Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 13 jul 2011, 12:09

Maus335i schreef:Nog even over dat communisme gesproken:

http://www.l1.nl/content/5328566/sp_zig ... t_verlagen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
SP: Ziggo moet prijs abonnement verlagen

Volgens de SP moet Ziggo bij het verminderen van het aantal analoge tv-zenders ook de prijs van een kabelabonnement aanpassen.

Tweede Kamerlid Jasper van Dijk stelde hierover dinsdag Kamervragen aan minister Marja van Bijsterveldt, die gaat over de media.
Nogal van de pot gerukt. Kamervragen omdat een commercieel bedrijf bepaalde besluiten maakt die ze niet aanstaat?! Waar haal je in hemelsnaam het IQ vandaan om te denken dat dit overheidsmatig opgelost moet worden. Bijsterveldt reageerde dan ook terecht met dat zij geen invloed heeft op het prijsbeleid van een commercieel bedrijf. Zou wat wezen....
Inderdaad, vreselijke gedachtengang bij dat stelletje rooie rakkers. Ga ergens anders parasiteren, Cuba, Venezuela of Iran, daar maken jullie vriendjes. :D

Marius

Bericht door Marius » 13 jul 2011, 14:31

Niet te geloven hè hoe die mafketels denken, sturen nog net geen beterschapskaartjes naar Chavez en Fidel.

Andere partijen zijn trouwens geen haar beter:
http://www.at5.nl/artikelen/54604/boete ... vrij-maakt" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.binnenlandsbestuur.nl/Home/a ... 6326.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 jul 2011, 14:37

Maus335i schreef:Nog even over dat communisme gesproken:

http://www.l1.nl/content/5328566/sp_zig ... t_verlagen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
SP: Ziggo moet prijs abonnement verlagen

Volgens de SP moet Ziggo bij het verminderen van het aantal analoge tv-zenders ook de prijs van een kabelabonnement aanpassen.

Tweede Kamerlid Jasper van Dijk stelde hierover dinsdag Kamervragen aan minister Marja van Bijsterveldt, die gaat over de media.
Nogal van de pot gerukt. Kamervragen omdat een commercieel bedrijf bepaalde besluiten maakt die ze niet aanstaat?! Waar haal je in hemelsnaam het IQ vandaan om te denken dat dit overheidsmatig opgelost moet worden. Bijsterveldt reageerde dan ook terecht met dat zij geen invloed heeft op het prijsbeleid van een commercieel bedrijf. Zou wat wezen....
Die SP rukkers zullen wel de pik in hebben op Ziggo omdat die een tijdje terug de p#rnozenders ook uit het basispakket gooide. Met hun gelimiteerde SP kamerlidsalaris is die paar euro extra voor het erotiekpakket vast te duur. :)

Onzin natuurlijk dat geouwehoer over Ziggo. Die paar zenders die eruit gaan betreft slechts analoge zenders. In het digitale pakket zitten ze gewoon. De reden dat die analoge zenders eruitgaan is om meer ruimte te maken op de kabel. Een analoog signaal heeft meer 'ruimte' nodig dan een digitaal signaal. Je krijgt er dus meer digitale zenders voor terug dan het aan analoge kost. Dat heet technologische vooruitgang.

Maar misschien zitten die rode linksche rakkers nog ouderwetsch TV te kijken achter een zwart/wit TV die nog in de tijd van Chroetsjov is gemaakt door blije arbeiders in een staatsfabriek in hun paradijselijke Sovjet-Unie. Dan is digitale TV vast een stap te ver ja.

En daarnaast hebben ze zich uiteraard ook niet te bemoeien met een dergelijke interne beslissing bij een commerciëel bedrijf.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jul 2011, 16:04

ik heb ook analoog maar betaal al jaren de prijs van digitaal...
ik vind het wel oke zo het was, als ik digitaal zou willen moet ik een extra ding aanschaffen en ineens tig zenders erbij die ik niet hoef.
zo het was vond ik oke, maja nu gaan ze dat veranderen...dus voor mij ook niet prettig, al snap ik jullie gedachten ook wel :D
maar begrijp ook mensen zoals ik en of oudjes :kikker:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 14 jul 2011, 10:00

LOL, begin idd een steeds begrijpelijker beeld van je te krijgen.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2011, 10:14

:mrgreen: ben al jaren een soort bejaarde qua brain power (oude pc in moderne tijden) die hele dagen thuis zit met verwarming wat hoger, doch in een redelijk fris lijkend jasje, als je dan ook nog een paar TIA's er over heen krijgt helpt ook niet echt :lol:

moeilijk in te schatten dus :wink: magoed, dat geld voor velen weer op andere gebieden.

Robin

Bericht door Robin » 14 jul 2011, 10:25

Tja Rene dat spijt me wel man....

M'n ma heeft 9 jaar in'n rolstoel gezeten met d'r hersenbloedingen en tia shit. bijna 2 jaar geleden overleden. Lijdensweg. Erg. Drama.
En nog maar 62 toen. Ben er bijna tevreden mee dat 't na 9 jaar afgelopen was. Wat 'n stress en shit. Alles lijdt eronder, je sociale leven, familiebanden etc etc. Maar de buitenwacht let daar niet op. Die ziet 'n buitenkant. Het leven gaat verder etc etc. Ieder voor zich etc.

Daarom heb ik ook amper clementie voor gezeik en gezeur en zogenaamd leed van 'n ander. Maar ok ieder huisje heeft z'n kruisje. En dat 'gun' ik anderen ook zogezegd. :kikker:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2011, 10:57

:D achja, die van mij waren nog relatief "licht" je merkt het natuurlijk wel goed :lol: die meest duidelijk daarvan was wel ff lastig, je kan niet normaal praten (what else is new :lol: ) en of schrijven en rechterhelft van je lijf vooral doet raar en je zicht e.d, maar trekt allemaal weer bij, was alleen klote met meer moeilijke woorden en ook Engels, daar baalde ik van, duurde erg lang (jaar of 2) voor ik weer ongeveer op het oude "niveau" van daarvoor kwam, en sinds de 2de heb ik zogoed als elke dag/altijd tinitus oid? hoge piep zeg maar in je kop, als het te hard is moet ik ff rustig aan doen :kikker:

maar verder aardig "oke" zegt ie maar :wave:

back to topic :drieling:
RTL4 schrijft: – HEERLEN – De gemeente Heerlen voert toch een blowverbod in. De maatregel, onderdeel van de Algemene Plaatselijke Verordening, komt er ondanks een uitspraak van de Raad van State. De Raad stelt dat een plaatselijk verbod in strijd is met de Opiumwet. Daarin staat dat het aanwezig hebben van softdrugs in ons land verboden is.
dus geen Blowjobs meer? :lol:

dvh

Bericht door dvh » 14 jul 2011, 11:32

http://www.nu.nl/binnenland/2564987/peu ... ndeld.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Echt serieus, degene die hiervoor verantwoordelijk is... keihard een nekschot.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2011, 14:35

ja erg, en dat bij zo'n jong klein kind.

die vent in de USA ging nog wat verder met iemand die hij van straat oppikte, moet je de rest van het verhaal ook lezen hoe dat jochie op straat kwam...
De politie heeft de vermimste achtjarige Leibby Kletzky uit Brooklyn in New York dood teruggevonden. Het lichaam van de joodse jongen werd versneden. Er werd een verdachte aangehouden, die de moord bekende.

Levi Aron, de dader die bekende. De 35-jarige Levi Aron uit Brooklyn wordt aangeklaagd voor de moord op de jongen. Hij zou door de grote aandacht die de politie aan de verdwijning schonk in paniek geslagen zijn en zijn slachtoffer in stukken gesneden hebben, om die vervolgens in een rode koffer te proppen en drie kilometer verder te dumpen in een afvalcontainer. De afgesneden voeten van de achtjarige chassidische jongen bewaarde hij in zijn diepvries
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... eden.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 14 jul 2011, 18:59

Zaadverhaal, doet me denken aan 'There's something about Mary'

Nu is 'leche' het Spaanse woord voor melk en ook voor sperma dus zo gek ernaast zat verdachte Garcia(van Spaanse oorsprong?) niet. :duck:

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2565632/ma ... ghurt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2011, 19:29

gatver...

doet me denken aan die mop van die bankovervaller die een bank gaat overvallen...
die dreigend met een pistool alles wil hebben wat in de kluis ligt, open de kluis!
kluis 1 een bord pap...
onder dreiging van het pistool moet de bankbediende ook de 2de kluis open maken...weer een bord pap... :wtf:
dan ook die derde kluis open maken...en wat denk je, weer een bord pap, de overvaller wordt er moe van en zegt, pfff doe me dan dat bord pap maar...de medewerker van de bank kijkt wat vreemd maar de overvaller kijkt dreigend en dus geeft hem dat bord pap, de overvaller smikkelt het helemaal op en zegt dan, wat is dit eigenlijk voor klote bank, geen geld maar alleen borden pap :shout:

de medewerker van de bank zegt dan rustig, dit is een spermabank meneer :clown:

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 jul 2011, 00:53

Robin schreef:Zaadverhaal, doet me denken aan 'There's something about Mary'

Nu is 'leche' het Spaanse woord voor melk en ook voor sperma dus zo gek ernaast zat verdachte Garcia(van Spaanse oorsprong?) niet. :duck:

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2565632/ma ... ghurt.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zei " dame la leche papi" en dat deed die.. :?

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jul 2011, 10:14

daar luste ze wel pap van :kotsen:

Marius

Bericht door Marius » 15 jul 2011, 14:44

Verloop van de grafiek in het volgende artikel ziet er voor de EU niet heel anders uit durf ik te stellen:
http://www.fgmr.com/something-more-impo ... limit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 21 jul 2011, 08:09

Waarom staan hier geen voorbeelden bij? Iets van bijvooreeld bepaalde werelddelen gaan meer opwarmen dan andere dus krijg je volksverhuizingen, irritatie , funest voor wereldvrede etc?
Wie heeft 'n goeie argumentatie hierbij aub?
http://www.nu.nl/buitenland/2570523/opw ... vrede.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jul 2011, 09:38

ja als de nomaden?
doch in die landen is het helaas niet alleen de op-warming van en of droogte...
ook machthebbers en misdaden waarvan de "gewone" mensen weer de dupe van zijn.
erg moeilijke landen, wellicht dat ze van bovenaf/buitenaf beter geregeld moeten worden en voorbereidingen aanleggen als waterbronnen her en der en irrigatiesystemen, beter een paar over dan een paar te kort.
water is daar "goud" bijwijze van en de eerste levens behoefte.
daarnaast krijgsheren waarschuwen en anders opties maken die uit te schakelen/opruimen (nee niet in het gevang maar...)

Marius

Bericht door Marius » 21 jul 2011, 13:29

Een van de problemen is eenvoudige toegang tot grote hoeveelheden water. China bv is momenteel bezig op grote schaal bronnen aan te leggen, omdat ze anders een probleem hebben in de toevoer en bang zijn te afhankelijk te worden van andere landen. Dit is echter niet vanwege de global warming, maar simpelweg omdat de groeiende bevolking steeds meer gaat gebruiken. Westerse landen zijn echter weer bang dat het water hier gehaald gaat worden.
Het is wel weer grappig om te zien dat de VN daar iets voor moet gaan 'regelen'. Dat komt natuurlijk weer neer op extra commissie's etc gerund door Ban Ki-moon (je weet wel, degene die zelf nog het meest belang had in de klimaathoax omdat hij handelde in CO2 rechten en dus ook veel paniek over CO2 gezaaid heeft met de vervalsde data in de IPCC rapporten ), die op kosten van jou en mij dure rapporten gaan schrijven en consultants in gaan huren.

Afrikanen steunen door eenvoudigere toegang te verschaffen tot water wordt al decenia lang gedaan. Daar hoeven we geen krijgsheren voor te gaan vermoorden cq. Bovendien heeft een krijgsheer ook niets aan een land waar geen water vloeit.
'We' zijn al jaren 'van bovenaf dingen aan het regelen' in Afrika etc en het resutlaat is nu wat er nu is; niet echt om over na huis te schrijven. Het is naief te denken dat met nog meer 'regelen' en nog meer geweld (ik citeer bv 'krijgsheren uit te schakelen/opruimen' maar ook het onder dwang geld afnemen van westerse burgers, die het geld al niet hebben, en dat geld naar afrika sturen) het dan wel opgelost gaat worden.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 jul 2011, 14:23

Optreden van de staatssecretaris vond ik niet erg sterk gisteren: Nieuwsuur fragment. De vraag is inderdaad of we over tien jaar niet weer voor hetzelfde verhaal staan. We zouden ons eigenlijk moeten doodschamen of er eerlijk voor uitkomen dat het ons eigenlijk geen reet interesseert. Daar komt het uiteindelijk op neer. Verhaal van Marius is plausibel in mijn ogen. Dus of we doen er iets aan of niet. En als we er iets aan doen, doen we het omdat we het echt erg vinden. Zonder een daadwerkelijke intentie om dingen op te lossen wordt er niks opgelost.

Aan de andere kant kijk ik ook de andere kant op op het moment.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jul 2011, 14:41

inprincipe lijkt me Zuid Afrika ook rijke landen genoeg hebben om bv water putten e.d. aan te leggen, niet dat wij dat niet moeten/kunnen doen en al doen, maar daar is denk niet veel of niet genoeg onderling nog geregeld?

GTRene

Noorwegen Norway bom en schieten e.d.

Bericht door GTRene » 22 jul 2011, 23:22

Noorwegen is in shock na dubbele aanslag
In de Noorse hoofdstad Oslo is er een zware bomaanslag geweest in een wijk met overheidsgebouwen. Er zijn zeker zeven doden gevallen. Enkele uren later was er ook een schietpartij even buiten Oslo. Daarbij zijn zeker tien doden gevallen. De schutter is opgepakt, hij is een Noor
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... n_Explosie" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Norway

Bericht door GTRene » 22 jul 2011, 23:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

al 16 doden nu

Robin

Bericht door Robin » 23 jul 2011, 08:03

Zeker 80 doden op dat eilandje Utoya.
Scandinavië is z'n maagdelijkheid allang kwijt, maar dit is ongelovelijk.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 23 jul 2011, 08:31

Zo veel schade van een autobom :shock: ?

Spreken nu over minstens 80 doden op t eiland. Wat een ongekende catastrofe.

GTRene

80 doden op Utoya eiland bij Noorwegen

Bericht door GTRene » 23 jul 2011, 09:08

ja, flinke schade door die bom in Oslo.

ik hoor het ook net, 84 doden op dat Utoya eiland alleen al :shocking:
en het verhaal van zo'n jongen daar die wel vluchtte maar werd getroffen door kogel maar deed alsof ie dood was, hij zag hoe raar die tot Politie agent verklede moordenaar deed.
Die politieagent (verkleed) kwam zelfs over hem heen staan om te zien of hij wel dood was...hij voelde z'n adem oid? en hoorde z'n voetstappen (dan ben je denk ook high sensitief adrenaline)
hij heeft het zo dus overleefd.
Daarna kwam er meer politie op het eiland en de overlevenden waren daardoor doodsbang dat zij wellicht dan ook moordenaars konden zijn, je weet het dan niet meer.
Scary situation...

Plaats reactie