BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 01 jul 2011, 08:33

Voor "normaal" straat gebruik kan ie mij niet vol genoeg zitten......................kom je er alleen mee op het circuit dan is het een ander/andre verhaal.................dan wil je hem kaal en lichter dan licht.........

Op straat wil ik en snel en luxe....................en laat ///M daar nou net in uitblinken..........

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 jul 2011, 09:10

Bij verhaaltje van Andre:
Ulli zegt dus indirect dat Horst een alte Loel ist:)

Anyway, wel met romo eens. Ook ivm wederverkoop zijn navi en misschien volleer wel handig.

Fabian

Bericht door Fabian » 01 jul 2011, 10:07

Robin schreef:Bij verhaaltje van Andre:

Anyway, wel met romo eens. Ook ivm wederverkoop zijn navi en misschien volleer wel handig.
Sja, maar voor wie koop je die auto? Voor jezelf of de volgende eigenaar?

Zo;n dooddoener altijd!!

Michel P

Bericht door Michel P » 01 jul 2011, 10:18

Fabian schreef:

Zo;n dooddoener altijd!!

Idd, die meuk word je gewoon door de strot geduwd door de importeur....... zo'n kale......... nog steeds vol met goodies, maar goed zou ik echt veel liever hebben.

Michel

Joost

Bericht door Joost » 01 jul 2011, 11:26

Leer is ook in Duitsland standaard, zonder bestellen kan niet (volgens de Duitse BMW dealer).

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2011, 11:38

Fabian schreef:

Zo;n dooddoener altijd!!
Helemaal niet juist. Navi vind ik handig en dus belangrijk, en bij een M wil ik net als Romo voor die centen ook 'n stukje luxe voor die centen dus volleder. Anders haal ik wel 'n Radical :D

En 't is dus handig in de wederverkoop want ik rij toch maar 2 max 3 jaar in zo'n ding.Dus.

Zo koop ik ook mijn horloges die ik zelf draag. Liggen ze nadien 'n beetje in de markt denk ik dan...wat is daar mis mee?

Of je sloopt 'n 1M met lichte Recaros etc. wat Andre misschien doet, of je houdt 'm halfvol of maakt 'm voller. Denk je dat 't als daily bij dat laatste nou echt uitmaakt op 'n BMW van al 1500kg?
Ros dan 't hele interieur eruit. Het is zo achterbanktuningjohnnie qua hoe men hier denkt.
Dan zit je anno 2011 bij 't verkeerde merk ben ik bang.

Als Andre 't doet heeft 't voor hem 'n purpose. Voor mij en jullie in general niet. Wees nou eens eerlijk.

Macboy

Bericht door Macboy » 01 jul 2011, 11:52

De 1M had gewoon af fabriek de optie moeten hebben voor een ClubSport pakket. Dus achterbank eruit, rolkooi erin, Recaro's en alcantara stuur. Dat begrijpt elke autoliefhebber lijkt mij. Niet verplicht stellen, wel optioneel, net zoals de GT3.

Verder hier even mijn grootste respect aan Tom voor de leukste Bombay filmpjes ooit. Wat een geweldige goed getimede filmpjes waren dat. Vooral deze met de notaris

http://www.grapheine.com/bombaytv/graph ... 21eb1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 01 jul 2011, 11:57

Volgens mij slaat Robin de spijker op de kop. Bovenstaand betoog is dan ook onzin. Een 1M met een GT3 vergelijken. Het is geen Clio RS.

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2011, 12:10

Daarom een M5 lomperik voor daily en 'n 458 voor de fun en 'n 1M voor de vrouw. Hoef ik ook niks te slopen. :D

JP

Bericht door JP » 01 jul 2011, 12:13

Zijn parkeersensoren dan standaard op de 1M?

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2011, 12:14

JP schreef:Zijn parkeersensoren dan standaard op de 1M?
Ik parkeer 'm beter in mijn vrouw.

verrek het woordje 'dan'vergeten. :boogie:

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2011, 12:18

Al die sloopgein snap ik wel hoor. Maar je kunt ook 'n chip doen en tunen. 400/450PS 600NM ofzo. Gaat makkelijker dan slopen. :strong:

Ergo. als hier eens een Phantom vs Maybach testje voorbij zou komen, geloof ik meteen dat 't op pagina 1 al over 't eruit rossen van tv's en achterbanken gaat, ik zie 't zo voor me op DF hier ROFL. :lol:

Andre

Bericht door Andre » 01 jul 2011, 12:30

Als daily is een 1M met navi heerlijk.

Maar zie je hem als een leuke rijders auto waar je ook eens een trackday mee wil doen of een ring tripje. Dan zou ik toch eerder kiezen voor eentje met weinig opties en zeker geen navi idrive.

Geeft toch meer beleving zonder die opties vindt ik.

Een GTS heeft ook geen navi. Ja zeggen jullie dan hoe durf je een 1M te noemen bij deze auto.

Nou dat is voor mij heel simpel. Denken jullie dat een GTS zo geboren is. Nee die komt gewoon als M3 van de lopende band. Net zoals een 1M van de lopende band komt. In de basis gelijk. Alleen de GTS wordt door motorsport nadien aangepast. En velen andere doen het zelf thuis als ze daar ervaring in hebben.

GTS en GT3 zijn de perfecte auto s voor mensen die zelf niet willen sleutelen aan een fun auto en gewoon meer betalen om van al het werk af te zijn. Daarnaast zijn ze natuurlijk unieker dan een eigen ombouw of raceauto project.

Voor mij is alleen het rijden het belangrijkste dus ik zoek een auto uit die in de basis leuk genoeg is mocht ik dan denken dat ik ergens iets wil aanpassen dan kan ik dat altijd nog doen. Dat is voor mij ook altijd een beetje een hobby.

Wil niet zeggen dat ik GT3 of GTS niet uber vindt het heeft beide zijn charme.

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2011, 12:34

Andre, voor jou heeft 't een purpose en een uitdaging, dat zei ik hierboven ergens al. En jou ken ik al decennia dat luxe ook in 'n M JOU minder boeit, met goeie argumentatie daarbij. Maar ik hoor hier gewoon echos van anderen die jouw verhaal wat overnemen min of meer. Die zie ik hier nog niet in de buurt die capriolen uithalen. :df: Haal dan meteen 'n Radical, want dan ben je bij BMW aan 't onjuiste adres. Het zal altijd 'n compromis zijn, zelfs 'n GT3.

Maakt geen zak uit, de kar is zoals ie is. Het is geen GT3 of 458 of Radical, maar 't is ook geen RS3 of Focus RS. :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 jul 2011, 12:39

Koop het ding echt voor mezelf hoor, niet voor de buurman of voor wie dan ook, daar om wil ik hem ook hebben zoals ik het in de kop heb...................en die centen? Boeie, een hond wil het niet vreten...........

+1 Robin dus.............beetje luxe voor de centen idd, want dat circuit kan mij ook niet boeien, mijn circuit is de openbare weg, daar moet ik het mee doen en das ook prima zo........

Andre

Bericht door Andre » 01 jul 2011, 12:43

Ja klopt zo is het robin. Maar ook ik zoek niet te extreem. Ik vindt de fijnste auto s altijd een auto die een compromis is maar dan iets meer naar de sportieve kant op. Perfecte voorbeeld is een M3 CSL.

Een rolkooi af fabriek super. Maar achteraf zou ik dat nooit monteren. In GTS en GT3 is het perfect.

Een clubsport pakket op 1M zoals macboy zegt zou ik dus wel altijd aankruisen.

Romo hoe staat het er eigenlijk voor met de 1M gaat het wat worden?
Laatst gewijzigd door Andre op 01 jul 2011, 12:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2011, 12:44

@Romo:Zo heb ik ook m'n 5er boot(vijverboot dus) samengesteld. Met 1 wederverkoopding in m'n achterhoofd... :bag: de 8 traps automaat met flippers. Ik haatte automaten, maar dit is 's werelds beste zegt men en hij valt 100% mee.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 01 jul 2011, 12:45

Nou is Andre ook geen standaard koper van het spul. Hij koopt die auto om er datgene mee te doen waar de auto voor ontworpen is. Maar hoe dan ook blijft het in de basis een gezinswagen (alhoewel wat krapjes met twee kids op de achterbank :lol:)

Vond de vergelijking van Jeremy Clarkson wel een goede. Hij wilde graag een nieuwerwetse Golf I GTI en dat is wat je vind in de 1M.
Een gezinswagen met sportwagen potentie. In deze moderne tijd hoort daar gewoon luxe.

Kan me dus voorstellen dat iemand zoals Romo (meer een standaard koper dan Andre) die luxe zaken er wel op wil hebben omdat de auto voor 90% gebruikt wordt voor woon/werk verkeer + wat fun kilometers en heel misschien eens een circuit ziet.

romo

Bericht door romo » 01 jul 2011, 12:47

Morgen naar dealert in Noord Holland, daar komt een voor mij perfecte bomvolle 1 M in juli aan.................kijken dus of ik er morgen uit kom.............voor eventuele juridische ondersteuning is Macboy er bij........ :blink:

Daarna komen we naar Heerenveen......................dan weet je het eventueel uit eerste hand...............

Andre

Bericht door Andre » 01 jul 2011, 12:50

Gvd dan moet ik nog extra koffie inslaan op de kartbaan.

:)

romo

Bericht door romo » 01 jul 2011, 12:51

Andre schreef:Gvd dan moet ik nog extra koffie inslaan op de kartbaan.

:)

+een 5 gangen menu......................... :hungry:

Knot

Bericht door Knot » 01 jul 2011, 12:54

Ben benieuwd naar de optielijst Romo.. succes met ophalen en inrijden!

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2011, 13:02

wordt dus een spannende dag en een lange rit morgen Robert, leuk, hopelijk een geslaagde dag.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2011, 14:12

er staat nu een vrij uitgebreide test (veel gegevens)in auto Review van de Audi RS 3 sportback en de 1M coupe.

0-100 RS3 = 4.2 en de 1M heel netjes 4.5 :thumbup:
1-160 RS3 = 10.2 en de 1M net iets beter 9.8sec
0-200 RS3 = 16.8 en de 1M net iets beter 16.3sec

handling: RS3= 1.40.3 en 1M= 1.39.4min (zelfde als de CLS63 AMG :mrgreen: )
die staat ook in de auto review en ook de C63

romo

Bericht door romo » 01 jul 2011, 15:14

Knot schreef:Ben benieuwd naar de optielijst Romo.. succes met ophalen en inrijden!

Vol dus, meer kan der niet op :swinging: :lol:

update;

Ook telefoon uit Dordrecht gehad, die auto is beschikbaar, maar mist een paar belangrijke goodies t.ov. die in Hoorn, iets minder vol zeg maar.....nou ja; maak toch maar een offerte....

Ze weten het van elkaar, ik heb ze verteld; de beste wint............. aan het werk er mee........ :mrgreen:

Plaats reactie