BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Andre » 04 jul 2011, 21:44

romo schreef:Dank aan iedereen voor de felicitaties, met de DF zat het al goed en het blijft goed........... :lol:

Een aparte kar die moeitelos past in het rijtje van E46 M3-E92 M3 en nu dus een 1M...............met over 2-3 jaar de blik op een F32 M3 of een M2...........................voorwaar een imposant rijtje............al zeg ik het zelf........

Even wat anders, wellicht weet iemand een antwoord op de volgende vraag;

Ik heb voor de M3 een originele winterset gekocht, nu is de vraag uiteraard of die set ook op de 1M past.........??

Andre? kom der maar in................

Ja die moet je niet wegdoen. De officiele winterset voor de 1M coupe is namelijk dezelfde. Ik heb ook een set van die wielen. Styling 270 is dat met 235/40/18 banden.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Rupie » 04 jul 2011, 22:09

Kijk, dat wordt driften in de winter voor Romo. Al geloof ik daar geen reet van.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 04 jul 2011, 22:10

Andre, thanks man :thumbup: :thumbup:

Das weer het goede antwoord................ :thnx:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door SteV6 » 04 jul 2011, 22:11

Tegen de tijd dat er sneeuw ligt houd ik je op de hoogte Ruben ... heb met Robert nog een oude afspraak staan namelijk mbt het onderwerp driften + sneeuw

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 04 jul 2011, 22:26

SteV6 schreef:Tegen de tijd dat er sneeuw ligt houd ik je op de hoogte Ruben ... heb met Robert nog een oude afspraak staan namelijk mbt het onderwerp driften + sneeuw

Ja, dat klopt :lol: ........................nou, regel dan maar een plek met heel veel ruimte.......................want dat ding gaat alle kanten op............ :roflol:


Mocht de komende jaren er geen winter meer komen................geen probleem, ik heb met eigen ogen als ook uit de filmpjes gezien dat ie het ook prima in de zomer kan...............dat driften dus...........

Online
Richardt.
Berichten: 6808
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Richardt. » 04 jul 2011, 22:31

Eerst maar eens een degelijk afscheidsfilmpje van de M3 maken dan? :D

Die bandjes willen ook wel roken hoor! :hangloose:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin Hartog » 04 jul 2011, 22:57

Speciaal voor Romo maar even een plaatje alvast geupload dan. More to come....

Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Rupie » 04 jul 2011, 23:20

Scheef, ik zie gras, oranje, en nep openingen. Damn! Bukken maar!

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Thijs-v-d-H » 04 jul 2011, 23:52

Robert gefeliciteerd! leuk dat het je zo snel gelukt is :wave:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door M@rcel » 04 jul 2011, 23:58

Hoop dat deze 1M je meer freude am fahren gaat geven Robert.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Snipe » 05 jul 2011, 00:04

M@rcel schreef:Hoop dat deze 1M je meer freude am fahren gaat geven Robert.
Toen Robert nog maar net achter het stuur zat stopte hij naast me bij het stoplicht. Grijns zo breed als de spatborden van de 1 M en twee duimen omhoog. Moet wel goedkomen dus.

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Andre » 05 jul 2011, 00:14

joost een witte is ook top

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Macboy » 05 jul 2011, 00:47

@ Hielke: je verloor al je geloofwaardigheid door niet op de kartbaan te verschijnen en te zeuren dat je niet was uitgenodigd.

@ Rico: niet alleen Robin maar ik geloof de halve wereld heeft je uitgelachen met je test op de frontpage.

@ Ruben: FAIL dat je de post van Ferdi met kritiekpunten niet snapt. Als er iemand is die compleet lyrisch was over de 1M dan was het Ferdi 5 minuten na het einde van zijn proefrit in Duitsland.

Grootste kritiek op de 1M betreft mijns inziens het niet kunnen kiezen van meer lakkleuren. Al het overige is gerommel in de marge.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1997
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Joost » 05 jul 2011, 01:14

Ik vind wit niet op alle auto's mooi maar vind het de 1M zeker niet misstaan. Zeker met een paar antraciete velgen erg mooi.

Ik ga er nog eens even heel goed over nadenken

Robin
Berichten: 56228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 08:29

@Macboy, vergeefse moeite.Ik moest bij Rico's klaagzang naar (alleen) mij snel even denken aan Daan van der Keur. :kikker:

Zal mij benieuwen wat die laatste vindt van de 1M. Ik denk wel ok. :df:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Rupie » 05 jul 2011, 09:29

Oh, man, jullie zitten er diep in.

Tom
Berichten: 22484
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Tom » 05 jul 2011, 09:29

En waarom is het zo moeilijk om Rico's mening te respecteren? Ook hij valt perfect binnen de doelgroep van die auto met z'n M historie. Of is het omdat een aantal hier wel turboliefhebbers zijn die niet willen begrijpen dat iemand om die reden (motorkarakter) zo'n kar niet wil? En ja de pers is lovend (terecht, het is ook een goede kar) maar bij een Clarkson staat ook een atmo CLK Black Series voor de deur en bij een Chris Harris een atmo GT3 in plaats van geblazen GT2.

Wouter81
Berichten: 9533
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Locatie: Curaçao

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Wouter81 » 05 jul 2011, 09:34

Tom schreef:En waarom is het zo moeilijk om Rico's mening te respecteren? Ook hij valt perfect binnen de doelgroep van die auto met z'n M historie. Of is het omdat een aantal hier wel turboliefhebbers zijn die niet willen begrijpen dat iemand om die reden (motorkarakter) zo'n kar niet wil? En ja de pers is lovend (terecht, het is ook een goede kar) maar bij een Clarkson staat ook een atmo CLK Black Series voor de deur en bij een Chris Harris een atmo GT3 in plaats van geblazen GT2.
+1

Ik vind Rico's verhaal niet zo schokkend als sommigen het doen voorkomen. Ik heb ook wel eens een auto getest die ik kut met peren vond terwijl de rest van de pers er wel lovend over schreef. Moet ik mijn mening daarom aanpassen? Nee, je moet gewoon schrijven wat je vindt en voelt.

Robin
Berichten: 56228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 09:43

Rico's mening is inderdaad afwijkend van de rest, maar omdat ik de .35i motor vaak ambieer boven 'n aantal andere BMW motoren , word ik ook indirect weggezet als onwetende, bij jou Tom(hence je verhaal met de 2 atmo's (Groundhogday) voor de deuren van JC en CH). Snap je wat ik bedoel? Ergo, een GT3 of 'n M3 is nogal 'n verschil. Dus dan kies ik de 1M tov de M3....

Dus nee, ik respecteer Rico hoor , maar z'n mening/verhaal vind ik ongegrond en raar tov de gevestigde orde, afzeiken om af te zeiken. Echt 'n FAIL. En hij wil niet toegeven(althans niet en plein publiqeu) dat ie de kar wel wat beter vindt, dan ie hier opschrijft(Rico en ik pm-en wel eens :D ), een beetje het Hielke-notaris effect....

Maar maakt niets uit hoor. Macboy had daar zondag nog 'n mooie quote over, maar ik weet niet of IK die hier 'en plein publique' wel wil tonen. I still have some courtesy, you know. :angel:

:beer:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Snipe » 05 jul 2011, 09:45

Tom schreef:En waarom is het zo moeilijk om Rico's mening te respecteren? Ook hij valt perfect binnen de doelgroep van die auto met z'n M historie. Of is het omdat een aantal hier wel turboliefhebbers zijn die niet willen begrijpen dat iemand om die reden (motorkarakter) zo'n kar niet wil? En ja de pers is lovend (terecht, het is ook een goede kar) maar bij een Clarkson staat ook een atmo CLK Black Series voor de deur en bij een Chris Harris een atmo GT3 in plaats van geblazen GT2.
Toch is het wel opvallend dat Rico de enige is die het erover heeft. Hij heeft tot op zekere hoogte wel gelijk. Als je bij 2.000 toeren of zo gasgeeft, duurt het heel even voor de motor daarop reageert, zeker als je de M-button niet ingedrukt hebt.
Alleen wat Rico over het hoofd ziet, is dat er in een atmo-M überhaupt niks gebeurt als je bij 2.000 toeren het gas intrapt.

Ik heb zelf verder ook weinig op met turbo's (niks, eigenlijk), maar in de 1 M heb je er weinig last van. Ik heb Andre, die toch ook een stevige haat aan turbo's heeft, er ook niet over gehoord. De atmo-M-rijders die ermee gereden hebben trouwens ook niet.

....en zo'n onwetende turbofapper als Robin zal wel helemaal uit z'n stoel vallen van die gasrespons ;-)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Tristan » 05 jul 2011, 09:46

Ik vond zijn mening eerlijk en oprecht. Enige kritiek vond ik dat er vooral de nadelen benadrukt werden en niet zozeer ook de goede punten. Had een beetje het gevoel dat er naar de nadelen gezocht werd. Maar voor de rest, iedereen zijn mening.

Robin
Berichten: 56228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 09:51

Snipe schreef:[Als je bij 2.000 toeren of zo gasgeeft, duurt het heel even voor de motor daarop reageert, zeker als je de M-button niet ingedrukt hebt.
Alleen wat Rico over het hoofd ziet, is dat er in een atmo-M überhaupt niks gebeurt als je bij 2.000 toeren het gas intrapt.
:lol: inderdaad, maar jamaar jamaar die gaat wel door tot >8000, althans als je een V8/V10 hebt of een E46 M3. de rest van alle M's gebouwd haalden standaard die toeren niet.

Ik reed eens in de Escort Cossie GRA rallywagen van
Eddy vd Hoorn, >15 jaar geleden. DAT is 'n turbogat. :df:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43831
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Arthur » 05 jul 2011, 09:53

Ook nu weer: "Groundhog day"

Robin
Berichten: 56228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 09:54

Romo, jij komt uit 'n E92 M3. Vertel als niet hooligan jouw beleving eens weer kort?

groundhog day inderdaad. :kotsen:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Rupie » 05 jul 2011, 10:00

Snipe schreef:
Tom schreef:En waarom is het zo moeilijk om Rico's mening te respecteren? Ook hij valt perfect binnen de doelgroep van die auto met z'n M historie. Of is het omdat een aantal hier wel turboliefhebbers zijn die niet willen begrijpen dat iemand om die reden (motorkarakter) zo'n kar niet wil? En ja de pers is lovend (terecht, het is ook een goede kar) maar bij een Clarkson staat ook een atmo CLK Black Series voor de deur en bij een Chris Harris een atmo GT3 in plaats van geblazen GT2.
Toch is het wel opvallend dat Rico de enige is die het erover heeft. Hij heeft tot op zekere hoogte wel gelijk. Als je bij 2.000 toeren of zo gasgeeft, duurt het heel even voor de motor daarop reageert, zeker als je de M-button niet ingedrukt hebt.
Alleen wat Rico over het hoofd ziet, is dat er in een atmo-M überhaupt niks gebeurt als je bij 2.000 toeren het gas intrapt.

Ik heb zelf verder ook weinig op met turbo's (niks, eigenlijk), maar in de 1 M heb je er weinig last van. Ik heb Andre, die toch ook een stevige haat aan turbo's heeft, er ook niet over gehoord. De atmo-M-rijders die ermee gereden hebben trouwens ook niet.

....en zo'n onwetende turbofapper als Robin zal wel helemaal uit z'n stoel vallen van die gasrespons ;-)
André ziet de auto als een Mitsubishi Evo heeft ie al gezegd, dus is wat betreft niet geloofwaardig om te zeggen dat dat thuishoort in een BMW. ik denk dat ie het gewoon accepteert, maar nog steeds liever een atmo motor zou willen hebben. Dus Groundhog day? Ja. Maar Rico benoemd het na gereden te hebben. Dus om hem dan meteen al weer af te vallen. Hij heeft het kunnen ervaren en kan het nu aan de hand van de praktijk uitleggen. Jouw plaat blijft ook een beetje hangen Robin.

En wat betreft Romo vind ik het verhaal en zijn reacties helemaal ongeloofwaardig. Dat ie er een besteld heeft doet daar niks aan af. Ik geloof er geen reet van. De niet hooligan rijder, die een hooligan auto koopt? Het is maar goed dat de nieuwe M3 er zometeen aankomt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo, Majestic-12 [Bot], Sander-E46 en 9 gasten