2-delige velgen loshalen.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

2-delige velgen loshalen.

Bericht door Elmar » 21 feb 2007, 19:00

In navolging van Dennis zijn post over het spuiten van velgen, het volgende,

Na het losdraaien van de boutjes die het velghart met de velg verbind, krijg ik het geheel nog niet uit elkaar. Kan wel geweld gebruiken, maar ze moeten wel heel blijven.
Iemand een idee?

Gebruikersavatar
Sjaak Langendoen
Berichten: 357
Lid geworden op: 08 feb 2006, 11:59
Locatie: Rotterdam-Argeles sur Mer

Bericht door Sjaak Langendoen » 21 feb 2007, 19:19

Dat ze vast blijven zitten komt waarschijnlijk door de kit,gewoon rustig lostikken met bv een rubberen hamer.

Gebruikersavatar
deep r
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 23:21
Locatie: den haag

Bericht door deep r » 21 feb 2007, 20:11

Jep met rubber hamertje los tikken en als ze al een keer gerepareerd zijn voorzichtig de kit los snijden vanuit de binnenkant.

Wat voor velg is het?

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 21 feb 2007, 20:16

Zal het binnekort eens proberen.
Het zijn BMW/BBS velgen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 feb 2007, 23:15

Liever nog lapje rubber met blokje hout en daarop tikken...

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Bericht door Joost » 22 feb 2007, 02:33

Mij werd sterk afgeraden mijn BBS tweedelige wielen uit elkaar te halen door de bandenboer.

Ik wilde ze eigenlijk ook uit elkaar halen om nog beter te kunnen spuiten.

De kans zou bestaan dat ik ze wel uit, maar niet meer in elkaar zou krijgen. Doordat er best grote krachten op de wielen staan zouden niet meer alle boutjes recht zijn.
Ik heb er dus van af gezien.

Gebruikersavatar
Sjaak Langendoen
Berichten: 357
Lid geworden op: 08 feb 2006, 11:59
Locatie: Rotterdam-Argeles sur Mer

Bericht door Sjaak Langendoen » 23 feb 2007, 16:30

Nieuwe boutjes zijn gewoon te koop en is toch het mooiste lijkt mij........

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 26 feb 2007, 01:04

Sjaak Langendoen schreef:Nieuwe boutjes zijn gewoon te koop en is toch het mooiste lijkt mij........
Yep zo ongeveer een € per stuk. Goed bezig Elmar, zulke mooie BBS-en verdienen wel een beetje aandacht :wink: Bij het monteren kun je gewoon raam kit gebruiken en de bouten aandraaien op 20nm.

http://www.stroevemotorsport.nl/product ... randen.htm
http://www.gold-creations.be/inc/
http://www.home.zonnet.nl/pjmclaassen/ (ook wel bekend als "Sixpack")

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 28 feb 2007, 08:49

Elmar,

Even een tip: Ik had ook plannen om twee reservevelgen uit elkaar te halen voor wat restauratiewerk.
Als je ze daarna weer in elkaar gezet hebt, moet je ze blijkbaar laten uitklokken.
Mijn velgenmannetje heeft me dit zo verteld en ik weet dat hij daar niet zo maar iets over zegt.
Meer info:De Velgenspecialist

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 28 feb 2007, 19:17

Hmm, uitklokken, nog nooit van gehoord.
Kom een beetje tijd te kort, dus het kan nog wel eens een werkje voor de volgende winter worden.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 01 mar 2007, 09:26

Elmar,

Heeft te maken met het precies in het midden uitcentreren van de ringen.
Een millimeter uit het hart is een hoogteslag en dat voel je bij het rijden.
Als ik het allemaal goed heb begrepen.... :roll:

Toes
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 feb 2006, 12:03

Bericht door Toes » 01 mar 2007, 23:43

Is die kit niet met een verffohn een beetje warm te krijgen,dan zal het misschien wat makkelijker gaan..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SlowCo en 5 gasten