Formule 1 2011
- Reind
Re: Formule 1 2011
F1 is hedendagen enkel riskmanagement. De emotie is ver te zoeken. Zakelijk gezien is het natuurlijk de juiste beslissing. Maargoed, daar zet ik de TV niet voor aan. Toch hebben coureur grote Ego's waardoor er toch spektakel is.
Hoewel ik geen persoonlijke favoriet heb vind ik Hamilton tochwel de meest aansprekede coureur als het aankomt op strijdlust. Hij gaat er altijd voor en dat is mooi.
Hoewel ik geen persoonlijke favoriet heb vind ik Hamilton tochwel de meest aansprekede coureur als het aankomt op strijdlust. Hij gaat er altijd voor en dat is mooi.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Sinds kort volg ik de F1 alleen nog maar via de BBC.....Deze worden namelijk consequent gespot......
Live kan ik af en toe een race niet kijken door andere verplichtingen, dus dan is dit een goede oplossing.
Blijf me verbazen over hoe die gasten van de BBC het voor elkaar hebben.
Werkelijk alles en iedereen krijgen ze voor de camera.....maar ook de pre-show blijft leuk.
Deze keer weer met Buttun en Hamilton op een jetski door de haven laten racen.......
Juist door de inbreng van DC, MB, en EJ gaan er deuren open die voor RTL7 gesloten blijven.
En Edie hoeft echt niet te slijmen, weet niet of je de reactie van de Engelse fans hebt gezien na de podium ceremonie.......
Live kan ik af en toe een race niet kijken door andere verplichtingen, dus dan is dit een goede oplossing.
Werkelijk alles en iedereen krijgen ze voor de camera.....maar ook de pre-show blijft leuk.
Deze keer weer met Buttun en Hamilton op een jetski door de haven laten racen.......
Juist door de inbreng van DC, MB, en EJ gaan er deuren open die voor RTL7 gesloten blijven.
En Edie hoeft echt niet te slijmen, weet niet of je de reactie van de Engelse fans hebt gezien na de podium ceremonie.......
- RutgerK
Ik vind Eddie Jordan ook ergerniswekkend gisteren. Ik kreeg ook het idee van DC geen discussie met hem meer aangaat. Er vielen stiltes en er werd wel heel vaak gezegd dat iets 'een mening'is.
Tranen trekkend vond ik het oordeel van EJ over de instructie dat Webber Vettel niet mocht inhalen. Ik kan mij nog goed herinneren hoe EJ vorig jaar een uur na de race nog steeds te keer ging over de boodschap van Ferrari aan Massa dat Alonso sneller was en dat het competitievervalsing was en een schande voor de sport.
Qua inhaalacties vond ik het weer eens een boeiende race. Die kabelcamera was super. Het leek soms wel een replay uit een GT game.
Tranen trekkend vond ik het oordeel van EJ over de instructie dat Webber Vettel niet mocht inhalen. Ik kan mij nog goed herinneren hoe EJ vorig jaar een uur na de race nog steeds te keer ging over de boodschap van Ferrari aan Massa dat Alonso sneller was en dat het competitievervalsing was en een schande voor de sport.
Qua inhaalacties vond ik het weer eens een boeiende race. Die kabelcamera was super. Het leek soms wel een replay uit een GT game.
- Dutch
Inderdaad, altijd zo. Sinds de F1 van ITV naar de BBC terug is, kijk ik steevast BBC. En tja, EJ, die staat daar duidelijk voor 'de discussie'.Pennucciracing Luco schreef:Ik heb het ook via de BBC gevolgd![]()
Alleen nu was het natuurlijk wel in Engeland, dus ben benieuwd of het de volgende grand prix ook zo gaat?
En Wouter, Webber moest wel inhouden maar deed 't niet, wat natuurlijk wel stoer was. Dus dit was alles wat hij eruit wist te halen. Ik vond dit een beetje een Oostenrijkse Ferrari-beslissing van Red Bull. Heel bangig, alsof ze aanvoelen dat Ferrari en Alonso een héél sterke tweede seizoenshelft gaan beleven.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Idd. Dutch, en daarom hoop ik dat die angst straks toch op de één of andere manier wordt afgestraft. Als je kampioen wilt worden, dan snap ik dat je in bepaalde gevallen teamorders nodig kunt hebben. Bij Red Bull willen ze niet zo'n spannend slot als vorig seizoen meemaken, na oa. een crashende Vettel en Webber in Turkijke maar dit is het andere uiterste. We zijn amper op de helft van het seizoen en Vettel heeft al een bizarre straatlengte voorsprong. Al neemt hij nu vakantie tot begin september, dan nog staat hij daarna nummer 1 in de stand.
Reageren op Ferrari lijkt me nu ietwat overdreven. Het lijkt me slimmer als Red Bull van de eigen kracht uitgaat en op dezelfde manier blijft rijden als tot nu toe. Nu al reageren uit angst terwijl je exact 2x zoveel punten hebt als Ferrari in de constructeursstand (en Vettel die 2x zoveel heeft als Alonso) geeft me geen goed gevoel.
Als je dan je pole-man (Webber in dit geval) al verbiedt om zelf ook eens een succesje te halen, dan is dat een behoorlijke middelvinger richting laatstgenoemde IMO. Maar goed, dat het huwelijk Webber - Red Bull onder druk staat is al langer bekend.
Reageren op Ferrari lijkt me nu ietwat overdreven. Het lijkt me slimmer als Red Bull van de eigen kracht uitgaat en op dezelfde manier blijft rijden als tot nu toe. Nu al reageren uit angst terwijl je exact 2x zoveel punten hebt als Ferrari in de constructeursstand (en Vettel die 2x zoveel heeft als Alonso) geeft me geen goed gevoel.
Als je dan je pole-man (Webber in dit geval) al verbiedt om zelf ook eens een succesje te halen, dan is dat een behoorlijke middelvinger richting laatstgenoemde IMO. Maar goed, dat het huwelijk Webber - Red Bull onder druk staat is al langer bekend.
-
OnlineDownforce Hans
Precies Erik, vorig jaar keek ik heeeeeeeel af en toe nog wel eens naar rtl7 maar nu doe ik dat ook al niet meer.Eric H schreef:Sinds kort volg ik de F1 alleen nog maar via de BBC.....Deze worden namelijk consequent gespot......
BBC is helemaal top wat dat betreft.
Ik moest wel lachen om die Hamilton op die jet ski en op de reactie van die anderen die gelijk al zagen dat ze geen kans hadden. :sailing:

- ADV
Ik kijk het ook al op BBC sinds het daar weer op is.. echt top!
Idd pre-show is af en toe nog leuker dan de race.. Stukje over Top Gear, stukje over jetski's.. echt gaaf.. gridwalk van MB is ook altijd wel vet, die kan ook gewoon met iedereen praten..
Idd pre-show is af en toe nog leuker dan de race.. Stukje over Top Gear, stukje over jetski's.. echt gaaf.. gridwalk van MB is ook altijd wel vet, die kan ook gewoon met iedereen praten..
- @iko
1 ding snap ik nog niet helemaal:
Waarom mag Hamilton bewust Massa rammen, terwijl Schumacher een flinke straf krijgt als hij per ongeluk tegen Kobayashi uitglijdt?
Waarom mag Hamilton bewust Massa rammen, terwijl Schumacher een flinke straf krijgt als hij per ongeluk tegen Kobayashi uitglijdt?
- RJay
Omdat massa toen niet de rondte in vloog en zo veel posities verloor. Vind het ook dubieus.
- Tom V
Vind ik een gekke vergelijking. Schumacher ramde Koba gewoon van de baan, Hamilton en Massa waren gewoon aan het paintswappen en bleven beiden op de baan. Massa kwam overigens van buitenom, Hamilton kan dan op de apex niet verdwijnen.
Vond het overigens wel een leuk gevecht maar het is natuurlijk "in" in de F1 om bij elk contact zo snel mogelijk een schuldige aan te wijzen.
Vond het overigens wel een leuk gevecht maar het is natuurlijk "in" in de F1 om bij elk contact zo snel mogelijk een schuldige aan te wijzen.
- RutgerK
Hamilton gaf overigens na de race wel zelf aan dat hij wist dat hij de apex niet zo kunnen pakken omdat zijn rem linksvoor koud was. Zijn remmen waren afgekoeld omdat hij nauwelijks remde omdat hij brandtsof aan het besparen was.
MS had denk ik niet eens de intensie om in de halen maar miste gewoon domweg zijn rempunt door het gebruik van DRS op de nieuwe slicks. Drive through was denk ik voldoende straf geweest.
MS had denk ik niet eens de intensie om in de halen maar miste gewoon domweg zijn rempunt door het gebruik van DRS op de nieuwe slicks. Drive through was denk ik voldoende straf geweest.
- RutgerK
Hamilton gaf overigens na de race wel zelf aan dat hij wist dat hij de apex niet zo kunnen pakken omdat zijn rem linksvoor koud was. Zijn remmen waren afgekoeld omdat hij nauwelijks remde omdat hij brandtsof aan het besparen was.
- Eric H
+1Tom V schreef:
Race incident is iets wat spontaan uit de boeken is verdwenen bij de heren officials....
Zonde, want daarmee haal je bij voorbaat al een hoop actie uit de race.
Niemand die meer een uitremactie a la J Villeneuve doet.....
Want stel je voor dat je iemand raakt en een drive-through of stop and go krijgt....
Wat dat betreft vind ik Kobayashi een aanvulling voor het veld.
Die gast doet tenminste wat op de baan, okee, het is waarschijnlijk niet allemaal even handig en slim, maar die gast is in ieder geval wel aan het racen.....
Er is voorafgaand aan de race besloten dat er geen drive-throug's gegeven zouden worden.Drive through was denk ik voldoende straf geweest.
Dit omdat de pit-entry en exit dermate kort zijn, dat er nauwelijks van een "straf" sprake zou zijn.
Dus voor de race is er gezegd dat wanneer er rijders gestraft zouden worden, dit altijd zou resulteren in een stop and go.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Kobayashi is een verademing op sommige momenten inderdaad. Takuma Sato had daar soms ook wel een handje van.
Maar de top 5/6 rijders kunnen het zich ook niet veroorloven om een alles of niets actie te doen. Beter de schade beperkt houden dan om gelijk 25 punten achterstand op te lopen als het mis gaat.
Wat ik me wel afvraag is wat Barrichello en Trulli nog in de F1 doen. Barrichello is soms nog iets sneller dan z'n teamgenoot, maar dat is volgens mij ook een kwestie van tijd (terwijl Maldonado nou ook niet echt een top talent is). Trulli kan al helemaal geen vuist maken tegen Kovalainen. Leuk om dan mee te rijden als veldvulling en onder het mom van ervaring een auto proberen sneller te maken, maar het schiet niet echt op op deze manier....
Maar de top 5/6 rijders kunnen het zich ook niet veroorloven om een alles of niets actie te doen. Beter de schade beperkt houden dan om gelijk 25 punten achterstand op te lopen als het mis gaat.
Wat ik me wel afvraag is wat Barrichello en Trulli nog in de F1 doen. Barrichello is soms nog iets sneller dan z'n teamgenoot, maar dat is volgens mij ook een kwestie van tijd (terwijl Maldonado nou ook niet echt een top talent is). Trulli kan al helemaal geen vuist maken tegen Kovalainen. Leuk om dan mee te rijden als veldvulling en onder het mom van ervaring een auto proberen sneller te maken, maar het schiet niet echt op op deze manier....
- Eric H
Ach je weet het, als er een feestje is moet je Trulli uitnodigen....
Hij zorgt altijd voor een polonaise......oftewel De Trulli Train...... tjoeketjoeke toet toet...... :boogie:
Barichello heb ik eigenlijk nooit echt scherp gevonden.
Barichello is een rijder die dienstbaar heel goed is, maar zodra hij wordt aangewezen als eerste rijder kan hij op de een of andere manier niet boven zichzelf uitstijgen.
Goede rijders hebben dat wel, zelfs als het even wat lastiger gaat, toch even dat slimme doen, of toch even die paar rondes die paar tiendes harder gaan, of toch je pitstop strategie omgooien zodat je in een lege ruimte komt....
Zoals een Alonso ( fan van Ferrari, niet van de rijder ) die tijdens de race zelfs bij machte is om na te denken over wat er om hem heen gebeurd ( wie rijdt waar, met wie ben ik in gevecht, wat doen we met de pitstops ) Dat onderscheid de betere coureurs van de mindere...
Hij zorgt altijd voor een polonaise......oftewel De Trulli Train...... tjoeketjoeke toet toet...... :boogie:
Barichello heb ik eigenlijk nooit echt scherp gevonden.
Barichello is een rijder die dienstbaar heel goed is, maar zodra hij wordt aangewezen als eerste rijder kan hij op de een of andere manier niet boven zichzelf uitstijgen.
Goede rijders hebben dat wel, zelfs als het even wat lastiger gaat, toch even dat slimme doen, of toch even die paar rondes die paar tiendes harder gaan, of toch je pitstop strategie omgooien zodat je in een lege ruimte komt....
Zoals een Alonso ( fan van Ferrari, niet van de rijder ) die tijdens de race zelfs bij machte is om na te denken over wat er om hem heen gebeurd ( wie rijdt waar, met wie ben ik in gevecht, wat doen we met de pitstops ) Dat onderscheid de betere coureurs van de mindere...
-
Soms zijn teams echt veel te conservatief in hun rijderskeuze IMO.
Inderdaad Trulli, die man heeft al jaren niets meer in de F1 te zoeken. Beetje geval Fisichella die ook veel te lang doorging. Heb ook nooit begrepen waarom Toyota het zo lang in Trulli zag zitten en hem een miljoenensalaris betaalde. Barrichello... die gaat door tot zijn 60e waarschijnlijk. Voegt ook al jaren niet veel meer toe. Of wat te denken van Massa bij Ferrari. Snap werkelijk niet waarom hij er dit jaar nog rijdt, tenzij hij in zijn contract akkoord is gegaan met een nr. 2 status....
Nee, dan vind ik teams als Toro Rosso of Sauber wel verfrissend. Jonge gretige rijders die heus wel eens een fout maken (maar dat doet iemand als MSC of Alonso ook, zie Silverstone en Canada) maar tenminste wel voor wat spektakel zorgen.
Inderdaad Trulli, die man heeft al jaren niets meer in de F1 te zoeken. Beetje geval Fisichella die ook veel te lang doorging. Heb ook nooit begrepen waarom Toyota het zo lang in Trulli zag zitten en hem een miljoenensalaris betaalde. Barrichello... die gaat door tot zijn 60e waarschijnlijk. Voegt ook al jaren niet veel meer toe. Of wat te denken van Massa bij Ferrari. Snap werkelijk niet waarom hij er dit jaar nog rijdt, tenzij hij in zijn contract akkoord is gegaan met een nr. 2 status....
Nee, dan vind ik teams als Toro Rosso of Sauber wel verfrissend. Jonge gretige rijders die heus wel eens een fout maken (maar dat doet iemand als MSC of Alonso ook, zie Silverstone en Canada) maar tenminste wel voor wat spektakel zorgen.
- Dutch
Ja, ook volgend jaar weer...Wouter81 schreef:Barrichello... die gaat door tot zijn 60e waarschijnlijk.
- Mari Oh Oh!
En ik vind dat ie nog steeds zijn plek waard is. Hij is al meerdere keren in gevecht geweest met Schummi en ik heb wel een idee over wie de beste auto heeft....Dutch schreef:Ja, ook volgend jaar weer...Wouter81 schreef:Barrichello... die gaat door tot zijn 60e waarschijnlijk.
- MParallel
- Auto: BMW
Doe ik al enkele jaren niet meer.Reind schreef:Ik heb de F1 gister gevolgd op de BBC. Wat hebben ze het daar goed voor elkaar zeg. Olaf verslaat de helft van de races vanuit een hokje ergens in Nederland. Bij de BBC staan ze letterlijk overal met de neus bovenop. Spreken meerdere courreurs aan op de grid aan. Ik vind de verslaglegging echt geweldig.
Ik kijk nooit meer op RTL7
Al is het maar omdat de BBC geen seconde reclameonderbrekingen heeft. Olaf zegt altijd "nog een keer eruit voor het einde van de race" en dan is het nog 3x.
En wat je zegt. De BBC doet zo veel mooier verslag. Al is het ook wel oneerlijk voor Olaf. Je kan ook niet op tegen zo'n kleurrijke commentator als Martin Brundle (al is Murray Walker de echte legende). En dan nog met David Coulthard en Eddie Jordan erbij, en je hebt info "straight from the horses mouth".
Daarnaast gaan ze na de race ook nog minstens een half uur door. RTL7 laat niet eens de persconferentie zien.
Het is puur win-win op naar de BBC te kijken.
- MParallel
- Auto: BMW
Ja, maar vergeet niet dat in 2010 team orders illegaal waren en dit jaar niet meer. Dus terecht dat hij toen zo'n ophef maakte. Nu is het gewoon volgens de regels.RutgerK schreef:....Ik kan mij nog goed herinneren hoe EJ vorig jaar een uur na de race nog steeds te keer ging over de boodschap van Ferrari aan Massa dat Alonso sneller was en dat het competitievervalsing was en een schande voor de sport....
Voor de race was de team order niet leuk, maar als je Horner bent had je niet anders kunnen beslissen. En je wilt zeker niet dat ze elkaar eraf rijden zoals in Turkije 2010.
- Mari Oh Oh!
Inderdaad, het is nu weer legaal en bovendien vind ik "Laat die ander voorbij of er zwaait wat" een andere opdracht dan "Blijf zitten waar je zit, we willen geen gedonder". En bovendien hield Mark zich er niet aan(al is het hem uiteindelijk toch niet gelukt Vettel in te halen). Eddie's argument was dat hij voor teamorders was(je mag toch zelf uitmaken hoe je je team runt) maar dat dat nou eenmaal verboden was.MParallel schreef:Ja, maar vergeet niet dat in 2010 team orders illegaal waren en dit jaar niet meer. Dus terecht dat hij toen zo'n ophef maakte. Nu is het gewoon volgens de regels.RutgerK schreef:....Ik kan mij nog goed herinneren hoe EJ vorig jaar een uur na de race nog steeds te keer ging over de boodschap van Ferrari aan Massa dat Alonso sneller was en dat het competitievervalsing was en een schande voor de sport....
Voor de race was de team order niet leuk, maar als je Horner bent had je niet anders kunnen beslissen. En je wilt zeker niet dat ze elkaar eraf rijden zoals in Turkije 2010.
En bovendien Ferrari heeft toen geen (echte)straf gekregen en heeft dus eigenlijk voor 1 ton punten van Massa naar Alonso over mogen hevelen. Meteen daarna is de regel geschrapt(terecht als je het op deze manier bestraft).
- RutgerK
Ho ho, EJ vond het een schande voor de Formule 1 en de autosport in totaal. De Formule 1 zou op die manier geen sport meer zijn en supporters zijn gaan afhaken. Dat is wat anders dan teleurgesteld zijn omdat het illegaal is maar wel als begrijpelijk bestempelen gezien de stand in het kampioenschap toen.
- Mari Oh Oh!
Ehh, het kan kloppen dat ie in eerste instantie wat minder genuanceerd was, maar uit dit stuk(en het kan zijn dat ie dat pas de week later op tv zei) lees ik toch echt dat de minachting van de geldende regels verwerpelijk was maar ook dat de regel geschrapt zou moeten worden:RutgerK schreef:Ho ho, EJ vond het een schande voor de Formule 1 en de autosport in totaal. De Formule 1 zou op die manier geen sport meer zijn en supporters zijn gaan afhaken. Dat is wat anders dan teleurgesteld zijn omdat het illegaal is maar wel als begrijpelijk bestempelen gezien de stand in het kampioenschap toen.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 855382.stm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kortom, ik blijf bij mijn statement.

-
Mijn gebeden zijn deels verhoordWouter81 schreef:Soms zijn teams echt veel te conservatief in hun rijderskeuze IMO.

- Dutch
Nou, dat wordt nu dus halfwin-halfwin...MParallel schreef:Het is puur win-win op naar de BBC te kijken.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/93447" onclick="window.open(this.href);return false;