Heren,
Rondom heb ik last van piepende en ondertussen krommen schrijven op de Fransman
en ben nu op zoek naar zowel schrijven als rem blokken.
Is dit makkelijk zelf te doen en waar kan je schrijven en blokken kopen voor een leuke prijs?
Merk: Renault
Type: Clio (typ3 fase 1) 3 deurs
Bouwjaar: 2006
Motor: 1.4
Gebruik: Straat/Sportief
Renault Clio - Rem schrijven + blokken
-
-
Re: Renault Clio - Rem schrijven + blokken
Autopartsonline.nl, goede service en volgende dag in huis en ZEKER niet duur. 

- Arjan B
De schijven kun je ook afdraaien, als ze niet te ver versleten zijn, is een stuk goedkoper dan nieuwe schijven. Veel garagebedrijven kunnen dit wel.
-
Helaas zijn de schrijven aardig versleten dus even een nieuw setje bestellen alleen wel merk waardig dat de schrijven + blokken voor goedkoper zijn dan achter ?Arjan B schreef:De schijven kun je ook afdraaien, als ze niet te ver versleten zijn, is een stuk goedkoper dan nieuwe schijven. Veel garagebedrijven kunnen dit wel.
- jaydee
Mijn ervaring is dat remschijven meestal niet krom zijn. Wat je voelt is dat de remwerking niet gelijk is over de hele omtrek. Dit komt dan door onregelmatige slijtage/verdeling van remblokmateriaal/roest. De boel warm remmen en 3 à 4 keer een noodstop (100+ tot 0) maken helpt.
Remmen is een wisselwerking tussen de schijven en blokken. Behalve dat beide slijten vindt er ook overdracht van materiaal plaats.
Zie onder andere hier: http://www.zeckhausen.com/avoiding_brake_judder.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeker als je remmen al wat ouder zijn (geen garantie meer) en de auto niet dagelijks gebruikt wordt (van stilstaan krijg je roest op de schijven) is het aan te raden om te proberen of je het probleem weg kan remmen voordat je aan dure vervanging begint (dat kan altijd nog).
Succes!
Remmen is een wisselwerking tussen de schijven en blokken. Behalve dat beide slijten vindt er ook overdracht van materiaal plaats.
Zie onder andere hier: http://www.zeckhausen.com/avoiding_brake_judder.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeker als je remmen al wat ouder zijn (geen garantie meer) en de auto niet dagelijks gebruikt wordt (van stilstaan krijg je roest op de schijven) is het aan te raden om te proberen of je het probleem weg kan remmen voordat je aan dure vervanging begint (dat kan altijd nog).
Succes!
-
Op het moment heb ik last van trillend stuur ,dit duid op krommen schrijven?
De garage vermelde mij dat de schrijven rondom toe zijn aan vervanging/krom zijn
dit worden weer duurden maanden omdat er ook 2 velgen krom zijn
De garage vermelde mij dat de schrijven rondom toe zijn aan vervanging/krom zijn

- jaydee
Als je even het artikeltje van StopTech leest, zie je dat een trillend stuur helemaal niet op kromme schijven hoeft te duiden. Zie http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;BrianV schreef:Op het moment heb ik last van trillend stuur ,dit duid op krommen schrijven?