Zo dat was lekker, weekje DF in Duitsland :-)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Zo dat was lekker, weekje DF in Duitsland :-)

Bericht door markk » 16 jul 2011, 19:30

Net terug van een weekje Duitsland. Mooi Hotel in (kurpark) Numbrecht. Lekker dichtbij (304km) maar toch ver genoeg. Vanuit daar ook nog een dagje Moezel (Cochem / Bernkastel) gedaan.

Duitsland is toch wel erg goed hoor. Mooie omgeving, minder dure prijzen, meer ruimte, gewoon relaxed sommige stukken 230+ aangetikt zonder vrees voor de flitsbrigade, etc.

[1] Hotelleke
Afbeelding

[2] Beetje rondcrossen in de omgeving
Afbeelding

[3] Af en toe lekker bakkie doen
Afbeelding

[4] Tsja wel een probleem zeg maar kale kop, mooi weer en cabrio -> dus petje gekocht in Cochem
Afbeelding

[5] Het leven kan soms erg goed zijn :-)
Afbeelding

Jammer dat het weer voorbij is...

Mark.

M@rcel

Re: Zo dat was lekker, weekje DF in Duitsland :-)

Bericht door M@rcel » 16 jul 2011, 19:39

Gave eindfoto met tekst.

Duitsland blijft een mooi land.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 16 jul 2011, 20:00

Die laatste foto is prachtig!

Wat kleurt dat geel heerlijk bij het blauwe en groene van de omgeving!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 jul 2011, 20:06

Mark verdient een DF award. De enige die hier over driving fun post, de rest is vooral aan het flamen over FL, post over pokeren, theoretische discussies over wel of geen turbo's, het eeuwige leven en rechtuitbranden van tankstelle naar tankstelle. :)

Michel P

Bericht door Michel P » 16 jul 2011, 20:29

Laatste foto is echt gewedig!

@wouter +1

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 16 jul 2011, 20:33

Helemaal mee eens Wouter.

Maar Mark heeft dan ook een wagenpark om zich van al dat gepeupel niets aan te trekken. Voor elke bui heeft hij wel een auto staan, met of zonder turbo. Maar allemaal met enorm veel DF.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 16 jul 2011, 20:35

Heerlijk! Over 4 weekjes mag ik! :blink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 jul 2011, 22:08

Wouter81 schreef:Mark verdient een DF award. De enige die hier over driving fun post, de rest is vooral aan het flamen over FL, post over pokeren, theoretische discussies over wel of geen turbo's, het eeuwige leven en rechtuitbranden van tankstelle naar tankstelle. :)
+1 altijd top om zijn verhalen te lezen, ook erg herkenbaar, heerlijk om op vakantie rond te rijden door de bergwegen! weer een lekker weekje geweest zo te lezen ;)

leuke foto's ook!

GTRene

Bericht door GTRene » 16 jul 2011, 22:13

lol, leuk.

ik zat vandaag ook bijna 200km in DLD wat me opviel als je van de snelweg komt en door/langs de dorpjes komt, dat het voelt als rijden zoals sommige plekken in NL zeg 30 jaar geleden qua tijd stil staan en een soort relaxed achtig? niet alles zo strak? anyway gaf een goed gevoel.

stefan740

Bericht door stefan740 » 16 jul 2011, 22:52

Ik heb eenzelfde tripje gedaan afgelopen week. Via de ardennen en vogezen een tijdje in het zwarte woud rondgereden. Lekker appartement, beetje rondscheuren, beetje sightseeing en lekker eten natuurlijk. Duitsland heeft het inderdaad wel voor elkaar, maarja het is niet spannend natuurlijk.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 16 jul 2011, 22:55

GTRene schreef:lol, leuk.

ik zat vandaag ook bijna 200km in DLD wat me opviel als je van de snelweg komt en door/langs de dorpjes komt, dat het voelt als rijden zoals sommige plekken in NL zeg 30 jaar geleden qua tijd stil staan en een soort relaxed achtig? niet alles zo strak? anyway gaf een goed gevoel.

Dat zie je in Frankrijk ook veel. :)
stefan740 schreef:Ik heb eenzelfde tripje gedaan afgelopen week. Via de ardennen en vogezen een tijdje in het zwarte woud rondgereden. Lekker appartement, beetje rondscheuren, beetje sightseeing en lekker eten natuurlijk. Duitsland heeft het inderdaad wel voor elkaar, maarja het is niet spannend natuurlijk.
Wat is er niet spannend aan geweldig asfalt, gelegd in de mooiste kronkels midden in de natuur? :wink:

stefan740

Bericht door stefan740 » 16 jul 2011, 23:05

Nou het klinkt niet spannend he. Als ik vertel waar ik geweest ben kijkt men je zo aan :roll:

Ik heb genoten! Hoe vaak rij je nou een klassieke heuvelklim parcours omhoog :df:

Youp

Bericht door Youp » 16 jul 2011, 23:20

stefan740 schreef:Nou het klinkt niet spannend he. Als ik vertel waar ik geweest ben kijkt men je zo aan :roll:

Ik heb genoten! Hoe vaak rij je nou een klassieke heuvelklim parcours omhoog :df:

Voor DF-ers klinkt die hoek van Duitsland als genieten. ;)

EG

Bericht door EG » 16 jul 2011, 23:48

Probleem met Nederland vind ik de flitsbrigade niet eens, serieus... Ja tuurlijk is het beter als het weg is, maar imho zijn er andere prioriteiten die aangepakt moeten worden:

Het probleem is dat veel secundaire (N) wegen duurzaam debiel zijn uitgevoerd waardoor je niet meer kan inhalen en je maar 60 mag...

Ook door sommige kleine gehuchten/dorpskernen rijden is een hel, alles om het doorgaande verkeer maar te treiteren...

Laat staan de autobelastingen hier, de hoogste van West-Europa, Schotland, Ierland, Engeland, Duitsland, Belgie (Frankrijk betalen ze niks!) ze betalen allemaal veel minder dan ons... Als ik de bedragen van hier aan een van die inwoners vertel dan is de gezichtsuitdrukking zo:

:duh:

Als je autoliefhebber bent is Nederland gewoon het verkeerde land helaas. En ja dat is een eigen persoonlijke ervaring.

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 jul 2011, 23:51

Geweldig Markk.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 16 jul 2011, 23:53

Mooi om te lezen, keep it coming! :df:

Youp

Bericht door Youp » 16 jul 2011, 23:54

EG schreef:Probleem met Nederland vind ik de flitsbrigade niet eens, serieus... Ja tuurlijk is het beter als het weg is, maar imho zijn er andere prioriteiten die aangepakt moeten worden:

Het probleem is dat veel secundaire (N) wegen duurzaam debiel zijn uitgevoerd waardoor je niet meer kan inhalen en je maar 60 mag...

Ook door sommige kleine gehuchten/dorpskernen rijden is een hel, alles om het doorgaande verkeer maar te treiteren...

Laat staan de autobelastingen hier, de hoogste van West-Europa, Schotland, Ierland, Engeland, Duitsland, Belgie (Frankrijk betalen ze niks!) ze betalen allemaal veel minder dan ons... Als ik de bedragen van hier aan een van die inwoners vertel dan is de gezichtsuitdrukking zo:

:duh:

Als je autoliefhebber bent is Nederland gewoon het verkeerde land helaas. En ja dat is een eigen persoonlijke ervaring.
Haha ja, een 80 weg downgraden naar 60 weg en er dubbel doorgetrokken strepen en drempels leggen gebeurt hier in de omgeving met enige regelmaat. Die dubbel doorgetrokken strepen zijn echt het misselijkste van alles. Als ik overzicht heb en er rijdt een vrachtwagen voor me of een landbouwvoertuig of wat voor langzaam hok dan ook, lap ik ze gewoon aan m'n laars. Mijn god, het toppunt van betutteling.

Nee, als automobilist hoef je niet meer te denken, situaties in te schatten en te anticiperen. Dat doen wij wel voor jou! En zich dan afvragen waarom de gemiddelde Nederlander niet kan autorijden....

Rupie

Bericht door Rupie » 17 jul 2011, 08:39

Dat is het fijne van D. Overal 100 binnendoor, bij dorpskernen of kruisingen een paar 100 meter 70, dan weer 100. Heerlijk voorspelbaar en logisch.

:wave:

En plus 1 voor deze foto.

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 17 jul 2011, 16:44

Die laatste foto is inderdaad prachtig!

Ik slaap meestal ook in Cochem als we naar de ring gaan, is 40min (extra) sturen maar de omgeving maakt dat ruimschoots goed!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 jul 2011, 18:16

Duitsland met name regio Eifel is gewoon super. Laatste jaren zijn we er elk jaar wel een weekje geweest. Heerlijk rijden, heerlijk eten, hoogstaande kwaliteit van het verblijf en altijd correct, schoon en netjes. Alleen met het weer moet je wat mazzel hebben. Afgelopen keer had ik de M-Qpe niet mee en toen zeiden we al tegen elkaar.....misschien moeten we nog ff met z'n tweetjes gaan :df: Na het lezen van dit topic moet ik het maar wat concreter maken :wave:

De Boxster lijkt me ook ideaal voor deze taak :D

Joop

Bericht door Joop » 17 jul 2011, 18:56

Leuk om te lezen Markk...

...ook een van de redenen waarom ik er ook regelmatig ben te vinden. Eifel, Schwarzwald, omgeving rond Stuttgart maar ook Beieren zijn leuke gebieden om te toeren

Vorige week zaterdag ook nog heen-en-weer geweest voor een dagje Eifel. In de Eifel (en randje Ardennen) een mooie route van ca. 450km gereden met de verplichte Ring-rondjes...

Voor mij eigenlijk een ideale DF-dag.

Plaats reactie