Problemen leverancier en installateur radiator in badkamer.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
M@rcel

Problemen leverancier en installateur radiator in badkamer.

Bericht door M@rcel » 05 jul 2011, 12:47

Misschien dat één van jullie ons een beetje op weg kunnen helpen met het volgende:

1,5 jaar geleden een badkamer aangeschaft bij winkel X.
Omdat we geen installateur kende, kregen we op advies van de leverancier X het nummer van Installateur Y.

Installateur Y nam de klus aan en heeft met enige oplever problemen toch de boel netjes kunnen opleveren.

Nu kwamen wij er begin dit jaar achter dat de radiator onderaan bij de aansluiting is gaan roesten.
De leverancier op de hoogte gebracht, die verzocht ons om wat foto's aan te leveren.
Ok netjes gedaan, foto's op de mail en na een paar weken zelf maar eens contact met ze opgenomen.

Ja, ja, we hebben de foto's naar de importeur gestuurd en zelf ook nog geen antwoord gekregen. We gaan er gelijk achteraan en bellen je gelijk terug.
Week later zelf maar weer eens gebeld en weer hetzelfde verhaaltje.
Op een gegeven moment een mail waarin onze leverancier de importeur citeert met de mededeling dat het een installatiefout betrof en dat ze uit coulance wel een nieuwe radiator met korting willen leveren.

Ja lekker is dat.
De installateur inmiddels ook op de hoogte gebracht, ook hem de foto's toegezonden en na een week zijn conclusie dat het een constructiefout van de fabrikant betreft.

Met die info weer met de leverancier om tafel, zij onderling ook met elkaar gesproken en tot op de dag van vandaag geven ze elkaar de schuld. (6 maanden verder)

Mijn vraag is nu, welke stappen kan ik nu het beste ondernemen?

Mark N

Re: Problemen leverancier en installateur radiator in badkam

Bericht door Mark N » 05 jul 2011, 14:05

Is er niet een branche vereniging of ander overkoepelend orgaan voor deze branche waar je een onafhankelijk iemand / expert naar het probleem kan laten kijken om vast te stellen waar de schuld ligt?

Luco

Bericht door Luco » 05 jul 2011, 15:12

Simpel, leverancier is verantwoordelijk en moet het oplossen, als hij een gedeelte wil verhalen bij de installateur of/en importeur is dat niet jouw probleem.
Leverancier dus aansprakelijk stellen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 05 jul 2011, 15:20

Ook als het door de onafhankelijk installateur fout gemonteerd is?

Gaat erom dat die twee met de vingers na elkaar staan te wijzen.

Harrie

Bericht door Harrie » 05 jul 2011, 15:48

In de basis heeft Luco gelijk, maar als de levernacier aangeeft dat het een installatiefout is dan hoeft de levernacier niets meer te doen. Levernacier geeft volgens de voorwaarden garantie op constuctiefouten, en roest door een `beschadiging` valt daar niet onder.

Volgende vraag is natuurlijk wie gaat het installeren, en hoe met de kosten daarvan?

Misschien heb je rechtsbijstand, zou ik het daar neer leggen. Zelf, vermoed ik, zal je niet veel verder komen als ze naar elkaar wijzen en alleen maar meer `agressie` gaat voelen door het onrecht wat je wordt aangedaan.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 05 jul 2011, 16:02

Rechtsbijstand, niet aan gedacht, ga ze morgen gelijk bellen.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2011, 16:04

hoe kon die gaan roesten en waar...bij de aansluiting toevallig?
bv doordat de draad van de aansluiting niet goed is getaped of met hennep omwonden en dus lichte lekkage wat wel verdampt maar op den duur gaat roesten?

foto?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 05 jul 2011, 16:15

Ik zal vanavond eens de foto's opzoeken.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jul 2011, 16:16

Ik zou even een PBt je naar Macboy sturen...........

Luco

Bericht door Luco » 05 jul 2011, 16:22

De Leverancier heeft zelf deze installateur geadviseerd en nu doen ze moeilijk over een nieuwe radiator, beetje kinderachtig.
Maar nog steeds is leverancier verantwoordelijk.
Beste is onafhankelijk adviseur naar laten kijken op kosten van ongelijk.
Is het een constructiefout betaald de leverancier alles, is het montagefout betaald installateur alles.
Als ze overtuigd zijn van hun gelijk moeten ze akkoord gaan met zon voorstel.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 05 jul 2011, 16:58

M@rcel schreef:Rechtsbijstand, niet aan gedacht, ga ze morgen gelijk bellen.
Ook als je ze uiteindelijk niet nodig blijkt te hebben: zo vroeg mogelijk op de hoogte brengen!

M@rcel

Bericht door M@rcel » 05 jul 2011, 16:59

Duidelijk Luco,

Ga morgen met ze bellen, gaan ze hier niet mee akkoord dan de rechtsbijstand eropaf.

Zo geen zin in deze route.

jos_br

Bericht door jos_br » 06 jul 2011, 08:02

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hie dit geregeld wordt. Heb hier weleens een dikussie gehad over een door ons geleverde turbo. Deze ging stuk na montage door overtoeren, was duidelijk te zien, echter de klant was hier niet blij mee.....

Jos.

dvh

Bericht door dvh » 06 jul 2011, 08:10

Snap niet dat een bedrijf zo moeilijk doet over een radiateur..
Ik bedoel, je komt er nooit meer op deze manier. En de zaak aanbevelen zal ook niet meer gebeuren..

Goede service is de beste en goedkoopste reclame die er is...
Anyway, succes met de afhandeling. Leverancier is overigens verantwoordelijk voor product.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2011, 09:39

als het niet aan een constructie fout ligt van de radiateur maar aan een montage fout van de installateur dan ligt daar de "fout" het is gewoon ijzer en ijzer roest met water, echter doordat het water dood slaat en alle zuurstof er op den duur uit is gaat het goed...
doch als je pech hebt en de installateur heeft de afdichting niet goed gemaakt kan het heel iets gaan lekken zonder dat je het echt ziet, immers verdampt ook vrij snel weer en soms zie je lichte sporen (bruin dan)
normaal kun je dan proberen de nippels oid wat strakker aan te draaien en als je mazzel hebt lukt het daar al mee.
(heb zelf ook een lange tijd in de verwarming gezeten long time ago)

trouwens een radiator in de badkamer heeft nog iets meer kans op roesten bij beschadiggingen en de vochtige ruimte, maar denk dat het bij jullie (geen foto's gezien) meer roest is dat van binnenuit lijkt te komen rond de aansluiting?
als ik zoiets had dan zou ik het schoon maken, aandraaien (als dat kan) en bijwerken :mrgreen: heb een hekel aan der achteraan gaan en gedoe, of ze moeten me echt goed hebben bedonderd of enorm te kort gedaan hebben, but thats me. :blink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 jul 2011, 11:12

romo schreef:Ik zou even een PBt je naar Macboy sturen...........
Die heeft zelf roestwater @ kantoor :blink:

Harrie

Bericht door Harrie » 06 jul 2011, 12:25

Pennucciracing Luco schreef:.....Maar nog steeds is leverancier verantwoordelijk......
Die mag je me even uitleggen. De leverancier geeft aan dat het door een montagefout is. Waarom zou de leverancier dan alsnog verantwoordelijk zijn? Hij geeft toch alleen garantie op constructiefouten op het product, dus bv wanneer de poedercoating niet goed is gegaan en daardoor is gaan roesten.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 08 jul 2011, 14:07

Vandaag op aanraden van "DAS" een brief met een voorstel om het netjes op te lossen richting de leverancier gestuurd.
Aan de hand van hun reactie komt evt "DAS" in actie. Ben benieuwd maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in.

Plaats reactie