BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Kasteel

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Kasteel » 05 jul 2011, 11:45

Andre schreef:Bart mooi verslagje.

Misschien 31 juli een M meeting op de Nring met wat duitsers bart misschien leuk dat jij er ook bij bent. Zullen we even dat museum stuk van je wat bumperstickeren met zo n nep M. :crazy:
Top, ik ben er :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 12:05

OK, ik ben weer de boeman. Mij best. :thnx:

:kikker:

De waarheid is hard. :cool:

Andre

Bericht door Andre » 05 jul 2011, 12:09

Rico

Zo hoort het toch ook dat je een eigen mening hebt.

Maar robin heeft wel een punt het gaat meestal om de centen.

Als je 10 miljoen op de bank heb dan rijden we allemaal in 458 en GT3 4.0 en degene zal dan ook zeggen ik ga niet in zo n bmw tje rijden.

Iemand 2e hands bmw rijdt en geen geld voor nieuw uit wil of kan geven zal ook van alles bedenken om niet tot een nieuw koop over te gaan.

Vaak zijn meningen gebasseerd met financien in het achterhoofd en daarnaast zijn ervaringen met andere auto s die je dagelijks rijdt ook weer van invloed op een mening.

Het is zo moeilijk om alle juist heden eruit te destileren.

Chris Harris is degene voor mij waar ik graag naar kijk en luister hij komt vaak overeen met mijn eigen visie.

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 12:14

Ach constant een 3.0 atmo ophemelen als de laatste der mohicanen word ik inderdaad wat flauw van, en verrek dat is nou net een motor die in Rico's Z4 zit.Valt 't kwartje? Wat Andre zegt dus.....

Anyway, ik ruil morgen ergo vandaag nog m'n F10 in voor 'n nieuwe F30, of liever 'n 550i tussen door of graag M5 maar $$$$$, en ik moet 't doen met die van 306 turbogaten voorziene N55 die vanaf 6000 rpm astmatischer is dan m'n opa op z'n sterfbed in 1999.....(zoekt meteen youtube vid van Prince)

Tja. :D

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 12:19

Er is op dat F10 5 serie forum ook 'n aantal draadjes van liever de 528i dan de 535i ......at the end of the day is 't 'n centenkwestie en ook 535i rijders die dat the best bargain vindenen een 550i zien als overdone...overdone voor 70000 dollar. Met 407 pk.....incredible bargain. Doe mij dan maar 'n 550i of M5 nogmaals.....allemaal wat hypocriet. Gaat allemaal om wat je portemonnee toelaat....

Snipe

Bericht door Snipe » 05 jul 2011, 12:28

Robin schreef:Er is op dat F10 5 serie forum ook 'n aantal draadjes van liever de 528i dan de 535i ......at the end of the day is 't 'n centenkwestie
In zo'n 5 Boot kun je wel wat kracht onderin gebruiken. Maar als je het mij vraagt wel liever een 130i dan een 135i en liever een 330i dan een 335i. Maar dat komt voor een deel ook door mijn op niks gebaseerde atmo-zes-in-lijn voorkeur, die ik feitelijk alleen maar heb omdat BMW die motoren al meer dan 80 jaar maakt.

Bij een 5 zou het bij mij een beetje kiezen uit allerlei kwaden zijn. Een 528i die wat moeite heeft de gang erin te houden, een 535i met turbo of een 550i met (nog erger) een V8.

Een feit is natuurlijk wel dat Rico de motor uit z'n eigen auto de hemel inprijst, maar dat jij dat ook doet met de .35i. Welke motor zat er ook alweer in die Bismarck van je?

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 12:32

Snipe schreef:
Robin schreef:Er is op dat F10 5 serie forum ook 'n aantal draadjes van liever de 528i dan de 535i ......at the end of the day is 't 'n centenkwestie
In zo'n 5 Boot kun je wel wat kracht onderin gebruiken. Maar als je het mij vraagt wel liever een 130i dan een 135i en liever een 330i dan een 335i. Maar dat komt voor een deel ook door mijn op niks gebaseerde atmo-zes-in-lijn voorkeur, die ik feitelijk alleen maar heb omdat BMW die motoren al meer dan 80 jaar maakt.

Bij een 5 zou het bij mij een beetje kiezen uit allerlei kwaden zijn. Een 528i die wat moeite heeft de gang erin te houden, een 535i met turbo of een 550i met (nog erger) een V8.

Een feit is natuurlijk wel dat Rico de motor uit z'n eigen auto de hemel inprijst, maar dat jij dat ook doet met de .35i. Welke motor zat er ook alweer in die Bismarck van je?
Mijn motor ligt niet in 'n 1M, Perry. En ja ik heb op en aanmerkingen op m'n motor, 100Nm en 50pk erbij, graag.....

De N54 prijs ik wel de hemel in uit jaren ervaring ja. En niet omdat BMW 80 jaar geleden een R6 bouwde, die in de verste verte lijkt op 'n .30i en ook op 'n .35i(beide R6) , dan moeten we hier met 2 pits boxermotoren of 10 cylinder stermotoren in 't vooronder gaan beginnen. :D

Of google maar eens op BMW 003, 71 jaar geleden en 9500rpm. Rocketscience.

RVV

Bericht door RVV » 05 jul 2011, 12:42

Robin jouw waarheid is de waarheid, goed dat we dat weten :thumbup:
Iemand 2e hands bmw rijdt en geen geld voor nieuw uit wil of kan geven zal ook van alles bedenken om niet tot een nieuw koop over te gaan.
Andre dat is steeds het argument wat Robin er met de haren er bij trekt. Robin zijn beoordeling hangt af van zijn eigen financiële kader af waar hij ik kan shoppen. Prima als dat zijn referentie is maar dat opdringen naar een ander slaat kant noch wal natuurlijk.

In mijn beoordeling heb niet eens de prijs van de auto meegenomen. De prijs daar hebben we al een hele discussie over gehad op DF. De eindconclussie was. 80K plus voor deze auto in NL is gewoon veel te duur. BMW NL had hem volgens de Duitse prijs zeker 10K goedkoper kunnen aanbieden, ook met de verplichte opties (die je eigenlijk gratis krijgt op elke uitloop 1 serie van dit moment) die je er bij koopt.

Maargoed ik schrijf ook niet of de auto zijn geld wel of niet waard is. Ik wil dat juist in het midden laten en diegene die hem koopt of juist niet vanwege de prijs moet dat zelf maar beslissen. Daarom is het ook gewoon kul om elke keer dat "je kunt het toch niet betalen en daarom zeik je maar wat" argument er met de haren er bij te trekken.

Maar waar is de zelfspot gebleven? De tijd dat we 130i's reden en zelf hard meededen met de kritiek op het hangbuikzwijntje? Ben geen Hielke fan, maar ergens moet ik hem gelijk geven dat het relativeren van de 1M en zijn eigenschappen soms wat zwaar op de maag ligt. Neem Romo nou.. 7 jaar lang bashed ie een 1 serie, 3 jaar lang een 135i coupé een jaar lang een 1M.. en nu heeft ie er zelf eentje gekocht (met voor hem best valide argumenten, tussenmodelletje naar de komende M3).. maar ineens mag er geen slecht woord meer worden geschreven. Alles tegenargumenten zijn ineens kul, onzin.. ect ..want aan de godenstatus van de 1M mag niet worden getoornd..

GVD dan noemen ze mij BMW minded.. er zijn hier mensen compleet geïndoctrineerd. De marketingsmannen en vrouwen bij BMW hadden dit in hun stoutse dromen niet durven te hopen. Maar goed wel knap van BMW.

Anyway dan toch nog over de prijs.. indertijd kocht ik een 130i voor 52K. Complete gekheid. ik vind het nu jaren later van de zotte dat zulke stukjes blik zoveel geld moeten kosten. Want het is namelijk geen 52K rijplezier wat je krijgt.. Over de 1M maar niet te spreken met zijn 85K plus..65K zeiden we altijd hooguit 70. Dat zou die mogen kosten alles wat er boven zou zitten is gebakken lucht. Alles heeft zijn kanten, nieuw kopen (bukken en afschrijven) gebruikt kopen (natte winden van een ander) maar onder de streep is het allemaal blik.. een auto op de dingen beoordelen die je belangrijk vind dat is wat telt toch? Voor jou Andre is dat wat anders dan voor mij bijvoorbeeld. Dat is het mooie van meningen en ervaringen. Je kunt ze delen, accpeteren, niet accepteren maar er is GEEN waarheid.. er is wel zoiets als relativeren.

Maargoed het simultaan klaarkomen op de 1M op DF, begint belachelijke proporties aan te nemen.

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 12:45

Rico ik vind het niet leuk dat je mijn opmerking kant noch wal vindt raken hoor. :(

:kikker:

Leef jezelf eens in man. Waarom deed je de M5 (subliem toch?) ook alweer weg?
Kan toch zomaar best eens een financieel puntje zijn, ook? Het zijn niet bepaald de meest voordelige karren om op de weg te houden.

Wat is dan je punt?

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 12:48

RVV schreef: Maar waar is de zelfspot gebleven?
Dit vroeg ik me bij jou zondag op de frontpage met 'n groot aantal anderen ook af. Weer 't zelfde verhaal van spijkers op laag water zoeken :kikker:

Ik denk, eindelijk geeft ie toe dat het ding toch wel prima is, nee hoor, turbogat, te snel op binnenwegen, te hoge zit. Waar gaat 't over dacht ik. :lol:

Oftwel in jouw verhaal komen de minpunten zo OBVIOUS weer bevendrijven dat 't allemaal wat gezocht wordt. 10x de minpunten en ergens tussendoor verstopty dat ie wel goed is. Vind ik voor de autojournalistiek van lagereschoolniveau, sorry. Noem man en paard en geef eens toe. Heb ik ook vaak gedaan. Ik geef ook toe dat ik deze 5er niet lang meer zal rijdentotdat de F30 er is, nice try but next, M3 idem, 335i was m'n beste kar ever....

spelfauten :shock:
Laatst gewijzigd door Robin op 05 jul 2011, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 jul 2011, 12:50

RVV schreef: In mijn beoordeling heb niet eens de prijs van de auto meegenomen. De prijs daar hebben we al een hele discussie over gehad op DF. De eindconclussie was. 80K plus voor deze auto in NL is gewoon veel te duur. BMW NL had hem volgens de Duitse prijs zeker 10K goedkoper kunnen aanbieden, ook met de verplichte opties (die je eigenlijk gratis krijgt op elke uitloop 1 serie van dit moment) die je er bij koopt.
Of 'ie te duur is of niet, lijkt me een kwestie van vraag en aanbod. Als je dan ziet wat Romo voor toeren uit moet halen om er überhaupt nog een te kunnen bemachtigen is 'ie blijkbaar niet te duur.

Tom

Bericht door Tom » 05 jul 2011, 12:51

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jul 2011, 12:52

Rico, ik volg je kritiek, kan ik respecteren, mijn argumenten zijn ook wat veranderd de laatste tijd..........had ik ook niet gedacht, kritiek op vormgeving standaard 1er blijft onverkort overeind, buitendat heb ik toch een goed gevoel bij de 1M..........

Even een vraag; volgens de verzekering moet er een klasse 4 alarm op, is dat veel goedkoper dan een klasse 5 alarm?

Zijn er ook verzekeraars die genoegen nemen met het standaard klasse 3 alarm? Dan ga ik daar shoppen denk ik.................met dank voor de antwoorden..............

Ja ik heb veel toeren moeten maken om het voor mekaar te krijgen >10K RPM..............en dat voor een turbo ///M................. :lol:

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 12:54

romo schreef:Rico, ik volg je kritiek, kan ik respecteren, mijn argumenten zin ook wat veranderd de laatste tijd..........had ik ook niet gedacht, kritiek op vormgeving 1er blijft onverkort overeind, buitendat heb ik toch een goed gevoel bij de 1M..........

Even een vraag; volgens de verzekering moet er een klasse 4 alarm op, is dat veel goedkoper dan een klasse 5 alarm?

Zijn er ook verzekeraars die genoegen nemen met het standaard klasse 3 alarm? Dan ga ik daar shoppen denk ik.................met dank voor de antwoorden..............
Centenkwestie :drieling:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jul 2011, 12:57

Precies.............ons bin zuuuuuuuuniggggggg :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 05 jul 2011, 13:01

Robin, van alle argumenten die je kunt gebruiken is het financiële "je hebt kritiek omdat je 'm niet wilt of kunt betalen" het absoluut laagste en zwakste dat er is. Je moet dan wel heel erg graag een argumentatie ten koste van alles willen winnen. Of je met zo'n overwinning blij moet zijn is een ander verhaal.

Gooi het aub over een andere boeg.

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 13:02

Hielke schreef:Robin, van alle argumenten die je kunt gebruiken is het financiële "je hebt kritiek omdat je 'm niet wilt of kunt betalen" het absoluut laagste en zwakste dat er is. Je moet dan wel heel erg graag een argumentatie ten koste van alles willen winnen. Of je met zo'n overwinning blij moet zijn is een ander verhaal.

Nee, want 't is waar.Think about it, ook jouw reactie. Waarom rij jij geen 996 GT3? Of 'n Boxster?

:D

Wacht, ik stuur de notaris wel even naar je toe. Over het neutraliseren van zwakke argumenten gesproken....tjongejonge man....

Tom

Bericht door Tom » 05 jul 2011, 13:06

Ja Robin zo'n New Beetle RSI van 107K nieuwprijs is helemaal de bom. Clarkson zei het nog.
Wat? Vind je dat niks? Kun je zeker niet betalen,.. centenkwestie dus :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 jul 2011, 13:06

Robin is het ooit al eens bij je opgekomen dat sommige mensen een bepaald bedrag niet uit WILLEN geven aan een auto. Zeggen dat ze het niet KUNNEN is echt een dooddoener. En daarbij, if so, wat maakt het uit? Daarom mag je nog wel een mening over een auto hebben.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 jul 2011, 13:06

Robin schreef:
Hielke schreef:Robin, van alle argumenten die je kunt gebruiken is het financiële "je hebt kritiek omdat je 'm niet wilt of kunt betalen" het absoluut laagste en zwakste dat er is. Je moet dan wel heel erg graag een argumentatie ten koste van alles willen winnen. Of je met zo'n overwinning blij moet zijn is een ander verhaal.

Nee, want 't is waar.Think about it, ook jouw reactie. Waarom rij jij geen 996 GT3? Of 'n Boxster?

Wacht, ik stuur de notaris wel even naar je toe. Over het neutraliseren van zwakke argumenten gesproken....tjongejonge man....
Ben je van een andere wereld of zo? De 996 GT3 is het allermooiste waar ik ooit in gereden heb. Je moet de definitie van "kritiek" er nog even op na slaan geloof ik.

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 13:07

Tom schreef:Ja Robin zo'n New Beetle RSI van 107K nieuwprijs is helemaal de bom. Clarkson zei het nog.
Wat? Vind je dat niks? Kun je zeker niet betalen,.. centenkwestie dus :)
LOL, ik haal dan 'n 550i rightaway. Snap je? :D

NEXT(tm Nandor)

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 13:08

Hielke schreef:
Robin schreef:

Ben je van een andere wereld of zo? De 996 GT3 is het allermooiste waar ik ooit in gereden heb. Je moet de definitie van "kritiek" er nog even op na slaan geloof ik.
IK van 'n andere wereld zeg je? Wanner heeft de Consumentenbond de 996GT3 voor 't laatst getest. Komop. LOL.
Maar je beantwoordt m'n vraag niet, waarom staat er geen 996GT3 bij jou voor de deur dan? :hungry:

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 13:10

Ben trouwens even zaken regelen in die astmaboot van me. See you later.

Cheers :beer:
Robin

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 05 jul 2011, 13:13

Prachtige die Friese storm... (in een glas water)

JP

Bericht door JP » 05 jul 2011, 13:26

Uit de categorie "ik zou graag willen zien...."

Een test van de 1M tegen de Z4 35is......

Zijn er geen bladen/sites die dit al gedaan hebben danwel (let op DF, hint!) van plan zijn?

Plaats reactie