Nieuwe laptop,maar welke? Nieuwe besteld...blz 3

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marc R

Nieuwe laptop,maar welke? Nieuwe besteld...blz 3

Bericht door Marc R » 02 jul 2011, 15:35

Mensen ik heb al sinds een jaar of 5 een Acer Ferrari 5000 bla bla en deze gaat het begeven,valt steeds uit en wordt loeiheet,alles gaat langzaam ondanks tune-up etc etc...

Dus er moet een nieuwe komen,maar welke? ik heb totaal geen idee whatsoever want ik hou me echt niet bezig met de ontwikkelingen in de wereld van de laptops.

Welke zal ik kopen?

Budget maakt me niet zoveel uit,tot 1500 ofzo.

Ik hoef geen ipad of andere touchscreen.....Wifi,bluetooth is natuurlijk wel handig.... :D

Alle hulp is welkom!
Laatst gewijzigd door Marc R op 16 jul 2011, 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Re: Nieuwe laptop,maar welke? nOOb needs help...

Bericht door Rivanov » 02 jul 2011, 15:37

13" MacBook Pro. :)
Of als mobiliteit erg belangrijk is, 11" MacBook Air.

Marc R

Bericht door Marc R » 02 jul 2011, 15:39

Ohjah....gewoon windows voor deze nOOb.... :oops:

Rivanov

Bericht door Rivanov » 02 jul 2011, 15:40

Nodig voor het werk? Of is het gewoon privé. Anders even paar dagen doorbijten in Mac OS X en je wilt nooit meer anders. :)

Marc R

Bericht door Marc R » 02 jul 2011, 15:41

Nee ook voor werk,dus (heel) graag windows... :thumbup:

Rivanov

Bericht door Rivanov » 02 jul 2011, 15:45

Je kunt als het echt nodig is, altijd Windows virtueel draaien of native (via Bootcamp).
Privé kun je dan in ieder geval genieten van de gemakken van Mac OS X! ;)

Marc R

Bericht door Marc R » 02 jul 2011, 15:54

Neuhh geen apple,heb ook geen Iphone(y) maar n android...het enige wat ik hier heb is een iPod...en die gebruik ik NOOIT.

Dank voor je overreding maar graag windows.. :)

wjn

Bericht door wjn » 02 jul 2011, 15:58

Niet heilig, maar goed beginpunt:

http://tweakers.net/reviews/2155/notebo ... -2011.html

Zelf ben ik tevreden over DELL, qualitatief goed en ik heb er geen problemen mee.
Er zijn wel series geweest met problemen, bv. Inspiron E6510's die spontaan rebooten. Resulaten vanuit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 jul 2011, 17:23

volgens mij is het met een laptop ook een beetje hoe duurder hoe beter...

verder ga ik zelf altijd voor een Intel processor en je moet natuurlijk zelf bepalen hoe groot je je beeldscherm wil hebben.

heb nu zelf alweer 4jaar naar volle tevredenheid een Packerd Bell

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 02 jul 2011, 17:49

Packerd Bell is wel zo ongeveer het laatste om aan te raden... wat een kwaliteit... (lees: gebrek aan)

Gewoon een goede/mooie Sony pakken oid, of een Toshiba.
Handige shop (qua specs en dan de juiste zoeken.vinden) is bijvoorbeeld http://www.laptopshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan kun je aangeven wat er in elk geval in moet zitten, 'et voila' je krijgt een lijstje met mogelijkheden om uit te kiezen.

Als je budget 1500 euro is, zou ik zo wie zo voor een SSD harddisk gaan, juist omdat je windhoos wilt gebruiken: zodat je boot tijd tenminste enigzins binnen de perken blijft. Zou er gewoon Linux op draaien en dan windhoos in een Virtual Machine

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 02 jul 2011, 17:52

Je zegt niet zoveel verstand te hebben van dat spul. Maar waar gebruik je het ding voornamelijk voor?

Als het allemaal niet zulke zware dingen (video bewerking/autocad/photoshop etc) zijn zou ik geen 1500eu uitgeven aan een laptop. Dan heb je voor de helft van dat geld ook al een hele goede laptop.

En doe je die zware dingen niet, dan maakt het ook niet zo gek veel uit wat je koopt denk ik. Beetje fatsoenlijke processor en werkgeheugen zou dan voor mij het belangrijkste zijn.

Dat is hoe deze noob er tegenaan kijkt :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 jul 2011, 18:33

tja +1 wat is een merk van een laptop... het is assemblage van allerlei andere merken meer niet ;)

en ik doe ook alleen maar een beetje internetten en (vakantie)foto's bewaren/kijken

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 02 jul 2011, 18:38

Martijn_bmw schreef:tja +1 wat is een merk van een laptop... het is assemblage van allerlei andere merken meer niet ;)

en ik doe ook alleen maar een beetje internetten en (vakantie)foto's bewaren/kijken
Het gaat om de juiste componenten, en zaken als de casing. Naast de CPU en wat andere zaken is dat allemaal anders: Packard bell is het B merk van NEC...
Ook de behuizing van een Sony (die net als een MacBook ook van aluminium te verkrijgen zijn) is een heel stuk beter. Als je lang met een laptop wilt doen, en er intensief gebruik van maakt is die casing ook belangrijk.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 02 jul 2011, 18:40

Sony is fijn, Asus is fijn, HP vind ik ook nog wel fijn, maar dan vooral de zakelijke modellen zeg maar, niet de consument modellen. De consumenten modellen vind ik nog wat plastic aan doen, de zakelijke modellen zijn veel robuuster. :)

DDX

Bericht door DDX » 02 jul 2011, 19:09

Ik heb prive een ibm/lenovo (x60s) kan je ongeveer mee gooien en blijft nog heel en model wat ik heb is erg klein.
Op werk hebben we allemaal Dell (Dxx,E43xx,E65xx) ook prima degelijk spul.

Maargoed wat wil je er precies mee doen, meeste cpu's die je tegenwoordig koopt zijn snel genoeg voor alles wat een normale gebruiker wilt doen.
Als je wat meer geld te besteden hebt zet er dan wel een SSD schijf in, daar kan je wel leuke snelheidswinst behalen :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jul 2011, 20:55

Wij hebben een HP G72 voor huis- tuin en keukengebruik, Photoshop, werk van GF etc. We kijken er ook films op.

Bevalt erg goed. Hij is snel, stabiel en loopt nooit vast. Wij vonden vooral het uiterlijk een voordeel, want de mat-bruinachtige kleur blijft altijd schoon, terwijl mijn Acer netbook en iPad altijd vol vingerafdrukken zitten. Die blijf je poetsen (dus eigenlijk is de HP viezer, lol).

Je blijft ruim binnen je budget. Wij betaalden 700 a 800 euro, maar dat is inmiddels een jaar geleden geloof ik. Er zal wel weer een nieuwere versie zijn.

Knot

Bericht door Knot » 03 jul 2011, 09:42

Zou een Dell XPS nemen, dikste intel cpu erin 8GB geheugen, 300GB SSD (Intel 320 of 510 series). Met name de SSD doet wonderen!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 jul 2011, 11:01

300 GB SSD?

Dat is al goed voor een dikke €430,- aan opslagruimte, lijkt me wel heel erg kostbaar. Dan kun je beter een kleinere SSD (128 GB ofzo) als bootdisk pakken en een 500 GB 7200 rpm HDD als opslag combineren lijkt me.

Anyway, ik gebruik een Dell Latitude E6500 van m'n werk. Fijn ding, snel, nu na 2 jaar nog steeds betrouwbaar en volgens mij vrij kostbaar, kwam destijds aardig in de buurt van jouw budget.

En verder wat wjn zegt, gewoon die BBG van tweakers doornemen, zeer handig!

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 03 jul 2011, 11:08

300GB SSD dat scheelt wel zo verschrikkelijk veel... een laptop voor algemeen gebruik met een i3 processor + SSD is overall sneller dan een i7 quad core met een 7200 rpm disk...

FrankS

Bericht door FrankS » 03 jul 2011, 11:28

Ik heb vandeweek een HP Probook 6550b gekocht. Met een i5 intel processor, 4GB geheugen en een 320GB harde schijf (7200 rpm)

Die businesslaptops van HP bevallen gewoon erg goed. Stevig, degelijk en werken gewoon altijd. Mijn enige 'wens' is nog een SSD en 4GB extra geheugen... Maar dat komt nog wel :)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 jul 2011, 11:36

Pingus schreef:300GB SSD dat scheelt wel zo verschrikkelijk veel... een laptop voor algemeen gebruik met een i3 processor + SSD is overall sneller dan een i7 quad core met een 7200 rpm disk...
Dat snap ik ook wel, alleen is een 300 GB exemplaar gewoon nog schreeuwend duur in vergelijk met een 80 of 120 GB exemplaar.

Heb zelf ook een SSD hier, maar dan alleen als bootdisk en dat gaat zeker rap :clap:

wjn

Bericht door wjn » 03 jul 2011, 12:11

Een SSD is idd een goede toevoeging. In de thuispc dat ook als bootdisk ingebouwd, de "beleving" is gewoon veel sneller. Data staat op een normale harddisk.

Een nieuwe laptop zou ik idd met een SSD nemen, mits je die hoofdzakelijk zakelijk gebruikt en daarnaast voor wat internet e.d. Voor films, muziek e.d. is een SSD dan weer niet nodig, voegt niets toe (een normale harddisk is snel genoeg daarvoor) en vanwege prijs/gb is dan gewoon niet interessant.

Marc R

Bericht door Marc R » 03 jul 2011, 12:46

Kijk het bovenstaande snap ik dus al geen reet van.... :oops:

FrankS

Bericht door FrankS » 03 jul 2011, 13:01

Dan heel eenvoudig maken ;-)

Heb vandeweek een Probook 6550b gekocht! Mooi, Stevig en snel. Kostte 860 euro inc. in deze configuratie.

Aanrader dus :)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 jul 2011, 13:05

SSD is een soort flashgeheugen voor laptops. Snel aan te spreken en geen bewegende delen. Ik vind SSD nog steeds wat aan de dure kant. Alleen bij heel specifiek gebruik heeft het meerwaarde. Ik zet mijn laptop gewoon in slaapstand.

Ik heb nu enige tijd een Sony Vaio F en die bevalt mij zeer goed. Prachtig HD scherm van 16,4 inch en een toestsenbord met apart numpad. Dat was voor mij een voorwaarde. Misschien dat de speakers iets tegenvallen maar dan heb ik de minpunten wel gehad. Misschien nog dat het model in NL niet te krijgen is met een verlicht toetsenbord.
Ik heb de laptop bij 0900laptops gekocht. Ik kende dit bedrijf niet maar wel Computerpirates. Al snel bleek dit hetzelfde bedrijf te zijn alleen is 0900laptops goedkoper.

Plaats reactie