Een BMW heeft alleen meerwaarde met een potente motor.
- Michel P
-
Re: Een BMW heeft alleen meerwaarde met een potente motor.
k33z schreef:Opzich eens met deze stelling. Maar dit gaat voor mij op voor alle 'premium' merken. Ik zou ook geen Audi of Mercedes willen in een uitvoering die mij niet aanstaat.
Als het budget ontoereikend is voor een dergelijke auto, dan kies ik voor een ander merk. Bijvoorbeeld voor 30k rij ik veel liever een GTI (top model van VW Golf), dan een 316i (instapmodel 3-serie).
Dus ik kies liever voor een dik model (motor + opties) van een ander merk, dan een schrale uitvoering van een premium merk.
Geheel eensch met Kees hierboven...
- Joop
...same here...
- Niels
- Auto: Prius+
Same here maar dat is imho een andere discussie
Een jaar of 2,5 terug stond mijn pa voor de keuze om te shoppen met ca. 13K aan prive geld. Op dat moment reed hij een Golf 4 110pk TDI. Jaaaaren lang VW gereden en qua concept sprak de Golf nog steeds aan, qua onderhoudskosten en kwaliteit minder. Het vooruitzicht: 45000km/jr woonwerk.
Met 13K de eis te hebben een diesel te willen aanschaffen met max. 150kkm op de klok, dan is de keuze toch niet zo moeilijk om een 04 318D Touring te kopen i.p.v. een 05 Golf V 105pk TDI? Nu een ton verder is er naast regulier onderhoud alleen een achterveer vervangen (typisch E46). De lijst vervangen onderdelen naast regulier onderhoud van de Golf 4 in 65000km kan ik niet eens kwijt in dit topic man
De 318D potent? Neuh....Meerwaarde BMW? Yup

Een jaar of 2,5 terug stond mijn pa voor de keuze om te shoppen met ca. 13K aan prive geld. Op dat moment reed hij een Golf 4 110pk TDI. Jaaaaren lang VW gereden en qua concept sprak de Golf nog steeds aan, qua onderhoudskosten en kwaliteit minder. Het vooruitzicht: 45000km/jr woonwerk.
Met 13K de eis te hebben een diesel te willen aanschaffen met max. 150kkm op de klok, dan is de keuze toch niet zo moeilijk om een 04 318D Touring te kopen i.p.v. een 05 Golf V 105pk TDI? Nu een ton verder is er naast regulier onderhoud alleen een achterveer vervangen (typisch E46). De lijst vervangen onderdelen naast regulier onderhoud van de Golf 4 in 65000km kan ik niet eens kwijt in dit topic man

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Eens met Kees.
- PD power
Beetje gekleurd verhaal en niet echt een representatief beeld.Niels schreef:Same here maar dat is imho een andere discussie![]()
Met 13K de eis te hebben een diesel te willen aanschaffen met max. 150kkm op de klok, dan is de keuze toch niet zo moeilijk om een 04 318D Touring te kopen i.p.v. een 05 Golf V 105pk TDI? Nu een ton verder is er naast regulier onderhoud alleen een achterveer vervangen (typisch E46). De lijst vervangen onderdelen naast regulier onderhoud van de Golf 4 in 65000km kan ik niet eens kwijt in dit topic man![]()
Heb net een Seat Toledo verkocht, standaart 150pk met wat aanpassingen naar 220pk, heb hier van 60.000 km tot 260.000 km mee gereden in 3 haar tijd, buiten normaal onderhoud remmen/olie/filter/lampjes/distributieriemen en banden, alleen een krukas sensor a 40 euro vervangen, de nieuwe eigenaar is er ook weer blij mee, en er zit nog geen kraakje in, dit om de beeldvorming wat neutraler te houden.
Want van elke auto lopen maandag morgen exemplaren, ja zelfs bij BMW

Wat betreft de topic titel, zal die mening heel persoonlijk zijn, mijn persoonlijke mening is dat ik een hekel heb aan zware auto's met "zwakke" motoren.
Om het "knuppel in het hoenderhok" gehalte nog wat op te vijzelen, mijn voorkeur gaat uit naar turbo motoren

Heb laatst toch een paar proefritjes gemaakt in een 123D, om budget technische reden is het toch weer een FWD hog geworden.
- Niels
- Auto: Prius+
De vraag is nu alleen wie het gekleurde verhaal aanlevert
Ik heb in mijn zeven jaren werkzaam zijn bij de grootste VAG dealer van het Noorden het allemaal wel gezien. Een BMW heeft ook zeker wel zwakke punten hoor maar zo rond 2000 is er toch wel een hoop rommel gemaakt door VW (met dank aan ene Lopez die veel wist te besparen op de inkoop van onderdelen en dit ook bij Opel zeer succesvol heeft toegepast...). Nog steeds heb ik contact met twee monteurs van het bedrijf dus ik ben nog vrij goed op de hoogte. Zo slecht als de eerste generatie Golf 4 is het gelukkig niet meer maar dat monteurs niet meer standaard in het "eigen produkt" rijden zoals in de tijd van de Golf 2 en 3 zegt mij meer dan voldoende....
Het is maar net welke roze bril je op hebt natuurlijk :drieling:

Het is maar net welke roze bril je op hebt natuurlijk :drieling:
- PD power
Heeft weinig met een roze bril te maken met Niels, ben gewoon een gebruiker.
-
Tot een maand of twee geleden zou ik het met deze stelling eens zijn; maar toen ben ik met ene Stevie naar Londen geweest met een F10 520d. De ervaringen met dat petroliumstel heeft die mening toch wat bijgesteld. Voor NL-verkeer heeft deze meer dan voldoende vermogen om DF te bieden. De totale package van handling / comfort / motorraffinement en prestaties is meer dan BMW waardig.
Dat gezegd hebbende vindt ik het wel jammer dat onder druk van de concurrentie (VAG) en emmisie-eisen de NA R6 motor vervangen worden door een geblazen R4. Hoe goed ze ook mogen zijn; een R6 blijft samen met de V12 het summum op motortechniek en als ik moet kiezen tussen het raffinement van een NA zespitter en het koppel van een geblazen vierpitter, is deze voor mij erg makkelijk.
Dat gezegd hebbende vindt ik het wel jammer dat onder druk van de concurrentie (VAG) en emmisie-eisen de NA R6 motor vervangen worden door een geblazen R4. Hoe goed ze ook mogen zijn; een R6 blijft samen met de V12 het summum op motortechniek en als ik moet kiezen tussen het raffinement van een NA zespitter en het koppel van een geblazen vierpitter, is deze voor mij erg makkelijk.