Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
EG

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door EG » 24 jun 2011, 13:47

RVV schreef:Goed punt Snipe, het is qua rascime altijd de blanke melkfles Nederlander tegen alles wat meer dan een kleur heeft anders dan door de zonnebank verkregen.

Rascime onder niet blanke Nederlanders is een veel groter "iets" in de NL samenleving. Maar daar hoor of lees je nooit iets over. Gek net of dat niet bestaat. :devil:
Snipe schreef:
Robin schreef:Ja. Wat dacht je dan. Ze zijn zelf best bevooroordeeld over de NL ers, ik 'sus'de boel dan vaak. Ze nemen mij in 'vertrouwen' want ik heb een niet Nederlandse vrouw en kinderen met 'n kleurtje. Je moest eens weten hoe men daarover lult alleen al. :D

'Verrek die vvd bal van 'n Robin met z'n winkel en BMW en dure klokjes, komt ie met 'n zwartje aan'

Gezegd door een uit 'n zeer links nest komende ijshockey 'kennis'van mij....ik lach er dan maar om. :tong:
Als je hoort wat Marokkanen soms over Surinamers zeggen, of Surinamers over Turken, of Turken over Grieken, etc....
Italianen spannen de kroon. Ik had een Italiaanse collega, maar haar vader vond het niks dat ze in Amsterdam woonde. Veel te bang dat ze met een kachelpijp thuis zou komen...
Ik durf zelfs te beweren dat een Marokkaan of Turk racistischer is tegen elkaar dan een Nederlander tegen een Turk of Marokkaan, en dat is niet overdreven bedoeld.

Trouwens, over het algemeen zijn Marokkanen niet dol op Tunesiers en omgekeerd.

So long voor de gedachte dat alle moslims hetzelfde zijn. Oh ja in Turkije werden honden Arabier genoemd, zo diep zat de haat tegen Arabieren. Corrupt moslimland toch? Laat al zien hoeveel sommige van die regio hebben begrepen. (voor de niet begrijpers, dat je die landen dus niet op een hoop kan gooien).

RVV

Bericht door RVV » 24 jun 2011, 14:36

So long voor de gedachte dat alle moslims hetzelfde zijn
Het feit dat moslims graag andere moslims opblazen (Irak/Afghanistan) onderstreept dat natuurlijk :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2011, 16:21

ik wil niet veel zeggen maar die lieden in de video die schelden over iets wat niet waar is, daar zitten niet veel westerse NL of hoe noem je dat...bij.
wat die lieden doen is pure belediging en onwaarheden roepen, laster.

HansD

Bericht door HansD » 24 jun 2011, 16:32

Hoezo niet waar? Wie zegt dat het niet waar is of kun je bewijzen dat het niet waar is?

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2011, 16:42

HansD schreef:Hoezo niet waar? Wie zegt dat het niet waar is of kun je bewijzen dat het niet waar is?
hij is geen hitler of Nazi, en ook geen Homo, althans beide niet bekend en die schreeuwers weten het al helemaal niet...dus tot zover is het niet waar.
lijkt me simpel toch?
ik snap uberhaubt niet waarom je dat soort tuig nog verdedigt elke keer.

HansD

Bericht door HansD » 24 jun 2011, 17:02

hij is geen hitler of Nazi, en ook geen Homo, althans beide niet bekend
kijk daar ga je al, beide niet bekend. Homo ben ik met je eens, dat is niet bekend, nazi en hitlervergelijkingen zijn de meningen over verdeeld. Of weet jij meer dan de rest van NL?

Ik verdedig geen tuig maar als liberaal sta ik ook voor hun vrijheid van meningsuiting ongeacht of ik het ermee eens ben of niet. Ik vond de vrijspraak van wilders prima, hij moet kunnen zeggen wat hij wil, MAAR dat geldt dan ook voor iedereen. Dus mag de geblondeerde fuhrer ook voor van alles en nogwat uitgemaakt worden. Mag dat niet dan moet hij ook zijn bek houden. Dit geldt overigens net zo hard voor moslims, christenen of joden
‘Meneer, ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal tot mijn dood uw recht verdedigen om het te zeggen,’
Voltaire

Het schijnt dat dit uiteindelijk geen citaat van Voltaire is maar dat doet niets af aan de uitspraak ansich.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2011, 18:17

dingen schelden en bedreigen is toch heel wat anders dan waarheden zeggen over bepaalde lieden, of begrijp je dat niet?
het gaat niet zo over vrijheid van meninguiting, das logisch maar niet vrijheid om maar dom te schelden en te bedreigen wat die extremisten doen en of de broeders :kotsen: , das heel wat anders.

EG

Bericht door EG » 24 jun 2011, 18:34

GTRene schreef:dingen schelden en bedreigen is toch heel wat anders dan waarheden zeggen over bepaalde lieden, of begrijp je dat niet?
het gaat niet zo over vrijheid van meninguiting, das logisch maar niet vrijheid om maar dom te schelden en te bedreigen wat die extremisten doen en of de broeders :kotsen: , das heel wat anders.
Wilders zelf beledigd ook, dat hebben ze zelfs uitgelegd in de rechtbank, wat hij zegt is niet strafbaar, dat is een ander verhaal. Dat dat duidelijk is. Hij is vrijgesproken voor haatzaaien niet voor belediging.

Dus dan is dit niets meer dan boontje komt om zijn loontje, hoe hersenloos en dom gedrag dit ook is, en ja het is vrijheid van meningsuiting, mensen moeten niet bang zijn om te zeggen wat ze willen, NIET WAAR RENE? :kikker:

HansD

Bericht door HansD » 24 jun 2011, 18:36

Is iemand een homo of nazi noemen een bedreiging? Leg nu eerst maar eens even exact uit wat je bedoelt dan wil ik er dan wel op ingaan. Die algemene vaagheden en generalisaties kan ik niet zoveel mee.
waarheden zeggen over bepaalde lieden
Welke waarheid? Jou waarheid, wilders waarheid, hun waarheid? Zeg het maar.
Als je met bepaalde leiden de grote gemêleerde groep moslims bedoeld ben ik het zeer waarschijnlijk absoluut niet met je eens. Bedoel je met bepaalde lieden criminele kutmarokkanen ben ik het waarschijnlijk wel met je eens maar die vallen voor mij dan weer niet onder de groep moslims maar onder de groep criminelen.

PS ultieme vrijheid van meningsuiting is ook de vrijheid om dom te schelden en te beledigen.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2011, 18:44

Zoals ik het lees zullen jullie het nooit willen snappen wat ik probeer te zeggen!

als je je beledigd voelt wil niet zeggen het het niet de waarheid is!

das wat anders dan schelden en dus bewust kwetsen gericht op die ene persoon!

Bij deze, verder wil ik men energie niet te veel verdoen met half horende oren :tong:

:zwijntje:

HansD

Bericht door HansD » 24 jun 2011, 18:52

als je je beledigd voelt wil niet zeggen het het niet de waarheid is!
Dat klopt. De waarheid van zowel de belediger als de beledigde. Dat is niet noodzakelijkerwijs dezelfde waarheid.
das wat anders dan schelden en dus bewust kwetsen gericht op die ene persoon!
Dat zal waarschijnlijk de waarheid zijn van de scheldende persoon.

Elise

Bericht door Elise » 27 jun 2011, 11:22

Ahmed schreef:En het bleef nog lang gezellig in A'dam....... :lol:

Paar van die simpele schreeuwers die het niet uitmaakt tegen wie ze schreeuwen als ze maar kunnen schreeuwen. Was Job Cohen of de koningin voorbij gekomen hadden ze die uitgejouwd.....

Jongens hebben waarschijnlijk net weer hun toelage van de sociale dienst gehad en zijn dat aan het vieren.....

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 jun 2011, 12:11

Ach, schelden doet niet zeer riep mijn oma altijd. Een messteek of kogel op de juiste plek eigenlijk ook niet. :bag:

Zolang 't bij schelden blijft kunnen we lekker doorgaan, mij best. Maar als er geweld bij komt kijken, wordt 't een ander verhaal. :D

Robin

Bericht door Robin » 04 jul 2011, 13:55

Robin schreef:Ach, schelden doet niet zeer riep mijn oma altijd. Een messteek of kogel op de juiste plek eigenlijk ook niet. :bag:

Zolang 't bij schelden blijft kunnen we lekker doorgaan, mij best. Maar als er geweld bij komt kijken, wordt 't een ander verhaal. :D

http://www.nu.nl/binnenland/2555924/wil ... qaeda.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel P

Bericht door Michel P » 04 jul 2011, 14:20

Diep triest dat Wilders niet eens rustig kan gaan eten........... maar ach, we krijgen er de multiculturele verrijking voor terug dus wat zeuren we nu :wave:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 04 jul 2011, 14:22

Schelden doet geen pijn. Schreeuwen op de Dam wel. :strong:

Afbeelding

Kom d'r maar in, Hanneke Groenteman. :kikker:

Metchu

Bericht door Metchu » 04 jul 2011, 14:22

Meneer Heertje heeft vaak rake teksten...

Michel P

Bericht door Michel P » 04 jul 2011, 14:30

Die heertje heeft zijn medicatie ook niet genomen..........

Rupie

Bericht door Rupie » 04 jul 2011, 15:00

Ik had 'm al gezien. Een prima ander Joods geluid.

Robin

Bericht door Robin » 04 jul 2011, 15:02

Ik vond Heertje zwak, vaak heeft ie leuke verhalen, maar dit betoog raakte kant noch wal.

Blijft dus dat GW en Ayaan vogelvrij zijn , nog steeds voor Al Quaida. En daar zit de Paus of Staphorst niet achter. :kikker:

Over die 2 laatsten wil ik graag ook m'n gal spuwen. En dat doe ik ook vaker.
Wat hebben GW en Ayaan gedaan/misdaan om vogelvrij(dus met de dood tot gevolg) te zijn voor die club?

Een beetje de spot drijven met. Doe ik ook met andere dingen/geloven, net zo 'graag'....
Maar die deze club moet je opppassen. De ene scheldt, de ander brengt degene die scheldt om. Waar zit 't hier scheef?
Laatst gewijzigd door Robin op 04 jul 2011, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 04 jul 2011, 15:04

Robin schreef:Ik vond Heertje zwak(vaak heeft ie leuke verhalen) maar dit betoog raakte kant noch wal.

Blijft dus dat GW en Ayaan vogelvrij zijn , nog steeds voor Al Quaida. En daar zit de Paus of Staphorst niet achter. :kikker:

LOL wie wel dan Robin.......... zou Cohen een hint kunnen geven........ :zwijntje:

Robin

Bericht door Robin » 04 jul 2011, 15:17

Michel, ik heb wat toegevoegd, zoals je ziet. Geen enkel geloof is vrij van geweld, toen niet nu niet, morgen niet. Maar je hebt gradaties. De paus houdt al decennia min of meer z'n mond, god(?)zijdank. :D Hoe erg het kindermisbruik in de rk kerk is, geloof hebben in 'n pedo uit 't jaar 700 is nog bijzonderder zegmaar.

Bij elke religie is er wel wat. Maar religie= harmonie/vrede? Neen, dat is een droom/waanbeeld.

Hoe kan een religie vrede brengen als ze eerst de nonbelievers willen afknallen? :hmmm:

Plaats reactie