ik van harte met het feit dat zij er anders over denken
PS de listigheid waar Andre als bijna geen ander mee om kan gaat en er juist GEbruik van maakt, laat mij denken dat een Andre ofzo op de NS zeker wel wat secondes van Horst's tijd af kan shaven. Het is gewoon 'n kar met ballen op/over de grens....
Laatst gewijzigd door Robin op 17 jul 2011, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Mooi verslag / verhaal. Quote hierboven is precies mijn idee + wat extra kwaliteit / afwerking dan...Het is 'n achterwielaangedreven EVO of STi.
Mark.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
CentenkwestieRobin schreef:Ik zei nog tegen Andre toen we weer van plaats wisselden, als iemand 'n 130i boven deze plaatst zal ie wel gek zijn
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Wanneer staat ie voor de deur Robin? Of is dat een no brainer met the wife and kid? 
Oh ja, afgezien van het uiterlijk, zou ik de auto boven een 130i verkiezen. Logisch, zou Cruijff zeggen.
Oh ja, afgezien van het uiterlijk, zou ik de auto boven een 130i verkiezen. Logisch, zou Cruijff zeggen.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Woord van 2011Snipe schreef:CentenkwestieRobin schreef:Ik zei nog tegen Andre toen we weer van plaats wisselden, als iemand 'n 130i boven deze plaatst zal ie wel gek zijn
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Leuk verslag Robin, maakt me nog nieuwsgieriger.
Ik zou der niet mee op de limiet gaan rijden, daarvoor moet je heel wat ervaring hebben en een auto kopen voor driften e.d. zou ik ook niet doen
dus voor mij bleef de standaard wiel set-up, ding heeft loads of grip lijkt me en lijkt me een mooie lijnen rijder.
Ik zou der niet mee op de limiet gaan rijden, daarvoor moet je heel wat ervaring hebben en een auto kopen voor driften e.d. zou ik ook niet doen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Leuk verslag Robin 
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
@Andre,
Laat kameraad Hielke nu eens een uurtje sturen!
Robin had zijn verslagje ook wel kunnen typen zonder een meter te hebben gereden toch, zoveel open deuren..
Michel
Laat kameraad Hielke nu eens een uurtje sturen!
Robin had zijn verslagje ook wel kunnen typen zonder een meter te hebben gereden toch, zoveel open deuren..
Michel
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zou wel leuk leesvoer opleveren, denk ik.
-
Robin
- Berichten: 56227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Als ik m'n verslagje had kunnen typen zonder 'n meter gereden te hebben, kan Hielke dat natuurlijk ook, of nog zelfs beter denk ik:)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
