Dat zijn inderdaad voorbeelden van dingen die ik wel wil gebruiken. Maar dit kan ik dan opvangen/oplossen met aankoop van een Apple TV toch? (1x iMac, 3x iPhone en 1x iPad reeds in huis).Asief schreef:Wat betreft de LAN functies...je moet zeker niet willen internetten, want dat gaat inderdaad erg traag. Maar er zijn nog tal van andere mogelijkheden. Als de afstandsbediening weer eens zoek is, gebruik ik gewoon mijn telefoon als afstandsbediening (zowel iPhone als Android), foto's vanaf de telefoon rechtstreeks streamen naar de tv, werkt uitstekend op mijn Philips
Nieuwe TV kopen. Tips??
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Re: Nieuwe TV kopen. Tips??
- Mark Nauta
Even een update. keuze is gemaakt en eerder vanmiddag hebben een nieuwe TV gekocht. Het is de Samsung UE46D6530 geworden. Een schitterende 46" LED scherm met veel mogelijkheden.
Voordeeltje qua prijs kwamen we bij toeval ook nog eens achter. Bij Saturn is nu een actie op grote schermen. Op 46" bijvoorbeeld 16% korting. Dat zorgt ervoor dat deze TV bijna 150 euro goedkoper is bij de Saturn, dan bij de goedkoopste aanbieder op internet.
We hebben meerdere winkels aangedaan en ons voor laten lichten. Daarnaast ook veel gelezen op internet en toen zijn we toch voor LED gegaan.
Zal zo de doos gaan uitpakken en de handel installeren. Ben heel benieuwd!
Voordeeltje qua prijs kwamen we bij toeval ook nog eens achter. Bij Saturn is nu een actie op grote schermen. Op 46" bijvoorbeeld 16% korting. Dat zorgt ervoor dat deze TV bijna 150 euro goedkoper is bij de Saturn, dan bij de goedkoopste aanbieder op internet.
We hebben meerdere winkels aangedaan en ons voor laten lichten. Daarnaast ook veel gelezen op internet en toen zijn we toch voor LED gegaan.
Zal zo de doos gaan uitpakken en de handel installeren. Ben heel benieuwd!

-
Wat is de reden dat je uiteindelijk toch niet voor de VT20e heb gekozen?
- Mark Nauta
De helderheid van plasma liet toch te wensen over. Daarnaast doet de D6530 qua scherpte weinig onder voor de VT20 en is ook het zwart bij die nieuwe Samsung's echt zwart. Daarnaast is deze Samsung het nieuwste van het nieuwste, en die VT20 is toch al ruim 1,5 jaar oud. De nieuwe VT30 is weer een stuk duurder en komt daardoor flink boven de prijs van de Samsung.330d schreef:Wat is de reden dat je uiteindelijk toch niet voor de VT20e heb gekozen?
Moet ook zeggen dat, nu ik hem een paar uur aan het testen ben, ik al die internet dingetjes etc wel erg leuk vindt. Werk heel goed en snel. Zal nog eens kijken voor een toetsenbord dat matcht. Wel handig is de Samsung tool voor de iPhone en iPad. Je kan daar heel veel functies van de (niet zo fraaie) afstandsbediening overnemen. Werkt ideaal en heel snel (voelt als sneller dan de afstandsbediening, en richten is niet nodig). Aangezien hier 3 iPhone's en een iPad liggen, is er altijd wel iets in de buurt en is zoeken naar een afstandsbediening ook verleden tijd

Het beeld van de D6530 is echt waanzinnig! Heb de Playstation even aangehad en dat is echt bizar! Qua TV kan ik nog niet veel zeggen omdat ik alleen nog analoog werk, en dat is natuurlijk niet je-van-het, al is dit al lang niet gek. Deze week een CI module + kaart aanvragen en dan kom ik daar nog even op terug.
Vooralsnog een hele goede keuze gemaakt en nog geen dingen tegengekomen die niet bevallen/tegen vallen. Ook qua looks een erg fraai toestel met de glazen rand en de vlakke aluminium plaat met ronde glazen (!!) poot.
-
Gefeliciteerd met de aankoop 
Werkt die tv ook met ' Samsung Apps' ?
Kun je er ook gewone sites mee bezoeken, zoals Driving-fun?
Bij onze Samsung hebben we nog niet kunnen ontdekken hoe dat werkt..

Werkt die tv ook met ' Samsung Apps' ?
Kun je er ook gewone sites mee bezoeken, zoals Driving-fun?
Bij onze Samsung hebben we nog niet kunnen ontdekken hoe dat werkt..
- Mark Nauta
Dit is geschreven via de TV met behulp van de Iphone als toetsenbord. Via de TV (afstandsbediening) gaat dat wat traag. Het werkt op zich niet gek, al zou een muis en toetsenbord niet gek zijn. weet niet of die beide aan te sluiten zijn?
-
Kan gewoon via de usb-poorten geloof ik.
Maar hoe kom jij in je browser op je tv?
-
Een plasma komt idd 'donkerder' over vergeleken met een lcd/led scherm (al kan je de contrast heel wat opschroeven of op dynamische mode zetten). Het is maar wat jezelf mooier vindt, ik vind een plasma veel natuurlijker overkomen. Je zal beide schermen naast elkaar moeten bekijken met dezelfde content om tot een goed oordeel te kunnen komen. Zo had ik een paar weken geleden de Panasonic GT30 (op 1 na de topmodel van Panasonic 2011 lijn) pal naast een Samsung 7000 serie vergeleken. Wat zwart hoort te zijn is ook gewoon zwart op de GT30, terwijl op de 7000 beetje donkergrijs tot blauw was. De toestellen waren opgesteld op ooghoogte in een niet fel belichte showroom.Mark Nauta schreef:De helderheid van plasma liet toch te wensen over. Daarnaast doet de D6530 qua scherpte weinig onder voor de VT20 en is ook het zwart bij die nieuwe Samsung's echt zwart. Daarnaast is deze Samsung het nieuwste van het nieuwste, en die VT20 is toch al ruim 1,5 jaar oud. De nieuwe VT30 is weer een stuk duurder en komt daardoor flink boven de prijs van de Samsung.330d schreef:Wat is de reden dat je uiteindelijk toch niet voor de VT20e heb gekozen?
Later bij mediamarkt stond de broer van de GT30, de VT30. Die stond vrijwel op de grond en met 80 tl's boven mijn hoofd, viel het vies tegen. Terwijl verderop een VT20 stond op ooghoogte met verbazingwekkende beeld. Ik wil alleen zeggen dat het vreselijk moeilijk is om oordeel te geven in een showroom waarbij kijkhoogte en belichting zwaar meetellen. Ook weet je niet wat er is ingesteld (zal mooi zijn als je zelf met de instellingen kon spelen)
Maar anyway, volgens mij is geen enkele scherm van tegenwoordig meer slecht en met hd contents is het echt een wow-reactie zeker wanneer je een overstap maakt van een oude grote crt scherm.
En Panasonic heeft wat magere internet mogelijkheden, kom niet verder dan een paar standaard dingetjes zoals youtube en wat nieuws. Wat dat betreft heeft Samsung het veel beter voor elkaar

- Mark Nauta
In Smart-TV zit gewoon een knop Webbrowser.KoenM schreef:Kan gewoon via de usb-poorten geloof ik.
-
Ik ben ook aan het orienteren naar een nieuwe TV zodat de huidige LCD naar de slaapkamer kan verhuizen.
Nu zit ik met een vrij grote schuifraam in de woonkamer (+-9m breed en 2.40m hoog) gericht op het zuiden, en vrees ik dat ik bij de huidige LED TV's enorm veel last van spiegelingen ga krijgen op zonnige dagen.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Nu zit ik met een vrij grote schuifraam in de woonkamer (+-9m breed en 2.40m hoog) gericht op het zuiden, en vrees ik dat ik bij de huidige LED TV's enorm veel last van spiegelingen ga krijgen op zonnige dagen.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
-
Vrij groot.....
Dat vraagt om foto's! 9 meter, dude! :strong:

Dat vraagt om foto's! 9 meter, dude! :strong:
-
Is toch niet zo speciaal in een vrijstaand huis (in België althans niet)?
Dit is gewoon een schuifraam over de volledige breedte van de woonkamer die in twee delen openschuift.
Dit is gewoon een schuifraam over de volledige breedte van de woonkamer die in twee delen openschuift.
- Robin Hartog
Dat hebben wij ook thuis inderdaad..Bob Gervais schreef:Is toch niet zo speciaal in een vrijstaand huis (in België althans niet)?
Met onze LED hebben we de TV ietsjes schuiner gezet maar alsnog wel wat last van.. Gordijnen dicht helpt al wel veel. Maar het is niet ideaal, dat klopt...
-
Heeft een moderne plasma tv daar minder last van?
- RutgerK
Het lijkt mij ook niet dat dat met LED/LCD te maken heeft maar of je een glanzend of mat scherm hebt.
-
LED tv's lijken mij altijd een glanzend scherm te hebben. Bij plasma's heb ik dat precies nog niet gezien?
- jos_br
Ik dacht even een nieuwe tv uit te kiezen nadat de oude precies afgelopen zaterdagavond om 23.00u de geest gaf.....
Dus op internet een partij lopen vergelijken
, ook dit topic gelezen, heb de ballen verstand hiervan. keuze gemaakt ( SAMSUNG UE32D6540 LED-TV 32'') en dacht deze vandaag even te bestellen om er meteen achter te komen dat het wel lijkt dat er elke maand nieuwe modellen geintroduceerd worden..ofwel, heb nu dus een tv besteld die ik wel uitgezocht had (SAMSUNG UE32D6570 LED-TV 32") alleen met een andere aanduiding maar met de dezelfde specs. Wel enigzins verbaasd hoe deze handel in elkaar steekt.
Jos.
Dus op internet een partij lopen vergelijken

Jos.

- Arjan B
Bevalt de smart tv nu?
De webbrowser lijkt in de eerste instantie ideaal, lekker internet op een groot scherm. Maar ik ben benieuwd of deze optie veel gebruikt wordt.
Ik kan zo makkelijk niet vinden of er draadloze toetsenborden en muizen op de markt zijn, dan zou het weleens relaxed internetten zijn
De webbrowser lijkt in de eerste instantie ideaal, lekker internet op een groot scherm. Maar ik ben benieuwd of deze optie veel gebruikt wordt.
Ik kan zo makkelijk niet vinden of er draadloze toetsenborden en muizen op de markt zijn, dan zou het weleens relaxed internetten zijn

- MartijnGizmo
Ik heb onlangs mijn 4 jaar oude setup:
- Samsung LE40M86BD
- Humax IR-Fox C
- zelfbouw HTPC in Silverstone kast met Windows 7
Vervangen door:
- Samsung PS51D550
- Ziggo CI+ Module & Kaart
- Mac mini met SSD + HD
De ouwe setup voldeed nog vrij aardig, maar dit is eerlijk gezegd toch een grotere vooruitgang dan gedacht. Persoonlijk vind ik Plasma vele malen mooier dan LCD, maximale helderheid gebruik ik bij lange na niet, maar zowel kleuren als 'diepte' van het beeld lijken veel mooier. De vooroordelen over het stroomverbruik vind ik vrij irrelevant, de nieuwe 51" Plasma verbruikt een kwart minder dan de ouwe 40" LCD. De Mac mini (die 24/7 aan staat) verbruikt zelfs maar 7 Watt...
Inbranden is kennelijk nog wel een realistisch gevaar, iig als de tv nog vrij nieuw is: als ik thuis werk heb ik vaak een muziekzender opstaan, met als gevolg dat er bij witte beelden nu lichtjes een MTV-logo te zien is linksboven. As we speak draai ik de menu-optie om dit weer weg te halen, en dat lijkt na 5 minuten al goed te helpen!
- Samsung LE40M86BD
- Humax IR-Fox C
- zelfbouw HTPC in Silverstone kast met Windows 7
Vervangen door:
- Samsung PS51D550
- Ziggo CI+ Module & Kaart
- Mac mini met SSD + HD
De ouwe setup voldeed nog vrij aardig, maar dit is eerlijk gezegd toch een grotere vooruitgang dan gedacht. Persoonlijk vind ik Plasma vele malen mooier dan LCD, maximale helderheid gebruik ik bij lange na niet, maar zowel kleuren als 'diepte' van het beeld lijken veel mooier. De vooroordelen over het stroomverbruik vind ik vrij irrelevant, de nieuwe 51" Plasma verbruikt een kwart minder dan de ouwe 40" LCD. De Mac mini (die 24/7 aan staat) verbruikt zelfs maar 7 Watt...
Inbranden is kennelijk nog wel een realistisch gevaar, iig als de tv nog vrij nieuw is: als ik thuis werk heb ik vaak een muziekzender opstaan, met als gevolg dat er bij witte beelden nu lichtjes een MTV-logo te zien is linksboven. As we speak draai ik de menu-optie om dit weer weg te halen, en dat lijkt na 5 minuten al goed te helpen!
- Mark Nauta
Het Smart TV gedeelte gebruiken wij vooral om films te huren. Dat werk ideaal.Arjan B schreef:Bevalt de smart tv nu?
De webbrowser is het handigste als je daar een muis of toetsenbord bij zal hebben. Heb ik nooit geprobeerd eigenlijk. Nu is het wat klooien met de afstandsbediening, maar we kijken daar wel Uitzendinggemist mee. Gewoon naar de site gaan en de video's starten zoals achter je pc werkt gewoon.
- Arjan B
Goed te lezen dat er meerdere opties voor internet op tv zijn, we zullen dan maar afstand gaan doen van onze oude beeldbuis tv en maar eens de stap wagen naar de smart tv. 

- michaelvg
om even een oud draadje uit het stof te trekken, wilde het eerst bij Hifi - High End en Home Theater-topic zetten maar het past hier beter:
Helaas kan ik op zoek gaan naar een nieuwe tv door privé redenen alleen weet ik niet echt goed waar ik goed zou kunnen zoeken, heb eventueel al een leuke optie alleen of hij nog steeds van deze tijd is..
Het gaat om deze tv : http://tweakers.net/pricewatch/280721/s ... l#tab:info
Deze heeft mijn zusje een jaar geleden gekocht en die bevalt super, ik vind hem ook leuk alleen zou ik als het kan liefste wat groter willen maar of dat me budget dat toelaat met de eisen vraag ik me af.
Mijn budget is ongeveer 400€ (zit wat rek in)
Minimale grootte is 32 inch
Must is:
-Full HD
-HDMI (maar op welke tv zit dat niet meer) waar onder andere xbox op komt.
-USB
-Lan/wifi
-voor ziggo
Wat leuk zou zijn:
-iets met dat App market gebeuren.
Eigenlijk zou ik niet weten waar ik nog meer op zou moeten letten vandaar mijn vraag.
Helaas kan ik op zoek gaan naar een nieuwe tv door privé redenen alleen weet ik niet echt goed waar ik goed zou kunnen zoeken, heb eventueel al een leuke optie alleen of hij nog steeds van deze tijd is..
Het gaat om deze tv : http://tweakers.net/pricewatch/280721/s ... l#tab:info
Deze heeft mijn zusje een jaar geleden gekocht en die bevalt super, ik vind hem ook leuk alleen zou ik als het kan liefste wat groter willen maar of dat me budget dat toelaat met de eisen vraag ik me af.
Mijn budget is ongeveer 400€ (zit wat rek in)
Minimale grootte is 32 inch
Must is:
-Full HD
-HDMI (maar op welke tv zit dat niet meer) waar onder andere xbox op komt.
-USB
-Lan/wifi
-voor ziggo
Wat leuk zou zijn:
-iets met dat App market gebeuren.
Eigenlijk zou ik niet weten waar ik nog meer op zou moeten letten vandaar mijn vraag.
- michaelvg
Na flink wat zoeken en winkel berichtjes heb ik het budget bij geschroeft, dat was gewoon niet haalbaar.
Aangezien ik 3D niet kan zien heb ik die optie express er uit gelaten en ben ik uitgekomen op dit toestel:
http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-a ... 0WXXN-spec
Iemand toevallig ervaring mee ?
Aangezien ik 3D niet kan zien heb ik die optie express er uit gelaten en ben ik uitgekomen op dit toestel:
http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-a ... 0WXXN-spec
Iemand toevallig ervaring mee ?
-
Hij heeft 2x USB-poorten maar kan die ook .AVI en andere videobestanden afspelen. Dat was voor korte tijd niet mogelijk met vele tv's. De nieuwste Philips en LG televisies kunnen het wel.
- michaelvg
Hmm goede tip bedankt!
Kwam er gewoon achter dat met dat budget je het niet haalt.
Kan voor 519€ een Samsung 40ES5700 kopen echter twijfel ik of voor dat geld niet iets anders op de markt is?
het blijft lastig een leuke tv vinden..
Kwam er gewoon achter dat met dat budget je het niet haalt.
Kan voor 519€ een Samsung 40ES5700 kopen echter twijfel ik of voor dat geld niet iets anders op de markt is?
het blijft lastig een leuke tv vinden..