Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
buks

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door buks » 27 jun 2011, 19:47

Beter laat dan nooit..

Video gemaakt van de Touristenfahrten op de nordschleife op 12 juni 2011
Niet helemaal tevreden over de kwaliteit maar goed..

Part 1

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WFreD_TQplI&hd=1[/youtube]

Knot

Bericht door Knot » 28 jun 2011, 09:16

Ziet er geinig uit hoor.

Ik zet altijd met snelle bewegende beelden steadyshot (of gelijke van ander merk) helemaal uit, dus op manual mode maar nog belangrijker is de snelheidsinstelling en de snelheid van je SD kaart (in geval HDD camera zit dat wel goed). Ik had een 15MB/sec kaart maar die leest dat dus en schrijven ging maar met 9,5MB/sec. Als je dan de videomode op 12MB/sec hebt (3e van de 4 standen waarbij 18MB/sec de hoogste is) dan ga je beelden verliezen en ziet het er schokkerig uit.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 28 jun 2011, 09:29

Een instructie video van Sascha Maassen in een GT3 Cup op de Nordschleife.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 01 jul 2011, 01:07

^^
Prachtig filmpje. Erg informatief.

Gijs.

Bericht door Gijs. » 05 jul 2011, 12:34

Filmpje van mijn eerste rondje ring! Let niet op de tijd, ik ging niet voor de snelheid :df: .

Archiebald

Bericht door Archiebald » 08 jul 2011, 10:57

Mag ik je wat vragen stellen naar aanleiding van je filmpje en eerste ronde?

Hoe heb je het ervaren? (met name het spiegelen en de veel snellere andere auto's)
Lijkt het op het filmpje langzamer of sneller als dat je in het echt ging?

Ik vraag dit omdat ik zelf ook erg graag de ring eens op wil, alleen is mijn auto motorisch nou niet bepaald een snelheids-monster. (ik wil me daarom ook goed voorberreiden en zeker niet nochelant de baan op gaan)

Gijs.

Bericht door Gijs. » 08 jul 2011, 19:44

Archiebald schreef:Mag ik je wat vragen stellen naar aanleiding van je filmpje en eerste ronde?

Hoe heb je het ervaren? (met name het spiegelen en de veel snellere andere auto's)
Lijkt het op het filmpje langzamer of sneller als dat je in het echt ging?

Ik vraag dit omdat ik zelf ook erg graag de ring eens op wil, alleen is mijn auto motorisch nou niet bepaald een snelheids-monster. (ik wil me daarom ook goed voorberreiden en zeker niet nochelant de baan op gaan)
Dat mag, uiteraard! Ik vond het prima te doen. Ik ging niet voor de snelheid, dus écht hard ging ik niet, maar op het filmpje lijkt het nog langzamer dan het in het echt was. Het spiegelen was echt goed te doen ondanks dat ik cupspiegeltjes heb waar je echt geen drol in ziet:
Afbeelding

Toch zie je de snellere auto's goed aankomen als je maar goed je binnenspiegel in de gaten houdt. Ik heb iedere keer netjes richting naar rechts aangedaan en iets afgeremd voor de snellere auto's. Dat wordt zeker gewaardeerd en is ook beter voor de veiligheid. Zeker doen dus, vooral dat richting aangeven. Remmen maakt nog niet eens zo zeer uit, maar als je je richting even aandoet naar rechts is duidelijk wat je van plan bent. Op enkele momenten had ik wel even zoiets van nu moet ik echt even goed opletten want dan moet je vol remmen voor een bocht, kijken of er niet wat aankomt en zo ja je richting aandoen en ruimte maken etc etc... Dus je aandacht er zeer goed bijhouden is ook niet verkeerd ( maar dat spreekt uiteraard voor zich op een circuit, sowieso trouwens). En als je je er niet prettig bij voelt als het druk is, moet je gewoon even een moment pakken dat het rustiger is voordat je de ring op gaat. Veel plezier, ook al ga je niet hard; nürburgring rijden is verslavend!

stradale

Bericht door stradale » 10 jul 2011, 20:12

Het is mij ook enorm meegevallen. Op 19 juni heb ik mijn eerste ronden zelf gereden. Vooraf was ik bang dat ik snel achterop komend verkeer over het hoofd zou zien, maar dat bleek niet het geval. Als je op de weg gewend bent om goed te spiegelen zit het blijkbaar zo in je routine dat je het zelfs op een circuit als de NS niet vergeet.

Nu ik toch bezig ben kan ik hier ook nog wel even melden hoe het was om mijn eerste ronden zelf te rijden: ongelooflijk gaaf!!!! Ik had samen met een vriend een Golf V GTI DSG van Rent-racecar gehuurd. Ieder zes ronden rijden. Dat is eigenlijk genoeg voor een eerste keer, maar het was zo verslavend dat ik ervan baalde dat het er na zes ronden al weer op zat.

’s Ochtends was het zeiknat. Nog een reden om wat nerveuzer te zijn dan ik al was. De voorspelbaarheid van de Golf en een ruime marge maakten dat het gelukkig geen probleem was. Bij gladheid veelal goed corrigeerbaar onderstuur van de Golf, verder van het ESP-knopje afblijven, rustig sturen, alleen remmen in een rechte lijn en zo ging het prima. Mijn eerste drie ronden varieerden van staand water op het asfalt tot een beginnende droge lijn. Oppassen geblazen. Wel prachtig om te zien hoe verschillend de condities kunnen zijn in één ronde.

Ronde vier was helemaal droog. Net na de poortjes werd ik ingehaald door een GT3 en een M3 GTS, daarna geen verkeer meer gezien, behalve een busje dat ik bij Adenauer Forst heb ingehaald. De Golf gaf veel grip en vertrouwen en voor mijn gevoel reed ik redelijk vloeiend. Naar mijn idee ging het echt erg hard, maar dat zal wel de perceptie van een beginneling zijn geweest. Ik geloof dat ik nog nooit zo veel lol gehad heb achter het stuur van een auto als toen. Wat een adrenaline, en die voel je pas als je Galgenkopf uitkomt en het gas loslaat op het rechte stuk. Ge-wel-dig! Net toen ik naar buiten reed voor ronde vijf ging het weer regenen. De laatste twee waren daarom ongeveer vergelijkbaar met 2 en 3. In tegenstelling wat ik verwachtte is de Ring ook leuk als het nat of half nat is.

Rent-racecar kan ik iedereen overigens aanbevelen. Super vriendelijk, communiceren net zo graag in Engels als in Duits en de eigenaar vertelt ook graag over de bijzondere auto’s die er die dag stonden (Luca Cappellari’s privé 997 GT3 RS, een Enzo, Carrera GT, California en GT3 van een Russische klant :shocked: ). De Golf deed het perfect. Deze was voorzien van een rolbeugel en aangepast onderstel en remmen. Ondanks de ruim 66.000 km op de klok (weet niet of die allemaal op de Ring zijn verreden) voelde de auto erg fris aan. DSG vind ik nogal klinisch, maar voor de eerste keer zelf rijden op de Ring is het ideaal.

Dit smaakt naar meer.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jul 2011, 20:59

Mooie verhalen heren !

Gijs, opletten dat je niet aan de kant gaat wanneer het niet kan. Jij bent niet verantwoordelijk maar het achteropkomend verkeer. Ga dus pas van je eigen lijn af wanneer het kan en dus NIET kort voor of in een bocht waardoor je jezelf in gevaar brengt. Achterliggend verkeer kan ook gewoon paar seconden wachten tot je wel aan de kant kan.

Het is dus GEEN circuit in dit opzicht maar toeristenfahrt !

JP

Bericht door JP » 10 jul 2011, 21:10

Is het nu de laatste tijd rustiger geworden Am Ring? Althans zo lijkt het wel, als ik in het weekend naar de webcam kijk.

Nog 2 weken, en ik ben er al een half jaar zelf niet meer geweest.....
:bag:

Gijs.

Bericht door Gijs. » 10 jul 2011, 21:32

stradale schreef: maar het was zo verslavend
Dit smaakt naar meer.
Bekende gevoelens :df: !!
Macboy schreef:Mooie verhalen heren !

Gijs, opletten dat je niet aan de kant gaat wanneer het niet kan. Jij bent niet verantwoordelijk maar het achteropkomend verkeer. Ga dus pas van je eigen lijn af wanneer het kan en dus NIET kort voor of in een bocht waardoor je jezelf in gevaar brengt. Achterliggend verkeer kan ook gewoon paar seconden wachten tot je wel aan de kant kan.

Het is dus GEEN circuit in dit opzicht maar toeristenfahrt !
Dat is natuurlijk waar. Gezien het tempo waarmee ik erover heen ging was het echter goed te doen om ruimte te maken. Mocht het harder gaan dan is het natuurlijk een ander verhaal en neem ik je advies graag voor lief :D .
JP schreef:Is het nu de laatste tijd rustiger geworden Am Ring? Althans zo lijkt het wel, als ik in het weekend naar de webcam kijk.

Valt volgens mij aardig mee hoor! Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat het enigszins rustiger is geworden door het commerciële karakter van de ring van tegenwoordig, maar de echte die-hard ringers zullen toch blijven komen gok ik. Wel mooi om op allerlei auto's de stickers van STR te zien.

Rupie

Bericht door Rupie » 10 jul 2011, 21:39

JP schreef:Is het nu de laatste tijd rustiger geworden Am Ring? Althans zo lijkt het wel, als ik in het weekend naar de webcam kijk.

Wat gaat er mis JP? Jij ging toch regelmatig?

Moet zeggen dat ik gevoelsmatig ook nog te weinig ben geweest.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 10 jul 2011, 22:20

Ik was er gistermiddag even voor een rondje, en ik kon zo parkeren, kaartjes halen, instappen, en de baan oprijden. Voor een zaterdagmiddag (uurtje of 13:00) met mooi weer vond ik het inderdaad opvallend rustig.

JP

Bericht door JP » 10 jul 2011, 22:24

Ruben schreef: Wat gaat er mis JP? Jij ging toch regelmatig?
(...)
Klopt, vorig jaar ging ik 2-3x per maand, maar dit jaar......geen zin.

StefanW
Auto: 106 Rallye S2 & BMW 114i

Bericht door StefanW » 10 jul 2011, 22:43

Ik was er gisteren om 18:15 uur en heb nog snel een ronde gedaan, maar vond het nog behoorlijk druk op de baan voor dat tijdstip. Vanochtend en begin van de middag was het ook weer redelijk druk.

Tommy

Bericht door Tommy » 12 jul 2011, 23:06

Afbeelding

Was gezellig am ring, de ringclio is ruim!!

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jul 2011, 23:24

whaha lol :blink:

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 16 jul 2011, 22:15

Hij blijft leuk (1m36);

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9ZBr-uYV ... e=youtu.be[/youtube]

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 16 jul 2011, 23:10

:hosanna: Volvo power! :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 jul 2011, 23:16

wat een snelheidsbeleving zo :df:

Gijs.

Bericht door Gijs. » 17 jul 2011, 12:53

GTRene schreef:wat een snelheidsbeleving zo :df:
Behoorlijk gaaf inderdaad met de camera zo laag zeg! Mooi gedaan!

Dit ziet er ook wel leuk uit (al zeg ik het zelf): even een rondje door Nürburg rijden met een Go Pro op de motorkap.

Knot

Bericht door Knot » 17 jul 2011, 13:00

EmielS60 schreef:Hij blijft leuk (1m36);
Te ring, jullie komen er aardig voorbij nog zo op snelheid!

stefan740

Bericht door stefan740 » 17 jul 2011, 19:37

60% kans op regen maar geen enkele druppel gezien am ring :D

Het was alweer een tijd geleden dat ik op zondag ben gegaan en dan merk je de drukte toch wel. Al heeft het ook wel leuke kanten, Ferrari Enzo, SLR etc waren allemaal te bezichtigen. Zelf zoals gewoonlijk weer 4 rondje gereden en dan ging lekker. Iedereen reed erg netjes en met 2 korte sluitingen was het prima vertoeven in de eifel. Ik moet zeggen dat de Continental Sportcontact 3's wel erg veel piepen en zeker niet beter zijn dan mijn oude Eagle F1's. Maargoed dit was de laatste keer op straatbanden. In augustus een doordeweekse dag uitzoeken om wat meer de nadruk op rijden ipv gezelligheid te leggen :df:
Ik moet zeggen dat ik echt 0 bekende nederlandse auto's heb gezien, gebeurt niet vaak.

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 17 jul 2011, 20:03

Knot schreef:
EmielS60 schreef:Hij blijft leuk (1m36);
Te ring, jullie komen er aardig voorbij nog zo op snelheid!
Ja, die auto was echt geweldig daar. Niks meer van over nu, alle bruikbare onderdelen zijn verkocht.

Afbeelding

Op DH deed ie 277 op de GPS tot ie in de begrenzer ging, ook te zien in 't filmpje (plof uit uitlaat).

steve smith

Bericht door steve smith » 17 jul 2011, 20:11

Huh? Hoezo dat dan? Ding is toch niet plat gegaan ofzo?

Plaats reactie