Vdub

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Vdub

Vdub

Bericht door Vdub » 24 nov 2010, 00:43

Ik stel me hier ook nog maar even voor aangezien ik, buiten de Audi V8 die enkelen al kennen nog wat meer heb doe..

Ik ben momenteel 30, ZZP-er in de IT, woon al 10jr samen in Vorden.
Hobbys zijn voornamelijk mn werk en alles uit de vag-groep..

Qua automerk heb ik eigenlijk voor mezelf/ons samen alleen nog maar auto's uit de VAG-stal gehad.

Ik ben begonnen in 1999 met een zwarte Golf 2 GTD-i, erg fijne auto, gekocht van familie, dacht dat ie alles wel gehad had.. jammergenoeg kwam toen bij mij de bak..

In het jaar 2000 dat ik die weggedaan heb was ik voor mezelf begonnen en had een ruimere auto nodig.
Dit werd een 93-er Passat Variant GL 35i met een 1.9TD AAZ motor. In vergelijking met de Golf, een vooruitgang van 100%, super betrouwbare auto, 4 jaar en 2ton verder op 411dkm verkocht omdat de koppeling er o.a. aan zat te komen..
mijn35i.jpg
mijn35i.jpg (199.6 KiB) 2470 keer bekeken
Toen moest er natuurlijk wat nieuwers komen, uiteindelijk is dat een 99-er Passat Variant TDI automaat geworden, toch weer een stapje beter dan de vorige Passat, al is deze net iets minder ruim..

Showroomfotos(2004):
collage.jpg
collage.jpg (192.22 KiB) 2470 keer bekeken
Aan deze Passat is nogal het e.e.a. verbouwd.. begonnen met tinten van de ruiten, 3BG half leren interieur, votex voorspoiler en SRS-tec achterspoiler tot een complete overspuitbeurt ivm wat blanke lak die losliet..
Het onderstel heb ik in 2005 voorzien van APEX verlagingsveren en in 2006 van een H&R Schroefset.

Motorisch is de 110pk AFN aangepast met PP764 verstuivers, 12mm Pomp en een 1749VA turbo tot een 180pk.. ergens rond km-stand 350dkm bedacht ik mezelf dat ik ipv de 4traps automaat wel een TT5 wilde.. die heb ik dus ook bij-elkaar gezocht, incl ECU, bekabeling, schakelcoulise etc etc

Bij 420dkm(april 2009) had de bak er genoeg van en vond ie dat ik het zelf maar moest doen..
Toen werd het dus tijd om de grote ombouw te beginnen om de TT5 bak onder te gaan bouwen.. na verschillende pogingen, een kapotte(gedrukte) oliepomp en een gemodifeerde koppelomvormer realiseerde ik me dat het allemaal toch niet wilde communiceren met de Motor-ecu heb ik voor de makkelijke weg gekozen en de/een bijpassende 130PK AVF PD-tdi erbij gezocht.

Op de zwarte-koninginnedag de motor opgehaald INCL de complete kabelboom van de HELE donor Passat meegenomen en de pomp uit de tank etc..

Na diverse avonden gesleuteld te hebben, uiteindelijk 5 maand lang ;) werkte alles naar behoren incl het aangelegde can-bus reed de Passat op 01-09-2009 weer mét een 130Pk TDI incl Tiptronic 5traps automaat.. meteen ff gechipt naar een 175pk omdat 130(eigenlijk 140 volgens de bank) echt niet opschiet.

Nu was het wachten totdat de bak het zou begeven door de slijtage van het vermogen en de km's, want de km-stand was onbekend.. 2 dagen na het Mettet bezoek afgelopen maand begaf de bak het.. 42.500km na inbouw.. ben nu bezig met de speurtocht/ontwikkeling voor een aangepaste/versterkte TT5-bak.

Een foto van de Wörthersee 2010 Meeting zoals die er nu bij staat.
see2010.jpg
see2010.jpg (103.2 KiB) 2469 keer bekeken
Ik heb nog een aantal wensen aan de Passat en dat zijn:
Meer vermogen, ca 230-250pk (als de bak klaar is)
Alcantara-look zwarte hemel/stijlbekleding.

AP-Racing remmerij heb ik al liggen incl nieuw gemaakte brackets.

Zo.. voor zover de Passat... wat hebben we nog meer...

In de tijd dat de Passat verbouwd werd moest ik natuurlijk wel kunnen rijden, hiervoor heb ik een 86-er Polo 86c Steilheck gekocht. Deze nog even voorzien van een tadeloos mooi GT-interieur.
De Polo zal aankomend jaar weer APK-klaar gemaakt worden.

Verder heb ik nog 2 Audi Coupe GT's, 1 blauwe van 1985 en 1 zwarte van 1986. Beide met een 2,23L R5.
Beide zijn restauratieprojecten en rijden momenteel niet.
nn99rp_1.jpg
nn99rp_1.jpg (191.8 KiB) 2470 keer bekeken
Natuurlijk is er ook de Audi V8 5-bak voor de circuitdagen zie mn andere topic.

Sinds september dit jaar heb ik ook nog een hele donkergroene 88-er Audi 100 Avant Turbo quattro van de dood gered.. zou nl. goed van pas komen als de Passat het zou begeven... ware het niet dat 3 dagen NADAT de Passat het begaf, de koppeling(eigenlijk het druklager) het begaf..
Afbeelding

Daar ben ik nu mee aan het sleutelen en tijdelijk mn moeder haar Fabia geleend.

Verder heeft de baas thuis(samen) nog een een paar leuke auto's gehad. Daar zijn we begonnen met een Polo 86c Steilheck uit 1989 'met' dakrailing.. echt een supermooie auto.. helaas bleek ie nadat we een gaatje vonden, aan de linkerzijkant van voor tot achter aan elkaar gekit..

Auto gestript, onderdelen bewaard en een zwarte Polo G40 gekocht, erg fijne auto, ff bij JD latren chippen naar ca 138pk.. heel leuk ding, alleen een keer remmen van 200 naar 100 was eng... ik had toen (2006) besloten dat er iig wat aan gebeuren moest.. of weg ermee..
800x600voorglim.jpg
800x600voorglim.jpg (159.76 KiB) 2470 keer bekeken
Eigenlijk had ik de keus al gemaakt en wilden we/ik een Audi 80 (cabrio) V6 hebben, bij toeval werd ons voor weinig een Kersenzwarte (grijs/paarse)Audi 80 B6 2,6 V6 aangeboden.
Afbeelding

Deze erg fijne maar dorstige auto hebben we gereden totdat mn vriendin afgelopen 2009 van werk(plaats) veranderde en meer ging rijden.. ik wilde zelf graag een 1.8T hebben.. maar iig geen Golf 4..

Het is uiteindelijk een 02-er Octavia Combi Elegance 1.8T geworden, van 1e eigenaar met 205dkm
Erg fijne auto, de volgende dag meteen bij JD gechipt naar ca 220pk.. dat schiet tenminste op..
De auto is door mij al nagenoeg helemaal omgebouwd naar een Octavia RS, alles is inmiddels aanweizg of ingebouwd, muv de klokkenwinkel en de voorbumper. Ook een (schaars) RS-interieur etc heb ik erin gezet. Dit jaar ook de schokbrekers vervangen door Koni FSD en een H&R verlagingsveer.

Tevens ligt er nog een upgrade te wachten met een K04-001 en grotere injectoren om richting 275pk te gaan.
Afbeelding

Voor zover mijn projecten.. ik zal de aanpassingen hier ook nog wel even bijhouden aangezien er aan de 100 Turbo ook nog wel het e.e.a. op de planning staat..

///Joost

Re: Vdub

Bericht door ///Joost » 24 nov 2010, 03:07

Wat een leuk verhaal. D'r zijn wel flink wat auto's de revue gepasseerd zeg. Hartstikke mooi om te lezen!
De Passat ziet er best knap uit zo...Classy maar toch sportief.

Vdub

Bericht door Vdub » 24 nov 2010, 11:05

///Joost schreef:Wat een leuk verhaal. D'r zijn wel flink wat auto's de revue gepasseerd zeg. Hartstikke mooi om te lezen!
De Passat ziet er best knap uit zo...Classy maar toch sportief.
Op zich valt het mee, ik rijd nu in mn 3e auto(in 11 jaar), de Golf GTD en de Passat 35i zijn er beide niet meer, voor de rest, muv mn vriendin haar 2 polo's en de 80 zijn alle auto's nog in bezit..

Ik hecht ook geen waarde aan een 'nieuwe' auto.. de 100 rijdt net zo lekker als de Passat of omgekeerd..

Wat betreft de Passat is alles org. VW, m.u.v. de SRS-tec achterspoiler en de audi-led look koplampen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 nov 2010, 20:36

Leuk lijstje :wink: Is het Passat project ook ergens na te lezen?

Vdub

Bericht door Vdub » 27 nov 2010, 00:48

ja, op http://www.vdub.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat eigenlijk alles(alle projecten), ik moet alleen ivm een bug in een gebruikte module een enkele gallery opnieuw aanmaken..

wjn

Bericht door wjn » 29 nov 2010, 07:39

Die AP's zitten er al op zag ik. Bevalt het een beetje? Remt trouwens beter als ze wat warmer zijn ...

Vdub

Bericht door Vdub » 02 dec 2010, 22:17

@wjn
Dat is de model/pasfoto, de set ligt wel klaar om gemonteerd te worden alleen is de Passat voor de winter geschorst.. ik rijd nu in de 100 quattro rond.

Vdub

Bericht door Vdub » 28 apr 2011, 21:28

vandaag op de auto van de vrouw wat aanpassingen gedaan, haar Octavia 1 had ik al nagenoeg helemaal omgebouwd naar Octavia RS, om nog wat sneller in de file te komen ook nog maar even een upgrade gedaan.. resultaat:
uitdraai k04.jpg
uitdraai k04.jpg (120 KiB) 1888 keer bekeken

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 28 apr 2011, 22:01

Vdub schreef:v..., om nog wat sneller in de file te komen ook nog maar even een upgrade gedaan..

...
:mrgreen: Lol. Welkom op DF.

Vdub

Bericht door Vdub » 30 apr 2011, 09:13

Er is inmiddels ook nog een andere (Milltek)uitlaat onderweg met UPS, het voorste deel had ik al aangepast door het monteren van een 3" downpipe, 3" cat-replacement(racekat aanwezig voor apk).

Vanaf daar, het midden van de auto dus, had ik de boel zonder middendemper gemaakt en aangesloten op de (originele) RS uitlaat.. waarschijnlijk omdat de Octavia uitlaatlijn een andere vorm heeft dan bijf de Golf zit daar nog een beperkende factor.

Als het goed is gaat de 3" wat er nu vooraan ligt over in een 2,76" Milltek. Een FMIC ben ik ook nog even aan het fabriceren.. daarna moet ie weer even terug naar JDEngineering om nogmaals afgesteld te worden.. hopelijk komt er dan nog een aantal PK bij.

Het koppel is bewust wat laag gehouden omdat er naar alle waarschijnlijkheid nog de eerste koppeling in zit.

Update 2:
Afgelopen woensdag is mn Audi V8 waarmee ik af en toe op het circuit rijdt naar de wrapper gegaan alwaar deze volledig in (Team AZR '90) DTM trim zal worden gewrapped.

Vdub

Bericht door Vdub » 24 jun 2011, 23:08

Heb sinds vorige week ook een LT45 in Autotransporter uitvoering gekocht.. hieraan zit nog wel wat (plaat)werk, maar aangezien het beestje uit '79 komt kost stilstaan niks en kan ik dus rustig de boel aanpassen..

Afbeelding

Plaats reactie