Nieuwe laptop,maar welke? Nieuwe besteld...blz 3
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Nieuwe laptop,maar welke? nOOb needs help...
Hoezo? Als je SSD via trim wordt onderhouden, blijft de capaciteit toch ongewijzigd?
- Maus335i
Hmm nee, TRIM houdt je schijf snel (een soort defragmentatie, maar dan live en continu). De fysieke cellen in een SSD gaan op den duur kapot en kunnen niet meer gebruikt worden. Daardoor verlaagt de capaciteit van een SSD met de tijd. Het is niet zo datie binnen 5 jaar helemaal op en dood is. Maar als je gemiddeld niet veel vrije schijfruimte hebt, dan heb je snel een probleem. Daarom is een grotere SSD (in ieder geval groter dan 64GB) belangrijk.
Dat staat nog los van het feit dat 64GB vaak geen 64GB is maar minder. Alleen de flink duurdere SSD's krijgen fysiek meer dan de opgegeven schijfruimte mee, om het verlies van cellen te compenseren.
Dat staat nog los van het feit dat 64GB vaak geen 64GB is maar minder. Alleen de flink duurdere SSD's krijgen fysiek meer dan de opgegeven schijfruimte mee, om het verlies van cellen te compenseren.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ok, didn't know that
Gebruik een 80 GB Postville in m'n desktop en die doet het vooralsnog wel prima volgens mij

Gebruik een 80 GB Postville in m'n desktop en die doet het vooralsnog wel prima volgens mij
-
Nou de kogel is door de kerk, k heb een (toch) een Acer besteld.
Een Acer Timeline 5830TG uitgebreid met 8 gb intern geheugen en een SSD drive van 120 Gb waarbij de huidige 500gb harddrive gebruikt zal worden als externe opslag.
Toch een aardig computertje denk ik.
http://tweakers.net/productreview/39909 ... g50mn.html
Laat het commentaar maar komen..
Een Acer Timeline 5830TG uitgebreid met 8 gb intern geheugen en een SSD drive van 120 Gb waarbij de huidige 500gb harddrive gebruikt zal worden als externe opslag.
Toch een aardig computertje denk ik.
http://tweakers.net/productreview/39909 ... g50mn.html
Laat het commentaar maar komen..