BMW 1 Serie M Coupé
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hoe staat het eigenlijk met jou aankoop Ferdi?
- Chris van S.
Robert, gefeliciteerd! Erg leuk om te lezen dat het is gelukt...
- Snipe
Inderdaad. Mooi man, gefeliciteerd!Andre schreef:En nou ben ik er klaar mee.
Feest voor Romo!!!!!!
- Sperdy
Ik wilde wel, maar doe het niet. Ik wilde een deel financieren van de auto, maar dat is bij BMW finance niet gelukt (ben natuurlijk wel een dubieuze debiteur, dus geef ze eens ongelijkindobesar schreef:Hoe staat het eigenlijk met jou aankoop Ferdi?
Maar dan zou ik de poeplap moeten trekken, en dan slaat de twijfel toch wel toe - hoe gaaf ik eenVO 1M/// ook vind (alleen de VO vind ik leuk, een zwarte of witte helemaal niet) - want dan vind ik (voor mij) de auto te duur: je moet weten, ik koop toch wel een beetje meer van hetzelfde (dus platgezegd wat M/// spoilerwerk voor 80k). Ik doe geen trackdays, laat die sper niet roken (zoals André) maar gebruik 'm als woon-werk-vakantie ed. Bovendien, ben ik nog steeds zeer tevreden over de acs1. Nog steeds denk ik voor 56k een fenomenale koop.
Ten tweede, en diegene die mij een beetje volgen
Als ik nu voor de keuze stond, zoals 2,5 jaar geleden, voor een 135i of 1M, koos ik de 1M. Zeker weten, maar de situatie is nu net ff wat anders.
Bovendien, er komt een 1M/// CLS, Porsche komt binnenkort met nieuwe modellen. Dus ik wacht gewoon nog een jaartje. Een 1M/// VO met de kop er af kan dan ook nog een optie zijn. Ik zoek een auto voor de lol, en het moet weer wat nieuws/anders zijn.
- Chris van S.
OT: Als het bij BMW F.S. niet lukt moet je het wel heel erg bond maken..... 
- Sperdy
Ik lease al ruim 12 jaar auto's ben hen. Wij leasen er nu 8 auto's bij BMW F.S. Gaat allemaal prima. Dus ik denk ik wil wat meer dan het standaard werk, maar dat willen ze niet. Ook goed, dan doe ik het niet, lekker belangrijk snap je wel? Voor die 1M/// wil ik 0,0 aanbetalen, en zeker geen slottermijn. Het risico dragen zij maar, ik betaal wel rente. Zij doen in auto's, ik nietChris van S. schreef:OT: Als het bij BMW F.S. niet lukt moet je het wel heel erg bond maken.....
- PD power
Ik heb vandaag een oranje versie gespot op de "rondweg" van Drachten, stond te tanken bij de BP.
Het is iig een bruute verschijning, je ziet in 1 oogopslag wat het is, en een mooi geluid
Het is iig een bruute verschijning, je ziet in 1 oogopslag wat het is, en een mooi geluid
-
Andre
Inderdaad bij aankoop van de duitser had ik geen testrit gedaan. Maar toen ik laatst gereden had in een 1M van iemand uit het duitse M forum wist ik dat het nu niet lang moest duren ik was meer dan overtuigd. Vandaar ook de aankoop van een Nederlandse uitvoering die meteen geleverd kon worden. De duitser wordt maar uitgesteld en uitgesteld. Hij is inmiddels al 3 keer uitgesteld dus toen was ik er wel klaar mee.Hielke schreef:@Ferdi,
@Andre,
aan jouw koop van de 1M is geen proefrit vooraf gegaan. Laat staan een test. Gelukkig dat dan bij aflevering toch blijkt dat de auto je alles geeft wat je wenst.
Die in Drachten is inderdaad van Hielke O. en is geleverd door de Beier.
Romo eind juli leverring?
- Hielke
Dat relativerende van Drs. P had ik net even nodig. Ik zie het ineens weer veel luchtiger inFerdiACS1 schreef:[Als de nieuwe M3/// er komt, beginnen we weer van voren af aan: klote turbo, geen balans, de ziel is uit de fles, niet agile, de slechtste M/// ooit, en over 4 jaar wisselt Romo z'n 1M/// er weer op in. En zo gaan we door... Drs. P zei het al: heen-en-weer, heen-en-weer ...
Jammer dat je het met BMW niet rondkrijgt. Gewoon even een jaartje wachten en dan staan er leuke nieuwe model 1-series voor je klaar.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:Inderdaad bij aankoop van de duitser had ik geen testrit gedaan. Maar toen ik laatst gereden had in een 1M van iemand uit het duitse M forum wist ik dat het nu niet lang moest duren ik was meer dan overtuigd. Vandaar ook de aankoop van een Nederlandse uitvoering die meteen geleverd kon worden. De duitser wordt maar uitgesteld en uitgesteld. Hij is inmiddels al 3 keer uitgesteld dus toen was ik er wel klaar mee.Hielke schreef:@Ferdi,
@Andre,
aan jouw koop van de 1M is geen proefrit vooraf gegaan. Laat staan een test. Gelukkig dat dan bij aflevering toch blijkt dat de auto je alles geeft wat je wenst.
Die in Drachten is inderdaad van Hielke O. en is geleverd door de Beier.
Romo eind juli leverring?
Mijn "testrit" was ook maar 10 min of zo.........maar het testosteron pijl stond voor de rest van het weekend op een ongekend hoog peil
Productie as we speak. De verwachting is dat eind juli de vlag uit kan..................FWIW
- Snipe
Over nieuwe 1 Series gesproken. Die gaan we met een maand of twee testen. Midden-Nederland. Ik weet niet wat, 116i of zo, kan ook een 120dA zijn. Heb je weer wat om je druk over te maken in de zomerHielke schreef:Gewoon even een jaartje wachten en dan staan er leuke nieuwe model 1-series voor je klaar.
- Sperdy
Romo, hoe zit dat met de vrouwen? Je valt wel op wat BMW plastic, maar niet op (nep)tieten? Wanneer ga je eens aan de vrouw? Volgens mij ben je te verlegen voor vrouwen... Let op, die 1M/// gaat je niet helpen, vrouwen vinden dat een lelijk overdreven hok. Praat nooit (!) met dames over auto's, knappen ze ontzettend op af.romo schreef:Mijn "testrit" was ook maar 10 min of zo.........maar het testosteron pijl stond voor de rest van het weekend op een ongekend hoog peil...maar goed dat Romo vriendinloos door het leven gaat, dat was anders niet goedgekomen vrees ik
![]()
![]()
............
- Sperdy
reactie 2romo schreef:Mijn "testrit" was ook maar 10 min of zo............duidelijk in een paar tellen idd, een koppeling om van te smullen, dat ie me direct afsloeg was gelijk haren recht op de kop en kippen vel ( Andre termen), zo moet het dus zijn, mooi sound, schakelen veel compacter en directer, .........
Je bent echt niets gewend Romo, dat wel duidelijk..
- Hielke
Midden Nederland? FAIL!Snipe schreef:Over nieuwe 1 Series gesproken. Die gaan we met een maand of twee testen. Midden-Nederland. Ik weet niet wat, 116i of zo, kan ook een 120dA zijn. Heb je weer wat om je druk over te maken in de zomerHielke schreef:Gewoon even een jaartje wachten en dan staan er leuke nieuwe model 1-series voor je klaar.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
FerdiACS1 schreef:Romo, hoe zit dat met de vrouwen? Je valt wel op wat BMW plastic, maar niet op (nep)tieten? Wanneer ga je eens aan de vrouw? Volgens mij ben je te verlegen voor vrouwen... Let op, die 1M/// gaat je niet helpen, vrouwen vinden dat een lelijk overdreven hok. Praat nooit (!) met dames over auto's, knappen ze ontzettend op af.romo schreef:Mijn "testrit" was ook maar 10 min of zo.........maar het testosteron pijl stond voor de rest van het weekend op een ongekend hoog peil...maar goed dat Romo vriendinloos door het leven gaat, dat was anders niet goedgekomen vrees ik
![]()
![]()
............
Ik koop geen auto vooor de vrouwkes natuurlijk.......................als dat het uitgangspunt moest zijn............
Ik wil ook wel een F32 M3....................maar die heeft een onbehoorlijke levertijd heb ik me laten vertellen..........
Met mijn 45 lentes zitten de vrouwen niet meer op mij te wachten, en die het eventueel wel doen............wel; daar zit ik dan weer niet op te wachten
- romo
Klopt, in slaap gesukkeld met een oude wijven M3..........................FerdiACS1 schreef:reactie 2romo schreef:Mijn "testrit" was ook maar 10 min of zo............duidelijk in een paar tellen idd, een koppeling om van te smullen, dat ie me direct afsloeg was gelijk haren recht op de kop en kippen vel ( Andre termen), zo moet het dus zijn, mooi sound, schakelen veel compacter en directer, .........
Je bent echt niets gewend Romo, dat wel duidelijk..
- Joost
Gefeliciteerd Romo, mooi dat het allemaal rond is gekomen.
Ook ik heb een offerte van een Duitse BMW dealer liggen voor een 1M (een witte, voor de verandering!).
Opties:
- 760 shadowline
- 609/7SP navigatie professional met Bleutooth
- 688 Harman Kardon audiosysteem
- 302 alarmsysteem
- 3AP voorruit met getinte baan
- 420 getinte ramen achter
- 430 dimmende binnen en buitenspiegels
- 473 armsteun voor
- 521 regen en lichtsensor
- 534 climate control
- 563 lichtpaket
Op Nederlands kenteken voor om en nabij de 70K.
Ik zit nog in Dubio. Sowieso eerst maar eens een keer ergens rijden in een 1M.
Ook ik heb een offerte van een Duitse BMW dealer liggen voor een 1M (een witte, voor de verandering!).
Opties:
- 760 shadowline
- 302 alarmsysteem
- 473 armsteun voor
- 534 climate control
- 563 lichtpaket
- RVV
Robin wel een beetje jammer om je afzeikerige reacties richting mijn persoon te lezen
wel weer typisch dat alleen jij dat doet. Mijn ervaring werd tijdens het rijden 'live' besproken met Perry die naast me zat. Zo ervaarde ik het op dat moment. De wegen waar ik reed werden op meer dan hoog tempo genomen. Maar goed blijkbaar zijn het gevoelige snaren die ik bij je raak. Het is blik he. Niet meer en niet minder.
Hielke voor wat betreft de motor. Ik heb nooit beweerd dat de .35i geen goede motor is. Ik heb kritiek op turbomotoren in het algemeen, op het karakter er van. De laatste turbo auto die ik reed was een Ford Focus RS. Mijn kritiek op de turbomotor toen was hetzelfde als ik nu op de 1M heb.
Voor wat betreft BMW nl er zijn geen afspraken gemaakt. Maar nu de een na de andere DF'er er eentje koopt wordt het tijd om de facturen machine aan te slingeren
Romo gefeliciteerd ermee, ik denk dat je veel plezier zult hebben van de 1M.
Hielke voor wat betreft de motor. Ik heb nooit beweerd dat de .35i geen goede motor is. Ik heb kritiek op turbomotoren in het algemeen, op het karakter er van. De laatste turbo auto die ik reed was een Ford Focus RS. Mijn kritiek op de turbomotor toen was hetzelfde als ik nu op de 1M heb.
Voor wat betreft BMW nl er zijn geen afspraken gemaakt. Maar nu de een na de andere DF'er er eentje koopt wordt het tijd om de facturen machine aan te slingeren
Romo gefeliciteerd ermee, ik denk dat je veel plezier zult hebben van de 1M.
-
OnlineMartijn_bmw
gefeliciteerd Romo, heel veel plezier er mee 
- WJ
Gefeliciteerd Romo!
Gaaf! Ik zelf ben wel fan van wit. Vooral met zwarte velgen zoals eerder gepost, staat super dik imo!Joost schreef:Gefeliciteerd Romo, mooi dat het allemaal rond is gekomen.
Opties:
- 760 shadowline
- 302 alarmsysteem
- 473 armsteun voor
- 534 climate control
- 563 lichtpaket
- romo
Dank aan iedereen voor de felicitaties, met de DF zat het al goed en het blijft goed...........
Een aparte kar die moeitelos past in het rijtje van E46 M3-E92 M3 en nu dus een 1M...............met over 2-3 jaar de blik op een F32 M3 of een M2...........................voorwaar een imposant rijtje............al zeg ik het zelf........
Even wat anders, wellicht weet iemand een antwoord op de volgende vraag;
Ik heb voor de M3 een originele winterset gekocht, nu is de vraag uiteraard of die set ook op de 1M past.........??
Andre? kom der maar in................
Een aparte kar die moeitelos past in het rijtje van E46 M3-E92 M3 en nu dus een 1M...............met over 2-3 jaar de blik op een F32 M3 of een M2...........................voorwaar een imposant rijtje............al zeg ik het zelf........
Even wat anders, wellicht weet iemand een antwoord op de volgende vraag;
Ik heb voor de M3 een originele winterset gekocht, nu is de vraag uiteraard of die set ook op de 1M past.........??
Andre? kom der maar in................
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
@ Rico, welke afzeikerige reactie nou weer? Help me even. 
- Snipe
Zo, ik ben een dagje op pad geweest en zit nu eens even bij te lezen. Het meest opvallend is natuurlijk dat Romo een 1 M heeft gekocht en Joost out of the blue meldt dat 'ie er mee bezig is, maar daarna zijn het toch wel de betogen van Hielke die hier de aandacht vragen (al is opeisen misschien een beter woord).

- http://www.driving-fun.com/1149/home/te ... e-GTI.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.insideline.com/bmw/1-series/ ... ution.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof niet dat ik je in die twee gevallen heb gehoord over de 'ethiek van een objectieve autotest'.

Begrijp me goed, iedereen heeft recht op een mening. Zeker op een forum, want dat bestaat immers uit meningen. Maar als je je mening geeft kun je ook zo nu en dan wel eens een reactie verwachten en deze meningen waren zo onzinnig dat ik ze even moest weerleggen
Verheerlijking? Ik ken mensen die het betoog van Rico op de frontpage anders zouden omschrijven. Los daarvan is het inderdaad zo dat de 1 M regelmatig aandacht krijgt. Het is een veelbesproken auto en de artikelen over de 1 M worden goed gelezen, dus geven we er regelmatig aandacht aan.Hielke schreef:Andre, laat ik over de situatie eerlijk zijn. Ik erger me mateloos aan de opstelling van DF jegens de 1M. In plaats van de hype te kanaliseren en te trachten de schijn van neutraliteit jegens alle automerken op te houden, doen ze actief en leidend mee in de verheerlijking van die auto.
Dat is mijn wereld niet zo, maar als jij je wilt verdiepen in de staafmixertests van de Consumentenbond ben ik de laatste die je tegenhoudt. Ik kan me voorstellen dat het jouw interesse wel heeft, want het gerucht gaat dat sommige staafmixerfabrikanten Punto-motoren gebruikenHielke schreef:Het zou wat zijn, de consumentenbond die een staafmixer of LED televisie van merk A een leuke review geeft
Meel in de mond is doorgaans geen formule die garant staat voor sappige verhalen, dus daar doen we niet aan.Hielke schreef:Je zou zoals in het geval van een magazine of website die zich op autotests of rijverslagen concentreert jezelf nog tactisch kunnen opstellen door kritiekpunten in verbloemde termen neer te schrijven. Daar heb ik geen moeite mee. Het leest minder aantrekkelijk. De vlees noch vis benadering is nooit een formule voor succes.
We hadden wat mensen met een M uitgenodigd om vergelijkingsmateriaal te hebben. Zo ongebruikelijk is dat niet:Hielke schreef:Maar wat DF met de 1M afgelopen zaterdag heeft uitgehaald gaat tegen iedere ethiek van een objectieve autotest in. De genodigden kwamen rechtstreeks uit de 1M database van de importeur! Alsof Rijswijk een reizend gezelschap op poten heeft gezet. Zo krijgt het Noorden met de hulp van DF ook eens de kans om aan de geneugten van de 1M te proeven. Nooit eerder heb ik van een dergelijke constructie gehoord.
- http://www.driving-fun.com/1149/home/te ... e-GTI.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.insideline.com/bmw/1-series/ ... ution.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof niet dat ik je in die twee gevallen heb gehoord over de 'ethiek van een objectieve autotest'.
BMW-mindedness? Zo is het overal wel wat. Op de site van Autoweek lopen mensen altijd te jammeren dat het een schande is dat ze door VAG worden gesponsord.Hielke schreef:Wat moeten de importeurs van andere merken wel niet denken als ze lucht van deze BMW-mindedness vwb de autotesten krijgt? Over de BMW mindedness van grote delen van het forum heb ik het niet. Het gaat me om het testgedeelte van DF. Of krijgen alle importeurs straks de kans om via DF kosteloos en voor niks hun produkten middels promotiefilmpjes en demonstraties aan de man te brengen. Zo'n constuctie is volstrekt onmogelijk als je van je lezers/bezoekers ook nog verwacht dat ze de tests serieus nemen.
Doe het wel of doe het niet, hier of ergens anders. Maar als je het dan niet doet moet je natuurlijk ook niet door blijven jammeren over hoe fantastisch het allemaal geweest had kunnen zijn als je het wel had gedaan. Als jij een goede autotester was geweest had je niemand over Clarkson gehoord, als ik een goede voetballer was had je niemand over Maradonna gehoord en als SKRD een goede coureur was geweest had je niemand over Senna gehoord. Maar ja, wat koop je ervoor?Hielke schreef:Over mijn ambities als tester hebben we het veel vaker gehad. Ik ben daar altijd eerlijk in geweest. Ik zou het graag willen doen. Ik weet een auto redelijk te besturen, ik weet redelijk goed hoe ik de sterktes en zwaktes van een auto aan een lezerspubliek kan overbrengen, over het algemeen schrijf ik redelijk goed, en ik ben in m'n oordeel goudeerlijk en bloedconsistent.
Die lol was er nu ook, alleen was jij in geen velden of wegen te bekennenHielke schreef:Weet je nog hoeveel werk we in 2005 van de review en filmpjes van die 130i hebben gemaakt? Hoeveel lol we daarin hadden?
Dan heb je het niet goed gelezen, want er staat wel degelijk een stuk in over de motor. Het viel me op omdat ik het er niet mee eens ben, overigens.Hielke schreef:En Rico heeft continue zijn afkeur van de motorkeuze van de M 1-serie uitgesproken. In zijn rijverslag zie ik die kritiek op de motor nauwelijks terugkomen.
Dus als zo'n Punto 12 keer zo duur was geweest had je 'm nog steeds boven een GT3 verkozen? Dat geloof je toch zelf niet?Hielke schreef:Er bestaat bij mij geen relatie tussen de lekkerte van een auto en z'n prijs. Is er nooit geweest en zal er nooit komen ook.
Begrijp me goed, iedereen heeft recht op een mening. Zeker op een forum, want dat bestaat immers uit meningen. Maar als je je mening geeft kun je ook zo nu en dan wel eens een reactie verwachten en deze meningen waren zo onzinnig dat ik ze even moest weerleggen
- Sperdy
Romo, ik welke vijver hang jij je hengeltje?romo schreef:Met mijn 45 lentes zitten de vrouwen niet meer op mij te wachten, en die het eventueel wel doen............wel; daar zit ik dan weer niet op te wachten.............................steek het geld maar in de kar, das beter wat...............
Alles onder de 35 is voor jou te oud. Die kunnen echt wel wat strakkers krijgen dan jij
Voor de rest raadpleeg: http://www.driving-fun.com/relatie-fun. Daar zit ik vaak, en geef je graag verder advies. Wees niet verlegen, toon echt belangstelling. Niets is leuker dan een leuke/mooie vrouw!
- Hielke
Punto is als stads/boodschappenauto gekocht Perry, niet als DF generator. Ik heb 'm in mijn lijst dan ook geen punten gegeven.
En over je reactie op mijn mening; we zijn het eens, net wat je zegt, dit is een forum
En over je reactie op mijn mening; we zijn het eens, net wat je zegt, dit is een forum