Wie zijn hier de ondernemers?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Wie zijn hier de ondernemers?
Mooie site Kees, ik ben alleen allergisch voor de tekst 'jong en dynamisch'. Loze term imo en ie-der-een gebruikt dat. 

- cooldragon
Gert-jan schreef:Leuk om te lezen dat hier nog behoorlijk wat ondernemers zitten 8)
Naast dat ik nog (even) ondernemer/franchisenemer ben, heeft mijn vriendin ook haar eigen bedrijfje gestart 1,5 jaar geleden.
Ze is freelance visagiste en heeft (voor erbij) een schoonheidssalon aan huis, aangezien visagie haar droom is wil ze hier uiteindelijk verder mee, uiteraard ook weer een lastig wereldje gezien het allemaal om connecties draait en voor al om gunnen. Tevens moet je een portfolio hebben waar mensen U tegen willen zeggen om er nog verder in te komen en dat betekend veel tijd/geld investeren.
Ondertussen al met steeds meer ''bekenden'' gewerkt waaronder ook Rosalinde die winnares was van Benelux Next Topmodel 2009:
grappig! had de site van je vriendin even bekeken en volgens mij is zij jaargenootje geweest van mijn Zusje bij Mieke Petiet academie. Die was het in loondienst zijn (na haar IBMS opleiding aan de HES) ook zat om dingen te doen waar zij geen plezier uit haalde en is haar passie achterna gegaan.
Hier nog een aantal recente foto's van haar werk als visagiste: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 1310794055" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
En haar website: http://www.beautyfaces.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaar ook de salon er naast omdat niet altijd het visagie werk betaald is, zo doet ze naast behandelingen ook bruids make-up etc.
Verder gaat mijn vader ook weer (eerder 25 jaar 2 dierenzaken gehad) voor zichzelf beginnen na 10 jaar voor een baas gewerkt te hebben. Dit word nu nog opgezet en gaat oa in oldtimer verhuur doen voor bruiloften jubileums etc.
En ook moeders is alweer een jaar of 9 zelfstandig bezig met een praktijk aan huis in alternatieve geneeswijze.
Al met al een ondernemend gezin zoals jullie kunnen lezen
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
goeie tip... ga nog even een apart topic openen zodat mensen daar even op kunnen schieten. Bel helaas geen tekstschrijver, dus alle opmerkingen zie ik als vooruitgang en worden mucho appreciated!Wouter81 schreef:Mooie site Kees, ik ben alleen allergisch voor de tekst 'jong en dynamisch'. Loze term imo en ie-der-een gebruikt dat.
- JP
Tot zover zit ik in hetzelfde schuitje, bruin vind het na 10jaar door Europa crossen wel genoeg....Zjeraaar schreef:Met exact die gedachte loop ik nu ook al een hele tijd rond. Werk nu met/voor een baas, klein bedrijf waar ik vanaf het begin bij heb gezeten, zo`n beetje samen opgezet met het idee er later bij te komen. Helaas begint dat laatste nu steeds onwaarschijnlijker te worden en ik zit er niet helemaal lekker meer in. Zaken gaan ook nog niet helemaal goed, ik ben het niet overal mee eens en heb er weinig invloed op.. al met al een hele tijd twijfels over wat te doen, iets voor mezelf beginnen in is daarin een hele aantrekkelijke optie om de redenen die je ook noemt.. (...)Robin Hartog schreef:Goedenavond,
Ik zit al een hele tijd met het idee in mijn hoofd om in 2012 een bedrijf te beginnen. Waarin weet ik nog niet (), vooralsnog zijn het gewoon ideeën. Het lijkt me zo enorm gaaf om heel je hart in je eigen bedrijf te steken en dat uitbouwen, tot een succes te maken.
Laat maar horen, ben erg benieuwd!
Daarbij heb ik nog mijn MKB papieren (detailhandel Food) en denk er steeds vaker over om dit weer op te pakken.
- dvh
Slappe hap in de detailhandel atm...
Moet snel aantrekken, wilde volgend jaar een nieuwe bmw kopen
Moet snel aantrekken, wilde volgend jaar een nieuwe bmw kopen

- GTRene
leuk Kees
succes alvast.

succes alvast.
-
Herkenbare dingen wouter, zeker dat van de omgeving, zekerheden, zou-je-dat-wel-doen e.d.. in ieder geval respect voor je keuzeWouter81 schreef:Yup, hoe ouder hoe lastiger. Ik had een goede baan, fatsoenlijk salaris, auto.... en een hypotheek. Toch ontslag genomen (ik was 26) en zelfstandig verder gegaan, nu 5 jaar geleden. Beste beslissing ooit geweest. Omgeving reageerde echter erg terughoudend toen: Zou je dat wel doen.... zekerheden blabla. Alsof je in loondienst altijd zekerheid hebt. Sterker nog: heb nu meer zekerheid dan toen.Martin van der Zwaard schreef:Als je een eigen huis en andere zaken hebt, dan is de stap inderdaad moeilijker te nemen dan wanneer je nog lekker veilig thuis woont.
Ik zou dan ook zeggen, doe het zolang het nog kan!!
Niet dat het onmogelijk is als je niet meer bij je ouders woont, maar je moet wat meer risico's nemen. Soms meer dan je zou willen. Nou is dat natuurlijk ook de charme van het ondernemerschap.
Ik weet uit ervaring dat het niet makkelijk is en je er soms ook slapeloze nachten van kunt hebben.
Anyway...... nu zou het al lastiger zijn met een gezin (1 kind, 2e op komst).
En je kunt ook zo denken: mislukt het wel, dan heb je in ieder geval een hoop geleerd. En een andere baan is dan vaak ook zo wel weer gevonden. Zo heb ik wel geredeneerd. Voordeel was hier wel dat er weinig investering nodig was om los te gaan. Kantoortje, laptop, printer... bij wijze van. Weinig risico dus, hooguit een paar maand geen/weinig inkomen. Overleef je ook wel weer.
Ik heb in ieder geval wel geleerd dat ik veel te eigenwijs ben om onder een ander te werken.
Succes in ieder geval, iedereen die plannen heeft.

Voor de duidelijkheid ik heb een huur appartement, nog geen koophuis/hypotheek maar ik wil daar natuurlijk wel graag blijven wonen als het even kan

@ Robin, Misschien een simpele tip (omdat je zegt dat je er mee bezig bent, veel ideeën hebt enzo), wat voor mij goed werkt is ik heb een blanco A5 boekje gekocht wat ik altijd in m`n laptoptas heb zitten, daarin schrijf ik alles op m.b.t. m`n potentiële bedrijfje.. alles wat ik maar bedenk: ideeën,bedrijfsnaam (moeilijkste van allemaal

- RutgerK
Vergeet overigens niet om een 'briljante' bedrijfsnaam even te checken bij de KvK en laat het niet liggen tot je alles bij elkaar hebt. Een bezoekje bij de KvK kan nog wel eens ontnuchterend werken en kort zijn als je maar één naam hebt bedacht. Ik zou er minimaal twee achter de hand houden. 

- Gert-jan
Zou maar zo kunnen, ze heeft inderdaad ook Mieke Petiet gedaan. Ze heeft sommige klas genootjes nog wel gevolgd, maar veel doen/deden er niet heel veel mee had ze de indruk.cooldragon schreef:grappig! had de site van je vriendin even bekeken en volgens mij is zij jaargenootje geweest van mijn Zusje bij Mieke Petiet academie. Die was het in loondienst zijn (na haar IBMS opleiding aan de HES) ook zat om dingen te doen waar zij geen plezier uit haalde en is haar passie achterna gegaan.
Wereldje is weer klein :strong:
- Dennis Cavallino
Notitieblokje heb ik ook altijd bij me, maar tegenwoordig gebruik ik vooral het notitieblok van mijn iPhone, de papieren versies zijn meer om ideeën voor mijn twee boeken uit te werken (dat is op dit moment gewoon een hobby van me, erg leuke processen om mee te maken).
Dat noteren van ideeën deed ik trouwens ook toen ik in loondienst werkte en vroeger op school, dus dat heeft niet zozeer met ondernemen te maken, wel met een ondernemende geest.
Bedrijfsnamen moeten kloppen bij je concept, of je concept moet kloppen bij je bedrijfsnaam. Naast de check bij http://www.kvk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; zou ik ook meteen domeinnamen controleren of ze nog vrij zijn. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat je op dag1 een goede naam hebt bedacht en op dag 7 wil je de domeinnaam registreren, maar dan is 'ie opeens al weg. Wees creatief, maar hou 't simpel.
Dat noteren van ideeën deed ik trouwens ook toen ik in loondienst werkte en vroeger op school, dus dat heeft niet zozeer met ondernemen te maken, wel met een ondernemende geest.
Bedrijfsnamen moeten kloppen bij je concept, of je concept moet kloppen bij je bedrijfsnaam. Naast de check bij http://www.kvk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; zou ik ook meteen domeinnamen controleren of ze nog vrij zijn. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat je op dag1 een goede naam hebt bedacht en op dag 7 wil je de domeinnaam registreren, maar dan is 'ie opeens al weg. Wees creatief, maar hou 't simpel.
- Maus335i
Gaaf topic! Vind het heerlijk om verhalen van mede-ondernemers te lezen. Bovendien kan je veel van elkaar leren, standaard valkuilen vermijden.
Uit grote ongenoegen van het niveau op school ben ik voor mezelf begonnen in de ICT. Al vanaf de middelbare school heb ik het als een kansloze bezigheid gezien om opdrachten, tentamens etc. te maken, die mijn voorganger en al haar/zijn voorgangers ook al gemaakt heeft. Er zat voor mij 0,0 uitdaging in en daar heb ik altijd tegen geageerd.
Na een lange, relaxte zomervakantie weer terug naar school.... welgeteld 30 minuten, naar huis gegaan en 4 maanden NIETS gedaan. Een bijbaantje in een lokaal restaurant als afwasser was het enige. Na zo'n tijd begin je je wel aardig nutteloos te voelen en kreeg ik motivatie om aan de slag te gaan. Er was toen een hostingbedrijf dat haar diensten een stuk goedkoper kon aanbieden dan de "gevestigde orde". Dat heb ik verder uitgeplozen en besloten dat ik dat ook kan. Daar gaat de meeste tijd in zitten, met een startup ben je gewoon 16 uur per dag bezig, daarna 8 uur slapen en weer aan de slag. 7 dagen per week.... maar vol enthousiasme.
Na pakweg een half jaartje voorbereiden alles klaar om online te gaan, en in je eigen "netwerkje" hier en daar wat proberen te slijten. Elke nieuwe klant was een borrel waard, dus de rekening in de kroeg werd netaan gefinancieerd
Belastingen? Doen we niet aan.
Met een beetje mazzel en grote bek het voor elkaar gekregen om via Radio 538 webhosting en domeinen weg te geven in het prijzenpakket. Goed contact aan overgehouden met als resultaat dat DJ's niet alleen onze naam vermelden, maar de beller ook vroegen welk domein ze wilden hebben. Specifieke aandacht op ons product en dat voor 100 euro, 1 week lang en 36 domeinen + hostingpakketjes. Beste deal ever
Sindsdien is het allemaal verder uit "de hand gelopen". Na pakweg een jaar bijna 1000 klanten binnengehaald en het eerste extra personeelslid. Nu bijna ruim 7,5 jaar na de start tegen de 24.000 klanten en 10 mensen personeel.
Het feit dat ik samen met een compagnon alle werkzaamheden doe en wij elkaar goed kunnen opvangen, is het minder lastig om vrij te nemen. Ik heb in het begin met een ander samengewerkt, maar hij koos uiteindelijk voor zijn baan die hij op dat moment had. Daarna ben ik verder met Rene gegaan en hebben we het serieus uitgebouwd. Ik heb nooit ons bedrijf alleen willen dragen, omdat je verantwoordelijkheden en moeilijke/belangrijke keuzes kunt "delen".
Personeel neem je op den duur in armen voor werkzaamheden die je niet meer zelf kan doen. Zij breiden je kennis uit en kunnen er voor zorgen dat je een constante kwaliteit kunt naleven naar je klanten. Dit heb ik (hebben we) als allerhoogste prioriteit. Zolang je je huidige klanten tevreden kunt houden, kan je rustig op zoek naar nieuwe klanten/markten. Lukt dat eerste niet, zul je een bittere kluif hebben aan je continuïteit.
Langzaam ben ik intern veranderd van een technische functie naar een administratieve. Ik hou me bezig met de jaarrekeningen, uitgaven, betalingen van onze klanten, belastingperikelen etc. etc. Dit ligt duidelijk meer in mijn straatje en vind ik een erg interessant gebied! Zo leer je ook jezelf ENORM kennen tijdens het ondernemen. Mijn inziens iets wat je niet moet vergeten.
Door de jaren heen snel volwassen geworden en ontzettend veel geleerd. Achteraf gezien had ik graag een blog/dagboek of iets in die vorm bijgehouden. Spijt van dus, want je komt dagelijks wat situaties tegen waar je later graag eens op terugkijkt. Juist daardoor zou ik ook nooit (meer) in loondienst kunnen en willen werken, de achtereenvolgende uitdagingen (financiele tegenvallers, rechtszaken etc.) die je krijgt zul je niet zo snel treffen in loondienst. Je bent zoals Rico zegt, 24/7 ondernemer. Je bent áltijd eindverantwoordelijk en dat stopt niet als je naar huis gaat. Personeel kan bijvoorbeeld een storing oplossen, maar een (grote) klant eist van jou een heldere uitleg. Kan je die niet geven, vertrekt hij, met zijn omzet, en moet jij dat zien op te vangen.
En heb je geen "directe" werkzaamheden te doen, dan ga je automatisch wel bezig met een vorm van "zelfstudie". Zo probeer ik momenteel me een nieuwe methode aan te leren om een goede liquiditeitsprognose te maken. Dit soort heldere ingevingen krijg ik meestal 's avonds of in het weekend achter de pc, en zo slijt je weer wat extra uurtjes buiten kantoortijd. En anders ben je wel bezig met eventuele nieuwe producten, trends in je markt/branche of het verbeteren/automatiseren van huidige interne processen (en zo kan ik nog wel uren doorgaan).
Uit grote ongenoegen van het niveau op school ben ik voor mezelf begonnen in de ICT. Al vanaf de middelbare school heb ik het als een kansloze bezigheid gezien om opdrachten, tentamens etc. te maken, die mijn voorganger en al haar/zijn voorgangers ook al gemaakt heeft. Er zat voor mij 0,0 uitdaging in en daar heb ik altijd tegen geageerd.
Na een lange, relaxte zomervakantie weer terug naar school.... welgeteld 30 minuten, naar huis gegaan en 4 maanden NIETS gedaan. Een bijbaantje in een lokaal restaurant als afwasser was het enige. Na zo'n tijd begin je je wel aardig nutteloos te voelen en kreeg ik motivatie om aan de slag te gaan. Er was toen een hostingbedrijf dat haar diensten een stuk goedkoper kon aanbieden dan de "gevestigde orde". Dat heb ik verder uitgeplozen en besloten dat ik dat ook kan. Daar gaat de meeste tijd in zitten, met een startup ben je gewoon 16 uur per dag bezig, daarna 8 uur slapen en weer aan de slag. 7 dagen per week.... maar vol enthousiasme.
Na pakweg een half jaartje voorbereiden alles klaar om online te gaan, en in je eigen "netwerkje" hier en daar wat proberen te slijten. Elke nieuwe klant was een borrel waard, dus de rekening in de kroeg werd netaan gefinancieerd

Met een beetje mazzel en grote bek het voor elkaar gekregen om via Radio 538 webhosting en domeinen weg te geven in het prijzenpakket. Goed contact aan overgehouden met als resultaat dat DJ's niet alleen onze naam vermelden, maar de beller ook vroegen welk domein ze wilden hebben. Specifieke aandacht op ons product en dat voor 100 euro, 1 week lang en 36 domeinen + hostingpakketjes. Beste deal ever

Sindsdien is het allemaal verder uit "de hand gelopen". Na pakweg een jaar bijna 1000 klanten binnengehaald en het eerste extra personeelslid. Nu bijna ruim 7,5 jaar na de start tegen de 24.000 klanten en 10 mensen personeel.
Het feit dat ik samen met een compagnon alle werkzaamheden doe en wij elkaar goed kunnen opvangen, is het minder lastig om vrij te nemen. Ik heb in het begin met een ander samengewerkt, maar hij koos uiteindelijk voor zijn baan die hij op dat moment had. Daarna ben ik verder met Rene gegaan en hebben we het serieus uitgebouwd. Ik heb nooit ons bedrijf alleen willen dragen, omdat je verantwoordelijkheden en moeilijke/belangrijke keuzes kunt "delen".
Personeel neem je op den duur in armen voor werkzaamheden die je niet meer zelf kan doen. Zij breiden je kennis uit en kunnen er voor zorgen dat je een constante kwaliteit kunt naleven naar je klanten. Dit heb ik (hebben we) als allerhoogste prioriteit. Zolang je je huidige klanten tevreden kunt houden, kan je rustig op zoek naar nieuwe klanten/markten. Lukt dat eerste niet, zul je een bittere kluif hebben aan je continuïteit.
Langzaam ben ik intern veranderd van een technische functie naar een administratieve. Ik hou me bezig met de jaarrekeningen, uitgaven, betalingen van onze klanten, belastingperikelen etc. etc. Dit ligt duidelijk meer in mijn straatje en vind ik een erg interessant gebied! Zo leer je ook jezelf ENORM kennen tijdens het ondernemen. Mijn inziens iets wat je niet moet vergeten.
Door de jaren heen snel volwassen geworden en ontzettend veel geleerd. Achteraf gezien had ik graag een blog/dagboek of iets in die vorm bijgehouden. Spijt van dus, want je komt dagelijks wat situaties tegen waar je later graag eens op terugkijkt. Juist daardoor zou ik ook nooit (meer) in loondienst kunnen en willen werken, de achtereenvolgende uitdagingen (financiele tegenvallers, rechtszaken etc.) die je krijgt zul je niet zo snel treffen in loondienst. Je bent zoals Rico zegt, 24/7 ondernemer. Je bent áltijd eindverantwoordelijk en dat stopt niet als je naar huis gaat. Personeel kan bijvoorbeeld een storing oplossen, maar een (grote) klant eist van jou een heldere uitleg. Kan je die niet geven, vertrekt hij, met zijn omzet, en moet jij dat zien op te vangen.
En heb je geen "directe" werkzaamheden te doen, dan ga je automatisch wel bezig met een vorm van "zelfstudie". Zo probeer ik momenteel me een nieuwe methode aan te leren om een goede liquiditeitsprognose te maken. Dit soort heldere ingevingen krijg ik meestal 's avonds of in het weekend achter de pc, en zo slijt je weer wat extra uurtjes buiten kantoortijd. En anders ben je wel bezig met eventuele nieuwe producten, trends in je markt/branche of het verbeteren/automatiseren van huidige interne processen (en zo kan ik nog wel uren doorgaan).
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Vind ik toch knap dat je het zover geschopt het zonder opleiding. PC's, internet, hosting etc. was dus blijkbaar een hobby van je?
Volgens mij zeker in de ICT wereld veel belangrijker dan een opleiding volgen.
Maar wat ik me dan wel af vraag:
Met info opzoeken op internet kom je een eind, maar volgens mij kun je dat toch niet allemaal zelf doen zonder daar een opleiding/cursus in gevolgd te hebben en/of een adviseur voor in te huren.
Hoewel ik m'n opleiding best interessant vind, is de uitdaging er voor mij wel af en wil ik gewoon zo snel klaar zijn. Dan zien we wel verder
Met nog 1,5 jaar te gaan lijkt het me niet verstandig om te stoppen, zo'n papiertje is me wel wat ergernis waard 
Volgens mij zeker in de ICT wereld veel belangrijker dan een opleiding volgen.
Maar wat ik me dan wel af vraag:
Hoe doe je dit zonder opleiding?Langzaam ben ik intern veranderd van een technische functie naar een administratieve. Ik hou me bezig met de jaarrekeningen, uitgaven, betalingen van onze klanten, belastingperikelen etc. etc. Dit ligt duidelijk meer in mijn straatje en vind ik een erg interessant gebied! Zo leer je ook jezelf ENORM kennen tijdens het ondernemen. Mijn inziens iets wat je niet moet vergeten.
Met info opzoeken op internet kom je een eind, maar volgens mij kun je dat toch niet allemaal zelf doen zonder daar een opleiding/cursus in gevolgd te hebben en/of een adviseur voor in te huren.
Hoewel ik m'n opleiding best interessant vind, is de uitdaging er voor mij wel af en wil ik gewoon zo snel klaar zijn. Dan zien we wel verder

- Robin Hartog
Erg leuk verhaal Maurice!
@Richardt: Ik denk dat als je een aantal jaar je eigen belasting aan het invullen bent en alle administratie op peil probeert te houden, dat je er vanzelf wel wat van gaat snappen.
@Richardt: Ik denk dat als je een aantal jaar je eigen belasting aan het invullen bent en alle administratie op peil probeert te houden, dat je er vanzelf wel wat van gaat snappen.

- Maus335i
Richardt, je eerste vraag heb je helemaal gelijk in. Ik ben opgegroeid met de PC, dus hobby en interesse lagen toch al in die hoek. Nederlandse opleidingen in de ICT heb je in de praktijk vaak niet veel aan, tenzij je bij "grote" automatiseerders zoals Capgemini of Atos Origin wil werken. Zij hebben vaak zóveel nieuw personeel nodig, dat het veel te tijdrovend is om naar individuele kwaliteiten te kijken. Dan wordt er maar naar papiertjes gevraagd, dat maakt een sollicitatieprocedure erg veel makkelijker. Het gevolg is dat zij veel talent over het hoofd zien (want geen papier), waar wij weer handig gebruik van maken 
Op je 2e vraag is zelfstudie toch eigenlijk wel het antwoord. Op praktisch elke vraag die je kan bedenken is op internet wel een antwoord te vinden. Het kost veel tijd, zo ben ik gerust meer dan 4 jaar (een gemiddelde opleiding) bezig met zelfscholing tov een opleiding. Een opleiding kan ik echter niet combineren met mijn werkzaamheden, dus een andere optie dan dan maar uitbesteden heb ik niet. Onze administratie uitbesteden kost dusdanig veel geld (jaarsalaris), dat ik nu veel werk zelf doe en alleen de controles overlaat aan een accountantbureau.
Kom je weer terug op een paar woorden van Sjoerd: leergierig zijn met een wil en werkmentaliteit. Dit is belangrijk om het ver te kunnen schoppen. Je houdt nooit op met leren

Op je 2e vraag is zelfstudie toch eigenlijk wel het antwoord. Op praktisch elke vraag die je kan bedenken is op internet wel een antwoord te vinden. Het kost veel tijd, zo ben ik gerust meer dan 4 jaar (een gemiddelde opleiding) bezig met zelfscholing tov een opleiding. Een opleiding kan ik echter niet combineren met mijn werkzaamheden, dus een andere optie dan dan maar uitbesteden heb ik niet. Onze administratie uitbesteden kost dusdanig veel geld (jaarsalaris), dat ik nu veel werk zelf doe en alleen de controles overlaat aan een accountantbureau.
Kom je weer terug op een paar woorden van Sjoerd: leergierig zijn met een wil en werkmentaliteit. Dit is belangrijk om het ver te kunnen schoppen. Je houdt nooit op met leren

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Super verhaal Maurice, al wist ik al veel over jullie start, toch vind ik het weer interessant om te lezen. Natuurlijk ook heel veel herkenbare punten. 
Die (ICT) opleidingen zijn IMO vaak bullshit. Bij sollicitatiegesprekken vind ik het één van de minder belangrijke punten bij de kandidaat, wat voor opleiding hij/zij heeft gedaan. Gaat mij er veel meer om hoe hij/zij als persoon is. Heb zelf een MBO opleiding Technische Informatica gedaan. De laatste anderhalf jaar ben ik bijna niet meer op school verschenen, was al druk aan het werk in de ICT. Toen nog in loondienst overig maar toen al erg eigenwijs. Dat is iets waar scholen vaak moeilijk mee overweg kunnen. Die willen je in een keurslijf drukken en snappen niets van vrije ondernemende geesten. Ik weet nog goed dat ik toch mijn diploma kreeg (hoe ik dat kreeg ondanks dat ik er zelden was is weer een verhaal apart). De leraar die me dat overhandigde zei dat het met mij nooit wat zou worden.
Ik zou hem nog eens moeten bellen.... inmiddels een goed draaiend bedrijf vanuit het niets opgezet dus, bijna 5 jaar geleden.
Ik hou me niet meer bezig met de dagelijkse technische werkzaamheden bij ons (uitzonderingen daargelaten) maar bemoei me lekker overal mee, met een hoop facetten van het ondernemen te maken. Net als Maurice ook een compagnon dus we bouwen het samen op. Dat bevalt erg goed, zelfde beweegredenen als Maus. Verder hou ik me nu vooral bezig met onderzoek en ontwikkeling van nieuwe diensten en oplossingen. Ons vakgebied verandert in hoog tempo, het is soms lastig om daar je businessmodel op aan te passen maar dat is tegelijkertijd de uitdaging. Dat is leuk! En je bent uiteindelijk altijd aan het werk. Niet op kantoor (dat houdt met een uurtje of 40/50 wel op) maar 's avonds en in het weekend zit ik ook constant te brainstormen. Dat is uiteindelijk ook werk.

Die (ICT) opleidingen zijn IMO vaak bullshit. Bij sollicitatiegesprekken vind ik het één van de minder belangrijke punten bij de kandidaat, wat voor opleiding hij/zij heeft gedaan. Gaat mij er veel meer om hoe hij/zij als persoon is. Heb zelf een MBO opleiding Technische Informatica gedaan. De laatste anderhalf jaar ben ik bijna niet meer op school verschenen, was al druk aan het werk in de ICT. Toen nog in loondienst overig maar toen al erg eigenwijs. Dat is iets waar scholen vaak moeilijk mee overweg kunnen. Die willen je in een keurslijf drukken en snappen niets van vrije ondernemende geesten. Ik weet nog goed dat ik toch mijn diploma kreeg (hoe ik dat kreeg ondanks dat ik er zelden was is weer een verhaal apart). De leraar die me dat overhandigde zei dat het met mij nooit wat zou worden.

Ik hou me niet meer bezig met de dagelijkse technische werkzaamheden bij ons (uitzonderingen daargelaten) maar bemoei me lekker overal mee, met een hoop facetten van het ondernemen te maken. Net als Maurice ook een compagnon dus we bouwen het samen op. Dat bevalt erg goed, zelfde beweegredenen als Maus. Verder hou ik me nu vooral bezig met onderzoek en ontwikkeling van nieuwe diensten en oplossingen. Ons vakgebied verandert in hoog tempo, het is soms lastig om daar je businessmodel op aan te passen maar dat is tegelijkertijd de uitdaging. Dat is leuk! En je bent uiteindelijk altijd aan het werk. Niet op kantoor (dat houdt met een uurtje of 40/50 wel op) maar 's avonds en in het weekend zit ik ook constant te brainstormen. Dat is uiteindelijk ook werk.
- dvh
Leuk verhaal Maus !
Komt heel wat bij kijken als ik het zo lees
Zelf ben nog maar een newbie met mijn , nu in het 3e jaar, ondernemerschap..
Taken uitbesteden moet je ook durven, en een goed team is goud waard.
Mijn streven is overigens om operationeel niet nodig te zijn. Of ik er nu ben of niet, alles moet gewoon ( keihard ) doorgaan. Keep it simpel, werk consistent en kom na wat je beloofd.
Komt heel wat bij kijken als ik het zo lees

Zelf ben nog maar een newbie met mijn , nu in het 3e jaar, ondernemerschap..
Taken uitbesteden moet je ook durven, en een goed team is goud waard.
Mijn streven is overigens om operationeel niet nodig te zijn. Of ik er nu ben of niet, alles moet gewoon ( keihard ) doorgaan. Keep it simpel, werk consistent en kom na wat je beloofd.
- Jelmer850i
mooie verhalen! Ik weet nog goed mijn gesprek destijds bij mijn ex werkgever.
Midden in mijn vakantieperiode kwam ik even langs voor een gesprek met de baas, die er niets van snapte.
3 voorstellen:
Ik: minderen qua werkzaamheden van 40 uur naar 15 en daarnaast zelfstandig ondernemer.
Baas zag concurentie in mij en wou dat niet, terwijl ik eigenlijk het enige persoon daar was dat de webdesign/programmeer tak runde.
Ik: mooi dan neem ik bij deze ontslag
Baas:
Ik: we kunnen een samenwerking opzetten : jullie besteden eventuele projecten uit met een vast percentage qua lead. Zag hij minder in maar toch geprobeerd 1 project zo meegenomen. En toen was het ook over.
Ik had toen dermate veel vakantiedagen/overuren nog tegoed dat ik nog maar 1 week hoefde te werken lol
Ach zoals vele kan je ladingen tekst schrijven over het ondernemen en wat je allemaal wel niet mee maakt.
Lastige banken, rechtzaken, faillissementen etc.etc.
Midden in mijn vakantieperiode kwam ik even langs voor een gesprek met de baas, die er niets van snapte.
3 voorstellen:
Ik: minderen qua werkzaamheden van 40 uur naar 15 en daarnaast zelfstandig ondernemer.
Baas zag concurentie in mij en wou dat niet, terwijl ik eigenlijk het enige persoon daar was dat de webdesign/programmeer tak runde.
Ik: mooi dan neem ik bij deze ontslag
Baas:

Ik: we kunnen een samenwerking opzetten : jullie besteden eventuele projecten uit met een vast percentage qua lead. Zag hij minder in maar toch geprobeerd 1 project zo meegenomen. En toen was het ook over.
Ik had toen dermate veel vakantiedagen/overuren nog tegoed dat ik nog maar 1 week hoefde te werken lol

Ach zoals vele kan je ladingen tekst schrijven over het ondernemen en wat je allemaal wel niet mee maakt.
Lastige banken, rechtzaken, faillissementen etc.etc.
- Dennis Cavallino
Onbetrouwbare (ex-) compagnons die het bloed onder je nagels vandaan trekken en waarvan je jaren na dato nog steeds op je voorgeschoten centen zit te wachten... Die nooit komen. Verliezen incasseren en toch vooruit denken is ook ondernemen.
- stefan740
Interessant om te lezen. Ik doe momenteel Small Business and Retail management en leer eigenlijk om ondernemer te worden. Het was afgelopen periode nog spannend of ik genoeg studiepunten ging halen om door te mogen maar het is gelukt. Ben ik ook blij om want ik heb op dit moment zeker nog niet de drive die je nodig hebt als ondernemer. Ik moet nog 2 jaar, dan heb ik een diploma om op terug te vallen en wellicht wat meer vertrouwen in mezelf en mijn kunnen.
Stiekem kijk ik wel wat rond om iets kleins (op autogebied) erbij te doen.
Stiekem kijk ik wel wat rond om iets kleins (op autogebied) erbij te doen.
-
Leuk verhaal Maurice.. Ik ben ook weg gelopen van me ICT opleiding..... Dekt de lading absoluut niet.. Mag ik vragen wat je bedrijfsnaam is ?Maus335i schreef:Gaaf topic! ...............
-
- Auto: M3P, 130i
Kijk helemaal linksonder.arnold naber schreef:Leuk verhaal Maurice.. Ik ben ook weg gelopen van me ICT opleiding..... Dekt de lading absoluut niet.. Mag ik vragen wat je bedrijfsnaam is ?Maus335i schreef:Gaaf topic! ...............

- duifjes.com
Sohosted.comarnold naber schreef:Leuk verhaal Maurice.. Ik ben ook weg gelopen van me ICT opleiding..... Dekt de lading absoluut niet.. Mag ik vragen wat je bedrijfsnaam is ?Maus335i schreef:Gaaf topic! ...............
- duifjes.com
Gaaf verhaal Maurice! hou ik van!
Eigenlijk nooit verder gekomen dan de MBO die zelfs niet afgemaakt.....daarna van alles gedaan in een winkel tot fabriek...1995 jaartje Bosnie geweest en toen in de ICT terecht gekomen.....altijd hbo+ banen gehad in de sales.....en in 2001 sort off voor mezelf gaan werken.....commercieel directeur van 2 autobedrijven.
Zelf 8 jaar meegewerkt in het bedrijf van de mn ex...en idd ja ondernemen is 24/7....veel geleerd veel gedaan....deed destijds wat ik leuk vond en dat was autohandel/commercieel bezig zijn en sales aansturen....personeel aansturen en importeur zaken waren mn ding niet dus niet mee bemoeien....
Na een tijdje van afwezigheid en zelfontwikkeling.......nu druk bezig met businessplan voor duifjes 2.0 echt iets doen wat ik leuk vind! geen pratend pak meer etc......tijd voor echt iets anders! Als alles gaat zoals het gaat starten we 1 jan 2012....
Domeinnaam is al geregisteerd @ sohosted
droomcollectief.nl
Eigenlijk nooit verder gekomen dan de MBO die zelfs niet afgemaakt.....daarna van alles gedaan in een winkel tot fabriek...1995 jaartje Bosnie geweest en toen in de ICT terecht gekomen.....altijd hbo+ banen gehad in de sales.....en in 2001 sort off voor mezelf gaan werken.....commercieel directeur van 2 autobedrijven.
Zelf 8 jaar meegewerkt in het bedrijf van de mn ex...en idd ja ondernemen is 24/7....veel geleerd veel gedaan....deed destijds wat ik leuk vond en dat was autohandel/commercieel bezig zijn en sales aansturen....personeel aansturen en importeur zaken waren mn ding niet dus niet mee bemoeien....

Na een tijdje van afwezigheid en zelfontwikkeling.......nu druk bezig met businessplan voor duifjes 2.0 echt iets doen wat ik leuk vind! geen pratend pak meer etc......tijd voor echt iets anders! Als alles gaat zoals het gaat starten we 1 jan 2012....
Domeinnaam is al geregisteerd @ sohosted

droomcollectief.nl

- GTRene
je gaat je brein weer goed toepassen in 2012?
ben benieuwd, succes alvast
ben benieuwd, succes alvast

- Elise
Mooie verhalen van succesvolle ondernemers hierboven, maar helaas geldt dat niet voor iedereen die voor zichzelf begint.
Begin je met een zepert dan is het voor de meesten einde oefening. Net dat beetje geluk, de juiste man op de juiste plaats zijn, heb je vooral nodig als je begint.
Daarom zou ik iedereen aanraden om toch in ieder geval de opleiding af te maken, daarna een tijdje in loondienst te werken (zodat je ook die kant ziet) en pas daarna voor zichzelf te beginnen en vooral altijd proberen om op goede voet bij je werkgever weg te gaan.... (It's a small world).
Begin je met een zepert dan is het voor de meesten einde oefening. Net dat beetje geluk, de juiste man op de juiste plaats zijn, heb je vooral nodig als je begint.
Daarom zou ik iedereen aanraden om toch in ieder geval de opleiding af te maken, daarna een tijdje in loondienst te werken (zodat je ook die kant ziet) en pas daarna voor zichzelf te beginnen en vooral altijd proberen om op goede voet bij je werkgever weg te gaan.... (It's a small world).