BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door GTRene » 28 jun 2011, 21:31

mooi gek :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jun 2011, 21:44

update;

Nieuwe lijntjes naar Maaral en Dubbelsteyn............................FWIW

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jun 2011, 21:52

je zet er in elk geval werk achter :thumbup:
als het je lukt kan ik wellicht eens een stukje met je mee :df:
ben wel benieuwd.

der is weer een 1M (welliswaar geen zwarte maar een witte) bij gekomen in Frankrijk staat ie schijnbaar.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jun 2011, 21:54

GTRene schreef:je zet er in elk geval werk achter :thumbup:
als het je lukt kan ik wellicht eens een stukje met je mee :df:
ben wel benieuwd.

der is weer een 1M (welliswaar geen zwarte maar een witte) bij gekomen in Frankrijk staat ie schijnbaar.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, ik gooi de kop er voor.................en dan gaat het gebeuren, hoe dat maakt niet uit.........

Uiteraard kan je mee, ook wel sturen............als het zo ver is that is............... :lol:

SteV6

Bericht door SteV6 » 28 jun 2011, 22:05

Ga nu gewoon naar Baan Robert ... 6.2 meer zeg ik niet :attentie:

romo

Bericht door romo » 28 jun 2011, 22:05

Wellicht is dit iets voor de (nabije) toekomst?

http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/ ... fst-450-pk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 28 jun 2011, 22:08

SteV6 schreef:Ga nu gewoon naar Baan Robert ... 6.2 meer zeg ik niet :attentie:

Nee, zoals vermeld; ik wil naar een concept van "minder is meer", geen grote kar, al helemaal niet zo`n giga 6 L blok..........buitendat vind ik de Merc veel te protserig..........dus ik laat hem beleefd staan........( met respect voor de specs van de kar, zijn boven alle twijfel verheven)

Knot

Bericht door Knot » 28 jun 2011, 22:28

romo schreef:update;

Nieuwe lijntjes naar Maaral en Dubbelsteyn............................FWIW
Wel lastig die 6% korting afdwingen als die auto's zo schaars zijn denk? ;)

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 28 jun 2011, 23:29

Hier ook nog 1 tekoop
http://www.autobaak.com/occasions/merk/ ... -serie-243" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jun 2011, 23:48

hey...cool, precies zo 1 zoekt hij :D
hopen dat ie er nog is en Romo nog wakker is, go Romo go :df:

Hielke

Bericht door Hielke » 28 jun 2011, 23:49

Krijg het gevoel dat er nog aardig wat te koop is in Nederland. Dit moet je toch wel gaan lukken Robert.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 jun 2011, 00:10

Welja, zijn nog zat te koop. Binnen paar weken willen al die impulskopers weer van die dingen af. Hype is weer weg. Dan kun je er eentje krijgen met de kop eraf, is ook prima. Blijft altijd wel een risico dat 'ie is afgeragd. Maar, met BMW garantie kun jd die dingen wel kopen denk..

Knot

Bericht door Knot » 29 jun 2011, 08:31

Wel apart dat de prijs op aanvraag is... willen ze er dan echt zoveel mogelijk op proberen te verdienen en gebruik maken van de marktpositie? :shock:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2011, 08:32

Knot schreef:Wel apart dat de prijs op aanvraag is... willen ze er dan echt zoveel mogelijk op proberen te verdienen en gebruik maken van de marktpositie? :shock:
of is dit wellicht die wat op marktplaats voor veels te veel te koop stond en later zakte in prijs :?:

Fizbin

Bericht door Fizbin » 29 jun 2011, 08:49

GTRene schreef:
Knot schreef:Wel apart dat de prijs op aanvraag is... willen ze er dan echt zoveel mogelijk op proberen te verdienen en gebruik maken van de marktpositie? :shock:
of is dit wellicht die wat op marktplaats voor veels te veel te koop stond en later zakte in prijs :?:
Die was oranje als ik me niet vergis ;)

wjn

Bericht door wjn » 29 jun 2011, 09:44

Snipe schreef:
FerdiACS1 schreef:Wat Perry allemaal schrijft, kan ik niet echt volgen. Maar wat Bert en Hielke schrijven wel. Dus inderdaad kom je volgens mij never nooit aan de 5 met de 1M omdat, en dat ben ik met Hielke eensch, je geen 220kmh haalt met een 1M, zelfs niet op de teller.
Waarom je het niet kunt volgen, snap ik echt niet. Je hebt notabene zelf een 135i. Dan weet je toch dat het in het karakter van een turbomotor zit dat het koppel en de kracht in andere toerengebieden liggen dan bij de redline?
Dus of je 220 km/h kunt halen in de vierde versnelling maakt feitelijk niet uit. Die 220 zul je waarschijnlijk niet halen, maar dan nog kan het slim zijn om op te schakelen. De kans is groot dat je in 5 een hogere eindsnelheid zult hebben dan in 4, simpelweg omdat je dan de motor langer in het ideale toerengebied hebt.

Ter illustratie zet ik er even een rollenbankuitdraai bij:

Afbeelding

Je ziet dus dat het geen zin heeft om door te hengsten tot 7.000 toeren, dus schakel je eerder.
Hangt van de versnellingsbak ratio's af.

Als je zeg 2000rpm zakt in de volgende versnelling, heeft het wel degelijk nut tot bijna 7000rpm door te halen, puur omdat je dan in de volgende versnelling meer vermogen hebt.

In je voorbeeld, als je bij max. vermogen schakelt (wat je bij NA meestal doet), zak je in dit voorbeeld terug tot net boven de 200pk.
Als je bij 6500rpm schakelt, val je terug tot 4500, blijf je boven de 300pk houden het hele bereik en ga ze, ondanks dat het vermogen in toeren afneemt, over het geheel sneller. Het gevoel is alleen anders :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2011, 09:56

ziet er wel fraai uit dat systeem van akrapovic exhaust

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2011, 10:13

weet het niet zeker of we deze al hadden, wel eens zoiets gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meer>>

http://www.1erforum.de/bmw-1er-m-coupe/ ... 68222.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

en nog veel meer ook hoe ze die stoelen maken e.d. hier>>

staan ook wat video's van hun uitlaten +10pk oid en KW dempersetjes e.d.

http://youtu.be/hE_GvzSaFB4" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 jun 2011, 10:17

Dat dak is dat Cf of folie hierboven?^^^^^^^^^^^

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 jun 2011, 10:27

GTRene schreef:ziet er wel fraai uit dat systeem van akrapovic exhaust

Afbeelding
zo te zien, met vacuumpotjes de einddemper te bypassen zal een dik geluid geven :D

Hielke

Bericht door Hielke » 29 jun 2011, 10:34

FerdiACS1 schreef:Wat Perry allemaal schrijft, kan ik niet echt volgen. Maar wat Bert en Hielke schrijven wel. Dus inderdaad kom je volgens mij never nooit aan de 5 met de 1M omdat, en dat ben ik met Hielke eensch, je geen 220kmh haalt met een 1M, zelfs niet op de teller. Als je loeihard en een prachtige bocht maakt vanaf bos uit, kun je ver komen ...
Dat is ook het mooie van die N54 turbo motor, je kunt hem zonder groot vermogensverlies tot aan de redline bij 7000 rpm doortrekken. Op het rechte stuk van Zandvoort wil je niet net voor het aanremmen opschakelen naar vijf. Net wat Ferdi al zegt. Die handeling van dat schakelen kost je meters en stabilititeit. Ook bij aanremmen wil je het liefst zo hoog mogelijk in de toeren zitten voor stabiliteit en remmende werking motor.

Bakverhoudingen 135i en 1M blijf ik voor trackgebruik idioot lang vinden. Destijds met Andre's 135i en een sper met korter einddif werd die auto veel levendiger en sneller qua acceleratie. Zal wel een emissie keuze zijn geweest. Anderzijds, misschien valt het met het iets hogere vermogen van de Schnitzel en 1M weer mee.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2011, 10:44

waarschijnlijk dat de Nowack N500 wel naard e 5 moet :D
500pk kan indien gewenst.
03.06.2011, 19h37 BMW 1er M Coupe Tuning: Der neue Nowack Motors N500 mit über 500PS stellt den Gipfel im Bereich Motortuning (mechanische Motortuning-Komponenten, Chiptuning) für das neueste Mitglied der BMW M Familie dar.

Exklusive Motor Tuningkits und komplette High Performance Motoren mit über 500PS für das neue BMW 1er M Coupe!

Nowack N500.
http://www.nowack-motors.de/blog/news/m ... coupe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2011, 10:46

Robin schreef:Dat dak is dat Cf of folie hierboven?^^^^^^^^^^^
ik geloof gespoten :bag:
dacht eerst hey een carbon dakje e.d. maar geloof ergens op hun site staat iets van gespoten...hm.
dan is die zwarte uit de video mooier :piraatje:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 jun 2011, 12:19

wjn schreef:In je voorbeeld, als je bij max. vermogen schakelt (wat je bij NA meestal doet), zak je in dit voorbeeld terug tot net boven de 200pk.
Als je bij 6500rpm schakelt, val je terug tot 4500, blijf je boven de 300pk houden het hele bereik en ga ze, ondanks dat het vermogen in toeren afneemt, over het geheel sneller. Het gevoel is alleen anders :mrgreen:
Dat is het volgens mij. Mijn gemiddelde snelheid ligt veel hoger als ik steeds maar weer schakel bij 6500/7000rpm, omdat de terugval in snelheid lager is. Bovendien, laat die Schnitsel nu haar max koppel bij 4750 rpm hebben. Dus als ik iets van 2000 terugval, kom ik in het krachtigste gebied van het blok uit, dat iedere keer weer een acceleratieduw geeft. De acs1 rijd je dus steeds tussen de pakweg 4000 en 6500/7000. Dat gaat geweldig. Dan heb ik koppel én vermogen.

Dan mijn volgende vraag: wat heb je aan een maximaal koppel bij (te) lage toeren voor sportauto's. Want dat sterkste koppel gebruik je uiteindelijk nooit (behalve bij de start), omdat je in die lage revs niet rijdt. Kun je wel doen, maar dan is er te weinig vermogen. De logica achter Schnitzer, rekening houdend met de vorige alinea, lijkt me logischer voor circuit gebruik.

Is er een professor DF die hier iets over kan zeggen? :coffee:

Hielke: de bakverhoudingen zijn zeker te lang van de 135i voor sportief rijden. Ook met de tjip eigenlijk wel alleen valt dan nadeel enigszins weg simpelweg door het megaveel aan koppel. Er is dus altijd kracht in iedere versnelling, de versnelling naar voren is er altijd. En dat doet die lange bakverhoudingen vergeten. Als ik nu iets zou moeten zeggen over het verschil tussen de 1M en acs1, is dat de acs1 het op dit vlak (denk ik) dus wat beter doet. Dus meer kracht dan de 1M, niet zozeer meer eindsnelheid.

Dus een leuke test zou (kunnen) zijn voor wat betreft de motor, om die acs1 en 1M naast elkaar te laten rijden, met extact de zelfde snelheid, toeren en versnelling en dan gas geven. Wie loopt er dan weg, of gaat dat gelijk op. Dit zou je per versnelling kunnen kijken. Graag wel geheel wetenschappelijk. Bovendien is daar een Overheidssubsidiepot voor: Speur & Ontwikkelingswerk. :coffee:

Maar daar komen we zaterdag mooi achter. En O wee, als iemand iets onaardigs zegt over mijn oto.

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 29 jun 2011, 14:36

Ik zag dat filmpje met mijn zoon van net 2 op schoot. Zegt tie: "vet! nog een keertje". Toch fijn dat hij het ook al snapt :-D
Andre schreef:Modderfok die laatste was geen teaser. Dat was hart in de keel drifts. Dre gaat nu eerst van de zomer genieten.
Fijn te horen dat het zelfs bij jou ook hart-in-de-keel driften is, krijg vaak het idee dat het voor een hoop mensen hier gewoon business as usual is. Gisteren avond nog even in de regen naar buiten gegaan met de 130i maar op openbare weg is het toch wel heel spannend vindt ik.

Plaats reactie