BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
wjn

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door wjn » 25 jun 2011, 14:36

romo schreef:Net bij de dealer geweest, die is nog druk bezig, wordt vanmiddag nog weer gebeld.

Hoe dan ook zal de M1 er komen, net van Erik ook nog een goede tip gehad.

Keep you posted......

(intussen de kar weer mee, probleem is onduidelijk, een oplossing dus ook, hiermee wordt mijn besluit nogmaals onderstreept; Deze M3 is history)

Ik wil ASAP ZSM een vervanger................
Toch ff over je M3, hebben ze de kabelboom al vervangen?

Bij veel wazige problemen ligt de oorzaak toch ergens in de bekabeling, kompleet vervangen (niet repareren) is de enige optie.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jun 2011, 14:51

wjn schreef:
romo schreef:Net bij de dealer geweest, die is nog druk bezig, wordt vanmiddag nog weer gebeld.

Keep you posted......

(intussen de kar weer mee, probleem is onduidelijk, een oplossing dus ook, hiermee wordt mijn besluit nogmaals onderstreept; Deze M3 is history)

Bij veel wazige problemen ligt de oorzaak toch ergens in de bekabeling, kompleet vervangen (niet repareren) is de enige optie.

Alles, echt alles is bekeken en doorgemeten.......................niets maar dan ook niets te vinden, onderdelen vervangen zonder resultaat................
Er kan nog veel meer onderzocht worden, maar daar staat een aanzienlijk kostenplaatje tegen over. Het advies van de monteur; niet doen, de kans dat je wat vindt is erg klein, levert niets op, maar kost bakken met geld..................duidelijke taal dus, ik steek dat geld liever in een opvolger, waarvan akte..........

Ik ben er ook moe van c.q. ik heb er geen zin meer in, het geleuter gaat al sinds oktober, de kar heeft veel te veel in de werkplaats gestaan, mijn besluit heb ik genomen en staat rotsvast; de kar gaat weg zodra er een opvolger is, waarbij ik er van uit ga dat er een 1M via mijn dealer te regelen is.

Het wordt zwart, en ja, ik bestel hem zo................dat heb ik met de M3 ook gedaan...................

RVV

Bericht door RVV » 25 jun 2011, 15:00

Robin schreef:Nice pics.

Even voor de non-believers, de oudste van het stel is voorzien van een turbo. :devil:

De E30 M3 Mk1, die door velen wordt gezien als de Mother of all M's, is voorzien van een 2.3 liter kurzhuber 4 cylinder die net 200pk haalde bij 6750 rpm....

:angel:
Prima houe die handel, ik rij wel met die Z4 M naar huis :df:

Macboy

Bericht door Macboy » 25 jun 2011, 15:26

De 1M had natuurlijk meer kleuren moeten hebben dus wrappen dat ding !

Ik zou vet vinden: rood of zilvergrijs (!), estoril blauw, havanna, imola rood, geel :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 jun 2011, 15:31

Macboy schreef:De 1M had natuurlijk meer kleuren moeten hebben dus wrappen dat ding !

Ik zou vet vinden: rood of zilvergrijs (!), estoril blauw, havanna, imola rood, geel :thumbup:
Inderdaad dat Estoril was ook leuk op zo'n ding geweest, zeg ik als blauw-nietliefhebbert.

Macboy

Bericht door Macboy » 26 jun 2011, 00:25

Of Laguna Seca blauw

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 26 jun 2011, 01:35

romo schreef:
Joy schreef:Is de auto bij Dubbelsteyn niet beschikbaar ?

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b4qidih1jiur" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik probeer het eerst via mijn dealer, met inruil kan ik daar de beste zaken doen, we zullen zien wat er van komt............kopen kan ik uiteindelijk overal..............
Als het een nieuwe voorraad auto is kan die gewoon achter de schermen worden overgenomen. Alhoewel dealers onderling niet heel happig op zullen zijn.

Ben benieuwd hoe snel jij de 1 ///M hebt!

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 26 jun 2011, 02:46

In de Autobild multitest van deze week (was al aangekondigd voor vorige week) kwam de Einser als laatste na de Cayman R, Artega en de rest. Beperkte grip lees een te levendige achterkant maar wel bang for your buck. Die losse achterkant wordt hier door enkelen erg gewaardeerrd dus wat dat betreft is de smaak weer doorslaggevend.

wjn

Bericht door wjn » 26 jun 2011, 08:27

romo schreef:
wjn schreef:

Keep you posted......

Alles, echt alles is bekeken en doorgemeten.......................niets maar dan ook niets te vinden, onderdelen vervangen zonder resultaat................
Er kan nog veel meer onderzocht worden, maar daar staat een aanzienlijk kostenplaatje tegen over. Het advies van de monteur; niet doen, de kans dat je wat vindt is erg klein, levert niets op, maar kost bakken met geld..................duidelijke taal dus, ik steek dat geld liever in een opvolger, waarvan akte..........
Ik begrijp dat je er zat van kan worden, heb iets dergelijks met een motor gehad. Maar dat zijn wel andere bedragen hahaha

Iig veel plezier in je nieuwe auto :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 jun 2011, 09:03

Thanks, maar is wat vroeg.........................moet eerst nog maar eens zien of er eentje leverbaar is........

Zat worden in de zin van;

1 Veel moeite, wat heet het maximale, doen en vervolgens geen rendement scoren......

2 Met een kar rijden die niet 100% is en dat wel zou moeten zijn.........

Beiden ziijn absoluut niet mijn ding..............en dan ben ik in de gelukkige omstandigheid om keuzes te maken die ik nu gemaakt heb..................

Sperdy

Bericht door Sperdy » 26 jun 2011, 09:52

Waardeloos Romo, van die M3 software. Dat is standaardsoftware, dus uiteraard alle vergelijkbare M3's hebben hetzelfde probleem, wat een rommel is dat zeg. En dat voor zo veel geld. Blunder van BMW M. Klaarblijkelijk klagen de anderen daar niet over. Enfin, met een N54 blok is dat probleem er niet, ouwe bekende meuk en betrouwbaar.

Hielke

Bericht door Hielke » 26 jun 2011, 10:46

Ik heb m'n miniatuur verslagje van de rit in de 1M van Andre weggehaald. Rit was te kort en tempo veel te laag om er iets zinnigs over te zeggen. De behoefte om er toch iets over te zeggen was afgelopen maandag net iets te groot.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 jun 2011, 17:00

Gisteren bij de uittocht van de TT een Duitse oranje 1M gezien. Lekker kleurtje die al van ver opviel. :thumbup:

Hoewel ik zwart eigenlijk altijd goed vind staan, vond ik het in het filmpje van Andre iets tegenvallen.

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 26 jun 2011, 19:07

Richardt. schreef:Gisteren bij de uittocht van de TT een Duitse oranje 1M gezien. Lekker kleurtje die al van ver opviel. :thumbup:

Hoewel ik zwart eigenlijk altijd goed vind staan, vond ik het in het filmpje van Andre iets tegenvallen.
Zwart is zwart toch? :blackeye:

Misschien komt het omdat hij er 18'' onder had op het filmpje.

romo

Bericht door romo » 26 jun 2011, 19:31

argggghhhhhhhhhhhh, ik van middag even op pad met de kar, toch proberen even te genieten van de laatste kilometers met het het ding..................starten, hoppa, het gebruikelijke gerochel van een verstokte roker die al 45 jaar zijn peuken gebruikt..............maar direct daarna; een geel uitlaatgaswaarden waarschuwingslampje............of te wel verstoorde emissie waarden en het verzoek volgens the manual om dit ASAP bij de dealer te laten checken...............................tja, laat ie daar nu net 1,5 week vakantie hebben gehad..................
Check control geeft geen foutmeldingen aan...............
GDV GVD, ik was al klaar met het verhaal, maar oghhhhhhh, wat ben ik er spuuugzat van.................... :? :goodnight: :shithappens: :wtf: :crazy:

Ik heb nog in dubio gestaan om me vanochtend even te melden voor de CBR11.........................maar goed dat ik het niet heb gedaan....................

JP

Bericht door JP » 26 jun 2011, 21:16

repost?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.tvw-cardesign.de/index.php?page=m1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 26 jun 2011, 21:18

1M @ top gear op de BBC2

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 26 jun 2011, 21:24

Quote JC: This is a briljant briljant briljant car....... that's all i've got to say!!! :tong: :duck:

JP

Bericht door JP » 26 jun 2011, 21:26

Quote JP; Ziggo is a worthless piece of shit-company. They blocked BBC2..... :devil:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 26 jun 2011, 21:28

WTF! Stig zet een rondetijd van 1.25.0 naar wat 0.3 seconden sneller is als de M3.
Maar ben meer onder de indruk HOE hij de tijd heeft neergezet.... :shock: Dwars door follow thrue....

Joop

Bericht door Joop » 26 jun 2011, 21:28

Briljant review van de 1M Coupe...

...als zelfs JC zo positief is en geen minpunten kan vinden...

...moet het wel een goede auto zijn. (als neem ik JC nou niet bepaald serieus normaal gesproken...;-))

Joop

Bericht door Joop » 26 jun 2011, 21:29

Chris van S. schreef:WTF! Stig zet een rondetijd van 1.25.0 naar wat 0.3 seconden sneller is als de M3.
Maar ben meer onder de indruk HOE hij de tijd heeft neergezet.... :shock: Dwars door follow thrue....
...en niet alleen daar; maar wel het meest spektaculaire stukje van het rondje... :strong:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2011, 21:31

ook nog op een licht dampig track...

en inderdaad shit...

ziggo vanaf 26ste? alleen nog digitaal...grrr

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 26 jun 2011, 21:35

Joop schreef:
Chris van S. schreef:WTF! Stig zet een rondetijd van 1.25.0 naar wat 0.3 seconden sneller is als de M3.
...en niet alleen daar; maar wel het meest spektaculaire stukje van het rondje... :strong:
Precies!!! ;)

marcokers

Bericht door marcokers » 26 jun 2011, 21:41

JP schreef:Quote JP; Ziggo is a worthless piece of shit-company. They blocked BBC2..... :devil:

No they didn't ... Ik zit nu via Ziggo te kijken. -edit... ik kijk digitaal -
Net stukje van de 1 M Coupé... I just fell in love with it...WOW!

Plaats reactie