Mijn eerste indruk is tweeledig. Is het een goede auto? Ja en nee. Nee omdat het onderstel net niet stevig genoeg is, de automaat verfijning mist (viertraps!), de besturing gevoelloos is (alhoewel het voor usa begrippen best aardig is en het materiaalgebruik niet goed genoeg is en de auto wat uitrustingsmissers heeft. Zo isbv het stuurwiel niet in lenge verstelbaar!
Ja omdat de auto comfort met hoofdletter c schrijft, de auto heerlijk luxe is (erg mooi leer, elektr en geventileerde stoelen voor en achter!, xenon, lane warning departure, verwarmd stuur, een te dikke stereo, schuifdak etc etc. En hij is stil en de stoelen zijn zetels die heerlijk zitten. De hele auto brengt je tot rust. Hard rijden kan, maar je hebt er geen behoefte aan. De vering vangt alles op. Je zweeft over het asfalt zonder dat het deinerig wordt. Traktatie is ook de motorisering. Onder de kap een 4.6 ltr V8 met 275 pk. Prestaties heel redelijk, maar met alle kilootjes die de auto weegt is mijn golf toch stukken sneller. Maar boeien. In de usa is hard rijden toch uit den boze. De V8 is perfect. Rustig en stil bij normaal cruisen, maar als je gas geeft hoor je uit de verte opeens een machtige muscle motor brullen. Wat een geweldige sound en wat een blok. Het is wel een zuipschuit. Gemiddeld verbruik 1 op 7 bij voornamelijk rustig cruisen.
Wel jammer...een bergpas oprijden met enig tempo vind de auto niet zo fijn. Engine overheated.
Voorlopige eerste conclusie: de caddy is niet perfect en in europa moet je hem zeker negeren want de wegligging is niet autobahn proof. Hij is ook niet moeders mooiste. Maar toch verovert dit slagachip een plekkie in mijn hart. Deze auto heeft karakter. Bakken vol karakter. Ik ga hem missen.
Luister maar...http://www.youtube.com/watch?v=pxw77EUJ ... ata_player