Easyjet & bagageregels. Wie kan helpen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martin van der Zwaard

Easyjet & bagageregels. Wie kan helpen?

Bericht door Martin van der Zwaard » 01 jul 2011, 22:12

Morgen vlieg ik met Easyjet naar Nice voor een korte vakantie.

Nu heb ik bij het boeken van de vlucht ook een koffer geboekt tot max. 20kg.
Maar mag ik nu ook nog de standaard handbagege meenemen of is dat niet mogelijk??

Weet iemand dat?

Op de site van Easyjet kan ik niet echt een duidelijk antwoord vinden en de klantenservice is niet te bereiken momenteel.

Thanks,
Martin

@iko

Re: Easyjet & bagageregels. Wie kan helpen?

Bericht door @iko » 01 jul 2011, 22:25

Normaal gesproken is de handbagage onafhankelijk van de koffers die je incheckt. Je kan dan maximaal gewicht in de handbagage stoppen, zodat je meer mee kan nemen.

Voor de handbagage gelden uiteraard ook maxima aan maten en gewichten.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 01 jul 2011, 22:29

Maten zijn bekend. Gewicht heeft geen beperking geven ze aan maar moet wel binnen redelijke grenzen zijn. Je moet in je eentje de handbagage in de kastjes boven de stoelen kunnen leggen. (rekbaar beschrip dus).

Alleen heb ik geen zin om veel te moeten bijbetalen als ik straks in Brussel sta.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 jul 2011, 00:13

Wat altijd helpt (als ze niet alle handbagage wegen): ermee lopen alsof het niks weegt, werkt altijd goed met mijn cameratas vol zooi... :mrgreen:

Adwo

Bericht door Adwo » 02 jul 2011, 00:30

Paar keer met Easyjet gevlogen, je kunt gewoon 1 stuks handbagage meenemen, maximaal 10 kg..

In de praktijk let niemand daarop..

Fijne vakantie!

Cheers,

Adwo

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 08 jul 2011, 08:38

Ben inmiddels weer terug en reeds aan het werk :'(

Maar is inderdaad geen enkel probleem dat je ook nog handbagage meeneemt.
Dus kon mooi de zooi verdelen over twee koffers.

Wat is het toch iedere keer een ellende om met dat Easyjet te vliegen. Standaard 45min vertraging en inchecken bij de gate alsof je een veewagen in gaat.

Volgende keer toch maar iets meer centjes uitgeven en normaal een stoelnummer hebben etc.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 jul 2011, 09:22

Ik heb vorige week met Vueling heen gevlogen. Niet eens bepaald de goedkoopste, maar het is krapper dan achterin een 3serie coupe :mrgreen:

Terug vlogen we met Transavia, goedkoper (terwijl het een betere maatschappij is) en fatsoenlijke beenruimte. En geen rare fratsen. Ook weer van geleerd :)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 08 jul 2011, 09:39

Op de terugweg zat het vliegtuig niet helemaal vol.
Dus hadden we een stoel tussen ons vrij en zaten we precies bij de nooduitgang. Dan is het wel te doen.
Maar op de heenvlucht zat het ding nokkie nokkie. Er hoefde nog net geen mensen te blijven staan :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 08 jul 2011, 09:42

MartijnGizmo schreef:Wat altijd helpt (als ze niet alle handbagage wegen): ermee lopen alsof het niks weegt, werkt altijd goed met mijn cameratas vol zooi... :mrgreen:
Doorgaans loop ik met een grote cameratas en laptoptas als handbagage. Heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan. Maar volgens mij telt een laptoptas niet mee. Lopen alsof die zooi niets weegt gaat iig niet voor iemand van mijn postuur. :duck:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 jul 2011, 11:11

Maus335i schreef:Ik heb vorige week met Vueling heen gevlogen. Niet eens bepaald de goedkoopste, maar het is krapper dan achterin een 3serie coupe :mrgreen:

Terug vlogen we met Transavia, goedkoper (terwijl het een betere maatschappij is) en fatsoenlijke beenruimte. En geen rare fratsen. Ook weer van geleerd :)
Die vallen nog mee, ik vloog een tijdje terug met RyanAir, daar kon ik ook zonder gordel vast te doen niet uit m'n stoel vliegen met m'n 1,97m... Gelukkig zijn vrijwel alle perstripjes die ik maak met KLM, zit tenminste ook niet zoveel vakantievolk in!

Plaats reactie