BMW E36 328i versnellingsbak

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
sjoerdvkampen

BMW E36 328i versnellingsbak

Bericht door sjoerdvkampen » 07 jun 2011, 12:53

Hallo mensen

ik ben bezig met een restauratie van een 328 hem weer helemaal strak maken
maar sinds kort begint ie zwaar te schakelen tot bijna niet meer in de versnelleing willen... als ik hem ff op zn staart heb getrapt.....
weet iemand wat dat kan??

gr Sjoerd

Laurens

Re: BMW E36 328i versnellingsbak

Bericht door Laurens » 07 jun 2011, 12:58

Neem aan dat de koppeling wel goed vrij komt ???

Zou dan beginnen met verversen van de olie, dan zie je gelijk hoe het eruit ziet.
Als het dan grijs metallic is hoef je er geen nieuwe olie meer in te gooien anders even opzoeken welke olie erin moet en dan proberen...

Knot

Bericht door Knot » 07 jun 2011, 13:16

Zou zuist soepeler moeten gaan als het warm wordt, denk iets met drukgroep als ie blijft plakken.

Olie heb ik pas gewisseld naar Castrol SMX, schakelde direct merkbaar soepeler!

sjoerdvkampen

Bericht door sjoerdvkampen » 01 jul 2011, 04:16

ik denk dat ik het heb gevonden.... denk dat het mn kopelingscilinder is..... ene kant wel logisch.... die krengen wille wel eens gaan lekken en hierdoor wordt de koppeling niet genoeg bekrachtigd.... ne het is ook nog logisch dat ie het slechter gaat doen als die warm is omdat dat spul dunner word als het warm word en hierdoor lekt het makkellijker.... ik gaat ff knutselen en als ik het weet geef ik wel ff een reactie.....

btw ik zoek nog van die mooie m3 hoofdsteunen die wat verder doorlopen naar beneden naar de stoel....iemand???

vr gr jelle

btw bedankt voor de reacties..!!

sjoerdvkampen

Bericht door sjoerdvkampen » 01 jul 2011, 04:16

ik denk dat ik het heb gevonden.... denk dat het mn kopelingscilinder is..... ene kant wel logisch.... die krengen wille wel eens gaan lekken en hierdoor wordt de koppeling niet genoeg bekrachtigd.... ne het is ook nog logisch dat ie het slechter gaat doen als die warm is omdat dat spul dunner word als het warm word en hierdoor lekt het makkellijker.... ik gaat ff knutselen en als ik het weet geef ik wel ff een reactie.....

btw ik zoek nog van die mooie m3 hoofdsteunen die wat verder doorlopen naar beneden naar de stoel....iemand???

vr gr jelle

btw bedankt voor de reacties..!!

Plaats reactie