Subaru Impreza STI Spec G v2.0
Het is zo ver.. de STI is reborn… alle upgrades op een lijn.
Motor
Group N Motor Mounts and Pitch Stop om te zorgen dat alles goed op zijn plek blijft onder het circuit rijden en alle g-krachten die op de nurburg ring gehald worden worden.
Drivetrain
Bridgestone RE070 Semislicks vervangen de Toyo R888, stapje achter qua grip, maar twee stappen vooruit met roll geluid. Tot nu toe met straat gebruik vind ik ze best goed.
H&R Lowering Springs special voor de MY05 STI onderstel, is best hard, maar geeft ok veel stabiliteit onder sportief gebruik. Wielkast meting van de hoogte kwam uit op 350mm voor en 340mm achter.
MY05 STI upside down Shocks (Het zijn geen KW maar toch verassend goed in combinative met H&R springs)
STI MY05 STI knuckles Front zijn noodzakelijk voor de upgrade naar de 5 x 114,3 steek
Perrin Master Cylinder Brace, de laatste puntje op de i van de remmen.
STI MY05 5 x 114,3 Wheel Bearings and Hubs Front + Rear. Deze lagers zijn veel sterker en kunnen veel meer circuit km’s tegen gaan en tevens zorgen ze dat de remschijven de remzuigers / blocken niet kunnen weg duwen in de bochten.
Whiteline Subframe Lockbolts tijdens de installatie toch problemen, gelukkigmaar de rechter kant is goed gegaan en bijna ale circuits zijn met de clock en dus meer bochten naar rechts... maar ooit zal hier een op losing voor komen... nu nog niet.
Whitleine Diff Support Rubbers , hardere rubbers om de diff beter in stand te houden tijdens circuit rijden.
Formel Heat Treated and balanced Brakedisks Front+Rear (Remschijven voor op circuit)
Custom built ABS Tone-ring spacer (Boy Huijzer Special)
Uitlijning
Zal weer voor onbegrip zorgen :o) maar door gebrek aan camber en caster voor, moet de scherpte van det stuuren uit de toe komen…. Woensdag wordt het uitgestest op zandvoort.
Voor -1.1 camber L+R
Toe voor -0.18
Achter -2.0 camber L+R
Toe achter +0.18
Interior
Innovate Wideband AFR (om de Air/Fuel mix in de gaten te houden)
Een ode aan mijn moeder die nooit een rondje op de ring heeft kunnen meerijden.
Exterior
Aeroworks Carbon Trunk (dankzij een touché tijdens de stalling veel kilos lichter dan de OEM achter klep)
MY06 Enkei STI Rims, door de ombouw naar 5 x 114,3 noodzakelijk.
The End...
