Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Peric
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...
Heel dat verhaal klopt geen jota van..
Ik sprak onlangs iemand die half Grieks is.
Zoveel mensen als in NL een hypotheek hebben, dat percentage in Griekenland heeft een eigen huis welke vrij is.
Het grote probleem is dat erg weinig BTW afgedragen wordt daar.
Hotels, eigenaren van vakantiewoningen, taxichaffeurs en ga zo maar door dragen geen tot weinig BTW af. Als je in Griekenland om een BTW-bonnetje vraagt wordt er eerst gevraagd of dat écht nodig is.. Tsja..
En dan zal het wel kloppen dat er geen geld is voor de AOW, simpelweg omdat er te weinig de staatskas binnenkomt.
Ik sprak onlangs iemand die half Grieks is.
Zoveel mensen als in NL een hypotheek hebben, dat percentage in Griekenland heeft een eigen huis welke vrij is.
Het grote probleem is dat erg weinig BTW afgedragen wordt daar.
Hotels, eigenaren van vakantiewoningen, taxichaffeurs en ga zo maar door dragen geen tot weinig BTW af. Als je in Griekenland om een BTW-bonnetje vraagt wordt er eerst gevraagd of dat écht nodig is.. Tsja..
En dan zal het wel kloppen dat er geen geld is voor de AOW, simpelweg omdat er te weinig de staatskas binnenkomt.
- Maus335i
Wat betreft een overheid die toch wel voor je in de bres springt als je het verziekt. Schuldsanering is toch ook zoiets? Ik hoop het nooit te hoeven meemaken, maar waarom zou je niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor te grote schulden die je aangaat?
- Luco
gemiddelde werkdag is in nederland 7,2 he vanwege 36 urige werkweek.
dus dat is ongeveer 192 dagen, dan 104 dagen weekend dan zit je op 296 dagen.
dan nog gemiddeld een 30 tot 40 dagen vakantie en je zit zo rond de 330 a 340 dagen van de 365.
Verhaal van Peric heb ik ook een paar keer gehoord, niemand betaald daar bijna belasting.
dan nog gemiddeld een 30 tot 40 dagen vakantie en je zit zo rond de 330 a 340 dagen van de 365.
Verhaal van Peric heb ik ook een paar keer gehoord, niemand betaald daar bijna belasting.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik ben ook snel afgehaakt bij dat verhaal. Het is allemaal zielig en iedereen heeft schuld, behalve Griekenland zelf. Daar komt het op neer.
Vele dingen kloppen daar gewoon niet en even zoveel dingen moeten gewoon compleet op de schop om er een stabiel systeem van te maken. Dat gaat de huidige en de komende generaties pijn doen en daar zitten weinig mensen op te wachten, gevolg is dat er weinig gebeurd.
Vele dingen kloppen daar gewoon niet en even zoveel dingen moeten gewoon compleet op de schop om er een stabiel systeem van te maken. Dat gaat de huidige en de komende generaties pijn doen en daar zitten weinig mensen op te wachten, gevolg is dat er weinig gebeurd.
-
Zelf ga ik altijd uit van 1800 uur (=225 dagen) per jaar.Pennucciracing Luco schreef:gemiddelde werkdag is in nederland 7,2 he vanwege 36 urige werkweek.
Officieel zijn er dacht ik 261 werkdagen per jaar, minus vakantiedagen en ATV enzo.
En 30 tot 40 vakantiedagen is wel erg veel hoor....25 komt eerder

- Luco
Je vergeet de feestdagen en dergelijk:-)Elise schreef:Zelf ga ik altijd uit van 1800 uur (=225 dagen) per jaar.Pennucciracing Luco schreef:gemiddelde werkdag is in nederland 7,2 he vanwege 36 urige werkweek.
Officieel zijn er dacht ik 261 werkdagen per jaar, minus vakantiedagen en ATV enzo.
En 30 tot 40 vakantiedagen is wel erg veel hoor....25 komt eerder
daarbij heb je hier nog zwangerschapsverlof en nog meer van die speciale regelingen, dus het klopt ongeveer wel vermoed ik.
-
Klopt helemaalPennucciracing Luco schreef:Je vergeet de feestdagen en dergelijk:-)

- Maus335i
Sowieso ontbreekt er natuurlijk veel informatie in dat hele stuk. Haar verhaal is berust op het feit dat Grieken veel werken (in uren), weinig verdienen (in euro's) en ze daarom weinig blaam treft.
Dit kan je niet "zomaar" even zeggen. Ik sprak vorig jaar met een mevrouw in de bediening van een hotel op Langkawi (Maleisië). Ze verdiende 200 euro per maand, wat naar onze maatstaven natuurlijk ontzettend weinig is. Maar ze zegt heel trots: waarom zou dat weinig zijn? Een biertje kost hier 25 cent, een huis laten bouwen zo'n 10.000 euro (allemaal omgerekend) en het dagelijkse levensonderhoud stelt niks voor. Belastingen? Hebben we niet.
Per definitie roepen dat 800 euro "weinig" is is onzin, Griekenland is Nederland niet, appels en peren.
Dit kan je niet "zomaar" even zeggen. Ik sprak vorig jaar met een mevrouw in de bediening van een hotel op Langkawi (Maleisië). Ze verdiende 200 euro per maand, wat naar onze maatstaven natuurlijk ontzettend weinig is. Maar ze zegt heel trots: waarom zou dat weinig zijn? Een biertje kost hier 25 cent, een huis laten bouwen zo'n 10.000 euro (allemaal omgerekend) en het dagelijkse levensonderhoud stelt niks voor. Belastingen? Hebben we niet.
Per definitie roepen dat 800 euro "weinig" is is onzin, Griekenland is Nederland niet, appels en peren.
- Bert ///M3
Helemaal gelijk Maus.
Alleen staan die Grieken niet uit weelde in Athene te protesteren denk ik dan maar.
Alleen staan die Grieken niet uit weelde in Athene te protesteren denk ik dan maar.
- Maus335i
Dat is ook weer waar. Dat moet je die Grieken meegeven... als het heet onder de voeten wordt gaan ze massaal protesteren. In Spanje doen ze dat ook, in Nederland slikken we even, klagen wat en leggen we ons er maar bij neerBert ///M3 schreef:Helemaal gelijk Maus.

- dvh
i lol'd
Ik quote:
Reactie('s):
Ik quote:
http://www.nujij.nl/algemeen/hersendode ... 0786.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;Hersendode vrouw baart gezond kind
Reactie('s):
Toch nog hoop op goed nageslacht van PVV ouders.

-
Ik denk dat het welvaartsniveau van Nederland iets te hoog is om voor grootschalige protesten te zorgen. Dat is in Griekenland en Spanje heel anders.Maus335i schreef:Dat is ook weer waar. Dat moet je die Grieken meegeven... als het heet onder de voeten wordt gaan ze massaal protesteren. In Spanje doen ze dat ook, in Nederland slikken we even, klagen wat en leggen we ons er maar bij neerBert ///M3 schreef:Helemaal gelijk Maus.
- Peric
Vergeet niet dat in het zuiden veel meer temperament is.
Wij Nederlanders zijn erg nuchter..
- Maus335i
Grappig, ik had gisteren bijna exáct dezelfde bewoording in mn post staan, die door een foutmelding niet gepost was. Daarna vergeten om het nog een keer te proberenPeric schreef:Vergeet niet dat in het zuiden veel meer temperament is.

Precies wat je zegt, temperament.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
in de jaren van Troelstra en Domela Nieuwenhuis etc. werd hier wel degelijk gedemonstreerd, gestaakt en geprotesteerd natuurlijk. Aan de andere kant werd/wordt er in Zuid Europa en bijv Zuid Amerika nog steeds om elk punt gedemonsteerd. Dat zal zeker met de maatschappelijke situatie te maken hebben en ook wat met temperament inderdaad. De Fransen lieten in 1789 hun temperament zien. De Russen vanaf 1905....Maus335i schreef:Grappig, ik had gisteren bijna exáct dezelfde bewoording in mn post staan, die door een foutmelding niet gepost was. Daarna vergeten om het nog een keer te proberenPeric schreef:Vergeet niet dat in het zuiden veel meer temperament is.
Precies wat je zegt, temperament.
Canadezen minder temperamentvol dan Argentijnen?
Paar weken terug toen die Vancouver ijshockeyclub verloor vs River Plate wat in de Segunda Divisíon is beland.....

- Maus335i
Misschien is er een verband te vinden tussen welvaart en luie draken
Mijn vader heeft 35 jaar met veel plezier bij Defensie gewerkt, maar is blij datie klaar is. De hele "oude garde" stoorde zich mateloos, dag in dag uit aan de waardeloze houding en discipline van jongere militairen. Respect was er niet meer, orders opvolgen ook niet. Ik vond dat toch wel een schrijnend en typerend verhaal.

- wjn
wjn schreef:Klopt vast wel, jij en ik houden het gemiddelde hoog, de rest doet een protestmars van een week en staat in den haag te protesteren.Elise schreef:1378 uur ==> 172,25 dagen (bij 8 uur per dag).Joy schreef:Een andere kijk op het Griekenland-debacle:
NRC Handelsblad 29.05.2011
by Ingeborg Beugel.
Volgens de laatste statistieken van Eurostat werken de Grieken 40,6 uur per week, het meest van alle 27 EU- lidstaten. Dat zegt niets over productiviteit en efficiëntie – die is minder – maar wel wat over de zogenaamde luiheid van de Grieken. Volgens OESO-cijfers uit 2009 over alle westerse landen zijn de Grieken de enigen die de grens van tweeduizend werkuren per jaar overschrijden: Griekenland 2.119 per jaar, Australië 1.690, België 1.550, Nederland 1.378. Dat Henk en Ingrid op straat of Henk-en Ingrid-achtige journalisten onwetend zijn, zich niet informeren en de meest grove beledigingen uiten, verbaast mij niet, gezien ons maatschappelijke klimaat, maar als politici en notabelen zich op dezelfde manier uiten, is het tijd om aan de bel te trekken.
Volgens mij klopt er helemaal niks van die cijfers......
Ps gechargeerd.
Als ik zoweinig uur zou werken, kon ik me niet die dingen veroorloven die ik nu wel doe. Ik denk dat alle deeltijdbanen het gemiddeld goed naar beneden halen. Cijfers zijn mooi om te manipuleren, ben benieuwd hoeveel % van de Griekse bevolking dan werkt.In Nederland werkt ca 75% van de mensen tussen 15 en 65, waarvan 95% daadwerkelijk een baan heeft. Van wat ik heb kunnen vinden, ligt dat in Griekenland veel lager. Nog al logisch dat je dan gemiddeld langer moet werken, ipv dat 1,5 personen per gezin geld binnenbrengen, moet 1 persoon dat doen.
En die voorbeeldlonen slaan ook al nergens op. Kosten zijn immers ook navenant lager, we gaan niet voor niets graag op vakantie naar Griekenland en zo...
Laatst gewijzigd door wjn op 28 jun 2011, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- wjn
Lekker navigeren op zo'n iPad. Zal kijken of ik de post hierboven op een echte pc kan aanpassen.
-
Twee vingers scrollen.
- Luco
PVV is ook weer populistisch aan het doen.
Geef nou de mensen met een auto van 25 jaar of ouder belastingvrijstelling voor deze auto, oftewel, terug naar de oude regeling.
Weer een heel belangrijk politiek issue wat ze hier aansnijden.
Hulde voor deze aanwinst
Geef nou de mensen met een auto van 25 jaar of ouder belastingvrijstelling voor deze auto, oftewel, terug naar de oude regeling.
Hulde voor deze aanwinst

- HansD
Joehoe Elisetje. Inmiddels een week verder en nog steeds geen reactie op mijn vragen
. Vooral op het 'rijk rekenen' met verwachte rendementen en die alvast uitkeren zou ik graag een reactie van je krijgen.

- HansD
Wat bedoel je precies Luco? De PVV snijdt alleen maar belangrijke politieke issues aan.http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/m ... html?p=4,1Pennucciracing Luco schreef:PVV is ook weer populistisch aan het doen.
Hulde voor deze aanwinst
Binnenkort meer hiervan op de radio dus?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z_AGyKbW ... re=related[/youtube]
edit: of zal het verplicht Limburgs Nederlands moeten zijn aangezien ze de laatste tijd vooral voor hun provincietje iets willen doen?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Bjz4M9bv ... 8B2CEA89C0[/youtube]
-
Joehoe Hansje, beter lezen!!!! Daar had ik al lang een reactie op gegeven.HansD schreef:Joehoe Elisetje. Inmiddels een week verder en nog steeds geen reactie op mijn vragen. Vooral op het 'rijk rekenen' met verwachte rendementen en die alvast uitkeren zou ik graag een reactie van je krijgen.
Elise schreef:En pensioenfondsen zullen wel moeten rekenen met verwachte rendementen als ze een vast pensioen uitkeren. De enige andere oplossing is een variabel pensioen.
- HansD
En dat variabele pensioen is wat er nu gebeurt. Maar ok hier zullen we waarschijnlijk niet uitkomen. Jij vind het prima als een partij waar je totaal geen invloed op hebt over je pensioen en de hoogte daarvan beslist en ik regel het liever zelf als ik de kans heb.
Daarbij niet gezegd hebbende dat ik het zelf gegarandeerd beter zal doen dan zo'n pensioenfonds maar het is dan tenminste wel mijn eigen verantwoordelijkheid.
Daarbij niet gezegd hebbende dat ik het zelf gegarandeerd beter zal doen dan zo'n pensioenfonds maar het is dan tenminste wel mijn eigen verantwoordelijkheid.
-
Hier gaan we zeker niet uitkomen.HansD schreef:En dat variabele pensioen is wat er nu gebeurt. Maar ok hier zullen we waarschijnlijk niet uitkomen. Jij vind het prima als een partij waar je totaal geen invloed op hebt over je pensioen en de hoogte daarvan beslist en ik regel het liever zelf als ik de kans heb.
Jij vertrouwt erop dat je de AOW als vangnet kunt gebruiken, maar er is geen enkele garantie dat die AOW tegen die tijd nog bestaat of voldoende is om volledig van te leven.
Gevolg : de belastingbetaler mag aanvullen omdat Hansje zelf wel even zijn pensioen wilde regelen......
Dat vrijblijvende pensioen systeem zoals jij het voor staat is vergelijkbaar met de ziektekostenverzekering.
Iedereen is verplicht om zich aan te sluiten bij een verzekeraar, maar er is een hele grote groep mensen die niet is aangesloten en geen premie betalen.
Gevolg : Worden die mensen ziek, dan kan de belastingbetaler ervoor opdraaien.