Ja, ik heb in twee Elises gereden. Eén dag in een gehuurde S1 met 122pk en een uurtje in een recente standaard SC met 220pk(?). Ik heb veel lol gehad in de S1 en vond de motor het prima doen. Alleen was de S1 wel een verschrikkelijk rammelbak met alles. Daarin is de S2 stukken beter, hoewel ik ook geen 'duitse degelijkheid' verwacht bij de Elises. Ik vond de SC als standaard package goed bij mij passen (afwerking, degelijkheid, wegligging, stuurgevoel etc.), maar gek genoeg vond ik de S1 motor leuker dan de SC motor. Uiteraard is de SC stukken sneller, maar het was erg klinisch en er zat geen punch in. Precies dezelfde conclusie als jij had!
Een hardtop zou ik er ook wel bij willen hebben, airco en electrische ramen is geen must, hoewel wel leuk als het er op zit. Ik zal de auto voornamelijk als uitlaatklep gebruiken in het weekend en ben er niet van afhankelijk. Of ik direct toe ben aan technische aanpassingen kan ik nog niet zeggen. Onder mijn vorige auto's pastte ik eigenlijk altijd als eerste het onderstel aan (Intrax, Proflex), en pas daarna de motor e.d. Ik zal pas na een paar weken kunnen zeggen of ik het aangepast wil hebben. Of uiteraard wanneer ik een rit heb meegereden met een aangepaste Elise.
De EVO heb ik trouwens al 2 jaar geleden verkocht. Ik rij nu in een e90 325i. Dus een grote vermogensstap (in dit geval van 360pk geblazen naar 218pk atmo) heb ik al gemaakt en overleefd. Ik mis m'n EVO (en voorheen m'n Scoobies) wel na twee jaar 325i. Hoewel dit een perfecte auto is (heb ook 2 kids), blijft het ondanks M-onderstel en alles een boot in de bochten. Ik wil gewoon weer een snappy gevoel in een auto terug hebben. Vermogen maakt mij niet zoveel uit, vandaar dat ik ook kort heb overwogen om een nieuwe 1.6 Club Racer te bestellen. Ik denk dat ik daar genoeg fun in kan hebben. Op de circuits is het misschien wat behelpen op de rechte stukken, maar daar zal ik niet heel regelmatig te zien zijn. Verder heb ik het S2 model altijd al een prachtig karretje gevonden.
Andere auto die ik kort heb overwogen is de Boxster, maar dan wel het 987 model (>2005). Ik weet echter nog niet hoe dit stuurt, maar geloof wel dat het wat afstandelijker is dan bij de Elise. Daarnaast is het ook een wat anoniemere en compromislozere auto.
Daan...